Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

***HEINÄHELISTIMET uuteen viikkoon***

26.02.2007 |

Pitkästä aikaa pinoutumaan!

Oltiin koko perhe viime viikolla oksutaudissa. Tyttö aloitti tiistiana hoidossa, ja oksensi tiistai-iltaan saakka. Minä ja mies aloitettiin sitten ke-to välisenä yönä. Ei ollut herkkua ei...

Vieläkin on vähän ällö olo...

Tämä pieni futaaja kyllä potkii niin uskomattoman paljon, että välillä tuntuu, että se haluaa tulla navasta ulos!! Toissapäiväånä mies tunsi ekat selkeät potkut mahan läpi :0). Oli herkkä hetki...

Tosiaan muistan kyllä, että esikoinenkin oli tosi kova potkimaan, mutta ei se NÄIN paljon potkinut. Mutta hyvä kait se vain on :0).

Uuteen viikkoon käy tiemme!!

heather, neiti-nessukka 1,5v ja mötkö 22+3

Kommentit (37)

Vierailija
1/37 |
02.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja uusille tervetuloa mukaan joukkoon.

Flunssaa ja vatsatautia tuntuu olevan liikkeellä. Pikaista paranemista kaikille äityleille.

Minulla vatsa on kasvanut kovaa tahtia. Sain omille ajatuksilleni vahvistusta kun viimeksi makasin tutkimuspöydällä ja vatsa pullotti selkeästi kuin olisin koripallon nielaissut ja terveydenhoitaja kommentoi, että " Onpas vaikuttavan kokoinen vatsa, milläs viikoilla sinä olitkaan menossa..." Ajattelinkin tulla tänne kyselemään vähän galluppia että onko vatsani sitten ihan valtava muihin verrattuna...

Vatsanympärysgallup: Millaisia vatsanympärysmittoja teillä muilla heiniksillä on? Mittasin huvikseni vatsanympäryksen (rv20) ja sain tulokseksi huikeat 90 senttiä.

Kokogallup: Millaisia mittoja vauvoillanne on ollut rakenneultrassa? Meidän pikkuisen painoarvio oli 340g ja HC 173.

Rakenneultrassa vauvalla oli kaikki hyvin :)

Vauva77 rv 20+2

Vierailija
2/37 |
02.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Leppäkerttu: Vastasin sulle eilen illalla, mutta kirjoitus on haihtunut ilmeisesti johonkin bitti avaruuteen.

Me käydään ultrassa sikiötutkimus yksikössä. Meille on aiemmin syntynyt vauva jolla oli sydänvika ja nyt halutaan varmistaa ettei sitä tapahdu uudestaan.

Onkohan tuo " sukupuolta ei kerrota" kätilöiden määräys, sillä meille on kerrottu sukupuolet jokaisella kerralla juuri lääkärin toimesta tuolla sikiötutkimus yksikössä.

MotherrOf4 ja Tiku&Taku rv. 19+4

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/37 |
02.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten mulla on sellainen olo että olen aikaisemminkin kirjoittanut heinähelistimien pinoon?

No kuitenkin... Mulla on laskettuaika 1.7. Eli just ja just olen heinähelistin ;).

Tissiasioista oli puhetta. Mulla rinnat on kasvanu heti raskauden alussa ja nyt kutiavat koko ajan. Saa rasvata kovasti.

Vatsankoostakin oli jotain juttua. Meillä täällä ei mitata ympärysmittaa vaan sf-mittaa. 19+? viikolla se oli 18 cm. Täti vaan mainitsi että iso on.

No tästä johtuen nyt sitten menen sokerirasitukseen. Esikko oli ison kokoinen, 4300g, ja käyrät menivät samalla tavalla yläkäyrillä.

