Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Joulun järjestämisen lopettaminen

Vierailija
23.12.2024 |

Kuinka olette ilmaisseet aikuisille lapsille, että joulunviettoa vanhemmilla ei enää ole? Olen nyt päättänyt, että tämä on viimeinen joulu, kun ostan kalliit ruoat, kokkaan ne koko lössille ja järjestän perinnejoulut. Olen näitä nyt riittävästi järjestänyt ja lopen väsähtänyt. Tahtoisin oikeasti vaan levätä joulunpyhät. Itse en edes kummemmin joulun perinteisistä ruoista enää piittaa ja voisin vaan mennä pyhät vaikka eineksillä ja jollain pikkunaposteltavilla. Aikuiset lapset vaan olettavat, että yhä järjestän joulun koko sakille ja ruokalistaa tiedustellaan jo hyvissä ajoin ja kerrotaan omat ruokarajoitteet. Tottakai on ihana nähdä läheisiä, mutta totuuden nimissä en enää jaksaisi emännöidä yhtään ketään. Kuinka kertoa korrektisti ennen seuraavaa joulua, että nyt on kunkin syytä alkaa viettää omia jouluja. Kertokaa omia kokemuksianne. 

Kommentit (61)

Vierailija
1/61 |
23.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerrot nyt jouluna, että aiot lopettaa joulun järjestämisen jatkossa. Jonna hoituu, kun avaa suunsa. 

Vierailija
2/61 |
23.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerrot sen huomenna ruokailun alkaessa, että tämä on nyt viimeinen joulu näin. Eipä siinä sen kummempaa ole. Tuskin kukaan olettaa kaiken jatkuvan samanlaisena ikuisesti. Hyvää joulua ap sinulle!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/61 |
23.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerro tästä heti juuri noilla sanoilla lapsillesi. He joka ymmärtävät sinua tai sitten eivät, mutta heillä on kokonainen vuosi aika miettiä ja suunnitella seuraavaa joulua. 

Vierailija
4/61 |
23.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Simppeliä, yllätät kaikki ja matkustat ulkomaille ensi jouluna!

Vierailija
5/61 |
23.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kerrot sen huomenna ruokailun alkaessa, että tämä on nyt viimeinen joulu näin. Eipä siinä sen kummempaa ole. Tuskin kukaan olettaa kaiken jatkuvan samanlaisena ikuisesti. Hyvää joulua ap sinulle!

kiitos samoin sinulle!

Ap

Vierailija
6/61 |
23.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä ehdotin että on esikoisen vuoro järkätä joulu. Ja niin tekikin.

Vierailija
7/61 |
23.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sano ihan kauniisti vaikka nyt jouluvierailun päätteeksi tämä. Että joulut on olleet mukavia, mutta aika aikaa kutakin ja jatkossa olet ajatellut viettää joulut vähän eri tavalla, leväten ja rauhassa. 

Vierailija
8/61 |
23.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helppo homma .

Ihan yksinkertaisesti jättää vain kutsumatta ketään luokseen syömään.

Mikä siinä on ongelma?

Sinulla taitaa olla elämässäsi muitakin itse keksimiäsi murheita.

Vierailija
9/61 |
23.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi kutsut ihmisiä luoksesi ruokailemaan?

Ilmeisesti olet jonkinlainen autisti jolla on pakkomielteitä?

Toisaalta voivathan lapsesikin olla yksinkertaisia, itsekkäitä pikku paskiaisia jollaisiksi olet heidät kasvattanut. 

Mutta yhtäkaikki vika on sinussa itsessäsi.

Vierailija
10/61 |
23.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä ilmoitin etten järjestä joulua ja kaikki ihmetteli ja tuli tylyä palautetta. Aion olla huomenna ja loppuviikon vapaalla ja teen vain itselle ruokaa.

Vierailija
11/61 |
23.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noilla sanoilla, joilla sen aloituksessakin ilmaiset, ei siihen mitään korrektimpaakaan tapaa ole.

Aika ajattelemattomat lapset sinulla, kun tulevat joka vuosi valmiille. Tuovatko edes osaa tarjoiluista mukanaan?

Vierailija
12/61 |
23.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi kutsut ihmisiä luoksesi ruokailemaan?

