Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

!!!!MARRAS05 UUTEEN VIIKKOON!!!!

Kommentit (50)

Vierailija
1/50 |
27.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivottavasti Lotalla on hyvä lääkäri vastassa terveyskeskuksessa.

Me ei olla vielä hammastahnaa käytetty. Hampaita on nyt kahdeksan, neljä ylhäällä ja neljä alhaalla. Ekat poskihampaat taitaa olla toiselle puolelle tuloillaan, mutta ei vielä yhtään näkyvissä. Meille ohjeistettiin myös että sit voi alkaa käyttää tahnaa, kun on poskihampaat tulleet.

Syöminen ja juominen sujuu kohtalaisesti. Poikanen juo itse nokkamukista yleensä. Osaa myös hörpätä lasin reunalta jos äiti juottaa, mutta lähes aina on tuo nokkamuki käytössä.

Syö enimmäkseen itse, useimmiten sormin. (ja kädet ja naama ovat myös sen näköiset :D) Haarukalla ja lusikalla osaa laitaa ruokaa suuhun, jos on ensin autettu lautaselta ottamisessa. Toki tässäkin osa tipahtaa matkan varrelle. Leivän, banaanin yms. kanssa saa vielä vahtia, ettei tunge liikaa kerralla suuhun.

Mistäs muusta olikaan puhetta. Lasten saamisesta ainakin. Mulla on kanssa tämä vauva-arki vähän muuttanut haaveita. Aikoinaan ajattelin, että meillekin tulisi monta lasta kun itsellänikin on neljä sisarusta...

Mutta synnytys oli rankka ja siitä toipuminen kesti monia kuukausia, sitten iski masennus ja muutenkin oli tosi rankka vauvavuosi. Ensimmäinen hyvin nukuttu yö oli kun poikanen oli 11 kk, siihen saakka heräiltiin joka yö useita kertoja. Sitten nämä muut menetykset, surut ja murheet. Ajattelin jo, että tuleekohan meille edes toista lasta. Uskallanko enää, ja jaksanko kahden kanssa kun yhdenkin kanssa on ollut välillä tiukkaa.

Mutta niinpä on aika tehnyt tehtävänsä, ja se on selvä että ainakin yksi lapsi on vielä tervetullut. Vielä ei olla asian suhteen ryhdytty toimiin, mutta varmasti tämän vuoden puolella vielä. Edelleen uusi synnytys, toipuminen ja oma jaksaminen jännittää, mutta niitä suurempi on halu saada toinen lapsi. Onhan ne muutkin selvinnyt, miksen minä. :) Aika näyttää jääkö lapsiluku siihen kahteen, vai saammeko joskus vielä enempikin. Suurperheeseen ei minun rahkeet taida kuitenkaan riittää, sen olen tässä huomannut.

Tälläisiä tiistaiturinoita. :)

Gerda ja karhunpoika

Vierailija
2/50 |
27.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihana päästä taas ulkoilemaan pitkästä aikaa, täällä oli ainakin viime viikko niin kylmä, että hyvä kun uskallettiin nenää ulos näyttää ollenkaan. Ja en tiedä minkä virityksen keksisin noihin pieniin sormiin, ne kun palelee AINA. Täälläkin on aikanaan ollu puhe ties millasista tumpuista ja rukkasista, mutta meillä ei mikään tunnu toimivan, ei ainakaan sellaiset, joilla sitten jotain pystyis ulkona vielä tekemäänkin.

Asiasta syömiseen. Meillä sujuu aika hyvin, halutessaan. Mutta pikkuhaarukalla selvästi paremmin kuin lusikalla ja siihen riittää motivaatiota paljon enemmän. Ja en tiedä miten tuosta on tullut sellainen hienohelma, että käsin ei tykkää koskea ruokaan, heti pitäis pyyhkiä kädet kun vähänkin likastuu! Mä en ainakaan ole moista opettanut...

Hampaidenpesu on edelleen niin ja näin, kun se vaan on itse tehtynä niiin paljon hauskempaa. Hammastahna meilläkin ollut käytössä poskihampaiden tulosta (se oli täälläkin ohjeistus) ja joku Pepsodentin lasten versio käytössä.

Lapsiluvusta on ollut puhe. Me oltiin molemmat tahoillamme miehen kanssa ajateltu että kaksi on meidän lapsiluku ja se oli edelleen tosi vahvana heti Nooan syntymänkin jälkeen. Ja on edelleenkin, kun tuo toinen on jo kovaa vauhtia tulossa, viikkoja kohta 25 :) Tiedetään, että arki voi olla aika hulabaloota alkuun, mutta uskon ja toivon, että veljeksistä tulee ihana pari sitten vähän isompina. Mulla oli hirvee vauvakuume jo tossa välissäkin. Nooa ei ole ollut helpoin lapsi, mutta ei varmasti vaikeimmastakaan päästä ja nyt kun nämä yöt ovat aivan ihania (tauotta 11 tuntia), niin tuntuuhan tämä helpolta kuin heinänteko...

Tosin eilen iski realismi päälle, kun kävin ystäväni 5 päivän vanhaa poikaa katsomassa ja tajus taas sen, miten sitova ja " vaativa" vastasyntynyt on. Ruokaa kun on saatava, niin sen pitää tapahtua HETI. Ja yritä sitä selittää tuollaiselle 1v 7 kk:lle... Mies on ollut meillä aivan ihana koko vauva-ajan, priorisoi perheen ja lapsen niin etusijalle, että joutuu patistelemaan harrastuksiin ja kavereita tapaamaan, mutta kait se parempi näin päin ;)

p-p

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/50 |
27.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen jälleen palannut vähän niinkus kunnolla takaisin kun ollaan muutettu ja aikaa paremmin istahtaa rauhassa koneella. Tai siis onhan sitä tekemistä kyllä kokoajan..