Ultrassa nähtiin 4d kuvaa pikkuisen kasvoista. Meillä täällä ultraa aina lääkäri. Ja kokenut sellainen. Sukupuolta kysyttäessä hän sanoi että katsotaan nämä muut asiat ensin. Ja sitten kysyi että haluatteko tietää. Tyttöä hän meille oli näkevinään. Tyttö oli mulla onkin ollut. Ja jotenkin luotan niin kovasti tuohon lääkäriin, kun tiedän että hän ei sano jos ei voi olla melkein ihan sata varma.

Hankinnoista oli jossain pinossa puhetta (?). Me ollaan ostettu vaan jotain pientä vauvalle. Mä olen huudellut HuutoNetistä kestovaippoja.

Äippäpakkaus asiaa kysyin Kelasta ja sain sieltä vastauksen:

" Hei, vuoden 2007 pakkausta aletaan jakamaan tämänhetkisten tietojen mukaan huhtikuun puolenvälin jälkeen. Jos tilausten määrä pienenee, voi mennä huhtikuun

lopulle. Jos haet pakkausta toukokuun alussa, niin tulet saamaan varmasti vuoden 2007 pakkauksen. Vuoden 2007 pakkaus on esillä Lapsi 2007 messuilla 30.3.-1.4.

Uuden pakkauksen kuvat tulevat Kelan nettisivuille huhtikuun alussa.

Ystävällisin terveisin

Eva Schohin

Kela / Palveluosasto / Hankintapalvelut"

Hemppu, Nappi 3 v ja KainoVieno 22+5

Vierailija
4/37 |
02.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vatsanympärysgallup: Minulla myös vatsanympärys leveimmästä kohtaa 90cm. Vyötärölle tullut ainakin 12 cm lisää.

Kokogallup: Meillä (19+2) oli nuo aiemmin mainitut mitat: painoa 250g ja HC 170.

Oma: Vatsa on iltaisin turvoksissa ja aika mahtavan kokoinen. Vieläkään en ole töissä kertonut. Odottelen, että bonus- ja palkankorotuspaperit lähtevät henkilöstöyksikköön kuun puolivälissä. :p Vatsan saa vielä suht. hyvin peitettyä oikeilla vaatteilla (tod.näk. olettavat jonkin verran lisärasvakerrosta tulleen keskivartaloon) ja pitämällä itsensä ryhdissä. Meidän yksikössä ei yhden poisjäänti paljon paina kvartaalisuunnitelmilla kun eletään... eli mun (projektityyppiset) työt on suunniteltu suunnilleen äitiysloman alkuun asti.

Vaunuasiaa on tässä pohdittu... kiinnostaisi Teutonian Funit, mutta täytynee vielä jossain välissä kysellä keskustelijoilta käyttäjäkokemuksia.

Mukavaa, että heinähelistimien rakenneultrissa on näyttänyt hyvältä! :o)

newbie & nappula 20+3

Vierailija
5/37 |
03.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sadetar: Mulla on niin ergo kuin tavallisia tyynyJÄ =) Vaihtelen niitä fiiliksen mukaan. Ja nyt ollaankin menossa parempaan suuntaan tän niska-hartiaseudun onkelman kans.

( . )

Mulle on ilmaantunut hassuja repäisykipuja , väliin ei uskalla edes liikkua kun juilii ihan kamalasti :/ Supistelee jonkin verran, varsinkin yhen aktiviteetin jälkeen ;)

Pikaseen;

Waimo72 & mahhuli 19+1

Vierailija
6/37 |
26.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lueskelen aina aika ajoin tämän palstan viestejä, mutta kirjoittaminen on melko vähäistä täällä. Syy, miksi aloin naputteleen tänne oli, ko viime viikon ketjussanne joku (en muista nikkiä,sori) kyseli sitä messenger -yhteisöä. Eli osote sinne on:

http://groups.msn.com/Heinahelistimet

Tuolla sitten haette jäsenyyttä, jotta pääsette mukaan yhteisöön ja yhteisö on ulkopuolisilta suljettu. Jäsenyys myönnetään melko nopeasti :) Palsta on enemmän henkilökohtaisempi, kuin nämä yleiset, avoimet palstat netissä.