Ilmeisesti olet jonkinlainen autisti jolla on pakkomielteitä?

Toisaalta voivathan lapsesikin olla yksinkertaisia, itsekkäitä pikku paskiaisia jollaisiksi olet heidät kasvattanut. 

Mutta yhtäkaikki vika on sinussa itsessäsi.

Jotkut vanhat mummot vain ovat tuollaisia nöyriä lastensa palvelijoita. Tiedän muitakin ap:n kaltaisia mummeleita jotka ovat kasvattaneet lapsistaan reppanoita jotka elelevät kelan rahoilla ja joille nämä mummot sitten ostelevat ruokaa, kaljaa sekä huumeita. 

Vierailija
13/61 |
23.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä ilmoitin etten järjestä joulua ja kaikki ihmetteli ja tuli tylyä palautetta. Aion olla huomenna ja loppuviikon vapaalla ja teen vain itselle ruokaa.

Tylyä palautetta? Miten huonosti olet lapsesi kasvattanut kun eivät osaa edes alkeellisimpia käytöstapoja?

Itserakkaita pskoja jotka eivät kunnioita edes omia vanhempiaan. 

Vierailija
14/61 |
23.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmaise selkeästi ja hyvissä ajoin.

Osa lapsista saattaa kuvitella, että vanhaa äitiparkaa pitää "viihdyttää" jouluna. Yllättävän moni sellainen, joka ei ole sukujouluja järjestänyt ei ymmärrä yhtään miten raskasta se on ja osalle sen järjestäjistä myös taloudellisesti kuormittavaa. 

Vierailija
15/61 |
23.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minäkin epäilen, että ikävä kyllä tylyä palautetta ja ihmettelyä tulee seuraamaan. Mutta hyvä, että usea muu on jo rohjennut ilmoittaa. Niin se pitää vastaisuudessa minunkin uskaltaa. Ärsyttää koko joulu.

Ap

Vierailija
16/61 |
23.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tylyä palautetta? Miten huonosti olet lapsesi kasvattanut kun eivät osaa edes alkeellisimpia käytöstapoja?

Itserakkaita pskoja jotka eivät kunnioita edes omia vanhempiaan. 

Minua ainakin hävettäisi jos olisin kasvattanut lapsistani tuollaisia.

Ymmärrän toki etteivät kaikki osaa lapsia kasvattaa ja on monia joiden ei olisi pitänyt lapsia tehdä lainkaan.

Vierailija
17/61 |
23.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minäkin epäilen, että ikävä kyllä tylyä palautetta ja ihmettelyä tulee seuraamaan. Mutta hyvä, että usea muu on jo rohjennut ilmoittaa. Niin se pitää vastaisuudessa minunkin uskaltaa. Ärsyttää koko joulu.

Ap

Ei välttämättä. Osa voi olla ihan tyytyväisiäkin, etteivät joudu tulemaan jouluksi velvollisuudesta.

Vierailija
18/61 |
23.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äiti joka pelkää omia kakaroitaan 😂

Oi oi oiiiiiii 😂

Silmillehän ne tulevat äidin pienet prkeleet.

Pakene viellä kun voit!

Vierailija
19/61 |
23.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ilmaise selkeästi ja hyvissä ajoin.

Osa lapsista saattaa kuvitella, että vanhaa äitiparkaa pitää "viihdyttää" jouluna. Yllättävän moni sellainen, joka ei ole sukujouluja järjestänyt ei ymmärrä yhtään miten raskasta se on ja osalle sen järjestäjistä myös taloudellisesti kuormittavaa. 

Jep, näin se pitää jatkossa tehdä. Ja kun minä en ole edes vanha äiti parka. Olen keski-ikäinen työelämässä oleva ihminen, jolla on hyvin toimeentulevat aikuiset lapset. Ja viihdytystäkään en kaipaa. Onhan minulla kumppani. 

Vierailija
20/61 |
23.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä ehdotin että on esikoisen vuoro järkätä joulu. Ja niin tekikin.

Asutteko lasten kanssa samalla paikkakunnalla tai suht lähellä toisianne? Meillä oli 300 km matka isovanhemmille ja sisarusten luo 500 km. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kuusi kahdeksan