Poikanen nukkuu ja äiti surffaa ja mietinkin että mitä jos varaisi ylläriksi meidän perheelle Ruotsin risteilyn joku viikonloppu. Olettko te olleet laivalla, millä ja millaisia kokemuksia?

Meillä kun oli sitä kriisiäkin tuossa ennen joulua miehen kanssa, mutta sovussa ollaan ja yhdessä jatketaan vaikka nykyään yhä aika paljon kinastellaan. kaipa tämä ressaa tää remppaaminen ja kun mies vaihtaa nyt työapikaansakin. Kyllästyi vanhaan ja haki uuteen ja pääsi.

Meillä on alettu käyttämän herra hakkaraista kun sillä saa paremmin harjatta. Poika ensin harjaa itse eli syö hammastahnan ja sitten äiti pesee hampaat joita on 12. Tosi sujuuko teillä hammaspesu? (tässä välisä oli tekstiä, mutta minne se katosi..) Meillä välillä ihme kitinää ja venkoilua.

Vauvakuumeesta on ollut juttua ja siitä olen itsekin kirjoitellut. Kuume on kova, mutta välillä ajattelen että en ehkä haluakaan ihan vielä toista. Ehkäisyä ei kyllä ole käytetty. Mitä ehkäisyä teillä on jotka sitä käytätte? Joku meni laittamaan tänään kierukan, jos muistan.

Kun minua on soitettu töihinkin, mutta en tiedä.

Haluaisin ryhtyä perhepäivähoitajaksikin, kun saisi olla sitten kotona pojan kanssa.. En tiedä..

Ihme vehtaamista minun ajatukseni. Muttakun en tiedä mitä tekisi..

Meillä joo poika syö itse suurimaksi osaksi.Välillä tulee isompi suttu ja välillä aika siististikin.

Teettekö muuten itse kaikki ruoat vai annatteko valmispurkkeja? Minä anna aika paljon purkkeja vieläkin. Nyt kyllä kun on uusi keittiö ja kaikki kodinkoneet uusia niin pitäisi alkaa tekemään itse ruoat.

Jaahas, joskos tämä oli nyt tällä erää tässä.

Mukavaa tiitain jatkoa

puhihaa

Vierailija
4/50 |
27.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaako tutulta? Meillä on nyt sitten tullut tämä kiipeämisvaihe. Voi huh huh, ei tahdo äitin verenpaine kestää tätä vaihetta, aina välillä sydän kurkussa saa katsella..

Aatulla hampaita oli viimeksi kun laskettiin 16, alkaa olemaan rivistö kasassa. Meillä tuo hampaiden pesu muuttui pari kuukautta sitten yllättäen kovaksi taisteluksi. Apu löytyi hammastahnasta! Eli nyt käytetään taas lasten hammastahnaa, pepsodenttia muistaakseni. Meille tosin hammaslääkäri sanoi ettei saisi käyttää ennen kuin lapsi oppii sylkemään?? Määrä kuitenkin on niin pieni, etten kuvittelisi siitä nyt haittaa olevan jos sitä vähän nielee, suurimmaksi osaksi kuitenkin valuu kuolan mukana pois.

Meillä myös kova harjoittelu syömisen kanssa, ja pikkuhaarukka lusikkaa tehokkaampi. Ja sormet kovassa käytössä. Siistiä puuhaahan se ei ole, mutta eikös harjoittelu tee mestarin :) Toki on ruokia joita ei anneta itse syödä, esim.keitot tms.

Maalailtiin tänään sormiväreillä, oli ihan hauskaa! Olin ostanut aiemmin Lidlistä pari canvas-taulu pohjaa, ja niihin poju sitten taiteili (ja itseensä). Tämä luova hetki toteutettiin kylppärissä, oli sitten helppo suihkuttaa poika puhtaaksi, ja lattia myös. Suosittelen!

Kysyn vielä uudestaan kun tuo viikonlopun pino loppui niin että taisin olla vimppa kirjoittaja. ELi onko kellään kokemusta noista Aloe Vera- tuotteista? Olin vkonloppuna sellaisilla Aloe Vera- kutsuilla, ja vaikuttivat mielenkiintoisilta jutuilta. Tosin hintahan tuollaisissa aina aika kova, siksi pitää harkita pari kertaa tilaamista. Mutta olis kiva kuulla jos jolla kulla kokemusta :)

Poju päikyillä, taidan mennä vähän pötköttämään itsekin! Kivaa tiistai päivää kaikille :)

Vierailija
5/50 |
27.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

JIPPIIII JA JEEEEEEEEEEEEE! Tänään oli aamu jolloin minulta oli lähtenyt tasan 6kg elopainoa!!!JEEEEEEEEEEEEEEEEEE!!!!!!!!!!!!!!!!!!!Vielä, kun saan 5kg pois niin pääsen kampaajalle värjäyttämään hiukseni. IHAAAAAAANAAAAAAAAAAA! Mä siis laihdutan 8vkon Turkin reissua varten, en halua olla valaana uikkareissa, joku pian hätääntyy ja työntää valaan takaisin mereen!!HEH HEH! Lähtö meillä on 3.6 joten tsempattavaa riittää.

Korvakontrolli oli tänään veljellä (3v) ja samassa pyysin, että katsoo myös Kirpun korvat. Terveet oli molemmilla, tapu tapu.