Kaikki heinäkuussa 07 la:n omaavat ovat sinne tervetulleita :)

t.Amalia-Joel ja Tiivi-Taavi 21+3

Vierailija
7/37 |
26.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt vasta aktivoidun, vaikka raskaus on jo melkein puolivälissä... Anoin jo kyllä samantien msn-jäsenyyttäkin, mutta ajattelin, että tännekin on kiva kirjoitella kuulumisia.

Toista tulokasta odotellaan, esikoinen on jo reilu 2v. Tää raskaus on niin totaalisen erilainen kuin ensimmäinen raskauteni, että ollaan jo melko vakuuttuneita, että tyttö tulossa, kun viime poikaraskaus meni niin vaivattomasti. Tällä kertaa ei ole ollut niin vaivatonta... Pelkäsin jo, että saan kärsiä tästä mega-pahoinvoinnista koko raskauden, mutta nyt on pari viikkoa mennyt oksentelematta (jihaa!) Laskettu aikani on 19.7. ja olen menossa NKL:lle synnyttämään. Onko teillä jossain heinäkuun listaa, jonne voisin/ joku voisi lisätä itseni + lasketun aikani?

Teillä on ollut aiemmin puhetta nukkumisesta ja vauvan liikkeistä. Mulla on jotenkin 24h väsymys päällä, iltaisin sammahdan sänkyyn jo viimeistään ysiltä (!) ja nukun sikeästi aamuun asti (paitsi kerran yössä käyn hakemassa esikoisen sänkyymme...). Vauveli alkoi hipsutella masussa rv18, pieniä liikkeitä tunnen, mutta en vielä mitään isompia potkuja.

terv _maricken_+lillis 19+4

Vierailija
8/37 |
26.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

täällä taas yksi nuhanenä.. kuumettakin oli pari päivää, mut ei enää.. tuntuu ku kaikki pöpöt tarttuis paljo herkemmin nyt raskaana ollessa.. tää on jo toinen flunssa tänä vuonna mulla..:(

sain muute vihdoin kerrottua töissä tästä mahasta, mutta jotenki tuntuu ettei ois vielä pitäny.. pomon asenne oli aika masentava, se sano tyyliin että raskaus=sairaus sen mielestä kaikki jotka ilmoittaa olevansa raskaana on sen jälkeen jatkuvasti sairaslomalla :( eikä se tainnu auttaa vaikka sanoin ettei mulla oo mitään ongelmia ollut eikä varmaan tulekkaan .. se mumisi jotain et ihmeen toimelias sä olet-juttua ilmeisesti mun pitäis nyt sen mielestä olla jotenki sairaampi/laiskempi tai jotain.. luulis kyllä et iteki pienten lasten isänä ymmärtäis vähä enemmän..

joku puhu äitiysvaatteista.. mä oon nyt pakkasilmoilla todennu parhaaksi vaatetukseksi vetästä uloslähtiessä vaan toppikset kotihousujen päälle ja ei tarvi palella eikä kuluttaa äitiyshousuja.. tosin mulla ei kuulemma, ainakaan muitten mielestä, ole vielä mitään mahaa.. vaikka omasta mielestä se on jo hirvee pallo ...tosin ei oo kilojakaan vielä tullu juuri yhtään...

LiikeG: täällä potkitaan joka ilta.. ja muutekin makuuasennossa.. mies ei niitä tosin vielä tunne.. tai ehkä se ei vaan tajua miltä potku tuntuu.. Ultraa odotetaan nyt molemmat.. iskä ehkä eniten.. odottavan aika on pitkä.. vielä reilu viikko..

millaste ja napsu 18+6

Vierailija
9/37 |
26.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heather:

Meilläkin oltiin koko perhe viime viikko vatsataudissa. Tytöllä alkoi tiistaina ja meillä vanhemmilla torstaina. Täytyy sanoa, että kamalaa oli. Oli niin rajua toi oksentaminen, että vieläkään en pysty oikein kunnolla syömään ja vatsa on edelleen sekaisin. Kaikista pahinta taisi olla se, että neiti ei ymmärtänyt mitä äiti sen ämpärin kanssa tekee. Joka kerta, kun oksensin, alkoi tyttö itkeä aivan hysteerisenä. Onneksi sain isin kotiin hälyytettyä töistä tytölle turvaksi. Nyt oon sitten yrittänyt kotia " desinfioida" , mutta jos oli noro-virus, niin taitaa olla aika sitkeetä sorttia.

