Muistui taas mieleen, miksi en ole käynyt aatona vanhenmillani 6 vuoteen. Ja sitä ennenkin harvakseltaan
Jo juhannuksen jälkeen alkaa se hokeminen, että kohta on joulu ja tulenko jouluna jne. Aina poikkeuksetta on tullut äitini puolesta riitaa joluna. Ruoka oli hänen mielesrään epäonnistunutta, lahjat oli huonoja jne. Olen sanonut 100 kertaa, että olen jo aikuinen ihminen ja ruokaa en tullut syömään, enkä lahjoja halua. Sanat menee aina tyhjille seinille. Nyt sitten ajattelin kun taas on hoettu tulemisesta, että he ilahtuvat kun kerron tulevani. Soitin äsken asiasta. Äitini sai jo puhelimessa raivokohtauksen, että "Eiiii, eiiii, hänellä on valmistelut vasta kesken ja en tiedä onko täälä aattona vielä mitään ruokaa, kun nyt pitää sitten tehdä lisää, kun minäkin tulen". Siis mitäh! Sanoin, että en minä syömään tule. Hän vastasi, että "Ainahan sä olet syömään tullut". Siis En. Minä vihaan jouluruokia ja ihan kohteliaisuudesta ajattelin käydä. Kun sanon, että vihaan jouluruokia, niin suuttuu siitäkin. Hän jatkoi, että "Pitää sitten kuoria kilo poorkkanoita lisää, että Rosollia riittää". Minä olen vihannut rosollia lapsesta saakka. Oksennan kun syön vähäkin. Ei mun takia tarvi tehdä mitään rosollia 3 kiloa. He ovat yli 80 vuotiaita, joiden omat vatsat ei ole vuosikausiin kestänyt mitään rosollia. Olisimme jouluna kolmestaan ja kaikki pieni ruokaisia. Oli kyllä nyt sitten ihan vihon viimeinen joulu kun menen. Tuli selväksi, että todellisuudessa ei edes haluta, että tulen.
N.53
Kommentit (67)
Ja sanoinhan, että tämä on nyt sitten viimeinen joulu kun käyn. Olen ehkä tunnin ja lähden pois.
Ap.
Vierailija kirjoitti:
Miten kehtaat julkaista näin saatanan typerän provon?
Ei ole pakko lukea.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi et vietä joulua jossain muualla`? Tuleeko sun lapset koskaan ap sun kotiisi jouluna?
Haluaisinkin viettää, mutta se syyllistäminen siitä kun en tule jouluna, on aika väsyttävää. Sanoinhan, että en ole viimeiseen 6 vuoteen käynyt ja sitä ennenkin harvakseltaan. Minulla ei ole lapsia.
Ap.
Vanhempasi ehtivät jo huokaista helpotuksesta, kun lopetit käymisen jouluna. Lapsiahan sulla ei tietenkään ole, koska olet peräkammarin hikikomori.
No miksi sitten syyllistävät kun ei tule. Sanottaisiin sitten jo suoraan kesällä, että älä vaan tule. Nyt pilasivat vaan minunkin suunnitelmat. Ja olen ihan nainen.
ap.
Olet tosi outo. Sulle selvisi jo, että eivät halua sinua sinne jouluna. Intät vaan vastaan inkkeli.
Vierailija kirjoitti:
Miten ihmeessä ihminen voi olla noin epäkypsä vielä 53-vuotiaana.
Veikkaan Kittilä-Enontekiö tai Pohjois-Savo.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sä haluat viettää omassa kodissasi joulun. Sun vanhemmat ei halua sinua vaivoiksi. Vedä siitä johtopäätös.
En minäkään halua heille mennä. Siksi en ole käynyt vaikka joka vuosi sama ulina, että kun en tue.
ap.
Miksi hemmetissä sinä sinne sitten olet änkeämässä?
Inhoan ja halveksin näitä valittajia jotka eivät tee mitään ongelmansa ratkaisemiseksi.
Annapa joulurauha vanhuksille. Vuodessa on muitakin päiviä kuin joulu ja kesäpäivä.
Vierailija kirjoitti:
Miten ihmeessä ihminen voi olla noin epäkypsä vielä 53-vuotiaana.
Moni on vielä vanhuksenakin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sä haluat viettää omassa kodissasi joulun. Sun vanhemmat ei halua sinua vaivoiksi. Vedä siitä johtopäätös.
En minäkään halua heille mennä. Siksi en ole käynyt vaikka joka vuosi sama ulina, että kun en tue.
ap.
Koska en halunnut sanoa puhelimessa, että en sitten tule. Äitini olisi sitten syyttänyt minua sairaskohtauksestaan, kun olin niin julma puhelimessa. Mutta voitte rauhoittua. Käyn sen korkeintaan tunnin. Heitän kukan ja lähden pois.
ap.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ap.
Koska en halunnut sanoa puhelimessa, että en sitten tule. Äitini olisi sitten syyttänyt minua sairaskohtauksestaan, kun olin niin julma puhelimessa. Mutta voitte rauhoittua. Käyn sen korkeintaan tunnin. Heitän kukan ja lähden pois.
ap.
Näkis vaan.
Vierailija kirjoitti:
Annapa joulurauha vanhuksille. Vuodessa on muitakin päiviä kuin joulu ja kesäpäivä.
En minä heillä kesiäni vietä. Olen käynyt viimeksi äitienpäivänä. Minusta ei ole kyllä vaivaa. Hehän minua pyysivät.
ap.
Oletko mielestäsi jotenkin erityinen? Sun suunnitelmat sun joulu minä minä minä.
Sinun vanhempasi ovat yllättävän pirteitä 80-vuotiaiksi. Kun omat vanhempani olivat tuon ikäisiä ostivat kaiken valmiina kaupasta.
Sopikaa seuraavaksi jouluksi jo nyt, ketkä on paikalla ja ketkä ei. Ei sitten tule yllätyksenä ja kaikki ehtii sopeutua. Jakakaa ruokien valmistus, yksi laittaa vaikka laatikot ja toinen kinkun ja rosollin.
Sovitaan niin, että en mene. Olkaa rauhassa, en mene pilaamaan vanhusten joulua. Minulla on parempaakin tekemistä.
Ap.
Vierailija kirjoitti:
Sopikaa seuraavaksi jouluksi jo nyt, ketkä on paikalla ja ketkä ei. Ei sitten tule yllätyksenä ja kaikki ehtii sopeutua. Jakakaa ruokien valmistus, yksi laittaa vaikka laatikot ja toinen kinkun ja rosollin.
Sanoinhan jo, että vihaan jouluruokia. Syömään en olisi ollut menossa. Ja minä en halua heillä joulua viettää. Lukiko nämä minun syyttäjät, että en ole viimeisenä 6 vuotena käynyt. Eikä ollut tarkoitus nytkään mennä.
Se on nyt iskän ja äiskän syy ja vika, kun ap on niin mielensä pahoittanut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sanoinhan jo, että vihaan jouluruokia. Syömään en olisi ollut menossa. Ja minä en halua heillä joulua viettää. Lukiko nämä minun syyttäjät, että en ole viimeisenä 6 vuotena käynyt. Eikä ollut tarkoitus nytkään mennä.
Tuskin seuraavaa joulua enää tulee. Isä on ollut pitkiä aikoja sairaalassa. Nyt ollut kuukauden kotona.
Ap.
ap.