Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tampereen Härmälässä rikosilmoituksia: lapset tekevät lapsiin kohdistuvia rikoksia

Vierailija
30.10.2025 |

Poliisi tutkii mahdollista pahoinpitelyä ja näpistystä, joista on tehty rikosilmoitukset Lentäjänpuistosta ja sen kulmilta. Puisto sijaitsee Tampereen Härmälässä, Nuolialantien ja Lentokonetehtaankadun välissä. Kuva: Jukka Ritola / Aamulehti

Tiina Ellilä

19:15

Aamulehti

Aamulehti on saanut lukijoilta useita juttuvinkkejä lapsiin kohdistuneista väkivallanteoista Tampereen Härmälässä.

Lukijavinkin mukaan lapsiporukka on esimerkiksi jahdannut 12-vuotiasta lasta 28. lokakuuta viideltä iltapäivällä Härmälänsaarenkadun ympäristössä. Lukijan mukaan alueen vanhemmat ovat nyt aktivoituneet järjestämään puistoalueelle ohjelmaa, jotta aikuiset näkyisivät vahvemmin kadulla.

Asuin Härmälässä 20 vuotta, kaikki kyllä tietävät kenen kersoista on kyse. Eivät ole suomalaisia, tämä kyllä tiedetään. Härmälässä on näitä muualta tulleiden kersoja, tekevät siellä mitä huvittaa, näiden vanhempia ei kiinnosta missä nämä apinakakarat liikkuu. Kiusaavat suomalaisia lapsia. Ovat todella rasittavia. 

Kommentit (15)

Vierailija
1/15 |
30.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aikuisena miettisin silti puhe tapaa miten puhutaan toisten lapsista. Lapset on lapsia. Oppivat paljon ympäristöstä ja vanhemmistaan. Tuo että ulkomaalaisia lapsista ap puhuu apinalapsina on kaikuja siitä mitä nämä lapset kokevat, ulkopuolisuuden tunnetta joka helposti heijastuu ympäristöön huonoina tekoina. En ole itse maahanmuuttaja mutta lapsena kovin olin erilainen kuin muut ja sen vuoksi kiusattu joka teki minusta kiusaajan kun en osannut muuten pahaa oloa purkaa.

Silti ei mikään oikeuta vahingontekoa muita kohtaan mutta ymmärrystä voisimme kasvattaa. Toki yhteiskunnassa voisimme myös miettiä lakia ja rangaistusta sekä hoito keinoja ovatko ne oikeanlaisia sitten näitä epäkohtia purkamaan. Vaikeiden asioiden äärellä ollaan kun eri kulttuureja ja sukupolvien traumoja täällä yritetään nyt kerralla yhdessä selvittää ja selviytyä. 

Vierailija
2/15 |
30.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

UP

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/15 |
30.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näiden tulijoiden pitää kunnioittaa meidän rauhallista elämäntapaamme. Näiden tulijoiden pitää kunnioittaa meidän maatamme, arvojamme ja tapojamme. Heille kyllä Kelatuet maistuu, mutta muu ei. Olen kyllä aivan tarpeeksi nähnyt näitä apinalapsilaumoja Härmälässä ja kaikki järjestäen näitä muualta tulleiden pentuja. Ei mitään käytöstapoja, tynnyrissä kasvatettuja. Vanhempia ei näy missään. Äiti varmaan nyrkin ja hellan välissä ja isä huitelee ties missä. Ei Suomeen tarvitse tällaisia ottaa, pysyköön siellä kotomaassaan. 

Vierailija
4/15 |
30.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä on viime aikoina kunnostautunut jonkinlainen ulkomaalaistaustaisten poikien joukko tehtailemaan kaikenlaisia tihutöitä ja rikoksia. Nyt pitäisi pikkuhiljaa alkaa laittamaan näiden kersojen päitä vadille tekosistaan. T. alueella asuva

Vierailija
5/15 |
30.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nämä laskevat myös suomalaisen koulun arvoa. Häiritsevät oppitunneilla ja välitunneilla muita oppilaita. Ovat todella rasittavia, tiedän kokemuksesta mitä oma lapseni joutui sietämään näiltä. Oma lapseni halusi olla vain rauhassa koulussa ja opiskella. 