Maricken:

Tervetuloa mukaan! Mun laskettu aika on 20.7 ja myös naistenklinikalle menossa synnyttämään. Meidän esikoinen on pian 1 v 10 kk. Olitko ekan kanssa myös siellä? Itse olin ja tykkäsin kyllä, perhehuonetta ei saatu silloin. Nyt ei varmaan sellaista otettaiskaan, vaikka saataisiin.

Millaste:

Ikävä kuulla, että työnantajasi suhtautui ikävästi vauva-uutiseen. Itse olen osa-aikatöissä ja kerroin jo aika varhaisessa vaiheessa asiasta. Hienosti meni ja olen vain tyytyyväinen, että kerroin ajoissa.

Eilen haettiin vintiltä esikoiselle " isojen tyttöjen sänky" ja nyt ois tarkoitus alkaa sitä kunnostamaan. On jo vanha, joten käytön jälkiä näkyy. Toivon, että saan siitä kuitenkin suht siistin ja neiti voisi siirtyä siihen nukkumaan hyvissä ajoin ennen heinäkuuta.

Meillä piti olla rakenneultra viime perjantaina, mutta jouduin perumaan vatsataudin takia. Uusi aika on nyt sitten torstaina, joten sitä tässä odotellessa. Ehkäpä palailen sitten loppuviikosta ultrakuulumisia kertomaan.

Leppis rv 19+3

Vierailija
10/37 |
26.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moi taas...

ikävää että oksennustauti on riehunut monessa perheessä :(

Me ollaan kuin ihmeen kautta säästytty?! *koputtaa puuta*

Viikot mennä huristelee kiihtyvällä vauhdilla ettei paljoa netissä ehi kuleksimaan.

Neuvolassa en ole pitkään aikaan päässyt käymään ja seuraavan kerran taidankin mennä vasta maaliskuun lopulla. Tässä välissä olisi np-ultra joka onkin JO ensi maanantaina.

Mulla menee raskausaikana helposti niskat jumiin ja ny ne on menny

:( tosi inha vaiva.Yöt nukun sen vuoksi levottomasti ja aamulla herätessä pääkipeenä...

MSN:n suletusta yhteisöstä...

Jos sinne tulee, ei kait tarvii olla yltiöinnokas kirjoittelija? Olisi ikävää jos liittyy ja vasta sitten aletaan vaatia että jokaisen juttuun tulee antaa jokin kommentti tai että jatkuvasti tulee kertoilla kuulumisiaan...

Näin isomman perheen äitinä olisi kiva lukea muiden kuulumisia aina kun sopii ja kommentoida kun ehtii (ei edes päivittäin)

Hassua ettei mun massu ole vieläkään suuren suuri. Naapuriperheen äidillä on lähes kuukautta myöhemmin LA ja siltä huomaa jo masun *kääk!*

Toisaalta on ihanaa ettei masu pömpötä vielä,mutta väliin huolettaa että onkohan kaikki hyvin... kyllä siellä potkunyrkkeillään jo innokkaasti *huokaus*

Ja nyt lohduttamaan kuopusta jota silminnähden ahdistaa tukkoinen nenä...

