Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Etätyöpiste kaksiossa, laittaisitko makkariin vai olohuoneeseen?

Vierailija
22.12.2024 |

Makuuhuone on suht pieni, työpöytä kyllä mahtuisi sinne mutta on sitten hieman ahdas. Vai laittaisitko olohuoneeseen? Keksin molemmista hyviä ja huonoja puolia.

Kommentit (147)

Vierailija
121/147 |
22.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyse ei ole siitä, missä teillä saa tehdä töitä ja missä ei, vaan siitä, että tuntikausien jumittaminen kahvilan pöydässä yhden kahvikupillisen hinnalla vie tilaa maksavilta asiakkailta ja tuottaa tappiota kahvilayrittäjälle.

Tuottaako se tyhjillään oleva pöytä mielestäsi kovinkin suuria summia :D

Silti törkeää varata pöytä omaan käyttöönsä sen yhden kahvikupillisen hinnalla pitkiksi ajoiksi.

Höpöhöpö. Siinä ei ole mitään sen törkeämpää kuin siinä , että sinä istut tuntikausia ystäväsi kanssa juoruamassa sen yhden kahvikupillisen hinnalla. 

No se ystävä tai ystävät myös käyttävät rahaa ja pöytä on jaettu sen sijaan, että siinä olisi yksi etätyöntekijä koko hemmetin päivän.

Eipä ne kaksi kupillista kahvia tuota yrittäjälle yhtään sen enempää ostipa ne kaksi erillistä ihmistä tai yksi ja sama ihminen. Aikas moni ostaa muutakin kuin vain sen yhden kupin kahvia, jos työskentelee kahvilassa pidempään. Sori siitä. 

Vierailija
122/147 |
22.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Julkisella paikalla aikuisen ihmisen on otettava muut huomioon. Tämä on toki nykyisille lapsen tasolle jääneille myöhäisteineille vaikeaa, joille koko maailma on suuri leikkipuisto, jossa muut ovat vain itseä varten.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/147 |
22.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joo, törkeää viedä asiakaspaikka töitä tekemällä, kun tilalle olisi varmaan tulossa maksavia asiakkaita. 

Olen tehnyt useinkin töitä kahviloissa. Ikinä ei ole ollut tilannetta, että joku olisi jäänyt ilman istumapaikkaa minun työskentelyni takia. Monesti olen ollut ainut asiakas koko tilassa etenkin aamuisin. Jos huomaisin, että kahvila olisi niin täynnä, että kaikki eivät mahdu istumaan, vaihtaisin toki paikkaa. 

Toivottavasti kahvilan työntekijät ja asiakkaat eivät ole joutuneet kuuntelemaan tekopirteitä työpuheluitasi ja liikesalaisuuksianne.

En ole ihan niin pöljä kuin sinä, joten en puhu yhtään minkäänlaisia puheluita kahvilassa. Työssäni asiat hoidetaan kirjallisesti, ei puhelimessa lärpättämällä. 

Ei ole missään määritelty, kuinka kauan kahvilassa saa istua. Jos kahvilatyöntekijä haluaa rajoittaa asiakkaiden oleskelun kestoa, hänen täytyy laittaa oveen lappu "meillä saa istua pöydässä korkeintaan puoli tuntia". 

Vierailija
124/147 |
22.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olohuoneeseen, koska on tosi noloa teams-kokouksessa nähdä taustslla petaamaton sänkysi ja käytettyjä kortsuja pursuava yöpöytäsi.

Entä jos sängyn ja työpöydän väliin asentaisi verhon? Tai laittaisi pöydän samansuuntaisesti kuin sänky, ettei kamerasta näy sänkyä. 

ap

Haloo!! Teamsissä saa taustakuvan kameraan, kukaan ei meillä omaa kotiaan näytä vaan erilaiset taustat käytössä.

Tuntuu uskomattomalta, että joku vielä ihan oikeesti näyttää kotinsa Teamsin kamerassa. Siis minkä ihmeen takia haluaa esitellä kotiaan? 

Vierailija
125/147 |
22.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olohuoneeseen, koska on tosi noloa teams-kokouksessa nähdä taustslla petaamaton sänkysi ja käytettyjä kortsuja pursuava yöpöytäsi.

Entä jos sängyn ja työpöydän väliin asentaisi verhon? Tai laittaisi pöydän samansuuntaisesti kuin sänky, ettei kamerasta näy sänkyä. 

ap

Haloo!! Teamsissä saa taustakuvan kameraan, kukaan ei meillä omaa kotiaan näytä vaan erilaiset taustat käytössä.

Tuntuu uskomattomalta, että joku vielä ihan oikeesti näyttää kotinsa Teamsin kamerassa. Siis minkä ihmeen takia haluaa esitellä kotiaan? 

