Te vanhemmat naiset, joilla ei oo miestä joulua tekemässä. Miten selviätte? Ostatteko kaiken valmiina? Kuka siivoaa kodin?
Kommentit (23)
Vierailija kirjoitti:
Mies on vielä. Tekee kaikki edelleen. On aina tehnyt. Myös kun oltiin lapsiperheenä. Minä en juuri mitään tee. Hiukan juustoa ostan, mutta muuten mies tekee Joulun ja maksaa. Tämä myös lapsille jotka tulevat Jouluksi kotiin.
Etkö osaa lukea otsikkoa?
Vierailija kirjoitti:
Mies on vielä. Tekee kaikki edelleen. On aina tehnyt. Myös kun oltiin lapsiperheenä. Minä en juuri mitään tee. Hiukan juustoa ostan, mutta muuten mies tekee Joulun ja maksaa. Tämä myös lapsille jotka tulevat Jouluksi kotiin.
Mikä siinä otsikon ymmärtämisessä on niin vaikeaa?
Ihan itse siivosin, kävin kaupassa, leivoin ja kinkku menee illalla uuniin. Korkkaan myös viinipullon...senkin osaan avata ihan ite:) kinkun paisto valvojaisissa katson tallenteilta Hallmarkin romanttisia leffoja, hieman sarkastisella asenteella.
Vierailija kirjoitti:
Miksi olet alistanut miehen orjaksi ja maksueunukiksi?
en tee joulua muuten kuin ostan rosollia ja valmista graavilohta
Ai mies, joka tekee kaiken? Missä semmoisia muka on? Kyllä naiset tekee joulun, on aina tehnyt.
Vierailija kirjoitti:
Millainen mies suostuu tuollaiseen hyväksikäyttöön, onko joku kehvana?
Ei oo kukaan siivonnu sen ihmeemmin, joulujutut heittelin esille itsenäisyyspäivänä 😃
Jouluksi meen porukoille, ei tartte olla yksin 😄
Näin vanhempana naisena ja leskenä tietää, että joulu tulee joka vuosi. Siksi voi tehdä monenlaista pakastimeen ajoissa ja taloa voi siivota myös pikkuhiljaa jos se siivousta kaipaa. Olen leiponut joulupiparit ja laatikot jo joulukuun alussa. Kinkusta en erityisesti välitä joten ostan muutaman siivun, kalat ostan tuoreena ja silliä monenlaista myös. Ei mitään hätää ja hössötystä ja vieraitakin tulee. N74
Miten miehettömyys vaikuttaa? Nainen tekee joulun, oli yksin tai ei.
En tee joulua. Kun olin suhteessa, olin joulut miehen luona, hän tykkäsi kokata ja laittoi jopa joulukuusen. Ostin toki lahjan hänelle ja jos olisi pyytänyt apua, olisin auttanut vaikka en juurikaan osaa kokata tai muuta. No piparit onnistuisi, mutta niitäkin saa kaupasta.
N50
Ei ole miestä tekemässä joulusta surkeaa. Iloisten joulujen vastapainoksi miehet on kiukutelleet ja sekoilleet montakin joulua pilalle.
Saan olla kuten tahdon. Mieskavereita tapaan joulun jälkeen.
Mun mies ei ole tehnyt ikinä mitään. Teen sisä- ja ulkohommat. Makaa krapulassa sohvalla😡
Siivoan tuhat kertaa päivässä ja lapset sotkee silti useammin. Koristelut melko hyvässä vaiheessa. Ruoka pääosin hankittuna, lasten isä tulee aattona käymään lahjojen kanssa ja jäänee joulupöytään. Onneksi oli sopuisa ero.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Millainen mies suostuu tuollaiseen hyväksikäyttöön, onko joku kehvana?
Jos perheessä mies on se, joka perinteisen joulun haluaa, niin todellakin saa sekä tehdä että maksaa sen itse. Ei naisen tehtävä ole orjana toteuttaa ja maksaa miehen hattaraunelmia "perhejoulusta", jos naiselle joulutunnelmaan riittää punaviini, suklaa ja kynttlä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi olet alistanut miehen orjaksi ja maksueunukiksi?
Koska mies halusi tehdä Joulun lapsille siihen aikaan kun lapset olivat pieniä. Siitä se alkoi. Nuoremmat tulee edelleen Jouluksi kotiin. Ensimmäisen korona-joulun ovat viettäneet muualla. Muuten tulleet kotiin.
Saan joka joulu joululahjaksi seksilelu, joten en tarvitse mistä mihinkään
Kyllähän tässä tiukoilla ollaan, kun joudun tekemään kaiken itse: kauppaan ajaminen omalla autolla hirvittää, joulukoristeet joudun laittamaan omin voimin (ne painavat kymmeniä kiloja per koriste, huh), joululahjojen paketointi on äärimmäinen suoritus aivoilleni ja joudunkin viettämään joulua seuraavat päivät sängyssä toipuen kaikesta kauheasta yksinraatamisesta. Onneksi pääsen töihin lepäämään pitkien kahvi- ja lounastaukojrn muodossa, työnikään ei ole muuta kuin tietokoneen näpertelyä. Terkuin sinkkuN
Miten se mies liittyy jouluun? Joulua varten kaiken tekevä mies on miesten yksisarvinen, taruolento.