Waimo72 & mahhuli 18+3

Vierailija
11/37 |
26.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä ihan kateellisena luen teidän viestejä, jossa kerrotaan vauvan potkivan päivittäin ja vieläåpä useita kertoja. Oon tästä varmaan tänne ennenkin valitellut, että vaikka mulla on jo toinen raskaus, niin siltikin tunnen liikkeitä vielä hyvin hyvin harvakseltaan. En siis todellakaan joka päivä ja silloin, kun jotakin tuolla mahan seutuvilla tuntuu, ne ovat lähinnä aavistuksia siitä, että ehkä mahdollisesti voisivat olla vauvan liikkeitä. Ultrassa kaikki oli kuitenkin hyvin ja lääkäri vakuutti, ettei syytä huoleen olo. Ehkä olen siis vain kärsimätön. Istukka on kuitenkin ihan " normaalilla" paikallaan, ettei sen ainakaan pitäisi haitata potkujen tuntemista.

Toivottavasti kaikki oksennustaudista kärsivät parantuvat mahdollisimman nopeasti. Se ei todellakaan ole mikään kiva tauti:(

t. Päivi 20+2

Vierailija
12/37 |
26.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse esikoista odottelen, enkä ole vielä varma mikä on vauvan aiheuttamaa liikettä ja mikä omaa kuvitelmaani tai jotakin muuta... Odottelen, että elämöinti masussa vahvistuisi (ainakin osittain) vauvan aiheuttamaksi myllerrykseksi. :) Istukka on edessä, tiedä sitten vaimentaako temmellystä?

t. Newbie & piltti (19+6)

Vierailija
13/37 |
27.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihanaa päivää vaan kaikille!

päikky&newbie: Niin, nuo liikkeetkin on aika jännä juttu... Joillakin tuntuu selvemmin kuin toisilla. Mutta kyllä teilläkin alkaa muutaman viikon/kk päästä liikkeet tuntumaan ja kovastikkin...veikkaisin! :0)

Waimo72:Mulla kanssa on helposti kipeytyvä niska-hartia seutu... Ostin tässä uuden tyynyn joka kyllä auttoi vähän... Millainen tyyny sinulla on? Voi sekin tehdä jos on vääränlainen tyyny, niskan kipeeksi!

leppäkerttu82: Hei, meillä on rakenne ultra samana päivänä... tulehhan sitten tänne niin vertaillaan kokemusta! :0)

millaste: Luulen että mies pomojen on varmaan hankalampaa suhtautua raskaus uutisiin kun esim. naispomojen joilla on lapsia... Ja onhan se tietty tyypistä kiinni. Ikävää vain tuollainen!

_maricken: Jee...sulla on sama la kun miulla... Tervetuoloa meidän mamma ryhmään kirjoittelemaan.

heather: Meillä on kans masussa todellinen potkija... Kyllä niin nasevasti välillä potkii että huhuhu!!!

Ikävää kun niin moni on sairastellut...pitäkää huolta vitamiinien saannista ja syökää monipuolisesti!

Käytettiin esikoista aamulla korvakontrollissa..oli hiukan paniikki päällä kun tämä oli se viim.kerta käydä tarkastuttamassa,ennen korvapolia ja putkitusta. ONNEKSI tytön korvat olivat parantuneet!!!

On: ELi supistelee edelleen aina silloin tällöin. Muuten kova menijä pikkuinen ja mieskin voipi seurailla pienen liikkeitä, hyvin näkee masun päältä! To on se rakenne ultra ja lääkäri zekkaa alapään, onko supparit saaneet muutosta aikaan. Luulen että ei ole, mutta eihän sitä itse tiedä! Ja pitää kysellä sukupuolen perään, niin sitten päätetään äitiyspakkauksen ottamisesta... Voi kun tietäisi millainen pakkaus on tulossa keväälle???

No eipäs muuta kuin heikun keikun helistimet!

t.sadetar, eppu 19+5 ja tytteli 03 ja mies jossain taustalla!