Vierailija
6/15 |
30.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole ihme, että melkein jokaisessa euroopan maassa laita/äärioikeistot ovat nousseet hyvin nopeasti ihan tyhjästä jo toiseksi suurimmiksi puolueiksi ja kohta ovat jo selviä ykkösiä, koko eurooppa on siis kyllästynyt toimimaan eläintarhana näille apinoille.

Vierailija
7/15 |
30.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aikuisena miettisin silti puhe tapaa miten puhutaan toisten lapsista. Lapset on lapsia. Oppivat paljon ympäristöstä ja vanhemmistaan. Tuo että ulkomaalaisia lapsista ap puhuu apinalapsina on kaikuja siitä mitä nämä lapset kokevat, ulkopuolisuuden tunnetta joka helposti heijastuu ympäristöön huonoina tekoina. En ole itse maahanmuuttaja mutta lapsena kovin olin erilainen kuin muut ja sen vuoksi kiusattu joka teki minusta kiusaajan kun en osannut muuten pahaa oloa purkaa.

Silti ei mikään oikeuta vahingontekoa muita kohtaan mutta ymmärrystä voisimme kasvattaa. Toki yhteiskunnassa voisimme myös miettiä lakia ja rangaistusta sekä hoito keinoja ovatko ne oikeanlaisia sitten näitä epäkohtia purkamaan. Vaikeiden asioiden äärellä ollaan kun eri kulttuureja ja sukupolvien traumoja täällä yritetään nyt kerralla yhdessä selvittää ja selviytyä. 

Olen maa han muuttajataustainen äiti puolelta enkä allekirjoita oikein mitään mitä sanot. Pehmeitä keinoja ja ymmärrystä on painotettu parisenkymmentä vuotta ja ongelmat ovat vain pahentuneet. Aamulehden artikkelin kuvaileman käytöksem perusteella tuo on kaukana sivistyneen ihmisen käytöksestä. Muistuttaakin enemmän joidenkin kädellisten reviirisotaa.

Vierailija
8/15 |
30.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Melkein muutin tuonne ghettoon 10 vuotta sitten, onneksi en. Silloin oli vielä viihtyisä.

Vierailija
9/15 |
30.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ovat muun muassa pahoinpidelleet 10 vuotiaan lapsen puistossa. 

Vierailija
10/15 |
30.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen maa ha

Äitini puolelta piti sanoa :D

Vierailija
11/15 |
30.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Melkein muutin tuonne ghettoon 10 vuotta sitten, onneksi en. Silloin oli vielä viihtyisä.

Tästäkin voi kiittää vasemmistolaista politiikkaa, mihin on päädytty. Eipä nämä ongelmat koske pelkästään Tampereen asuinalueita. 

Vierailija
12/15 |
30.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksei sitten ihmiset tee mitään siellä jos niin häiritsee? Tällä tarkoitan siis ihan rikosilmoituksia, poliisiin vähintään yhteyttä. Mitä se auttaa netissä itkeä. Ihme nynnyilyä. Jos minun lapset olisi kyseessä pistäisin kuriin tai suojelisin kumpi nyt olisikaan kyseessä vaikka viranomaisvoimin. 

Vierailija
13/15 |
30.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Voimaannuttavaa"..

Vierailija
14/15 |
30.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oma poikani ei ole uskaltanut mennä Härmälässä sijaitsevaan lasten leikkipuistoon, koska se on täynnä näitä muualta tulleita. Sanoo, että nämä käyttäytyvät aggressiivisesti. Mikä oikeus näillä on vallata leikkipuistoja itselleen, kamalia kersoja aivan samaa saastaa kuin vanhemmat. Olisi aika karkottaa nämä täältä Suomesta pois. Minä en ole näitä tänne halunnut, tuskin moni muukaan. Kyllä näihin puistoihin pitää suomalaisilla lapsilla olla uskallus mennä myös ilman vanhempia. 

Vierailija
15/15 |
30.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Marssi Malik meitä kohti, tuo lapsi partainen sotaisan maan...