Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

(: ~ *PiTkIsTeN vIiKkO 9* ~ :)

26.02.2007 |

[quote]

[color=darkturquoise] Pitkiksillä eli pitkäkiertolaisilla on nimensä mukaisesti tavallista pidemmät kuukautiskierrot. Syitä pitkiin kiertoihin on monia, osalla kierto on mennyt sekaisin pillereiden tai synnytyksen jälkeen, joillakin kierto aina heitellyt. Olet lämpimästi tervetullut porukkaamme![/color]

[/quote]

[color=darkturquoise] [size=5]***Pitkikset***[/color] [/size]

[color=darkorchid]Mia79[/color] [color=deeppink]Clomituplamamma vm-79. Aikanaan pillerit lopettanut 02/04, minkä jälkeen ei luomusti kuukautisia. Vauvatouhut aloitettu 10/04. 12/04 todettu pco. Lääkitys: metformiinia, teroja ja clomeja. Tärppi tuli kolmannesta clomikierrosta 04/05, lapset synt. 11/05[/color]

[color=darkorchid]Mikaela77[/color] [color=9BCD9B]Minä -77, mies-75. Esikoisen (02/04) yritystä ½ vuotta, tärppäsi luomusti. Pikkukakkosen (02/06) yritystä reilu vuosi, tärppäsi 5:stä clomikierrosta. Pco vaivana. Krooninen vauvakuume päällä, mutta kolmonen ajankohtainen ehkä v. 2008 puolella.[/color]

[color=darkorchid]Kristiin@82[/color] [color=deeppink]Minä 25v, mies 29v, pillerit jätetty pois 10/04. 8/05 todettu pco -> clomit+terot. Tehty laparoskopia. Jatkettu clomeilla ja pitkään odotettu plussa tulikin sitten toisesta kierrosta. Ultrassa selvisi, että tulokkaita onkin kaksi, jotka ovat identtisiä![/color]

[color=darkorchid]Veera24[/color] [color=9BCD9B]Minä ja mies 26 v. Pillerit pois 5/04. Kierrot 32-142. PCO todettu 2/05. Hoitona 10 kg pois ja Metformin reilu 2 kk, tuloksena raskaus[/color]

[color=darkorchid]tilulilu[/color] [color=deeppink]ikä 25v. mies 32v.Nuvaringin jätin pois 03/05 jonka jälkeen kierrot on ollu 53,72,116 ja 33 pitkiä..Lapsettomuustutkimukset alkaa 03/06..Ensimäistä yritellään[/color]

[color=darkorchid]MAYA79[/color] [color=9BCD9B]Minä 27v. ja mies 25.vee. Yritystä jo 04/10. Pco taustalla ja lapsettoomuushoidoissa ollaan. Yks ivf-hoito takana ja pas->ei tulosta. 2 ivf tammikuussa. Ensimmäistä tehdään:)[/color]

[color=darkorchid]kanelisokeri[/color] [color=deeppink]33-vuotias, kolmen lapsen äiti. Mies samanikäinen. Pirkanmaan alueella asutaan. Esikoinen (tyttö -98) ja kolmonen (tyttö -06) saatu aikaiseksi Clomeilla ja Teroilla, keskimmäinen (poika -99) sai alkunsa täysin luomuna :-). Syynä hedelmöittymisongelmiin pitkät kierrot (lieväasteinen PCO). Jossakin vaiheessa vuonna 2008 alamme yrittämään neljättä muksua, siihen asti kuumeillaan...jos jaksamme odottaa niin pitkään ;-)[/color]

[color=darkorchid]myttö75[/color] [color=9BCD9B]Minä 30v. ja mies 34v. PCO ja pitkät kierrot riesana. E-pillerit lopetettu 7/05 ensimmäisen lapsen toiveessa. 1/06 tuulimuna, 3/06 clomit, 4/06 puregon+pregnyl.[/color]

[color=darkorchid]pumpsu[/color] [color=deeppink]Minä 24, Mies 26 Ensimmäistä toivomme. Spontaanit keskenmenot 05/06 ja 08/06 viikolla 7. Kierrot 36 päivästä eteenpäin[/color]

[color=darkorchid]manti76[/color] [color=9BCD9B]toista lasta halajamme, pitkät kierrot johtuen pcosta[/color]

[color=darkorchid]töppönen.[/color] [color=deeppink] minä 26, mies 27. vauvatouhut aloitettu 09/05, kierrot vaihdelleet kp38-59 välillä. lievä pco todettu 02/06. kiertoja yritetty tasata teroluteilla kolme kiertoa, tuloksetta. lapsettomuustutkimukset alkamassa. ensimmäistä yritetään.[/color]

[color=darkorchid]RuuPikkuinen[/color] [color=9BCD9B] ruu 28, mies 30 & vauvahaave 01/06. PCO 2002, lisätutkimuksiin lääkärin kehoituksesta 04/06. Kierrot pidetään kurissa proveralla.[/color]