Vierailija
14/37 |
27.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

moikka taas kaikille! tänään mulla oli kolmas neuvola. taannoin mainitsin, että paino mulla on noussut 9kg, mutta neuvolan mukaan vain 5kg, joten ihan ok kuulemma :o) minusta vain on hassua, että tuo katsotaan sen eka käynnin mukaan, eli siihen verrattuna tuo 5kg. mutta siis oma tilastoni sanoo, että 9kg. th vain lohdutteli, että kroppa kerää maidontekoaineita, minusta se oli mukavasti sanottu. verenpaine oli 105/77 ja hemoglobiini 141, joten korkeista paineista tai raudanpuutteesta ei taida tarvita tässäkään raskaudessa kärsiä. Sydänäänet kuuneltiin ja vauveli taisi säikähtää ääniä, sellaisen spurttauksen aloitti, ettei th meinannut perässä pysyä. sain kelan paperitkin mukaan ja nyt innolla odottelen tämän vuoden pakkauksen päivittymistä kelan sivuille, että tietää kumpaa yrittää taktikoida, viime vuoden vai tämän vuoden pakkausta (kaverini sai viime vuonna vuoden 2005 pakkauksen ja la hänellä oli heinäkuun lopulla). me tosiaan on päätetty ottaa pakkaus tälläkin kertaa, vaikka esikoisen pakkauksesta (2005) vielä lähes kaikki onkin jäljellä (paitsi collegepuku lähti kiertoon, ei istunut meidän pojulle missään vaiheessa). toppapuku ollut itseasiassa tänän talvena ahkerassa käytössä päiväunilla ja juuri huomasin, että siitä alkaa saumat ratketa. itseni tuntien, en ehkä tule sitä korjanneeksi...

tällaista tällä kertaa. mukavia odotuspäiviä kaikille heinähelistimille, uusille ja vanhoille ja paranemisia sairastuneille!

terkuin marrasfantti rv 21+1

Vierailija
15/37 |
27.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihanaa kun jo kovin tunnette liikkeitä. Itse en juurikaan tunne vielä. Itse asiassa tuossa pari viikkoa sitten vko 18 tuntui jo ihan kivasti pyrähdyksiä, mutta nyt on hiljaista. Kaipa toivottavasti kaikki on kuitenkin hyvin. Perjantaina on rakenne ultra. Kiva juttu! Toivottavasti mieskin pääsee mukaan, kun on työkiireitä. Kyllä toki yksinkin siellä pärjään, mutta olishan se vähän konkreettisempaa miehellekin tämä odotus, kun osallistuisi. Kyllä tämä kuitenkin on enemmän naisen asia. Miehelle se tulee todelliseksi vasta kun vauva syntyy. AInakin näin ekaa odottaessa.

Itse olen voinut oikein hyvin. Viikon sisällä maha on pompsahtanut, ettei sitä oikein enää voi piilotella...tai miksi tarvisikaan. Asiakkaat jo kovin ovat onnitelleet, osa sanoi jo arvanneensa aikasemmin.

Kiloja on tullu n 5 kg. Ja jotenkin vähän sellanen turvonnu olo on, vaikka hyvin omat vaatteet mahtuu päälle. Ehkä tuota syömistäkin vois tarkemmin kattoo näin raskausaikanakin. Myös närästys on alkanut vaivaamaan. Arvasinkin että se tulee, kun muutenkin joskus aina kärsin siitä. Se on kyllä ikävää, mutta lääkkeet tepsii aika mukavasti. Myös suonikohjut on pullistuneet ja lisääntyneet..kiva...kiva..

Puolenvälin yli oon jo mukavasti raskaudessa päässy. Toivottavasti loppupuolikin menee mukavasti.

Pinei viikonloppu reissukin on tiedossa huhtikuussa. Mennään Riikaan lentäen. Olen silloin viikolla 27. Ilmeisestikin tarvin lääkäritodistuksen mukaan jo noilla viikoilla. Toivottavasti muuten olo ok, että pystyn lähtemään.

Hyviä vointeja kaikille!

Vierailija
16/37 |
27.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täytyy heti näin alkuun myöntää että olen " hieman hukassa" ...

