Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

"Ajoimme ihan normaalisti vähän yli satasta"

Vierailija
22.12.2024 |

Keli oli huono ja tiellä satasen rajoitus. Ihan normaalia ajaa ylinopeutta huonossa säässä? Ja sitten olikin yllätys edessä.

https://www.is.fi/kotimaa/art-2000010921458.html

Kommentit (90)

Vierailija
21/90 |
22.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse siirryn huonolla kelillä tuolle vanhalle tielle 140, koska en jaksa sitä kaahareiden aiheuttamaa riskiä. Mennään täyttä vauhtia tai ylinopeutta, vaikka keli vaatisi max. 80.

Itse ajan paljon Helsinki-Lahti väliä. Aina jos ei ole kiire, niin 140 tietä, juuri tuosta syystä, että siellä harvemmin kaahataan päättömästi.

Vierailija
22/90 |
22.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pysykää hyvät ihmiset autoissa jos on ketjukolari. Sieltä voi olla tulossa lisää autoja niskaan ja kuolema tulee, kun liiskautuu autojen alle tai väliin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/90 |
22.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse siirryn huonolla kelillä tuolle vanhalle tielle 140, koska en jaksa sitä kaahareiden aiheuttamaa riskiä. Mennään täyttä vauhtia tai ylinopeutta, vaikka keli vaatisi max. 80.

Itse ajan paljon Helsinki-Lahti väliä. Aina jos ei ole kiire, niin 140 tietä, juuri tuosta syystä, että siellä harvemmin kaahataan päättömästi.

Kaahaamista en ole Suomessa koskaan nähnyt, älytöntä nysväämistä ja hidastelua sitäkin enemmän.

Ja juurikin ne nysvärit ajavat liian lyhyillä turvaväleillä possujunissaan ja silloin on rytinä lähellä.

Vierailija
24/90 |
22.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun kiimoissanne huutelette mieskuskista ja ties mitä paskaa niin lukekaa edes juttu ensin ettette itsestänne taas ihan pellejä tee. Jutussa kerrotaan selvästi kuinka tuo sättimänne nuorimies oli ainoa joka ei siihen autokasaan ajanut vaan sai väistettyä tilanteen. Olisi mielenkiintoista tietää kuinka moni noista kolaroineista oli kehumianne naiskuskeja.

Vierailija
25/90 |
22.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kertoihan kaveri heti hidastaneensa. Tilanne tuli eteen varsin yllättäen.

Jos tilanne tuollainen tilanne tulee yllättäen niin silloin joko turvaväli on liian pieni tai tilannenopeus liian iso. Tyhmästä päästä kärsii koko ruumis on hyvä sanonta.

Eihän hänen auto edes vahingoittunut, kun oli tilanteen tasalla. Luepa uutinen uudestaan. Onko sinulla jotenkin tyhmä pää? Eri. 

Vierailija
26/90 |
22.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

" Vastaan tuli täysi sumuseinä. Viisi metriä edellä olevasta autosta näkyi vain sumuvalot. Jouduin lyömään jarrut lukkoon. Ihan yhtäkkiä olin kasassa, jossa oli 810 autoa."

Juu, ei näin.

Kortti joutais pois ja autokoulua kertaamaan ja harjoittelemaan talvikelillä ajamista. 

Vierailija
27/90 |
22.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähän yli satasta JA viisi metriä edelläajavasta autosta.

Vierailija
28/90 |
22.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos tilanne tuollainen tilanne tulee yllättäen niin silloin joko turvaväli on liian pieni tai tilannenopeus liian iso. Tyhmästä päästä kärsii koko ruumis on hyvä sanonta.

Eihän hänen auto edes vahingoittunut, kun oli tilanteen tasalla. Luepa uutinen uudestaan. Onko sinulla jotenkin tyhmä pää? Eri. 

Jos kahden autonmitan päässä olevasta edellämenijästä ei näe kuin sumuvalot, tilannenopeus on ollut aivan liian suuri. Hänellä kävi hyvä tuuri kun auto ei vahingoittunut, mutta jos tilannenopeus olisi ollut oikea, hän olisi pystynyt pysähtymään hallitusti ilman että olisi tarvinnut aja tieltä ulos. Toki pientareen puolelle päätyminen pelasti hänen autonsa seuraavalta liian lujaa ajaneelta pöntöltä, mikä oli onni onnettomuudessa.

Vierailija
29/90 |
22.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaahaamista en ole Suomessa koskaan nähnyt, älytöntä nysväämistä ja hidastelua sitäkin enemmän.

Ja juurikin ne nysvärit ajavat liian lyhyillä turvaväleillä possujunissaan ja silloin on rytinä lähellä.

Eli sinä olet se reikäpäisenä kaahaava.

Vierailija
30/90 |
22.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Juuri näin, kun näkyvyys heikkeni hän hidasti ja aika moni on siihen sumaan ajanut. Ja itse ajattelin, että nuoren miehen refleksit  toimi ja ehti väistää penkkaan. 