Huomenna aletaan laittaa ystävän kanssa tapetteja uusiksi yhteen huoneeseen ja sitten vaihdetaan huoneiden järjestystä. Kiva kiva, joku uusi ilme on aina kiva.

Kysymyksiä en muista muuta kuin purkkiruoka kysymyksen; Kyllä annan purkkiruokaa ja hedelmäsosetta edelleen. Kotiruokakin maistuu, mutta purkit käteviä, jos hoppuinen päivä tai hankalaa ruokaa kotona.

Vauvakuume, MIKÄ SE ON???!!??! Nyt kun meillä hyppii ja pomppii 3 lasta, niin se on tässä. Tai ainakin tuntuu siltä. Mä käytän ekäisyä DepoProvera ehkäisypiikkiä, kiva kun ei tule menkkoi.

Välillä kyllä mietin Oskari-enkelin kuulumista remmiin, sitten olisi tasaparit tyttöjä ja poikia..Menipä tunteelliseksi taas..Jotenkin kauhun tunteet nostivat päätä, kun Kirpun veli sai tammikuussa anafylaktisen shokin/muun turvotuskohtauksen hengitysteihin ja oikeesti oli jo KIIIIIIRE, hengitystiet turposivat hurjaa vauhtia ja lapsi huutaa:ÄITIIII,EN OSAA HENGITTÄÄ, AUTA!!!!Elvytys adrenaliinilla saatiin ote elämästä taas ja nyt on jo monta viikkoa ollut oikein hyvät oltavat..Parisen kertaa adrenaalinia saatiin. Se mikä kohtauksen aiheutti on hiukan peitossa, yksi epäilyn aihe oli koira. Ruoka-aine allergioita ei pitäisi olla. Ainoastaa amoxilliini. Nyt odotetaan allergia testejä. Niitä ei vielä ole voinut tehä kortisonin vuoksi jota sai sairaalareissulla, kun henki meinas loppua..Kyllä mä aattelin siinä ensi avussa, että näinkö mä menetän kaikki poikani??? Mielessä tein jo kauppaa yläkerran kanssaki..No onneksi tilanteesta selvittiin, mutta se herätti taas huomaamaan mikä oikeesti elämässä on tärkeetä? Paljon tulee minunki nuristua turhista asioista. Mutta sellaisia me ihmiset ollaan. Ja onneksi on näin hieno ryhmä johon saa purkautua!!!

Nyt siivoo murujen kanssa leikkihuonetta!! Mukavaa viikkoa kaikille!

Hormooniska ja pesue

Vierailija
6/50 |
27.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuntuu, että aina kun yritän kirjottaa tänne, niin heti on jonkunmoinen tilanne päällä. Lukenut olen ja ahkeria olette olleet :)

Le Cheilelle hurjasti onnea masuasukista :)

Meillä myös kiipeilyapina. Tvtasohyllyssä kiipeilee ja missä milloinkin. Naama onkin sitten mustelmilla ja kuhmuilla.

Kasvatuksesta on keskustelua ollut.

Välillä mua ahdistaa koko asia. Keskitie on minusta aika hyvä, ettei liian ankara, mutta kuitenkin perus rajat pitää olla.

Minä en osaa kyllä aloe vera-tuotteisiin sanoa, ei ole tuttuja juttuja.

Näillä näkymin meidän lapsiluku on täynnä.

Hammastahna ei ole vielä käytössä,kahden hampaan pesasee aika nopeeta.

Samaa ruokaa syö koko perhe.

Perttu syö itse pääosin. Riippuu vähän ruuasta, mutta kyllä sotkuakin tulee. Kukaan ei ole seppä syntyessään... :)

Tintta-liisa, joko Lotta kävi lääkärissä?

Jaksuja huonoihin öihin! Auringonpaistetta mielen sopukoihin :)

Muistaakseni Pertulla oli myös tavis maitoon siirryttäessä kakka vähän kovalla. Mutta pikkuhiljaa lisättiin maidon määrää ja meni ohi.

Pertulla oli tässä muutama kuukausi kakkaamisen kanssa ongelmaa.

Mallasuutteen säännöllinen käyttö noin kuukauden ajan vei ongelman mennessään.

jeo, hurjan kurjaa, että hampaat meni poikki.

auringonkukalle mukavaa talvilomaa :)

Nyt jätskille :)

Hilda

Vierailija
7/50 |
27.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä siis poika pipinä. Kuumetta oli kainalosta mitattuna päivällä 38,7. PamolF tabletteja annoin päivällä yhden, samoin nyt illalla. Sylissä viihtyi lähinnä päikkäreiden jälkeen. Aamupäivällä oltiin vielä ihan normaalisti ulkona, mutta päikkäreiden (4t!) jälkeen oli kuume noussut.

Mä voin tunnustaa Auringonkukan siivittämänä, että meillä kanssa ruokailulukemista pojalla, jos siis ei itse syö, koska muuten menee ihan tajuttomaksi riitelyksi. Syötän Onnille vielä lounaan ja iltapuuron, koska niitä syödessä on jo sen verran väsynyt, ettei tule hommasta muuta kuin seinien rappaamista :)

Manna, meillä käytössä Xylisuu-tabletit. Apteekissa sanoivat, että ne eivät ole liian vahvoja pienelle.

Hurja mimmi teillä Jeo, kun saanut jo etuhampaansakin poikki :) Hurjalta kuulostaa, mutta onneksi ei käynyt kuitenkaan pahemmin ja ovat vielä maitohampaat.

Tossin lapsen ja monen muun tapaan meillä on vääntöä hampaiden pesusta, kun taapero haluaisi vain itse pestä. Mies on tosin opettanut pojan harjaamaan hienosti hampaitaan, kun kerran ei anna muiden pestä. Hinkaa oikeaoppisesti edestakaisin :) Pakko kyllä aina pieni loppusilaus tehdä huudon saattelemana.

