Muistui taas mieleen, miksi en ole käynyt aatona vanhenmillani 6 vuoteen. Ja sitä ennenkin harvakseltaan
Jo juhannuksen jälkeen alkaa se hokeminen, että kohta on joulu ja tulenko jouluna jne. Aina poikkeuksetta on tullut äitini puolesta riitaa joluna. Ruoka oli hänen mielesrään epäonnistunutta, lahjat oli huonoja jne. Olen sanonut 100 kertaa, että olen jo aikuinen ihminen ja ruokaa en tullut syömään, enkä lahjoja halua. Sanat menee aina tyhjille seinille. Nyt sitten ajattelin kun taas on hoettu tulemisesta, että he ilahtuvat kun kerron tulevani. Soitin äsken asiasta. Äitini sai jo puhelimessa raivokohtauksen, että "Eiiii, eiiii, hänellä on valmistelut vasta kesken ja en tiedä onko täälä aattona vielä mitään ruokaa, kun nyt pitää sitten tehdä lisää, kun minäkin tulen". Siis mitäh! Sanoin, että en minä syömään tule. Hän vastasi, että "Ainahan sä olet syömään tullut". Siis En. Minä vihaan jouluruokia ja ihan kohteliaisuudesta ajattelin käydä. Kun sanon, että vihaan jouluruokia, niin suuttuu siitäkin. Hän jatkoi, että "Pitää sitten kuoria kilo poorkkanoita lisää, että Rosollia riittää". Minä olen vihannut rosollia lapsesta saakka. Oksennan kun syön vähäkin. Ei mun takia tarvi tehdä mitään rosollia 3 kiloa. He ovat yli 80 vuotiaita, joiden omat vatsat ei ole vuosikausiin kestänyt mitään rosollia. Olisimme jouluna kolmestaan ja kaikki pieni ruokaisia. Oli kyllä nyt sitten ihan vihon viimeinen joulu kun menen. Tuli selväksi, että todellisuudessa ei edes haluta, että tulen.
N.53
Kommentit (67)
Miten ihmeessä ihminen voi olla noin epäkypsä vielä 53-vuotiaana.
Miksi et vietä joulua jossain muualla`? Tuleeko sun lapset koskaan ap sun kotiisi jouluna?
Olet vajaķķi ķeharilaitoksesta, sulla mitään mutsia ole.
Ja pitää vielä painottaa, että se että toisin mukanani ruokaa ei käy. Alkaa huuto, että eikö hänen tarjoamansa ruuat kelpaa. Ja he ovat tottuneet syömään tiettyjä hänen laittamiaan ruokia, että he eivät ainakaan syö niitä mitä toisin. Sitä valitusta en kestäisi sekuntiakaan kun hoettaisiin, että vai piti oikein omat ruuat tuoda.... Äitini alkaa vielä hysteerisesti heti itkemään, kun kokee, että häntä loukataan. Ja häntähän loukataan aina. Mikään ei siis käy, eikä kelpaa. Näin on ollut ihan aina.
Ap.
Vanhus ei jaksaisi enää samaan malliin kuin silloin kun sinä olit vielä lapsi. Nyt olet jo aikuinen. Etkö voi tehdä jouluasi omaan kotiisi?
Miten kehtaat julkaista näin saatanan typerän provon?
Jo lapsuudesta ihmisille varmaan jättäytyy aivoihin jälki, että joulun täytyy olla taianomainen ja täynnä yltäkylläisyyttä vielä yli kahdeksankymmppisenäkin. Siitä tuo hössötys varmaan tulee. Sitten kun kaikki ei ole kuten on lapsena ollut, niin aletaan riidellä.
Vierailija kirjoitti:
Ja pitää vielä painottaa, että se että toisin mukanani ruokaa ei käy. Alkaa huuto, että eikö hänen tarjoamansa ruuat kelpaa. Ja he ovat tottuneet syömään tiettyjä hänen laittamiaan ruokia, että he eivät ainakaan syö niitä mitä toisin. Sitä valitusta en kestäisi sekuntiakaan kun hoettaisiin, että vai piti oikein omat ruuat tuoda.... Äitini alkaa vielä hysteerisesti heti itkemään, kun kokee, että häntä loukataan. Ja häntähän loukataan aina. Mikään ei siis käy, eikä kelpaa. Näin on ollut ihan aina.
