Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Muistui taas mieleen, miksi en ole käynyt aatona vanhenmillani 6 vuoteen. Ja sitä ennenkin harvakseltaan

Vierailija
21.12.2024 |

Jo juhannuksen jälkeen alkaa se hokeminen, että kohta on joulu ja tulenko jouluna jne. Aina poikkeuksetta on tullut äitini puolesta riitaa joluna. Ruoka oli hänen mielesrään epäonnistunutta, lahjat oli huonoja jne. Olen sanonut 100 kertaa, että olen jo aikuinen ihminen ja ruokaa en tullut syömään, enkä lahjoja halua.  Sanat menee aina tyhjille seinille. Nyt sitten ajattelin kun taas on hoettu tulemisesta, että he ilahtuvat kun kerron tulevani. Soitin äsken asiasta. Äitini sai jo puhelimessa raivokohtauksen, että "Eiiii, eiiii, hänellä on valmistelut vasta kesken ja en tiedä onko täälä aattona vielä mitään ruokaa, kun nyt pitää sitten tehdä lisää, kun minäkin tulen". Siis mitäh!  Sanoin, että en minä syömään tule. Hän vastasi, että "Ainahan sä olet syömään tullut". Siis En. Minä vihaan jouluruokia ja ihan kohteliaisuudesta ajattelin käydä. Kun sanon, että vihaan jouluruokia, niin suuttuu siitäkin. Hän jatkoi, että "Pitää sitten kuoria kilo poorkkanoita lisää, että Rosollia riittää". Minä olen vihannut rosollia lapsesta saakka. Oksennan kun syön vähäkin. Ei mun takia tarvi tehdä mitään rosollia 3 kiloa. He ovat yli 80 vuotiaita, joiden omat vatsat ei ole vuosikausiin kestänyt  mitään rosollia. Olisimme jouluna kolmestaan ja kaikki pieni ruokaisia. Oli kyllä nyt sitten ihan vihon viimeinen joulu kun menen. Tuli selväksi, että todellisuudessa ei edes haluta, että tulen. 

N.53

Kommentit (67)

Vierailija
61/67 |
21.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Monet vanhukset haluavat lapsia käymään vain siksi, että saisi naapureille kehua, että kävivät,vaikka heti kun sinne menee, annetaan ymmärtää, että on rasite.

Kyllä ennen kun vietettiin vielä vanhuksen luona sukujouluja, niin se oli kamalaa. Minulla ei ole lapsia, niin minä sitten valmistin tai viimeistelin ruuat ja katoin pöydän ja siivosin ja tiskasin  (käsin koska vanhuksen mielestä koneella ei tule puhdasta), jaoin rasioihin ylimääräiset ruuat vietäväksi koteihin, ja kuuntelin ensin lasten naukumista ja huutamista lahjojen avaamiseen (kun ne sai avata vasta syönnin jälkeen) Eipä juuri ollut haluaamani ruokaakaan jäljellä kun ehdin tarjoululta itse ruokapöytään. Ja punkun hajusta ja kuumuudesta yleensä iski migreeni.

Onneksi ne ajat ovat ohi, ja saan enimmäkseen omassa kodissa viettää joulun. Terveisin piika

Justiinsa. Sinä olet ollut se koko suvun piika, jolta odotetaan kokkailut, siivoilut ja tarjoamiset. Muut katselee sivusta kun piika ahkeroi. Onneksi nuo ajat ovat vähitellen väistymässä. En minäkään pidä hyväksikäytöstä. Veikkaan, että nykyiset nuoret aikuiset eivät alkaisi yksinään toimimaan käskyläisenä ja hollerskana kyläpaikassa.

Mutta onneksi tuota meininkiä ei tarvitse enää sietää.

Vierailija
62/67 |
21.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elä mene jouluna tuonne, käy vaikka joulun jälkeen tapaninpäivänä kahvilla, ja vie tortut tai pullat mennessäsi. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/67 |
21.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Elä mene jouluna tuonne, käy vaikka joulun jälkeen tapaninpäivänä kahvilla, ja vie tortut tai pullat mennessäsi. 

Just noin. Ja paljonko sitä matkaa on sinne vanhojen vanhempien luo?

Vierailija
64/67 |
21.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noi prosessit vanhempien kanssa oli 30 vuotta sitten, miten sulla vasta nyt?

N56

Vierailija
65/67 |
21.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä on tyhmä ja ilkeä provotrolli aloitus. Ei ole kivaa näin joulun alla.

Vierailija
66/67 |
21.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mene hakemaan heidät luoksesi jouluna! 

Äitisi on liian vanha passaamaan. Onko tämä provo. 

Luuletko että he jaksavat matkustaa. Sanoinhan että isäni on ollut pitkiä aikoja sairaalahoidossa. Nytkin luultavasti makaa sängyssä koko sen ajan kun olisin.  Ja vielä kerran. En ole menossa syömään vaan käymään, kun aina pyydetään. Ruoan tekeminen on täysin äitini päätös, vaikka olen sanonut etten pidä jouluruuasta ja minua varten ei tarvitse ruokaa tehdä. Kävisin ja lähtisin. 

Ap. 

Olisi minullakin äitinä kova stressi, jos puolisoni olisi ollut pitkään sairaalassa ja päässyt välillä kotiin ja kuolemaa olisi tekemässä. Itsekin vanha ja sairas. 

Sitten aikuinen lapsi temppuilisi ja vinkuidi, että vihaa joulua, mutta tulee silti, mutta vihaa jouluruokaa ja tuntuu vihaavan vanhempiaankin. 

En jaksaisi enää puolison hoidon lisäksi siihen kiukuttelevaa, keski-ikäistä lasta

Vierailija
67/67 |
21.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi isäsi kuolee kohta ja äitisi joutuu laitokseen, saat rauhassa matkustaa jouluisin ulkomaille

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yksi seitsemän