Tintalle jaksamista valvomisen kanssa. Varmasti masentavaa, kun ei saa koskaan nukkua kunnolla. Siinä alkaa väsymyksessä kaikki asiat harmittamaan. Toivottavasti saatte tulevaisuudessa nukkua rauhassa koko perhe. Niin ja kerros siitä kierukan laittamisesta. Eli sattuiko? Mulla on kauhea gynekammo ja ajatuskin kierukan laitattamisesta ahdistaa, mutta tuntuisi järkevimmältä vaihtoehdolta tämän seuraavan tulokkaan jälkeen, meidän lapsiluku kun on sitten kanssa täynnä.

Gerda, sinulla oli kyllä kohtuuttoman raskas vauva-aika. Suruja liikaa ýhdelle ihmiselle kestettäväksi. Siinä olisi jo ilman pientä valvottavaa lasta ja masennustakin monella ollut kestettävää. Onneksi ne ajat ovat takana ja nyt jo aurinkokin paistelee :)

Me mennään Pikku pupunen melkein samoilla viikoilla. Mulla nyt meneillään rv 22, eli voidaan sitten kesällä voivotella täällä kimpassa loppumetrejä :) Samanlaisia ajatuksia/kokemuksia on minulla Onnin vauva-ajasta tulevasta vauva-ajasta ja miehen osallistumisesta.

Puhihaa, varaa ihmeessä risteily yllärinä perheellenne. Me mentiin Tukholmaan ystävän luokse kyläilemään, kun Onni oli 3 kk, eli siis mennen tullen reissattiin laivalla. Kaikki meni hienosti! Onni nukkui vaunujen kantokopassa hytin sängyssä vieressäni. Koin sen tukevimmaksi vaihtoehdoksi.

Niin ja meillä Onni syö toisen ruoan purkista.

Aatun äippä, meillä kanssa majailee marakatti. Kiipeilee pitkin ja poikin. Tänään oli keksinyt raahata korin valokatkaisijan alle ja sen päälle kiivettyään ylettyi räpsimään valoja päälle ja pois. Kirjahyllyssä kanssa kiipeilee. Tuo ideasi sormiväreillä maalaamisesta oli aivan mahtava! Täytyy hankkia sellaiset ja sulkeutua kylppäriin :) Aloe vera tuotteista minullakaan ei ole kokemusta, mutta eivätkös ole juuri ihoystävällisiä?

Hormonihirviölle onnittelut pudotuksesta! Hieno suoritus, kyllä ne loputkin irtoaa lomaan mennessä ja voit keimailla biitsillä uikkareissa (tai siis juosta pää kolmantena jalkana katraasi perässä, mutta näyttää joka tapauksessa hyvältä ;D). Raskas menetys teilläkin takana, osanottoni sen puolesta. Tuollainen laittaa sillä tavalla hiljaiseksi, ettei osaa kuin ihmetellä kaiken tarkoitusta. Hirvittävä säikähdys varmasti ollut tuo hengitysteiden turpoaminen. Järkyttävää katsoa vierestä, kun oma lapsi ei saa hengitettyä :( Onneksi selvisitte säikähdyksellä.

Mun mielestä on aivan järkyttävän hellyyttävää, että Hildan Pertulla on vasta kaksi hammasta :) Varmasti ihana näky!

Illan jatkot kaikille!

Noema

Vierailija
8/50 |
27.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä sitten päästy tänään lääkärille. Tuossa meidän terveyskeskuksessa on sellainen kumma käytäntö että

ekaks pitää mennä hoitajalle, joka määrittelee onko

tarvetta lääkäriin. Saatiin hoitajalle samaan aikaan

aika ku mulla oli kierukan laitto, joten mies meni

Lotan kanssa sinne ja mä ehdin vielä mukaan kuulemaan

" tuomion" ennen heidän poispääsyään. Ei se hoitaja

osannut sanoa mikä paukura oli kyseessä ... eli ihan

turha käynti oli. Olisi sitten laittanut meidät lääkärille

(minne ensin siis pyysinkin kun soitin päivistysvastaan

ottoon). Onneksi meillä on Mehiläisen lastenlääkärille

varattuna aika ensi tiistaille, niin ehkä siellä osataan

paremmin sanoa mikä on kyseessä. Samalla aion kysellä

allergioista. Niin ja pyysin hoitsua tarkistamaan korvat

varmuuden vuoksi kun nuo yöt on niin risaiset. Ei ollut

tulehduksia, onneksi. Vaikka välillä sitä toivoiskin

niitä olevan jotta sais ehkä avun öihin kun lääkittäisiin.

Gerda79: sinulla tosiaan on ollu turhankin rankka vuosi

takana, ja ajatuksissani olet ollut usein kun meidän

elämäntilanne on kuulostanut joiltain osin samanmoiselta.

Eli olen lähettänyt usein jaksamishaleja täältä :)

pikku-pupunen: meillä sama homma että en ole keksinyt

mitään hyvää hanskaviritelmää kun aina ulkoilun jälkeen

kädet on kylmät/viileät. Ja ole tosiaan onnellinen

että mies pitää teitä etusijalla, kai meilläkin joskus

tehdään niin, mutta viime aikoina ei siltä ole tuntunut.

Tuntuu että jos vähänkin jotain pyydän niin nalkutan ...