Elikkäs en tiedä kuuluuko mun kirjotella tänne vai johonkin ihan muualle :D

Ohjatkaa sitten jos on tarvetta!

Laitampa tässä nyt kuitenkin hieman jonkunnäköstä esittelyä itestäni.

Olen siis vm. -85, odotan ensimmäistä, rv 20 on tänään täynnä. Laskettu aika siis 17 heinäkuuta.

Potkuja on tuntunut jo pari-kolme viikkoa, nyt jo selvemmin.

Itellä pahoinvointi oli kamalaa rv 7-10, sitten helpotti, alkoi uudestaan n. rv 16 ja nyt on taas helpottanut. (ei ole siis oksettanut). Tosin tuossa välissä olin oksennustaudissa mikä on lukemani mukaan ollut aika usealla, minä jouduin sitten tiputukseen asti :(

RV 14 +4 kaaduin maha edellä sellaiseen harjajuttuun joka on pihalla johon saa siis kengät pyyhkästä... jouduin ambulanssilla sairaalaan, onneksi oli KAIKKI HYVIN!

Nyt odotellaan sitten rakenneultraa, joka on ens maanantaina.

Itellä ollut kamala stressi ja pelko koko raskauden ajan siitä että kaikki ei menisikään hyvin... onko muilla kovinkin tuttua?

Siis tarkoitan nyt tällä ihan kokopäiväistä stressaamista... :D

Itsellä on ollut vaivana iskias, nyt jo kestänyt parisen viikkoa, toisinaan niin kipeä ettei pysty kävelemään eikä istumaan, kylkimakuu ainut sopiva asento. Suonenveto alkoi viime viikolla, loppui heti kun ostin unisukat ja rupesin rasvaamaan jalkoja ennen nukkumaan menoa.

Tässä nyt jotain tietoa minusta ja toukasta rv 20

Jos tämä nyt tuli väärään paikkaan, niin olkaa ystävällisiä ja ohjatkaa oikeaan paikkaan :)

Ps. Hauska tutustua!

Vierailija
17/37 |
27.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Skye on kyllä nyt ihan oikeassa paikassa :) Tervetulloo!! Onko sulle ekku lapsi tulossa? Ajattelin lähinnä noita pelkoja, että itellä niitä on ainaki ollu ihan riittämiin koska ekaa ootan. Kokemus varmaan tuo varmuutta :) Tuolla on semmonen pinokin jossain missä on heinähelistimien esittelyt, kannattee sinnekki käyä viesti nakkaa.

Poika myllää tuolla hyvin hentoisesti, ihanaa kuiteski tuntea sieltä jotain. Mut meille ei sit taida tulla futaajaa, mahtaa tulla yhtä rauhallinen ku isästäänkin!

Huomenna olis pitäny olla rakenneultra, ukon työvuorot ja kaikki oli toivottu oikeen sen mukaan, niin mitä sitä paskaa: Soittivat tänään ja peruivat pirulaiset koko ajan. Oli siinä sitte sovitteleminen ja kalenterin kahtominen että mihin väliin saadaan. No, viikon päähän se sitten meni keskiviikolle, sitte ollaanki jo yks yli puolen välin :)

Eipä meidän suunnalta muuta tänä päivänä. Oikein mainioita vointeja kaikille toivottelloo:

Annemari ja poikanen 19+0

Vierailija
18/37 |
27.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aksu20: Kiitoksia kiitoksia! :)

Ensimmäinen on tulossa juu...

Sanoit että poika myllää... mistä/miten olet nyt jo saanut selville sukupuolen?

