Ymmärrän hyvin, ettemme sopineet exän kanssa yhteen
Kummallakin oli pahaolla liitossamme. Kummastakin tuli esille vain huonoja puolia. Olemme todella erilaisia ihmisiä.
Ex löysi toisen, itselleen paremmin sopivan ihmisen. On nyt onnellinen. On yhteinen uusi koti, yhteisiä kiinnostuksen kohteita ja harrastuksia. Ovat onnellisia.
Minä olen myös nykyisin, erosta toivuttuani, elämääni oikein tyytyväinen.
Miksi siis edelleen ex tekee minulle kiusaa yhteisten lastemme kautta? Miksi hän haluaa satuttaa minua pahimmalla mahdollisella tavalla? En ymmärrä.
Kommentit (25)
Kannattaisiko sinun näin joulun aatonaattona miettiä ja tehdä jotakin muuta?
"Miksi hän haluaa satuttaa minua pahimmalla mahdollisella tavalla? "
Millä tavalla? Tuo on avainasia tässä casesa.
Muta, anyway... hän on katkera sinulle jostain. On kokenut jotain vääryyttä jota ei pysty unohtamaan
TAI
hän ei ehkä olekaan niin kovin onnellinen uudessa liitossaan, tai muuten on paha olo ja sinä olet hänelle helppo likasanko johon hän purkaa kiukkuaan. Hän ei viitsi uudelle kumppanille ilkeillä.
Ei varmaan helpota oloasi, mutta tuo on hyvin yleistä, että sekin joka parisuhteesta lähtee ensin ja löytää uuden onkin se joka pisimpään ja katkerammin vihoittelee sille exälleen.
"Luodut emme me olleet toisillemme
Me kaiken loimme, loimme elämää..."
Juice Leskinen, Pyhä toimitus
Koska exäsi ei ole tyytyväinen oikeasti elämäänsä vieläkään.
Sinä todennäköisesti jätit hänet ja hän hautoo edelleen vihaa siitä.
Vierailija kirjoitti:
Kannattaisiko sinun näin joulun aatonaattona miettiä ja tehdä jotakin muuta?
Totta. Kiitos. Unohdin joulun mutta nyt pitää keskittyä muuhun kuin vauvapalstaan. Ap
Tyypillinen mies, haluaa hallita ja hajoittaa, haluaa omistaa mutta rikkoa toisen, vaikka itse on löytänyt jo uuden kumppanin.
Hän ei siedä sitä että sinä elät omaa elämääsi etkä itke hänen peräänsä (ainakaan näkyvästi, ehkä). Hän haluaa hallita sinua edellen ja jos et tottele tai tee asioota kuten hän haluaa, se trikkeröi häntä jotenkin ja sitten kostaa.
Kyllä se siitä rauhoittuu kun aika kuluu. Älä vaan näytä hänelle että hän saa hankaloitettua elämääsi tai että sinusta tuntuu pahalta. Jos haluat hänestä oikeasti eroon ignooraa hänet kokonaan. Se on pahinta narsistiselle persoonalle joka haluaa hallita muita.
En jättänyt. Hän halusi eron.
Niin, voisihan sitä aatonaattona ajatella muutakin. Mutta, tämmöisiä ajatuksia sitä nyt päässä pyörii.
Pahinta on, että satuttaa samalla eniten omia lapsiaan. Jotka tajuavat kaiken joskus ja elävät seurausten kanssa kauan. Kuten toki minäkin.
On tyytymätön elämäänsä. Haluaa hallita sinua edelleen. On jostain todella katkera, olisi halunnut samalla pitää sinut elämässään ja elää toisen kanssa? On hankala ihminen? Haluaa aina asioiden menevän vain hänen tavallaan?
Kaunko erosta on aikaa? Ehkä hän rauhoittuu kun aikaa kulunut?
Ongelma on hänen päässään, ikävää, että te muut kärsitte hänen oikuistaan.
Mikä on tämä pahin mahdollinen tapa millä kiusaa sinua? Kuulostaa jotenkin erikoiselta, ikäänkuin olisi sinulle jotain velkaa.
Vierailija kirjoitti:
En jättänyt. Hän halusi eron.
Niin, voisihan sitä aatonaattona ajatella muutakin. Mutta, tämmöisiä ajatuksia sitä nyt päässä pyörii.
Pahinta on, että satuttaa samalla eniten omia lapsiaan. Jotka tajuavat kaiken joskus ja elävät seurausten kanssa kauan. Kuten toki minäkin.
Eli mitä sellaista hän tekee, joka satuttaa lapsia?
Hän purkaa omaa pahaa oloaan sinuun ja lapsiin. Luulet vain, että hän on onnellinen. En usko, että henkiseen väkivaltaan taipuvainen ihminen on ikinä, kenenkään kanssa, toisenlainen.
Vierailija kirjoitti:
Hän purkaa omaa pahaa oloaan sinuun ja lapsiin. Luulet vain, että hän on onnellinen. En usko, että henkiseen väkivaltaan taipuvainen ihminen on ikinä, kenenkään kanssa, toisenlainen.
Mistä tähän nyt henkinen väkivalta tuli?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aloittaja kirjoitti: Miksi siis edelleen ex tekee minulle kiusaa yhteisten lastemme kautta? Miksi hän haluaa satuttaa minua pahimmalla mahdollisella tavalla? En ymmärrä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä kiusaaminen sinusta sitten on, jos ei henkistä väkivaltaa? Leikkiäkö?
Eikö jokainen ymmärrä jälkikäteen, ettei sopinut exän kanssa yhteen?
Näyttäkääpä se, joka ymmärtää tämän etukäteen, tästä opista olisi jotain hyötyäkin!
Mikä on tämä pahin mahdollinen tapa?