Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

~*~*~ ENSIKOT vko9 26.2-4.3 ~*~*~

25.02.2007 |

Ajattelin ottaa varaslähdön uuteen viikkoon. Vielä hereillä ku viime yönä tuli kunnolla nukuttua ja huomennakin saa nukkua ja nauttia vapaapäivästä. :)

Uusille, tervetuloa myön mun puolesta. Esittelyt löytyykin tuolta edellisestä esittelypinosta, niin päivitän ne sinne.

Cerise: Ilmottele vaan sitten ku saan sen ilon päivittää sut plussanneeks. :)

Marzu: *bd* piinailuun. Mun pitää myöntää, että mulle tulee ainakin toistaiseks tuo vauva-lehti. Kerkesin sen tilaamaan sillon plussan jälkeen, niin nyt se sitten saa tulla.

Ovis G: Mä en oo tainnu ikinä kovin hyvin ovista pongata. Siinä ainoassa kierrossa oisko ollu yk 4 tikuttelin enkä saanu kunnon plussaa kun piti reissun takia keskeyttää, mutta siitä kierrosta kyllä se plussa tuli. Pitää varmaan taas joku kierto tikutella kun noita ovistikkuja löytyy vielä jonkin verran tuolta kätköistä.

Dizku: Hyvä jos on pysynyt kierrot normaalina tuon km:n jälkeen. :) *bd* piinaluun.

Lisbet: Kiva kuulla, että siellä on kaikki kunnossa. Kivaa ku käyt meitä morjestamassa :)

Juli: Tsemppiä piinailuun myös *bd*. Ahkerakin olit vielä jaksanu olla raskaan työviikon jälkeen, huh, ei olis multa onnistunut.

Kata: tottakai me sut muistetaan :), Saakos udella minkäalan insinööri susta tulee? Ookkos nähny sellasen " lehtileikkeen" (mulle tullu sähkiksellä ainakin) missä pikkupoika kertoo miks siitä tulee isona insinööri ?? Musta se on tosi hyvä.. Niin me tosissaan tossa tän kuun alussa muutettiin tänne omaan kotiin, ostettiin omakotitalo 3 mh + muut tilat. Musta pakkaaminen on se inhottavin puuha ja purkaminen on mukava niin kauan ku tietää mihin kamat laittaa :).

Niina: Voihan inhottavuus ku vielä kaavintaan jouduit, tehtiinkö sulle ensin lääkkeellinen tyhjennys mä lahopää en muista.. tottakai meille saa valittaa, me ollaan täällä tukena parhaan taitomme mukaan :) Toivon mukaan se olo nyt alkaa helpottamaan vuotojen ja kipujen puolesta. kirjottelehan sitten kun jaksat sen esittelytekstin niin voi taas päivittää sut meidän porukkaan mukaan :). Kiva kun jaksat edes vähän käydä kirjottelemassa kuulumisia.

carrye: pahoittelut km:sta ei se oo mukava kokemus, tuli se sitten missä vaiheessa tahansa. Eiköhän se porukka ala tulemaan pikkuhiljaa tutuks :)

MaryRose: Toivottavasti toi pyörtyminen johtuis nyt iloisista plussauutisista *bd*

Sitten linkki edellisen viikon pulinoihin: http://www.vauva-lehti.fi/keskustele/tm.asp?m=9642906&p=&mpage=1&tmode=…

Taidan lähteä kömpimään sängynpohjalle..

Hauskaa viikkoa kaikille enskoille.

-Sara-Maria kp 31/33-46-

Kommentit (50)

Vierailija
41/50 |
27.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

hapö: Kovasti voimia sinne! *hali* Hyvä, että pääset nyt tutkimuksiin ja toivottavasti selviää missä vika, sekä siihen löydetään apu.

Mies oli eilen töiden jälkeen niin väsy, että sängyssä vaan nukuttiin. :( Mutta ymmärtäähän sen, sillä raskas työ ja päivätuurissa usein vain parin tunnin yöunilla. Kaiken kukkuraksi sillä tuntuu pukkaavan flunssa. :( Meitin h-hetki pupuilut jäi sitten siihen sunnuntaihin... noh, tänä aamuna jotain yritettiin, mutta fiilis on että ohi meni. Me tästä lähdetään kohta kohti anoppilaa, että oon sitten muutaman päivän nettipimennossa. Mutta, torstaihin.

Plussatuulia kaikille tasapuolisesti! *phuuh, phuuh*

-Koiruus-

Vierailija
42/50 |
27.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

oltiin jo päästy putoamaan... Pitääpä nostella!