Vierailija
31/90 |
22.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kun kiimoissanne huutelette mieskuskista ja ties mitä paskaa niin lukekaa edes juttu ensin ettette itsestänne taas ihan pellejä tee. Jutussa kerrotaan selvästi kuinka tuo sättimänne nuorimies oli ainoa joka ei siihen autokasaan ajanut vaan sai väistettyä tilanteen. Olisi mielenkiintoista tietää kuinka moni noista kolaroineista oli kehumianne naiskuskeja.

Kummasti meni sinulla tunteisiin, miksi? Tiedäthän, että on kansanhuvia pilkata naisten ajotaitoja. Siinä jos missä on kyse omien vikojen projisoinnista toiseen, koska faktisesti (kysy Liikenneturvalta) miehet ovat vaarallisempia kuskeja. Ikävää jos se loukkaa sinua, mutta voit itse vaikuttaa asiaan opettelemalla ajamaan paremmin.

Kyllä, tuo tunaripoika onnistui juuri ja juuri välttämään kolaroinnin, mutta se ei poista tosiseikkaa, että hän ajoi huonosti. Hyvä kuski olisi ennakoinut tilanteen ja ymmärtänyt hidastaa aiemmin. 

Vierailija
32/90 |
22.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos näkyvyys on alle turvavälin, niin siinä ei auta vaikka sitä olisi kilometri. Eli tuossa oli 5 m aikaa reagoida ja tyypiltä se onnistui. Jos näkyvyys oli 5 m 

Vierailija
33/90 |
22.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eli sinä olet se reikäpäisenä kaahaava.

Ei.

Opettele lukemaan, erityisesti luetun ymmärtäminen on sinulla heikkoa.

Mielensäpahoittamisesta taas saat kiitettävän...

Vierailija
34/90 |
22.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kummasti meni sinulla tunteisiin, miksi? Tiedäthän, että on kansanhuvia pilkata naisten ajotaitoja. Siinä jos missä on kyse omien vikojen projisoinnista toiseen, koska faktisesti (kysy Liikenneturvalta) miehet ovat vaarallisempia kuskeja. Ikävää jos se loukkaa sinua, mutta voit itse vaikuttaa asiaan opettelemalla ajamaan paremmin.

Kyllä, tuo tunaripoika onnistui juuri ja juuri välttämään kolaroinnin, mutta se ei poista tosiseikkaa, että hän ajoi huonosti. Hyvä kuski olisi ennakoinut tilanteen ja

Minä olen ajanut autoa jo 22 vuotta enkä ole kertaakaan mihinkään törmännyt. Jotta haista itse.

Vierailija
35/90 |
22.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä, tuo tunaripoika onnistui juuri ja juuri välttämään kolaroinnin, mutta se ei poista tosiseikkaa, että hän ajoi huonosti. Hyvä kuski olisi ennakoinut tilanteen ja

Kysy sinä vakuutusyhtiöiltä ketkä eniten kolaroivat. Ne ovat naiskuskit parkkipaikoilla. Eihän siitä toki vaaraa tule niin hitaissa vauhdeissa mutta peltiä ryttääntyy kyllä.

Vierailija
36/90 |
22.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kiva kun myöntää julkisesti ajavansa aina ylinopeutta. 

Minä ajan aina ylinopeutta ja nautin siitä häpeilemättä.

Mitä taas tuohon uutiseen tulee, niin tuo 18-vuotias oli vähentänyt nopeutta näkyvyyden heiketessä. Eli ylinopeutta ei enää ollut kun alkoi tapahtua. Mutta mitäs me nyt faktoista!

Olosuhteisiin nähden liian suuri tilannenopeus ON ylinopeutta.

Vierailija
37/90 |
22.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä, tuo tunaripoika onnistui juuri ja juuri välttämään kolaroinnin, mutta se ei poista tosiseikkaa, että hän ajoi

Jos kerran olet hyvä kuski (ehkä jopa yhtä hyvä kuin naiset keskimäärin?), miksi sitten loukkaannuit? Eihän ole sinun vikasi, että oma sukupuolesi ajaa huonommin. Kummallista ettei tosiseikkoja kestetä kuulla.

Vierailija
38/90 |
22.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu olihan sillä kunnon turvaväli, 5m

Vierailija
39/90 |
22.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä, tuo tunaripoika onnistui juuri ja juuri välttämään kolaroinn

Osaatko muuta kuin tätä miehet vastaan naiset -jankkausta?

Vierailija
40/90 |
22.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jopas täällä on taas huippukuskeja. Miksi naiset ajelee miten sattuu jos kerran ovat huippuluokkaa kuljettajina? Vähän väliä jonkun naiskuskin auto on sammunut risteyksestä lähtiessä ja vähän väliä naiskuskin auto on ihan päin helvettiä parkkiruudussa. Se jos naisille sattuu vähemmän pahoja kolareita ei tarkoita sitä että naiset ovat parempia kuskeja.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi neljä yksi