Ja kuitenkin mies taannoin sanoi että mun pitää sanoa

ääneen jos haluan sen tekevän jotain, ettei se tajua

muuten .. Ja sit ku sanon niin nalkutan, koita nyt sit

ymmärtää noita miehiä! :))

puhihaa: varaa ihmeessä teille ylläri! Tekee varmasti

hyvää teidän parisuhteellekin. Ja hammaspesu on melkein

aina yhtä tuskaa, toivon että helpottais joskus. Valmis

purkeista annan vielä toisen aterian, muuten tehdään

itse. Tosin tuntuu ettei nuo valmispurkkiruoat enää oikein

maistu meidän neidille, mut oon yrittäny kuitenkin antaa.

aatun_äippä: ei ole kokemusta AloeVerasta joten en osaa

sanoa mimmoisia ovat.

hormoonihirviö: isot onnittelut painonpudotuksen johdosta!!

Kamalalta kuulosti tuo Kirpun veljen kohtaus :(( ja vielä

kun ei tiedetä mistä johtui.

hildaliina: hyvä kuulla että muillakin on ollut tavalliseen

maitoon siirryttäessä samanmoisia kokemuksia. Nyt en ole

antanut tavismaitoo ku aattelin odottaa ensi tiistaihin

ja katsoa mitä lastenlääkäri sanoo asiasta.

noeman Onnille paranemisia! Kierukan laitto sattui yllättävän

vähän, odotin paljon pahempaa. Eli mun kokemus oli kyllä

positiivinen, sellainen pieni nipistys tuntui jossain

vaiheessa ja vähän alavatsakipua mut meni nopeasti ohi.

Katotaan nyt miten käy sen kanssa.

Nyt olisi taasen aika mennä nukkumaan, jotta jaksaa taas yöheräilyt ...

Viime yönä oltiin hereillä viisi kertaa, n. 2 tuntia yhteensä ... Huoh ...

Mutta öitä!

Vierailija
9/50 |
28.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tintta-Liisalle, nyt on pakko kysyä missä asutte? Täällä on aina päässy Mehiläiseen lastenläääril samana päivänä tai viimeistään seuraavana!?!Siksi ihmettelen tuota ensi viikon tiistaita?!?!

Ja tänään olen siirtynyt paino asiassa uudelle kymmenluvulle!;o) Vähänkö oon HAPPY?? Joo, pudotettavaa riittää, mutta pakko yrittää. Ja tuo katraan perässä juoksentelu kuulostaa hyvältä, lähtis siinäki läski!;o) Mulle sopii raskaus, sillon ei tuu paljon painoa, mutta sitten tulee aina äippälomalla. Siis äippäloma ei sovi!

Täällä sataa hiukkasen lunta ja pakkasta -6. Ihanaa, kun ei ole hirmu pakkasia. Siinä tulee lapset hulluiksi kun ei ulos pääse.

Nyt lähden aamuhommiin, heipati hei!!

Hormooniska ja katras

Vierailija
10/50 |
28.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pikku mies päiväunilla ja äiree kohta perästä. Meidän aamuvirkku nousi tänään jo 6.15, joten torkut kelpaa itsellekin. Kivaa kun tulee valoisaa jo aikaisemmin, oli mukavaa lähteä heti aamutuimaan ulkoilemaan. Odotan kyllä jo kovasti kevään tuloa. Etenkin kun Jessen pukeminen alkaa olla vähän sellaista että toinen riisuu sitä mukaa kun minä puen. Huh, hikistä hommaa.

Tintta-liisalle parempaa mieltä! On ihan ymmärrettävää että on mieli maassa kun ei saa nukuttua ikinä kunnolla. Jaksamista! Toivottavasti teidän yökukkumiset loppuu pian.

Aatun äippä: Pieni apinan poikanen täältäkin löytyy, mihinkään kovin korkealle ei ole onneksi toistaiseksi yrittänyt kiivetä, mutta esim saunan alalauteelle kiipeää, tiskikoneen luukun päälle vaikka tietää sen olevan kiellettyä... Tarkkana saa olla ettei pää kolise.

Hyvä idea nuo sormivärit. Mietin vaan että mihin sormivärejä voi sekoittaa? Omassa lapsuudessa värit sekoitettiin kermaviiliin ja sitä en taas voi meidän maitoallergisen kanssa tehdä.

Meidän kylppäripuuhia ovat kylpemisen lisäksi saippuakuplien puhaltelu, taskulampulla leikkiminen (pimeässä), " vesilätäkön" tekeminen kylppärin lattialle ja siinä saappaat jalassa roiskuttelu. Nämä on kaikki Jessen mielestä niin hauskoja juttuja että tahtovat päättyä aina itkuun kun ei saa niistä koskaan tarpeekseen. Ja tylsällä äidillä kun olisi muutakin tekemistä aina silloin tällöin. ;-)

Hormoonihirviö: Ihan kamalaa tuo Kirpun veljen ahdistuskohtaus!!! :-( Toivottavasti niitä ei tule enää koskaan! Varmasti olet ollut aivan kauhuissasi, hui sentään.

Hilda: Kiitos lomatoivotuksista! :-) Täytyy myöntää että oon saattanut päästä töissä ollessani hieman helpommalla. ;-) Mutta nautin kyllä oikeasti siitä että oon saanut viettää Jessen kanssa aikaa, suruttaa jo kun ensi viikolla pitää viedä taas tarhaan.

Eilen käytiin mummulassa (anopilla) ja Jesse alkoi parkumaan heti ovella kun mentiin sisään. Luuli kai raasu että taas äiti jättää. Kyllä tuntui surkealle. Pikkuinen joutuu olemaan epäluuloinen vähän joka tilanteessa. :-( Milloinkohan oppii luottamaan siihen että kyllä äiti / isi aina hakee pois hoidosta eikä hylkää ikinä...

