Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Virtsatietulehdus, kuinka nopeasti antibiootit auttaa

Vierailija
21.12.2024 |

Olen syönyt nyt 4 tabua ja vielä tuntuu kirvelyä ja pissahädän tunnetta, pieniä vihlaisuja välillä alavatsassa. Eilen alkoi siten että ihan parissa tunnissa meni niin pahaksi että pissaaminen sattui helvetisti ja verta alkoi tulla. On se siis siitä selkeästi helpottanut.

Päivystykseen soitin sillon eilen ja sieltä lääkäri kirjoitti mulle antibiootit kun on joskus ennenkin ollut tulehdus. Ei tarvinut siis viedä näytettä tai mitään

Kommentit (38)

Vierailija
1/38 |
21.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

päivä pari. Yön valvoin. 

Vierailija
2/38 |
21.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuntuuko virtsaaminen ihan kuin pissaisi partahöyliä? :D

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/38 |
21.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläni parissa tunnissa. Onneksi!!!! 

Vierailija
4/38 |
21.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itselläni parissa tunnissa. Onneksi!!!! 

No mullakin viimeksi niin helpotti jo ekan tabletin jälkeen mutta nyt oli kyllä pahemman tuntuinenki tulehdus

Vierailija
5/38 |
21.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monen päivän kuurin sijaan kannattaa kysyä se veteen sekoitettava jauhe. Fosfomysiini? Itse kysyn aina tuon, ja oireet on jo seuraavana päivänä poissa. 

Oma vatsa ja suolistomikrobit meni ihan sekaisin kun pari vuotta sitten piti syödä monta kertaa noita monen päivän kuureja, ja sen jälkeen antoivat tuota toista. Nykyään kysyn suoraan tuon jauheen jos tarve tulee.

Vierailija
6/38 |
21.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No,vastaisuuden varalle muuta elintapoja, ylipaino on pahin altistaja tuolle ongelmalle.

Vierailija
7/38 |
21.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Join runsaasti vettä ja söin c-vitamiinia, niin vointini helpotti ennen lääkkeen tehoamista. 

Pikaista paranemista!

Vierailija
8/38 |
21.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No,vastaisuuden varalle muuta elintapoja, ylipaino on pahin altistaja tuolle ongelmalle.

Miten se siihen vaikuttaa?

Vierailija
9/38 |
21.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleensä pitäisi syödä kuuri kokonaan ja jos oireet eivät katsoa uudestaan yhteyttä lääkäriin.

Vierailija
10/38 |
21.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä oon monesti syönyt ylimääräisiä päiviä, ilman että oon kysynyt lääkäriltä, kun niitä antibiootteja yleensä myydään suurempi annos kuin mitä on määrätty. Ja jokatapauksessa se lääkäri ne määräisi ottaa jos oireet eivät lyhyellä kuurilla häviä (nykyään on yleistä kirjoittaa 3päivän kuuri).

Vierailija
11/38 |
21.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä oon monesti syönyt ylimääräisiä päiviä, ilman että oon kysynyt lääkäriltä, kun niitä antibiootteja yleensä myydään suurempi annos kuin mitä on määrätty. Ja jokatapauksessa se lääkäri ne määräisi ottaa jos oireet eivät lyhyellä kuurilla häviä (nykyään on yleistä kirjoittaa 3päivän kuuri).

Joo kolmen päivän kuuri tämäkin on eikä ole ylimääräisiä tabletteja siinä. Tosin mulla on varmaan pari ylimäärästä jäänyt jostain edelliseltä kerralta. No varmaan sitten maanantaina soitan terveysasemalle tai jonnekin jos ei oireet ole poissa 

Vierailija
12/38 |
21.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sukupuoli taudit oireilee samoin. Verta virtsassa on aina hälytys. Lääkärin kuuluu tutkia asia. Useimmin antibiootti ja sulfa kuurit kestää viikon joskus kaksi viikkoa . Pitää selvittää onko oikea lääkäri. Myös suusta voi ottaa bakteeri viljelyn kuin virtsasta kuin muualta. 

Vierailija
13/38 |
21.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on ollut aiemminkin tulehdus, niin oireista kyllä tunnistaa eikä tarvitse mitään näytteitä viedä. 3-5 pv kuureja olen saanut ja yleensä nopeasti on auttanut.

Vierailija
14/38 |
21.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oireena vieläkin pissaamisen lopussa tuntuva epämukava kipuilu ja pieni kirvely. Ei mitään todella kovaa mutta selkeää kuitenkin

Vierailija
15/38 |
21.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muista nyt juoda runsaasti.

Vierailija
16/38 |
21.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on oikea antibiootti niin vaikuttaa alle tunnissa. Itselläni oli juuri virtsatietulehdus, joka oli päässyt niin pahaksi, että virtsasin verta. Oireet käytännössä loppui noin tunnin kuluessa.

Vierailija
17/38 |
21.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se välttämättä edes ole tulehdus. Voi olla muutakin. Labra olis hyvä.

Antibiootit kyllä puree päivässä.

Vierailija
18/38 |
21.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on yleensä alkanut helpottaa toisen tai kolmannen napin ottamisen jälkeen, kun lääkkeitä on määrätty otettavaksi kaksi kertaa vuorokaudessa. Mutta totta kai kuuri vedetään loppuun asti silti.

Vierailija
19/38 |
21.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vuorokaudessa alkaa jo paranemaan päin.

Vierailija
20/38 |
21.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei se välttämättä edes ole tulehdus. Voi olla muutakin. Labra olis hyvä.

Antibiootit kyllä puree päivässä.

No mikä muu voisi olla kun klassiset vti:n oireet? Ja sukupuolitaudit ei ole mahdollisia

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yhdeksän seitsemän