Iltavuorossa olen klo 20 asti. Hulinaa on riittänyt niin paljon, että mahtaako sitä jaksaa edes pupuilla kotona enää tänään... =( Ei ihan " hampaat irvessä väkipakolla" viitsisi. =D

Kaveri (,jolle kerran parin viinilasin jälkeen menin puhumaan sivu suuni) kyseli juuri, mitä vauvaprojektille kuuluu... Sanoin, että " työn alla on, mutta ei puhuta siitä sen enempää" . Kovin oli iloinen asiasta. =D

Toiste paremmin juttua... Vielä hetki töitä jäljellä...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/50 |
27.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

..on ollu vähän kiirus,oltiin tossa reissun päällä ja vasta tonne esittelypinoon kerkesin itteni törkkäämään.

mä oon siis 21v ja ekasta vaavista kovasti 22v. miehen kanssa haaveillaan.ollaan aika nuoria,mutta 5vuotta on yhessä vierähtäny ja vauvakuume on mulla ollu niin pitkään etten edes muista millon se alko;) nyt mieskin onneksi kuumeilee myös ja yritystä onki takana melkeen vuosi eikä merkkiäkään raskautumisesta oo ollu:( ylihuomenna mulla on lääkäri,joka toivottavasti ottaa tosissaan myös nuorenparin huolen siitä,ettei oo vielä tärpänny..kunnalliselle kun oon menossa..onko kellään kokemuksia tutkimuksista julkisella puolella??

no,ihan rennoin rantein tässä edetään,kiirettä ei oo,valmistun vasta jouluna,mutta jos joku tuubi siellä on kiinni tai joku hormoni toimii vajaalla,olis se kiva tietää ennenkun yritetään vuositolkulla.en tiiä...onkohan huolestuminen liian aikasta?!

mitä kerkesin lukeen teijän muiden juttuja,on täällä monella muullakin vierähtäny tovi yrittäessä?!

).(

ovis saatto olla eilen jo kp.9 (ei kyllä ikinä oo noin aikasin ollu,yleensä kp.12-13) mut sattu ihan saa***asti munikseen niin etten saanu unta..

ja kun oltiin kaveriporukalla reissussa,pupuiluki osottautu liian hankalaks;) onneks sunnuntaina otettiin varaslähtö ennen reissua ja ehkä ajotus osuki kohilleen:D

tikuttanu oon yhessä kierrossa mut siitä tuli aika paljon paineita ja en oikeen koe sitä itelleni tarpeelliseks.kivuista ja limoista ei voi erehtyy:) ja ne finnit..oih,miks pitää olla tämmönen teini-iho!?:/

mut en tiiä,ehkä sitä vois sitä tikutteluaki yrittää jonkun kierron vielä...ja ilmeisesti tässä kierrossa en oo edes varma oliko se ovis jo vai onko se vasta tulossa.että ehkä ostanki niitä ovistestejä ja tsekkaan siinä kp.11-14 mitä testit näyttää:)!

yritän nyt koulultani keretä lukeen teijän juttuja ja kommentoimaan,ja kertomaan miten täällä homma etenee..

sori kun en vielä oikeen muista teijän tilanteita ja nikejä,yritän oppia pian!:)

nyt taidan vähän kerätä voimia jospa vielä varmisteltais illalla simpat oikeisiin paikkoihin;) tommoset reissut kyllä verottaa voimia,voivoi..;)

kivaa jatkuvaa viikkoa kaikille!!

-hyntty väsyneenä kp.10/24-27

Vierailija
44/50 |
27.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tervetuloa uusille ja vilkutus kaikille vanhoille tutuille. Oon vähän omanapaviesti nyt, mutta kun oon vaan jaksanut viime aikoina taas lukea ja kun itsellä on jännät paikat edessä, niin pitäähän täällä omanapailla.

*hengitys väliin*

).( Tänään on kp 29/27-29 (viime kierto poikkeuksellisesti 30). Paria seuraavaa päivää saa seurata aika mielenkiinnolla... Viime kierrossa (km:n jälkeen eka " normikierto" ) odotukset olivat aika korkealla, ja sieltä sitten tipahdettiin korkealta ja kovaa. Nyt en juuri mitään ihmeitä odottele ja työtkin pitävät sen verran kiireisenä, että JOS " täti" ei lähipäivinä vieraile, niin vasta lauantaina taidan testata.

Vierailija
45/50 |
27.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivotaan että rouvavauvalla pysyisi täti kaukana ja plussa ilmestyisi testitikkuun. Olisit sen ansainnut!

).(

Mulla on kans viikonloppuna jännät paikat kun menkkojen pitäs alkaa. Toivottavasti eivät ala. Hieman on kyllä huonoa oloa, rintojen hellyyttä ja valkovuotoa ollut, et siinä mielessä positiivisella mielellä ollaan, mut toisaalta nuo oireet passaa myös tädin tuloon, joten ei auta kuin toivoa ja odottaa.