Vierailija
19/37 |
28.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä taas pirsakka keli -30C. Onneksi alkaa sentään olla valoisaa :-)

Skye85: Tervetuloa mukaan. Minäkin stressaan kovasti tätä raskautta, vaikka jo 3. (ja viimeinen) on tulossa. Yksi syy on 2 keskenmenoa (joita meidän suvussa ei pitäisi olla olleenkaan). Mulla meni vauva juuri ennen tätä raskautta kesken ja nyt pelottaa, että vielä voisi käydä samoin. Potkuja tunnen satunnaisesti ja aina vatsan sivuille. Oma teoriani on, että istukka on edessä ja siksi näin. Onneksi tämä varmistuu ensi viikolla rakenneultrassa. Sitten ehkä pystyy vähän rentoutumaan. 4. raskautta en kestäisi millään. Mulla stressi on kasvanut raskaus raskaudelta.

Marrasfantti: Mulla samanlaisia ajatuksia pakkauksesta. Meillä 2003 vihreä pakkaus. Sukupuolta ei varmaan aiota selvittää, mutta silti kiinnosta 2007 pakkaus. No onhan 2006 myös ihan söpö, tosin aika poika mainen. Jännää, et se sun kaveri sai la heinäkuussa 2006 vielä ed. vuoden pakkauksen. Mulla la on ihan lopussa eli pakkaus pitäisi tilata viimeistään toukokuun 28 päivä. Huhutikuun puolessa välissä pakkauksen kai pitäisi vaihtua? Viime vuoden vauvabuumin myötä tuskin kamalasti vanhoja pakkauksia on jäljellä?!?

Päikky/Newbie: mullakin liikkeitä tuntuu tosi vähän. Kahden pontevan ja potkivaisen pojan jälkeen tämä on uutta ja huolestuttavaa. Onneksi rakenneultra ens ti. Ehkä silloin selviää jotain.

Sadetar: meillekin on putkitusaika tulossa. Minkä ikänen teidän tyttö olikaan. Meidän poika 1v 8kk. Tänä vuonna ollut nyt 3 tulehdusta ja lähes jatkuva antibioottikuuri. Yhteensä tulehduksia on ollut 5. Montako teillä? Täällä päin ei ole erikoislääkäreitä, joiden kanssa jutella putkituksesta. Määrättiinkö teidät/halusitteko itse putkitukseen? Mua mietityttää vielä koko juttu. Toisaalta en halua pojalle syöttää enää yhtään kuuria antibiootteja. Kuulon huononeminen myös huolestuttaa. Toisaalta mietityttää miksi osa lääkäreistä ei suosittele putkia enää ollenkaan.

Mukavaa viikon jatkoa

Vompatti rv 18+5 ja pojat 03&05

Vierailija
20/37 |
28.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mukavaa kun monet jo tuntee liikkeitä.Itse tunnen jo voimakkaammin ja monia kertoja päivään.

Esikoisella oli viime perjantaina synttärit ja olin jalkeillaan enemmän,niimpä lauantai iltana vuoto yltyi taas punaiseksi ja runsaammaksi,onneksi lepo auttoi ja päästiin takaisin tiputteluun.Tää odotus on kyllä aika painajaista,ei tiedä yhtään miten tässä nyt lopulta käy.

Eilen neuvolassa kaikki oli hyvät ja verenpaineet ovat olleet huippuluokkaa koko raskauden.Painoa oli tullut +200g ja nyt ollaan samassa missä ekassa neuvolassa oltiin.Sf- mittakin keskikäyrällä 18 cm.

Tänään soittelen äitipolille taas kun tarvitsen lääkärintodistuksen sairauspäivä rahaa varten,mulla kun kotihoidontukikin loppui ja töihin en kykene.Katsotaanko menenkö sinne vielä tarkastukseen ja samalla valoitan ettei vuoto kestä edes jalkeillaan oloa.

Sain eilen myös pakkukseen todistuksen ja päädyin tosiaan otamaan kuitenkin laatikon summan sijaan,vaikka siskoni enkeliltä on jo yksi täysi pakkaus käyttämättä.Mä ajattelin että on oma pakkaus on kuitenkin ihan kiva,ja ei jää ainakaan harmittamaan jälkikäteen.

Mukavaa loppuviikkoa kaikille!

Nekkis 22+4