Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Poika oli 2-vuotisneuvolassa isosiskoaan 0,5cm lyhyempi

Vierailija
26.02.2007 |

ja nyt 3v neuvolassa isosiskoaan 2cm lyhyempi. Voisiko tuo tuosta vielä ottaa jonkun kasvuspurtin, vai tuleeko meidän pojasta vain lyhyen läntä jässikkä?

3v neuvolassa tyttö siis 96,5cm, poika 94,5cm. Isä 192cm ja äiti 172cm.

Kommentit (18)

Vierailija
1/18 |
26.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos niissä häikkää, voi taaperon kasvukin hidastua.

Vierailija
2/18 |
26.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

siis tuo poika?

ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/18 |
26.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

t. myöskin lyhyen kuopuspojan äiti, meidän vesseli on kasvanut koko ajan tasaisesti -1 käyrällä joten emme ole huolissamme. Kaiketi huolta on, jos tulee selkeä notkahdus sillä omalla kasvukäyrällä ts. pojan kasvu ei ole tasaista vaan jossain kohtaa on häiriö

Vierailija
4/18 |
26.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ap

Vierailija
5/18 |
26.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pikkanen poika mutta kasvaa omalla käyrällään.

Neuvolan mukaan hänestä ei luulatavasti tule pitkää jotain vähän yli 170cm. Mutta minun mies on ollu suunnilleen saman mittainen 3-vuotiaana ja on nyt 180cm.

Vierailija
6/18 |
26.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kouluunkin mennessä oli luokkansa pienen. Pienempi kuin luokkansa pienin ja siroin tyttö.

Minä olin aina neuvolan tilastojen mukaan ollut suurempi kuin pikkuveljeni, joka on viisi vuotta minua nuorempi.

No, minäkin olen pieni. Nyt aikuisena 158cm.

Vanhempani eivät huolestuneet tilanteesta, koska mitään terveydellistä vikaa, sairautta veljestäni ei löytynyt. Ajattelivat vain, että on niin pippurinen, että varmasti elämässään pärjää.

Lukioon asti oli luokkansa pienin poika (tyttöjen tilannetta en muista). Lukioikäisenä ottikin kasvupyrähdyksen ja hurahti kerta heitolla muutamasta kaveristaan ohi.

Tietenkään veljestäni ei tullut mitään jättiläistä, mutta nyt yli kolmekymppisenä on 179 cm pitkä eli ei nyt pahasti erotu porukasta pienimpänä kuitenkaan.

Pituutta tulee sen verran kuin sitä on suotu. Toisille aikaisemmin ja toisille myöhemin. Jos lapseltasi on kartoitettu mahdolliset sairaudet (esim. keliakia) pois, niin tuskin voitte asialle muuta tehdä. Eiköhän ne neuvolassa tiedä, onko tutkimuksille tarvetta.

Nyt veljelläni on pieni poika, joka syntyi täysiaikaisena mutta pienenä kirppuna, alle 3kg ja olikohan 47cm. Nyt vuoden vanhana hänelle tehtiin pari tutkimusta, mutta mitään ei löytynyt, joten uskomme hänen olevan ' isänsä jalanjäljissä' ;)

Vierailija
7/18 |
26.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

poika oli 3-vuotisneuvolassa 103,5 cm. Onkin kyllä jättiläinen =)

Tunnin päästä on 4-vuotisneuvola ja vähän jännittää miten pitkä poika mulla oikein on. On kyllä taas vuodessa useita senttejä kasvanut.

Mulla esikoinen tyttö, 1½ vuotta veljeään vanhempi. Velipoika on ollut 2 ja 3 vuotiaana saman mittainen kuin sisko vuotta vanhempana.

Vierailija
8/18 |
26.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Tietenkään veljestäni ei tullut mitään jättiläistä, mutta nyt yli kolmekymppisenä on 179 cm pitkä eli ei nyt pahasti erotu porukasta pienimpänä kuitenkaan.

Vierailija
9/18 |
26.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

T:6

Vierailija
10/18 |
26.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oltiin yläasteeseen asti niitä luokan pienimpiä :).

Vierailija
11/18 |
26.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja tuohon 2 ikävuoteen asti siskoaan joka mittauskerta pidempi. No, ehkä pojasta ei sitten tule lyhyen läntää, vaan siskosta sitten pidempi?

Oletuspituudet meidän vanhempien pituuksien myötä (172 ja 192) antoivat vain olettaa että pidempi tulisi pojasta. Tai tottahan on, ei se niin aina mene :) Meillä muuten on niin että tyttö on kuin ilmetty isänsä, poika taas tullut enemmän minuun, liekö se sitten vaikuttamassa...

Olisi kiva kuulla lisää muiden 3v poikien pituuksia? Tai niiden joilla pojat jo hiukka vanhempia, tuliko jossain muussa ikävaiheessa spurttia ylöspäin?

ap

Vierailija
12/18 |
26.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on kaikki minun veljeni olleet 3-vuotiaina pitempiä kuin mieheni sen sen ikäisenä.

Yksi veljistäni onkin 185cm. Mieheni 180cm ja kaksi veljistäni vähän päälle 170cm.

Vierailija
13/18 |
26.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä olleet pojat 102cm ja 105cm 3-vuotis neuvolassa Nyt kuitenkin vanhempi on aika lyhyt. On 7v ja 125cm ja 6v pikkuveli 126.5cm. Heillä oli alku aika nopea, mutta varmasti jäävät lyhyiksi kun minäkin olen vain 175cm ja mies 174cm.

Vierailija
14/18 |
26.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos lapsi kasvaa koko ajan 0-käyrää (siis kasvun loputtuakin on 0-käyrällä), pituus kasvun loputtua on n. 180 cm

Vierailija
15/18 |
26.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsen kasvussa saattaa olla (ja usein onkin) notkahdus eli jossain vaiheessa kasvaa hitaammin. Ap:n poikakin voi vielä kasvaa nopeammin ja 4-vuotisneuvolassa saattaa olla pitempi kuin siskonsa ks. iässä.

Vierailija
16/18 |
26.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Molemmat ovat kasvaneet tasaisesti, enkä ole koskaan ollut huolissani kummankaan pituuskasvun suhteen.

Vierailija
17/18 |
26.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta kyllä tuo minusta tosi lyhyeltä kuulostaa, kun meidän 1,5-vuotias poika on 87,5cm pitkä ja me vanhemmat teitä lyhyempiä. mies 184cm ja minä 166cm.

mutta murrosiässähän ne monet venähtää ihan älyttmästi.

Vierailija
18/18 |
26.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli kun toiset saavuttavat lopullisen pituutensa murrosiässä, niin jotkut pojat kasvavat vielä armeijassakin. Miehen inttikaverilla jäi armeija-ajan alussa saadut vaatteet punteista lyhyiksi ennen kuin armeijavuosi oli lopussa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kahdeksan yksi