Vauvakuumelaiset laittaa 8 kk ikaiset vauvat teletappeja katsomaan ja itse maitopulloa juomaan, kun aiti kirjoittelee vauvakuumepalstalle!!
Lainaus vauvakuume-palstalta. Huomaa viimeinen lause!
" Uuteen viikkoon ystäväiset hyvät!
Tervetuloa Miirulainen ja Cecci mukaan lisäsin teidät listoille... Ja vielä onnittelut Browneyelle plussasta!
Täällä heräilin hyvällä tuulellla aamuun vaikka pahimman sortin PMS-oireet ovat järisyttäneet perherauhaamme viikonlopun aikana. Perjantaina soitin miehelleni vain sanoakseni " haista p***ka" ... no tietenkin nyt kaduttaa vaikka vähän syytäkin oli olla vihainen mutta kuitekin... tosi aikuista käytöstä! Mahaa on särkenyt menkkamaisesti koko viikon lopun... välillä kourii oikein lujaa - inhottavaa. Niin ja sitten on tiputtelua??? taas.... niin kuin viime kierrollakin??? outo ilmiö eli hormonit vissiiin sekaisin kuin käkikello konsanaan. Mutta minkäs teet? Tätsyn pitäis oviksen mukaan tulla huomenna... tädin mukaan vasta ens sunnuntaina.
No nyt pikku-ukko kyllästy teletappeihin... vai onkohan maitopullo tippuut? täytyy mennä katsomaan."
Mymmeli KP 23/24 (28) ja jäpikkä 8kk
MIKSI YRITTÄÄ UUTTA VAUVAA; KUN EI EDELLISTÄKÄÄN JAKSA HOITAA??? Eikös 8 kk ikäinen ole vielä IMEVÄISIKÄINEN??? Eikun tv:n eteen vaan ja maitopullo pienen käteen, niin kyllä viihtyy ja äiti saa rauhassa katsoa olla netissä!!
Ja kyllä pidän huolta omista asioistani, mutta en voi mitää että tuollainen vituttaa mua..
Kommentit (40)
av-mammat eivät ole yhtä laiskoja vaan ovat 24 h/vrk vain ja ainoastaan lastensa käytössä (kysymys herää: miten av-mamma ehtii palstailla?!).
mitä touhua...taitaa tuokin mamma olla vain innostunu siitä alkuhuumasta mitä uus vauva tuo tullessaan....arki onki sit toinen juttu....
no mulla on ainaki vauva tässä sylissä, juotan maitoo ja samalla luen juttuja ja kirjotan sit yhellä kädellä...ei tulis mieleenkää viritellä pulloo tms ja laittaa töllön eteen et saisin palstailla rauhassa, niiiin vauvakuumeisena että!
Moni saa tämän " kuumeen" vielä ihan tyhjästä juuri näiltä palstoilta. Sit onkin toinen ääni kellossa kun lapset kasvaa.
yhdessäkö ne sit siel juo ja kattoo teletappeja.
Minun lapseni on tällä hetkellä nukkumassa (kipeänä) joten voin netissä piipahtaa.
8 kk ikäisenä hän joi maitonsa sylissäni köllötellen rinnasta.
En sano, että kaikkien pitäisi tehdä niin kuin minä, mutta..
-ap
raskaaksi jo kun vauva vielä alle 6 kk. kiva kiva joku 1v ikäero, mutta kun ne vauvat on niin ihania. veikkaan että raskausaikakin on erilaista kun on jo yksi vauva hoidettavana, mutta omapa on elämänsä näillä.
otatteko huomioon ettei kaikki vauvat halua enää tuossa iässä maitoaan rinnasta? Joku todellakin tykkää mielummin pullosta.
Näin ihan omasta kokemuksesta...
Mulla 1v2kk ei vieläkään ymmärrä mitään koko laitteen päälle. Tosin ei olla tv:n eteen häntä istutettukaan eikä itse edes paljoa siinä viihdytä. Harvemmin edes auki koko toosa, mutta oudolta tuntuu ajatus että tuon ikäinen jo katselisi jotain lastenohjelmaa.
Lyödään vaikka vetoa että kun uuden vauvan synnyttyä esikoinen ei enää jaksa istua koko päivää tv:n edessä, laitetaan hänet 1,5v iässä päiväkotiin saamaan virikkeitä. Uusi vauva voidaan sitten kytkeä sitteriin pulloinen ja teletapit pyörimään jotta mammalle jää aikaa istua netissä vaikka kuumeilemassa kolmatta vauvaa kun ne on niin söpöjä...
raskaaksi jo kun vauva vielä alle 6 kk. kiva kiva joku 1v ikäero, mutta kun ne vauvat on niin ihania.