Ap.
Saatko sen napanuoras jo poikki? Aikuinen ihminen viitsii ulista kuin teinikapinallinen.
Vierailija kirjoitti:
Miksi et vietä joulua jossain muualla`? Tuleeko sun lapset koskaan ap sun kotiisi jouluna?
Haluaisinkin viettää, mutta se syyllistäminen siitä kun en tule jouluna, on aika väsyttävää. Sanoinhan, että en ole viimeiseen 6 vuoteen käynyt ja sitä ennenkin harvakseltaan. Minulla ei ole lapsia.
Ap.
Kun eivät sun vanhemmat halua, että menet, niin miksi sinä sinne työnnyt.
Vierailija kirjoitti:
Vanhus ei jaksaisi enää samaan malliin kuin silloin kun sinä olit vielä lapsi. Nyt olet jo aikuinen. Etkö voi tehdä jouluasi omaan kotiisi?
En vietä edes joulua. Mieluiten olisin ulkomailla. Ajattelin nyt mennä kun hoetaan kuinka kuolevat kohta ja en tule edes jouluna käymään. Ovat niin yksin jne.
ap.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Haluaisinkin viettää, mutta se syyllistäminen siitä kun en tule jouluna, on aika väsyttävää. Sanoinhan, että en ole viimeiseen 6 vuoteen käynyt ja sitä ennenkin harvakseltaan. Minulla ei ole lapsia.
Ap.
Vanhempasi ehtivät jo huokaista helpotuksesta, kun lopetit käymisen jouluna. Lapsiahan sulla ei tietenkään ole, koska olet peräkammarin hikikomori.
Sä haluat viettää omassa kodissasi joulun. Sun vanhemmat ei halua sinua vaivoiksi. Vedä siitä johtopäätös.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap.
Vanhempasi ehtivät jo huokaista helpotuksesta, kun lopetit käymisen jouluna. Lapsiahan sulla ei tietenkään ole, koska olet peräkammarin hikikomori.
No miksi sitten syyllistävät kun ei tule. Sanottaisiin sitten jo suoraan kesällä, että älä vaan tule. Nyt pilasivat vaan minunkin suunnitelmat. Ja olen ihan nainen.
ap.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap.
Ja sinä vittumainen ja ilkeä av-trolli. Olisi sullakin syytä miettiä omia elämänvalintojasi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En vietä edes joulua. Mieluiten olisin ulkomailla. Ajattelin nyt mennä kun hoetaan kuinka kuolevat kohta ja en tule edes jouluna käymään. Ovat niin yksin jne.
ap.
Älä selitä. Käy joskus toisella kerralla. Ne haluaa olla joulun ilman sinua.
Just tällaisten ihmisten takia sukujoulut ovat niin sietämättömiä. Paskat perinteet eivät katkea ellei joku uskalla katkaista niitä.
Tämä saattaa olla viimeinen vuosi kun voit viettää joulua heidän kanssaan. Millainen muistikuva jää kun vietät itsekkäästi joulua yksin etkä mene vanhempiesi luokse jotka ovat yksin siellä. Tätä on nyt kuunneltu viimeiset 20 vuotta. En muista joulua milloin siellä ei olisi riidelty ja ilmapiiri ei olisi ankea. Mikä saa ihmiset luulemaan, että joulu on ainoa hetki jolloin sukulaisien luona pitää käydä. Eikö riitä kun siellä käy arkena ja jokainen viettäisi joulun kuten haluaa?
Tämä hössötys on hänen dna:ssa, anna olla. Ei itse asiassa liity edes sinuun, vaan siihen, että on kasvanut tuohon, että hössöttää pitää ja ruoka ei saa loppua kesken, muuten on huono ihminen.