Noema: Onnille pikaiset paranemiset! Miten teidän yö meni ja mikä on nyt kuumetilanne?

Nyt viltin alle hetkeksi lehteä lukemaan ja nukkumaan. Ihanaa!

Vierailija
11/50 |
28.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pikkuinen nukkui meidän välissä, kun kuume oli yli 39, eikä pystytty miehen kanssa silmiämme ummistamaan. Lääkittiin, juotettiin ja mittailtiin kuumetta pitkin yötä :) PamolF:llä saadaan kuume aina hetkeksi alas. Soitin lääkärille ja sanoi, että pitää laskea kuumetta ja kotona voi seurata tilannetta. Täällä on kuulemma sellaista virusta liikkeellä, joka pitää kovaa kuumetta viikonkin! Toivotaan, että menee nopeammin ohi.

Olitiin kyllä varmasti näkemisen arvoinen komppanja sängyssä yöllä. Kaksi aikuista, lapsi ja kaksi koiraa. Siellä nukuttiin sikinsokin :) Onneksi meillä on ylileveä sänky, kerrankin siitä on jotain hyötyä!

Mies on opettanut pojan niistämään. En tiennyt asiasta, mutta aamulla mies haki paperia, laittoi sen onnin nenälle ja sanoi niistä. Poika sitten niisti! Olin ihan ihmeissäni ja mies siihen vaan, että on jo jonkin aikaa osannut. Suihkussa kuulemma aina niistävät. Eli mies laittaa sormen toiselle sieraimelle ja Onni puhaltaa toisen sieraimen tyhjäksi. Erittäin kätevä taito :)

Päivän jatkot kaikille täältä sairastuvalta!

Noema

Vierailija
12/50 |
28.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asutaan Vaasan lähistöllä. Olin itsekin kummissani kun saatiin aika Mehiläiseen vasta ensi viikolle, mutta sielä on ilmeisesti vain 1 lastenlääkäri joka on nyt yllättäen lomalla. Niinkuin tuntui olevan suurin osa " arvaus" keskuksessakin. Johtuen ilmeisesti siitä kun täällä on nyt koulujen hiihtolomavko.

Nyt mentävä lepäämään kun Lotta on ulkona päiväunilla ja valvottiin taas yöllä, tai oikeastaan aamuyöllä, klo 5-6.15 ...

Vierailija
13/50 |
28.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä se on raskasta kun yö toisensa jälkeen ei saa nukuttua kunnolla, muistan vielä hyvin. Jaksamista täältäkin Tintalle! Ootteko minkään sortin unikouluja kokeilleet, löytyisikö apuja sellaisesta?

Kiitos Tintta ja Noema ajatuksista, lämmittivät mieltä.

Hui mikä tilanne teillä Hormoonihirviö olikaan ollut! Harmillista että kohtauksen syy ei selvinnyt, mutta toivottavasti allergiatestit kertovat sitten jotain. Muisti nyt pätkii, mutta eikös sellaiset ollut tulossa Kirpun veljelle?

Jotain piti kommentoida Pikkupupusellekin, mutta unohdin jo mitä :)

Puhihaa varaa ihmeessä risteily! varmasti on kiva yllätys ja tekee hyvää hankaluuksien jälkeen viettää yhteistä aikaa perheen kesken.

Auringonkukalle mukavaa lomaviikkoa! Kiva kun nyt pakkasetkin vähän lauhtui, niin on mukavempi ulkoilla.

Onnille paranemista ja lepoa. Ja ne nimpparionnittelut pikkupotilaalle!

Meillä on miehellä ensi viikko talvilomaa, ei oo kyllä mitään suunnitelmia. En tiedä pitäisikö keksiä jotain yllätyspuuhaa meille. Sain vähän kipinää Puhihaan suunnitelmista.

Ainakin pääsen laittamaan vähän itseä parempaan kuosiin, kampaajalle, kun poikanen voi olla sitten miehen kanssa. Kun keksisin vain ensin mitä tälle päälle tekisi. :)

Mukavaa talvipäivää!

Gerda ja karhunpoika

Vierailija
14/50 |
28.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihka ekaksi onnea odottaville mammoille ja minä täälä joukon jatkona kuumeilen kovasti. Meinasin tänään persauksille lentää ku mies sano nooralle et mitäs tuumaisit jos iskä ja äiskä koittaisivat duunailla pikkusisarta..

Lastenlekuri soitti niistä nooran kasvu tuloksista ja ei ole mitään sairauksia taustalla. Tän hetkisten ennusteiden mukaan neitistä pitäisi tulla 179cm, mutta ei kuulema kannata tähän tulokseen kauheesti juuttua koska murkkuikä kuulema alkaa meillä normaalia aiemmin. Tuumasin vaan lekurille et kiitti ku ilmoitit 10 vuotta etukäteen.. :)

Ja luuikäröntgenin mukaan noora olisi ikäistään vanhempi, mutta en tiedä paljonko vanhempi ku lekuri sano vaan ettei ole kauheen oleellinen tieto.

Meillä ollaan kiipeilty jo pitkän aikaa ja tultu naama ja pylly edellä maahan. Tän hetkinen suosikkijuttu on vessanpöntölle tai keittiönpöydälle kiipeäminen. Kävellään paljon, varsinkin ulkona kova menijä.

Hampaita ollaan pesty 10kk asti ja kun poskihampaat tuli ni satunnaisesti käytetty lastan hammastahnaa.

Meillä ollaan koko poppoo kauhessa nuhassa ja minäkin oon nyt ollu 3pvää saikulla.