[color=darkorchid]Möhköfantti84[/color] [color=deeppink]Minä 23, mies 24. Poika syntynyt 12/04. Aina ollut pitkät ja epäsäännölliset kierrot, 35 päivästä ylöspäin, synnytyksen jälkeen vielä pahemmin sekaisin, ultrassa ei poikkeavaa. Toinen tärppäsi luomusti reilun vuoden yrittämisen jälkeen ja syntyy maaliskuussa 07.[/color]

[color=darkorchid]Nelli_E[/color] [color=9BCD9B]28v äippä, mies 37v poika syntynyt 02/05. Yritettiin poikaa vuosi, terolutit oli käytössä kierron tasaamiseksi. PCO, pitkä kierto usein jopa 70 päivää. Nyt (12/2006) alkaa pikkukakkosen yritys =)[/color]

[color=008B45] [size=3]Plussanneet pitkikset [/color] [/size]

[color=43CD80]Möhköfantti84[/color] [color=FF6A6A]la 23.3.07 [/color]

[color=43CD80]myttö75[/color] [color=FF6A6A]la 27.4.07 [/color]

[color=43CD80]Kristiin@[/color] [color=FF6A6A]la 19.4.07 [/color]

[color=43CD80]RuuPikkuinen[/color] [color=FF6A6A]la 5.7.07 [/color]

[color=43CD80]MAYA79[/color] [color=FF6A6A]la 1.10.07 [/color]

[color=coral] [size=3] Synnyttäneet pitkikset [/color] [/size]

[color=darkorange]Mia79[/color] [color=crimson] (la 18.12.05) [/color] [color=cornflowerblue]poika[/color] ja [color=crimson] tyttö 11/05 [/color]

[color=darkorange]Mikaela77[/color] [color=crimson] (la 27.2.06) Tyttö syntyi 23.2. paino 3432g ja pituus 49cm, pää 35cm [/color]

[color=darkorange]mimmu_78[/color] [color=crimson] (la 15.3.06) tyttö syntyi 20.3., paino 3090g, pituus 50cm [/color]

[color=darkorange]vikli80[/color] [color=crimson] (la 24.1.06) [/color] [color=cornflowerblue]poika syntyi 22.1. paino 3305g, pituus 50cm, päänympärys 39,5cm [/color]

[color=darkorange]Veera24[/color] [color=crimson] (la 8.8.06)[/color] [color=cornflowerblue]poika syntyi 10.8, pituus 50 cm, paino 4030g, PY 35cm[/color]

[color=darkorange]tilulilu[/color] [color=crimson] (la 24.10.06)[/color] [color=crimson]tyttö syntyi 20.10, pituus 49 cm, paino 3730g[/color]

[color=darkorange]Kanelisokeri[/color] [color=crimson] (la 18.11.06)[/color] [color=crimson]tyttö syntyi 17.11. pituus 50 cm, paino 4305g, py 37cm[/color]

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
26.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viime viikolla en pinoa nähnytkään, joten ajattelin nyt heti maanantai-aamun kunniaksi pistää pinkan pystyyn.

Mitäpä teille kuuluu?

Mä olen ollu taas raksalla viime viikon kun mun äiti on ollut hoitamassa tyttöjä. Nyt lähdetään taas sinne maalaushommiin, joten kirjoitan vaiks myöhemmin lisää!

Mukavaa viikkoa! :)

Vierailija
2/7 |
26.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tosiaan ollu meillä viime viikon pinoa, ite oon ollu jotenkin NIIN poissaoleva siis kaikissa asioissa, et musta ei oo ollu mihinkään kohta kahteen viikkon. Edelleen vuotelen siis kohta neljättä viikkoa, mutta ruskeeta vuotoa. joskus enemmän joskus en taas juuri ollenkaan. Mut oon oppinu elämään sen kanssa. Iltasin on kammo pahaolo ja mun kolmivuorotyöstä ei meinaa tulla mitään.

meillä on vielä töissä hullun kiirettä ja henkisesti raskasta tällä hetkellä, et välillä en tiiä miten päin olisin. Mut ei auta valitus..

Neuvolaan meen ens maanantaina, en tiiä pitäskö siellä puhuu sairasloman mahollisuudetsa. Ja np-ultran sain 22.3, tuntuu vaan hurjalta ajatella sinne saakka, kun nyt elän päivän kerrallaan. sellasta tänne, mut on mun mieli parempi kun pari viikkoa sitte ja välillä jopa uskon raskauteen. ja välillä elämä on jopa mukavaa:)

Ainii tänään alko 10.raskausviikko!!!!!!!!!!!!!!!!

Maya ja rusina rv 9+0

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
26.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mayalla alkaa viikkoja kertymään :). paljon jaksamista niiden vuotojen kanssa. Jää vain sairaslomalle jos siltä tuntuu, nyt on tärkein tuo elämän alku sun kohussas!! Töitä kyllä kerkee tekemään.

