Muita, joilla joulu jää viettämättä syömishäiriön takia?
Vähän kairaa sielua, kun ennen olen ollut jouluihminen. Nyt ei vain pysty, joulunvietto ei tunnu edes mahdolliselta. Tämä viikko vierähtää kaikessa hiljaisuudessa ja mahdollisimman kaukana muista ihmisistä. En vain kestä nähdä ketään.
Myötätuntoa muille samoin ajatteleville!
Kommentit (44)
Ap taitaa olla niitä kehopositiivisia. Valaat pärjäävät paremmin merillä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koristeitako olet sitten syönyt? Vai etkö osaa rajoittaa mitä ostat kaupasta?
Ei mitään tuohon suuntaan, enemmän niin päin, etten voi tavata perhettäni, koska aikovat todennäköisesti syödä jouluna. Minä taas haluan paastota ja tiedän, että se kiinnittäisi huomiota. Suo siellä, vetelä täällä.
Et sitten voi vaikka mennä vasta ruokailun jälkeen? Sanot että " kaveri tarjosi ja kävit hänen kanssa syömässä". Jos et syömishäiriötä halua sanoa. Mietit vähän, että tuletko ollenkaan on vähän outo olo ja ruoka ei oikein maistu. Tai sitten haet apua,kerta aihe noin aiheuttaa vaivaa ettet perhettä voi edes nähdä.
Syömishäiriö on sairaus. En tiedä ap:n tilannetta, mutta hän voi hyvinkin olla hoidon piirissä. Se ei ole kuitenkaan mikään "kävin lääkärillä, ja nyt olen ok" -juttu. Olisikin kiva, jos sen voisi edes pyhiksi unohtaa ja nauttia, mutta kun ei vaan pysty. Vaikka perhettä rakastaisi, niin se sairaus valitettavasti saattaa ohjata kaikkea tekemistä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koristeitako olet sitten syönyt? Vai etkö osaa rajoittaa mitä ostat kaupasta?
Ei mitään tuohon suuntaan, enemmän niin päin, etten voi tavata perhettäni, koska aikovat todennäköisesti syödä jouluna. Minä taas haluan paastota ja tiedän, että se kiinnittäisi huomiota. Suo siellä, vetelä täällä.
Et sitten voi vaikka mennä vasta ruokailun jälkeen? Sanot että " kaveri tarjosi ja kävit hänen kanssa syömässä". Jos et syömishäiriötä halua sanoa. Mietit vähän, että tuletko ollenkaan on vähän outo olo ja ruoka ei oikein maistu. Tai sitten haet apua,kerta aihe noin aiheuttaa vaivaa ettet perhettä voi edes nähdä.
Syömishäiriö on sairaus. En tiedä ap:n tilannetta, mutta hän voi hyvinkin olla hoidon piirissä. Se ei ole kuite
Erittäin totta. Ei oikeastaan voi puhua edes valintojen tekemisestä, kun kaiken sanelee pakko. Ihminen ei päätä jättää perhettään tapaamatta vaan taipuu pakon edessä luopumaan tärkeistäkin asioista.
Jaa, en mä tuota uhriutumisena nähnyt, ihan vain valintana. Ei tuossa ketään syyllistetä tai vieritetä vastuuta muualle. Ihminen voi olla allapäin tai surullinen myös ilman, että uhriutuu.