Unohtu jo puolet mitä piti kommentoida joten morjensta...

t.Nia ja Noora

Vierailija
15/50 |
28.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Poika sairaana edelleen. Päivällä kuume nousi yli 40 asteen. Ihan kamalaa pelätä vieressä, että nouseeko liikaa ja pitääkö lähteä raukkaa kiidättämään sairaalaan. Sanoivat lastenklinikalla, että kotona kannattaa katsella niin kauan, kun yleisvointi on hyvä ja kuume laskee alle 39 asteeseen lääkkeillä. Onneksi laskee 37-38 asteeseen Buranan supoilla ja PamolF:llä. Neljän tunnin välein tuupataan poikaan jompaa kumpaa.

Ei siis unta tiedossa. Ihmeen hyvin sitä tosin jaksaa puksuttaa, vaikka unta alla zero. Tulee ihan vauva-ajat mieleen :) Tämä on hyvää mieleenpalauttamista meille.

Hienoa, että Nian Nooralla oli kaikki kunnossa testejen perusteella! On se vaan kummaa, kuinka pitkälle näkevät tulevaisuuteen nykyajan kokeilla! Paljon plussaonnea teille :)

Gerdalle kiitokset nimpparionnitteluista!

Taidapa siirtyä itsekin yläkertaan kirjaa lueskelemaan (ja pojan hengitystä tarkkailemaan [kyllä, olen hysteerikko]).

Noema

Vierailija
16/50 |
28.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja Onnille nimpparionnea+ paranemisia! Onko Onnilla muuta kuin kuumetta, yskää/nuhaa? Paranemisia muillekkin sairastaville!

Mua itkettää ja ahdistaa nyt vuorostani, kun neidin hoitoon vieminen pitäisi aloittaa kolmen viikon päästä. Tänään pph oli meillä ja kirjoitettiin sopimukset. Aivan kamalan pahalta tuntuu, mitä lähempänä tuo päivä on! Onneksi teillä muilla on ollut suht hyviä kokemuksia hoidosta, vaikkakin sairaspäiviä tulee kovasti.

Hammastahna käytössä Colgate (vai mikä lie..)-merkkinen. Ihana punainen tuubi! Poskihampaita on kaksi ja etuhampaat, otettiin käyttöön, kun harjaus ei tahtonut muutoin sujua.

Meillä ei onneksi asu vielä apina, neiti ei vielä pääse sohvalle tai saunan alalauteille. Hän on niin lyhyt, ettei pääse vielä. Syöttötuolista pöydälle kyllä kiipeää tai yrittää kiivetä, mutta minä ilkeä äiti, yleensä estän tämmöisen.

Syöminen, no joo.. Haluaa aina välttämättä oman lusikan ja halutessaan osaakin lapata suuhunsa ruokaa, mutta usein myös leikkiminen ruoalla ja lattialle viskaaminen on in. Varsinkin, jos ei ole pahemmin nälkä.

Jeolle; Vauhdikasta teillä on, kun hamputkin jo on saatu poikki :( Harmi, onneksi kuitenkin toiset tulee joskus vielä tilalle!

Hormoonihirviö: Tsemppiä loppuun painonpudotukseen ja hienosti oletkin jo saanut tiputettua. Tulisipa mullekin jostain motivaatio, et saisin seitsemän kiloa pois. Jäivät raskaudesta ja sitkeitä ovat. Kuulostaa hienolta teidän 8vkon loma. Ja toivottavasti fysioterapeutin käynti selventää Kirpun tilannetta.

Hyvät illanjatkot ja koittakaahan jaksella yökukkujat!

Vierailija
17/50 |
01.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin se kevätkin on alkanut =)tai ainakin kalenterin mukaan kovaa vauhtia tulossa.

Meillä asuu myös apina, tai paremmikin apina potenssiin 10.Joka paikkaan mennään ja vauhdilla, kirjahyllyä myöten.Onnistuin murtamaan varpaani kun pari päivää sitten juoksin pojan perään.Nyt sitten kinkkaillaan pari viikkoa =(

Paranemista Onnille.Se on kyllä kurjaa kun pieni sairastaa.Meillä on pojat ollu jo muutaman viikon tukkosena, onneksi ei vielä pahempaa.

Onnea kaikille plussanneille ja tsemppiä kuumeisille =)

Itselläni ei onneksi ole kuumetta, jos sitte muutaman vuoden päästä =)

Mutta nyt pitä mennä poikaa nukuttamaan.

palaillaan

Vierailija
18/50 |
01.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on sitten sairasloma =) Ihanaa, raskas taakka putosi harteilta kun ei tarvi enää hampaat irvessä sitkittää menemään. Lepoa tässä kaivataankin!

Onnea Le_Cheile plussasta!

Aatun_äippä, mun LA on 24.4. että todella lähekkäin on nämä meidän kakkoset =)

Meillä on apteekin hammastahna Salutem käytössä. Se on mieto maultaan eikä vaahtoa, joten helpottaa harjaamista kun näkee mitä on tekemässä. Oulussa hampilääkäri sanoi että lastentahnaa pitäis alkaa käyttää sitten kun poskihampaat tulee, fluorillisia tahnoja sitten kun lapsi osaa sylkeä. Hampaita on paljon, en oo nyt laskenutkaan mutta varmaan alkaa maitohampaat jo olla enimmälti. Harjaaminen lähti käyntiin vasta sitten kun tahna otettiin kuvioon mukaan, sitä ennen harjaaminen oli täysin mahdotonta.

