Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Naimisissa, ilman sormuksia.

Vierailija
21.12.2024 |

Eräs pariskunta on ollut pitkään naimisissa. Aluksi kumpikin käytti sormuksia koko ajan. Sitten jäi sormus pois mieheltä. Viimeksi, kun tapasin heidät, oli myös rouvan sormukset poissa. Heistä tulee vaikutelma, että suhde voi hyvin. Useampi lapsi, joista vanhin täysi-ikäinen ja omillaan, ja nuorinkin yläkouluikäinen.

Mikä voisi olla syy, miksi eivät käytä sormuksia? Sen ymmärrän, jos töissä ei voi käyttää, mutta ei käytä vapaa-ajallakaan, edes juhlissa. Jos sormus on liian pieni, voisi sen isontaa, tai väliaikaisesti pitää esim. kaulaketjussa.

Kommentit (75)

Vierailija
41/75 |
21.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Millainen ihminen ap itse on? Seuraa muiden sormusten käyttöä? Miksi? 

Olen kyyläämään moukka.

Vierailija
42/75 |
21.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No meidän kerjäläisnaapurit olivat tehneet ihan ite mustekynällä "sormukset" nimettömiin. Raapivat ihon verille ja siihen sitten kuulakärkikynää.

Sairaan rasittava pari. Lähettivät lapsensa kerjäämään viikoittain meille. Terveiset Kontulaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/75 |
21.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vapaata riistaa jos ei ole sormusta😛 Voi koittaa saada pillua ja persettä

Vierailija
44/75 |
21.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sit toinen paritsa esitteli jotain kympin maksaneita hopean värisiä ohuita rinkuloita meille kun olivat menneet kihloihin. Kamalaa sentään.

Vierailija
45/75 |
21.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksi selkeä ongelma pariutumisessa on nykyään se, että piilotellaan omaa siviilisäätyä. Ei pidetä vihki- tai kihlasormuksia tai muitakaan varattuna olemisen merkkejä (sormus kaulaketjussa jne.). On todella suuri kynnys mennä toiselta kysymään, että oletkohan vapaa kun mistään ei voi suoraan päätellä. Naisena voit ajatella, että kyllä kiinnostunut mies tekee aloitteen, mutta ei tee jos on suuri mahdollisuus pakkeihin ja että toinen varattu. Ongelma ei ehkä tunnu siinä ekassa liitossa, mutta takuuvarmasti tuska kasvaa kun joudut toiselle kierrokselle.

Vierailija
46/75 |
21.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mulla ei mahtuneet enää sormeen raskauksien jälkeen. En saanut aikaiseksi suurentaa ja olen ilman. Mies käyttää omaansa useimmiten, joskus lapsiperheen aamuhälinässä unohtuu kotiin ja se on ihan normaalia se. Kotona emme sormuksia käytä. Mukavampi olla ilman kun laittaa ruokaa, siivoaa jne. Ja lenkillä olin myös aina ilman, koska sormet ovat turpoavaa sorttia. 

Yhtä naimisissa ollaan oli ne sormukset sormessa tai ei. Lähimmät ihmiset tietää säädyn ja tuntemattomille sitä ei tarvitse julistella. 

Vierailija
47/75 |
21.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sormus hävinnyt. Se on kai aika yleistäkin.

Minulla hävisi noin 2 vuoden avioliiton jälkeen: otin näytteen potilaalta (sairaalan päivystys) ja laitoin timanttisormuksen steriilien hanskojen kanssa pöydälle. Siitä joku on ne steriilien hanskojen roskat ja siinä mukana sormuksen laittanut roskiin. Etsittiin ja etsintäkuulutettiin sairaalan intrassa ym, ei löytynyt. Itkin todella paljon. 

Oli tietysti oma vika, että pidin sormusta ylipäätään töissä mutta olin juuri palannut äitiyslomalta ja alle 1 v lapsen äiti, joten varmaan hormonitkin sekaisin enkä oikein tajunnut. Lisäksi en nähnyt mitään vaaraa, kun asetin sormuksen siihen, kun sitä vielä moni siinä pöydällä ihasteli. Sanoin siis asiasta tietenkin, että laitan tähän.

Sormus oli Etelä-Euroopasta kultasepän tekemä, todella kaunis, yksilöllinen, timantit upotettuina ja lisäksi sormuksen muoto erilainen eli ovaali kaari. En koskaan löydä samanlaista. Olen sov

Minulle tuli puolestasi paha mieli. Tuli vain mieleen, että jos muistat millainen sormus oli, niin jotkut kyllä tekee asiakkan itse tekemän piirustuksen mukaan sormuksia (voi tulla jopa halvemmaksi kuin "merkkisormus). Minä en löytänyt mistään miellyttävää sormusta, joten lopulta piirsin ison kuvan sormuksesta, jollaisen haluaisin. Noin kuukausi meni, ja sain juuri mitä tilasin. :)  Materiaaleihin ja muihinkin sai vaikuttaa.