Raskauden loppumetreillä ollaan ja vaivat sen kuin lisääntyy, kovasti kaipaan jo nyyttiä navan tälle puolelle.

Tänään kävin taas äitipolilla ja meille on tulossa pieni tyttö, kokoarvio oli nyt 2480g ja rv 36+3, parin viikon päästä olisikin sitten kasvukontrolli, kun menee alle käyrän. Masussa kaikki kuitenkin hyvin, istukka oli alkanut kalkkeutua, mutta toimi hyvin ja lapsivettä oli riittävästi. Mulle oli helpotus kuulla, että pieni vauva on tulossa kun alkuun peloteltiin isolla, mä olen itse 154cm " pitkä" joten pieni lapsi sopii minulle ;).

Kohdunsuun tilannetta ei lääkäri halunnut tutkia, vaikka mua onkin hirveesti supistellut, meinas että vauva saa syntyä kun on syntyäkseen ja mä kun olisin halunnut tietää, kun on pieni riski nopeaan synnytykseen.

Huomenna meidän talossa sitten myrkytetään sokerimatoja, joten pitäis rueta kaappeja tyhjentelemään ja lähteä sitten huomiseksi evakkoon.

möhkis ja tiitiäinen 36+3

Vierailija
4/7 |
26.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kerran viikossa pyrkinyt käymään lukemassa, mitä muille kuuluu... Joten en pinoa ole jättänyt vaikka hetkeen ei ole kuulunut mitään!

[color=blue]MAYA79[/color] En muista olenko sinua edes onnitellut plussasta, joten oikein suuri onnitteluhali oman pikkunyytin alun johdosta!!!

[color=red]Möhköfantti84[/color] Jännittääkö synnyttämään lähteminen? Jokos olet laukun pakannut valmiiksi? Sinullahan onkin jo aiempaa kokemusta, mitenkäs pikku herranne on suhtautunut? Pystytkö vielä hoitamaan häntä vai tarvitsetko hänen hoitamisessa apua (nostoja yms. ajatellen)?

Sitten vähän omaa (.)

Masu on todella pinkeä ja on oikeastaan kokonaan tuossa edessä. Vaatteita ei taaskaan ole monia mitkä päälle menisi, enää ei uusia viitsisi hommata kun aikaa ei jäljellä ole enää kauaa...

Viikko sitten (rv31) kaksosiemme painot oli n. 1,9kg ja 1,7kg, joten ihan kivan kokoisia ovat. A on lähtosuunnassa pää alaspäin ja B alaviistossa myös valmiina syntymään alakautta. Vielä ei ole mitään merkkejä synnyttämään lähtemisestä.

Kristiin@ ja masuasukit 32+4

Vierailija
5/7 |
27.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun tämä aika kuluu lujaa. Möhköfantti saisi jo synnyttää! Ja Kristiinalla jo 32 viikkoa kasassa!! Mayakin on kohta ekan kolmanneksen lopussa. Ihana kuulla hyviä uutisia!

Omaa napaa. Kaikki on varmaankin ihan ok. olen kuitenkin hiukan huolestunut paineen tunteesta ihan alavatsassa. Välillä tuntuu kovakin paine ja pissiessä melkein pelottaa, että eikai se vauski sieltä nyt tulla tupsahda jos joutuu pinnistelemään. Soitin neuvolaan ja menen ylimääräiselle lääkärikäynnille kaiken varalta. Otetaan virtsatestit myös ettei ole mitään tulehduksia. Vauva tuntuu olevan aivan kohdun alaosassa, ainakin tunnen kaikki liikkeet siellä.

ruu. + tirppa rv. 22+0

Vierailija
6/7 |
28.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

on nyt käyty, ja kaikki oli hyvin. Kuten oletinkin. Kohdunsuu oli napakasti kiinni ja -kaulan pituus 4cm. Myöskään mitään tulehduksia ei ollut. Vauva vaan jostain syystä tykkää hengailla kohdun alaosassa ja se aiheuttaa painetta.

ruu.

Vierailija
7/7 |
28.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olipa kiva kuulla Kristiinan ja Ruun kuulumisia!

Kristiinalla alkaa olla hyvän kokoiset vauvat mahassa, hienoa kuulla, että kaikki on mennyt hyvin!

Sairaalakassia en ole pakannut, enkä pojalle hoitokassiakaan, kai ne pitäis pakata :). Osaapa se mieskin tuoda mitä tarviin ja saahan sitä lähtiessäkin jotain pakattua...

Synnyttämään lähtö on alkanut jonkin verran jännittämään, varsinkin kun lääkäri ei halunnut katsoa kohdunsuuntilannetta, niin en voi edes arvailla miten kiire lähtö tulee.

Poika ei oikein ole sisäistänyt vauva asiaa, yksi päivä totesi, että meille EI tule vauvaa. Saa nähdä miten suhtautuu kun saa siskon kotiin, luulen että ei kovin hyvin!

missäs pumpsu luuraa??

möhkis ja tiitiäinen 36+5