No jos joku kokee kovinkin ihmeelliseksi asiaksi tuon valkoisen seinän ja yhden viherkasvin, jotka minun taustallani näkyvät, niin sittenpä on hänelle ihmeteltävää. 

t. eri

Vierailija
126/147 |
22.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä kaksiossa mulla oma huone ja miehen työhuone makkarin vaatekomerossa. Mahtuu täydellisesti työpöytä, tuoli ja 2 näyttöä

- Palsta Mamma

Vierailija
127/147 |
22.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tekisin mh viihtyisäksi työhuoneeksi. Oh nukkuisinsängystä köllöttely-sohva päiväksi.

Vierailija
128/147 |
22.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ap

No jos joku kokee kovinkin ihmeelliseksi asiaksi tuon valkoisen seinän ja yhden viherkasvin, jotka minun taustallan

Miksi et edes sumenna sitä näkymää tai vaihda virtuaaliseen toimistohuoneeseen?

Vierailija
129/147 |
22.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ap

No jos joku kokee kovinkin ihmeelliseksi asiaksi tuon valkoisen

Koska ei ole tarvetta. Jos joku häiriintyy yhdestä viherkasvista, hänellä on aikas paljon isompia ongelmia kuin se meneillään oleva kokous. 

Vierailija
130/147 |
22.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Makuuhuoneeseen, motivoi petaamaan sängyn, joka näkyy taustalla.

Yllättävän moni ei tiedä edes perusasioita teamsista. Siellä on taustakuvat, joilla peitetään yksityinen tila eli koti. Riippumatta siitä näkyykö taustalla sänky, sohva  tai vaikka puolison peräpää. 

Taustakuvat on yleensä tyhmiä palmurantoja tai eiffeltorneja.

Ei ole. Siellä on myös ihan neutraaleja yksivärisiä kuvia tai mahdollisuus sumentaa tausta niin, että yksityiskohtia ei näy. Voit myös ladata sinne ihan oman taustakuvan. 

Teamsin sumennuksesta pystyy erottamaan vielä, että takana on sänky, joka petaamatta.

Ei pysty, koska taustakuvani on toimisto, joka on sumennettu.

Vierailija
131/147 |
22.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä kaksiossa mulla oma huone ja miehen työhuone makkarin vaatekomerossa. Mahtuu täydellisesti työpöytä, tuoli ja 2 näyttöä

- Palsta Mamma

Mites paljon luonnonvaloa ja raitista ilmaa siellä komerossa on?

Vierailija
132/147 |
22.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mieti kummassa huoneessa jaksat tehdä etätöitä koko päivän. 

Vierailija
133/147 |
22.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olohuoneeseen. Unihygienia on tärkeää, enkä halua nukkumaan mennessäni katsella työstä muistuttavia asioita

Vierailija
134/147 |
22.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

- Palsta Mamma

Kuka suostuisi tekemään töitä jossain makkarin vaatekomerossa toimistolla? Aika ikävää, että kotioloissa tehdään töitä todella huonoissa työolosuhteissa. 

Vierailija
135/147 |
22.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi et edes sumenna sitä näkymää tai vaihda virtuaaliseen toimistohuoneeseen?

Miksi pitäisi, jos näkymä on jo valmiiksi neutraali? 

Vierailija
136/147 |
22.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse ratkaisin asian niin että laitoin työpisteen naapurin makuuhuoneeseen. Toimii.

Vierailija
137/147 |
22.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuka ylipäänsä näyttää kotiaan Teamsissa? Siellä on ne taustakuvat, joita kannattaa käyttää.

Samaa nauroin, nuo kommentoijat ei selvästi itse ole videopalavereissa kun eivät taustoista tiedä 😂

Vierailija
138/147 |
22.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

- Palsta Mamma

Kuka suostuisi tekemään töitä jossain makkarin vaatekomerossa toimistolla? Aika ikävää, että kotioloissa tehdään töitä todella huonoissa työolosuhteissa. 

Sarkasmi ei  taida olla sinulle tuttu käsite. Tai huumori. 

Vierailija
139/147 |
22.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Teen töitä joissa menee matkaan 2h/suunta koska mun periaate on että en ikinä tuo töitä kotiin. Koti on turvasatama, jossa ei katsota kuinka kauan on vielä työaikaa jäljellä. Toisin sanoen aina kun olen kotona, olen vapaalla. Toisaalta mulla työjutut sen verran rankkoja että niitä en kotiin senkään vuoksi tuo. Ohi aiheen, mutta teki mieli avautua.

Mä en voisi tehdä työtäni lainkaan jos en tekisi etätyötä. Enkä halua työttömäksi. Ajatella.

Vierailija
140/147 |
22.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

- Palsta Mamma

Sarkasmi ei  taida olla sinulle tuttu käsite. Tai huumori. 

No ei kyllä auennut huumori tai sarkastimi tuosta viestistä, kun tällä palstalla tuo voi olla totisinta totta. Seuraavalla kerralla vähän parempaa huumoria kiitos. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kaksi kuusi