Mummolta saa aina villasukat lahjaksi, mutta mitä mummolle?
Kommentit (109)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Liput elokuviin ja tarjoudut seuraksi?
Mummo elokuvissa? 🤣
Kävi viimeksi silloin kun Tauno palo oli jossain pääosassa.
No tää mummo kävi tällä viikolla leffassa. Ihan leffateatterissa,se on kivempaa kuin kotona katella. Tiedoksi vaan.
Kohta joudut ostamaan uuden telkkarin sen vanhan kuvaputkitöllön tilalle. YLE Areena ei enää näy.
En tarvitse. On ihan uusi,ostin kesällä . Ja mikä on kuvaputkitöllö,vai oliko minulla sellainen viime vuosituhannella?
Kirja, ristikkolehti, lehtitilaus.
Itselläni on kolme ihanaa lastenlasta (olen suht nuori mummi, 58v) ja paras lahja on se kun he aina innolla tulevat mummin luokse. Yhdessä tehdään kaikkea kivaa. En odota heiltä mitään lahjoja mutta riippuu vähän siitä minkä ikäinen isoäiti on. Itse arvostaisin suklaata, kynttilöitä, lahjakortti kasvohoitoon tai manikyyriin/pedikyyriin, siivousfirma,le, pullo hyvää valkoviiniä, shampanjaa..
Minkä ikäinen kysyn minäkin. Itse ole mummo, mutten miellä itseäni mummoikäiseksi (56).
Olisi kiva jos joku tulisi tamppaamaan matot (pystyisin itse tekemään, mutta 160 cm kääpiönä en ylety heittämään mattoja telineelle), pesemään parvekelasit tai vaihtamaan verhot (en halua kiipeillä talousjakkaran kanssa - jonkinlainen tasapainohäiriö vaikka muuten olen terve), plokkaamaan varastokopin (kerrostalo, jotenkin en vaan toimerru tekemään tuota).
Lahjakortti olisi tervetullut, kunhan ei ole tiettyyn jalkahoitolaan/kampaamoon tjs. Joku sellainen jolla pystyy ostamaan mitä haluaa, s-ryhmä olisi itselle mieluinen.
Vierailija kirjoitti:
Sellainen niskassa pidettävä luku- ja käsityövalo, on muuten mainio kapistus käsitöitä tekevälle.
Minun niskat ei kestäisi, olkkarissa on riittävä valaistus (hommattu juuri käsitöitä ja lukemista varten).
Yritä ap selvittää mitä mummo tarvitsisi.
Vierailija kirjoitti:
Lääkärikirja sairauksista. Mummo voi käydä sitä läpi ja kuvitella mikä vaiva hänellä niistä on.
Mummo löytää netistä kaikki maailman sairaudet, eikä siihen kirjoja tarvita.
Lämpimät nahkarukkaset ja uudet kävelysauvat.
Ne käyttämättömät aamutoasut jotka sait viime vuonna enolta joululahjaksi..
Vierailija kirjoitti:
Ne käyttämättömät aamutoasut jotka sait viime vuonna enolta joululahjaksi..
Siis aamutossut....
Vierailija kirjoitti:
Erilaisia kunnollisia ihovoiteita? Perusvoide, joku kevyempi ylellinen ihovoide ja jalkarasva. Vaikkapa.
Jalkahoito?
No ei kumpaakaan. Hankin itse voiteet/rasvat/ym mitkä tiedän, että sopii mulle. Toki jos tiedät mitä mummo haluaa käyttää ja mikä sopii iholle niin sitten !
Siriina kirjoitti:
Minkä ikäinen kysyn minäkin. Itse ole mummo, mutten miellä itseäni mummoikäiseksi (56).
Olisi kiva jos joku tulisi tamppaamaan matot (pystyisin itse tekemään, mutta 160 cm kääpiönä en ylety heittämään mattoja telineelle), pesemään parvekelasit tai vaihtamaan verhot (en halua kiipeillä talousjakkaran kanssa - jonkinlainen tasapainohäiriö vaikka muuten olen terve), plokkaamaan varastokopin (kerrostalo, jotenkin en vaan toimerru tekemään tuota).
Lahjakortti olisi tervetullut, kunhan ei ole tiettyyn jalkahoitolaan/kampaamoon tjs. Joku sellainen jolla pystyy ostamaan mitä haluaa, s-ryhmä olisi itselle mieluinen.
Pappa tekee nuo raskaimmat hommat. Pesee parvekelasit, vaihtaa verhot, hoitaa varastokoppien järjestyksen, kiipeilee :), imuroi, tiskaa.
Vierailija kirjoitti:
Jokin herkkkori olisi mukava. Sellainen, jossa mummon lempiherkkuja. Hedelmät käyvät hyvin herkkukoriin ja suklaat, erikoiset hillot, ehkä juusto, erikoiset keksit, korput jne.
Kunhan on säilyvää, ettei mitään jauhenlihaa tai vanukkaita.
Vierailija kirjoitti:
Onko miestä. Käyntimieshuoralla piristää ja vanhakin römpsä kaipaa täytettä toisinaan.
Kehottaisin käymään itse. Kommentistasi päätellen miehenkin = sinun aivosi kaipaavat jonkinlaista täytettä.
Päätellen siitä millaiseen aloitukseen vastasit.
Jouluja vaan sullekin.
Vierailija kirjoitti:
Siriina kirjoitti:
Pappa tekee nuo raskaimmat hommat. Pesee parvekelasit, vaihtaa verhot, hoitaa varastokoppien järjestyksen, kiipeilee :), imuroi, tiskaa.
Hienoa!
Sitten ehkä molemmat syömään johonkin joulun jälkeen?
Vierailija kirjoitti:
Puukko.
Ei mitenkään huono ehdotus, jos mummo harrastaa kalastusta, puutarhanhoitoa ym. Kaupunkilaismummolle ei ehkä kannata.
Miten olisi ristikkolehti tai jotain muuta lukemista? Oma äitini ihmetteli joululahjaksi laittamaani Ultra-lehteä, onko tällaisiakin olemassa. Hän oli koko ikänsä kiinnostunut aiheesta, mutta ei ollut aiemmin siihen lehteen törmännyt. Lehti käy usein sellaisellekin, joka ei muuten lue paljon.
Herkkukori olisi tietenkin aina vaihtoehto.
Vierailija kirjoitti:
Olen mummoikäinen ja toivoisin joululahjaksi lämpimiä legginsejä.Pidän niitä pitkien housujen alla.
Mua ärsyttää tuo "mummoikäinen" sehän voi olla mikä tahansa 30 iästä eteenpäin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko mummo 40- vai 90-vuotias?
Jos on neulova mummo, niin varmaan neulontatarvikkeet tai langat olisivat mieluisia.
Miksi ostaa sellaista jota mummoilla on kaapit pullollaan???
Neulojalla ie koskaan ole liikaa lankoja.
Mummollani on lankoja koko hänen loppuiäkseen. Näin sen varaston kun autoin häntä muutossa, ja hän sanoi itsekin ettei enää ikinä tarvitse ostaa lankaa. Eli annan hänelle jotain muuta, tänä vuonna teetin yhdellä käsityöläisellä merinovillaisen hartiahuivin, koska mummo itse ei neulo kuin sukkia.
Moni mummo ei mitään tarvitse. Kukkakimppu ja läsnäoloa.