Miten niin parhaita ? Meillä on vanhemmilla lapsilla ikäeroa 1v1kk ja on aivan ihana kun ovat niin samanikäisiä, ovat kuin " paita ja peppu" toistensa kavereita ja leikkivät yhdessä. En koe että siinä olisi jotain vikaa. Meillä ei ole lapsia tehty pelkän vauvakuumeen vallassa... jos olisi niin lapsia olisi jo vaikka kuinka paljon enempi..... ;)
Itsellä poika 1v10kk (nyt päiväunille) ja vasta nyt saattaa jaksaa pienen hetken joskus katsoa jotain lastenohjelmaa.
Pikkukakkosesta tykkää katsoa esim. sen alkumusiikin ;-)
Vierailija:
Eikös 8 kk ikäinen ole vielä IMEVÄISIKÄINEN??? Eikun tv:n eteen vaan ja maitopullo pienen käteen, niin kyllä viihtyy ja äiti saa rauhassa katsoa olla netissä!!
Kyllähän periaatteessa on vielä IMEVÄISIKÄINEN, mutta aina ei äidiltä maitoa tule joko ollenkaan tai sitten ei muuten noin pitkään.... sekin on mahdollista. Minullakaan ei kaikille lapsille maitoa tullut vaikka miten yritin ja samanlailla imetin ja muutenkin toimin joka lapsen kohdalla. En tiedä mistä johtui.
Nyt asian vierestä. Itse käyn tuolla odotuspuolella ja täytyy myöntää, etten yhtään pysty ymmärtämään äitiä, joka odottaa toista lastaan pienellä ikäerolla edelliseen (äidin raskaus nyt yli puolenvälin ja lapsella ikää noin vuosi) ja lapsi on PÄIVÄKODISSA päivät!?!? Että äiti saa rauhassa " levätä ja valmistautua uuden vauvan tuloon" .
Oon vissiin niin maalaisjuntti, etten vaan ymmärrä tällaista " nykyajan hömpötystä" ... Ymmärrän lapsen hoidossa olon VAIN silloin, jos vanhemmat käyvät töissä, tai perheellä on jotain vakavia (esim. mielenterveys-/alkoholi-/jaksamis-) ongelmia.
Vierailija:
Mulla 1v2kk ei vieläkään ymmärrä mitään koko laitteen päälle. Tosin ei olla tv:n eteen häntä istutettukaan eikä itse edes paljoa siinä viihdytä. Harvemmin edes auki koko toosa, mutta oudolta tuntuu ajatus että tuon ikäinen jo katselisi jotain lastenohjelmaa.
Eikä me häntä mitenkään " opetettu" telkkariin, oli vaan kiinnostunut. En mä tosin muista missä iässä se alkoi, kyllä 8kk kuulostaa aika pieneltä...
Lapsissa on eroja, tässäkin asiassa ;-) Meilläkin oli toinen vauva ihan erilainen, ei ole kiinnostunut telkkarista vaikka nyt tämän vauvan kohdalla se telkkari on enemmän päällä lasten ohjelmien takia kun esikoinen katsoo niitä.
Vierailija:
" Nyt asian vierestä. Itse käyn tuolla odotuspuolella ja täytyy myöntää, etten yhtään pysty ymmärtämään äitiä, joka odottaa toista lastaan pienellä ikäerolla edelliseen (äidin raskaus nyt yli puolenvälin ja lapsella ikää noin vuosi) ja lapsi on PÄIVÄKODISSA päivät!?!? Että äiti saa rauhassa " levätä ja valmistautua uuden vauvan tuloon" . "Meillä on lapsilla pieni ikäero, eikä vanhempi ollut päivähoidossa kun odotin tai toinen oli vauva vaan oli kotona. Minulla ei olisi tullut mieleenkään laittaa hoitoon, mutta ymmärrän kyllä jos joku ajattelee toisin. Kolmatta odottaessa minullakin oli vanhemmat lapset hoidossa osittain, koska lääkärin määräyksestä jouduin täysin vuodelepoon niin en pystynyt mitään tekemään isompien lasten kanssa niin koin että heidän oli mielekkäämpää olla toisten lasten kanssa edes osan viikkoa.
ei mun 8kk kyllä jaksanut tv:tä katsella.... siis sitä ei tosiaan kiinnostanut koko toosa
Meillä nuorin lapsi 10 kk eikä katso yhtään televisiota, ei kiinnosta vaikka vanhempi lapsi katsoo lastenohjelmia. Esikoinen kiinnostui paljon nuorempana televisiosta. Että lapsissa on eroja. Eri lapsia vaan kiinnostaa eri asiat.
hoito-opas