Syöminen onnistuu siis itse, mitä nyt ruokalapun tasku tuppaa täyttymään ja onhan sitä lattialla ja pöydälläkin =D Nokkamukiin meillä ei koskaan opittu, tavallisesta mukista sen sijaan juo ihan hyvin. Mitä nyt kaataa sen aina jossain vaiheessa syliinsä tietty. Sotkemisesta en oo välittäny, oon niin hyvilläni kun poika viimeinkin syö!

Sanoja meillä tulee äiti, kissa (kihhha), lamppu (mmppu), pupu, kakka, kiitos (tiitti). Koiralle on oma ilmaus ha-ha. Ei mitenkään verbaalinen kaveri, liikkuminen kiinnostaa yhä enemmän. Ja kuten tosiaan sanottu, puheen ymmärtäminen on ihan nollissa vielä. Muuten on fiksu, tyhjää tiski- ja pyykkikonetta äitin kaverina, pesee pönttöä wc-harjalla, yrittää pukea vaatteita ja kenkiä ihan itse, tanssii musiikin tahtiin ja on selkeästi huumorintajuinen, pelleilee ihan tahallaan kun huomaa että saa meidät nauramaan. Mamman muru!

Nyt me lähetään viikonlopuksi mökille Kuusamoon. Poju menee mummon hoitoon ensimmäistä kertaa, saas nähdä miten sitä osaa erossa olla. Taitaa äitille tulla suurin ikävä?

Vierailija
19/50 |
01.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onni sairastaa edelleen, mutta nyt tuolla neljön tunnin välillä annetulla lääkityksellä kuume on saatu hallintaa, eikä pääse enää nousemaan hurjiin lukemiin. Muita oireita on nuha ja ja hienoinen yskä (nämä eivät voimakkaina).

Kävin tänään äitiysneuvolassa. Kamalalla kiireellä menin ja juoksin lopunmatkaa. Neuvolle kerroin, että poika sairastaa, eikä ole siksi tullut oikein nukuttua. Mitattiin sitten verenpaine ja terveydenhoitaja uumoili, että paineet olisivat hiukan koholla tämän tilanteemme vuoksi. No, paineet oli 50/80! Autolla ei kuulemma saisi ajella ennen kuin paineet lähtevät nousemaan. On kyllä ollutkin sellainen huippaava olo ;) Onnista mulla tippui paineet kanssa.

Nyt menen tekemään parit paahdetut Realit ja sitten viltin alle.

Noema

Vierailija
20/50 |
01.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitokset kaikille jaksamistoivotuksista!

Mies laittoi Lotan eilen illalla nukkumaan, sain rauhassa syödä iltapalan ja laitella itseni unia varten valmiiksi. Sainkin nukkua heräämättä klo 23-6, ja se on melkoisen harvinaista meillä! On pikkasen erilainen olo tänään kun on saanu nukkua paremmin. Unikoulua oon kyllä yrittänyt pitää, mutta tosiaan parhaimmassa tapauksessa voidaan jaksaa valvoa 2 tuntiakin. Tassuttelu ei meillä toimi, joten käytän apuna neuvolan huudatusunikoulua, ja se toimii paremmin. Ehkäpä tuo neiti " joskus" oppii nukkumaan yöt läpeensä.

Viimeistään sitten kun on 15 v :)

Mies lähti hakemaan Teuvalta jotain osaa Mustangiinsa, oon siis yksin kotosalla :( Paitsi toki Lotta nukkuu ulkona. Iltasella mennään käymään Lotan kummejen luona, ei hetkeen olla nähty (kuuluvat näihin jotka eivät meillä käy, mut sielä pitäisi kyllä käydä, hö ..)

Mun äidillä on huomenna syntymäpäivä, teetettiin lahjaksi t-paita jossa on Lotan kuva.

nia: hyvä juttu että Nooralla on kaikki kunnossa!

_Vilma_: meilläkään Lotta ei kiipeile vielä mihinkään, sohvalle kiipeämistä oon kyllä yrittänyt opettaa mut ei niin ei, alkaa vaan naureskelemaan että mitä se äiti oikein yrittää :)) Portaatkin ovat saaneet olla meillä rauhassa.

kittykatti79: mukavaa kuulla sinustakin, ja hyvä että sait saikkua niin saat levätä. Hyvää mökkeilyä!

noema: Onnille oikein paljon paranemissäteitä täältä, kunpa pikkuinen olisi pian kunnossa!

Sanoja meillä ei oikeastaan vielä oikein tule, isi, äissi(äiti), issa(kissa) ovat suosituimpia. Hyvin kyllä ymmärtää mitä puhutaan, joskus ihan kauhistuttaa kuinka hyvin. Joku kaunis kerta sanoo appivanhemmille että äiti ja isi puhuu usein siitä kun käytte meillä niin harvoin, vaikka asutte niin lähelle (n.10 kilsan päässä). Jossain vaiheessa joutuu alata miettimään mitä sitä oikein puhuu lapsen kuullen :))

Juodaanko muilla vielä tuttipullosta? Koska ootta ajatelleet yrittää vieroittaa siitä? Mä oon miettinyt josko tuossa kesällä yrittäisi, katotaan nyt miten käy. Nokkamukistahan juo hyvin kyllä vettä.

Niin ja pottailut, onko muita joilla ei sitä vielä oo kokeiltu?

Huomenna mennään Seinäjoelle shoppailemaan (Sokos kiinnostaa eniten kun täällä Vaasassa sitä ei ole) ja samalla käydään mun isän siskon ja hänen miehensä luona kylässä. Katotaan nyt mitä Lotta tykkää pitemmästä automatkasta kun niitä ei hetkeen ole tehty.

Nyt meen hakemaan Seiskan postilaatikosta, jos sitä vaikka ehtisi lukemaan :)

Tintta-liisa ja Lottuska