Hintakin oli tosi asiallinen, mielestäni jopa halpa.

Vierailija
48/75 |
22.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole varaa suurentaa.

Vierailija
49/75 |
22.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oma sormukseni jäi pois useammastakin syystä. Ensiksikin en vain koskaan tottunut siihen. Ei tuntunut luontevalta, että sormessa on jonkinlainen metallirinkula. En käytä siis yhtään mitään sormuksia. Toisekseen sain siitä valkokultaisesta sormuksesta sellaisen kovan känsän tuohon sormeni juureen, mitä sitten aina sai olla repimässä jollain puukolla siitä irti. Kolmanneksi harrastan punttia ja siinä se vasta hiertyykin, kun on metallirinkula sormessa ja teet maastavetoa.

Sormuksen pois jättäminen ei ole vaikuttanut avioliittoon mitenkään.

Vierailija
50/75 |
22.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytämme sormuksia vain juhlissa tms. kun korut ja kellot ovat muutenkin käytössä.

Arjessa vain tiellä ja likaa keräämässä.

Vierailija
51/75 |
22.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vapaata riistaa jos ei ole sormusta😛 Voi koittaa saada pillua ja persettä

Kyllä sen sormuksen saa pois sormesta sittenkin, kun tuttuja ei ole näkemässä.

Vierailija
52/75 |
22.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla jäi korona aikana pois ja jotenkin se sitten vaan on unohtunut käyttö. Ei sen kummempaa syytä. Juhliin laitan, kun laitan muitakin koruja. Mies käyttää omaansa. Avioliittoa takana parikymmentä vuotta.

Vierailija
53/75 |
22.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mahdu ja kerran olen jo suurentanut enää ei onnistu, kun on upotetut timantit. En kestä, että mikään kiristää, niin en käytä ollenkaan. Mies kyllä pitää omaansa.

Voisihan sitä pyytää uuden vaikka 30 v lahjaksi, mutta samanlaista ei taida löytyä enää mistään.

Vierailija
54/75 |
22.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsellä nyrjähti vasemman nimettömän alempi nivel muutama vuosi sitten, ja tuntuu jääneen aiempaa isommaksi ihan pysyvästi. Sormus ei siis mahdu sormeen. Voisi kai tuota sormusta suurentaa, mutta ei ole tullut tehtyä.

15 vuotta naimisissa ja suhde voi hyvin.

Vierailija
55/75 |
22.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me ollaan oltu naimisissa pian 25 vuotta, molemmat pidetään sormuksia. Oli kuitenkin aika, lasten/raskauksien/lihomisen ja laihtumisen myötä, kun minulla oli sormus ensin pieni, ja sitten myöhemmin myös liian iso. Silloin minulla oli toinen "vara sormus" lyhyehkön ajanjakson, kunnes tuli oikeat isonnettua/pienennettyä.

Omat iäkkäät vanhempani kertoivat vasta, että olivat omansa myyneet. Isä lopetti koronan alkaessa käsihygienian takia sormuksen käytön, äitini ei käyttänyt vuosikymmeniin liian pienen koon ja nivelien turpoamisen takia. 

Vierailija
56/75 |
22.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miehen on helpompi pettää, kun ei ole sormusta riesana. 

Ei pidä paikkaansa. Monet naiset oikein hakemalla hakevat itsetuntobuustia viettelemällä varattuja miehiä. 

Vierailija
57/75 |
22.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun avioliitto ei riipu sormuksesta. Ollaan ihan yhtä naimisissa ilmankin. Ei mulla ole tarvetta vakuutella jokaiselle, että naimisissa ollaan ja korujen perään en ole oikein koskaan ollut.

Eli meillä kumpikaan ei enää käytä sormusta, mutta suhde voi oikein hyvin. Naimisissa ollaan oltu 20 vuotta ja ilman sormuksia ainakin 15 vuotta. Siellä kaapissa ne molempien sormukset on.

Vierailija
58/75 |
22.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Parisuhde oli huonoissa kantimissa, joten lopetin sormuksen käyttämisen. Nyt mies on ollut työttömänä ja alkanut puhumaan, että vaihtaisi kultasormuksensa rahaksi. 😂 

Vierailija
59/75 |
22.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ainakin suurin syy olla ilman sormuksia on se, ettei kummankaan työssä ole suotavaa pitää sormuksia, hygieniasyistä.

Puoliso enää laittaa harvemmin vapaallakaan sormusta, itse välillä tulee laitettua, kun tykkään niistä sormuksista, vaikka en muuten ole koruihmisiä.

Vierailija
60/75 |
22.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse lihoin jonkin verran ja sormuksesta tuli ahdistava ja puristava rinkula, oli pakko ottaa pois.

Puolisoni taas tekee sellaista työtä, että sormus on jopa vaarallinen.

Rakkaus ei ole mihinkään kadonnut, päinvastoin lisääntynyt vuosien varrella.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme neljä kaksi