Vierailija
46/50 |
28.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

hei vaan pikaisesti,

ajattelin vaan kertoa, että täällä on kp 1 menossa... Olin kovastikin täpinöissäni alkuviikosta, kun oireita oli vaikka muille jakaa, mutta näin jälkiviisaana voin todeta, että kyse oli menkkaoireista. Eka luomukierto toi mukanaan aivan uusia tuntemuksia. Ensi kerralla siis viisaampana, malttia peliin ja itsetutkiskelu vähemmälle!

Noh, ei liene vielä syytä tai edes oikeutta ottaa morkkista, kun oli eka yrityskerta! Ja silverlining on tässä se, että kierto oli ainakin vielä suurinpiirtein kohdillansa vuosikymmenen hormoniehkäisyn jälkeen.

Toivottavasti muilla piinailijoilla eli ainakin MaryRose, Rouvavauva ja Sanle käy parempi flaksi!

Vierailija
47/50 |
28.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä Rapu74:ää kompataan, eli tänään kp1.

Muille piinailijoille, rouvavauva ja sanle, peukutuksia paljon!

hyntty: Ja sä et ole nuorin täällä kuitenkaan. Meikäläinen tänä vuonna vasta 19 ja avokki 21. Mutta mukava saada melkein samanikäistä porukkaa :) Mikäs yk teillä menossa?

Juu, eipä tässä tän kummempaa, tätä osas niin odottaa. Ukkelin kanssa jo eilen juteltiin, josko varattais lääkärille aikaa. Saa nähdä.

-Mary kp1/28, yk10

Vierailija
48/50 |
28.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taitaa tulla oma napanen viesti kun ei ainakaan näin silmiin osunu mitään kommentoitavaa. Iso vilkutus kaikille kuitenkin!!!

Elikkäs..hmm.. Noin viikko-pari sitten taisi olla ovis kun sen verran ainakin tuli v.vuotoa joka loppui sitten kuin seinään. Nyt sitten maanantaina oli masu pikkusen pipi (yleensä ei täti iske sinne,vaan alaselkään).Ti pientä kipuilua selässä,mutta ei pahasti,jota kummastelin kun aina saanu popsii kipilääkettä että vähän ees hellittäs niin nyt ei tarvinnu mitää. Eilen ja tänään tullu kerran housuun sellasta " vaaleeta limaa" (anteeks ilmaus,mut muutenkaa osaa sitä kuvailla). Rinnat ihan arat,mutta niinhän ne oli viimeksikin joten en jaksa innostuu viel mistään. Elikkä,joko täti vihjaili jo tulostaan tai sitten..olisiko ollut kiinnittymisvuotoa?! mulla kun ei tietoa millasta se on *virne* No en vaivaa teitä nyt tän enempää.Varmaankin heti huomenna tulen valittelemaan tädistä tai jotain muuta vastaavaa.

Peukkuja muillekin piinailijoille!!

Marzu kp26/26(-28?) siis viime kierto oli toi 26,mikä oli eka luonnollinen

Vierailija
49/50 |
28.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen aina välillä käynyt lukemassa viestejä ja nyt ehdin vähän itsekin kirjoitella. Ensinnäkin tervetulotoivotukset kaikille uusille kuumeilijoille. Hienoa, että olette tänne löytäneet.

Passionate: Oviksen taisit bongata, hienoa! Intoa vain peittojen pöllyyttämiseen.

Nuutti: Pahoittelut tädin saapumisesta. Jaksuhaleja. Eihän niistä tutkimuksista mitään haittakaan oo, jos siihen päädytte. Jos jotain ongelmaa löytyy, saatte apua. Ja toisaalta, jos ei vikaa löydy, hyvät uutiset tuo mielenrauhan ja uutta toivoa yritykseen.

Mary-Rose ja Rapu: Pahoittelut ja nokka kohti uutta kiertoa :)

Rouvavauva, Sanle ja Marzu: Plussatuulta kovasti sinnepäin!

Galluppeihin vastauksia: Minulla on ikää 28v ja mies on samanikäinen. Ammatti on fysioterapeutti ja viisi vuotta työelämässä tulee täyteen piakkoin. Innolla olen jo laskenut, koska pääsee vauvalomalle :) vaikka töissä hyvin viihdynkin.

Ovista oon yrittänyt yhteensä 4 kierrossa bongata tikuilla. Kahdessa kierroissa tikuttelin ihan väärään aikaan, koska kierto olikin oletettua lyhempi, eikä plussaa siis löytynyt. Sitten kahdessa kierrossa tikuttelin oikeaan aikaan ja vain toisessa kierrossa ovis löytyi. Joten eipä oo kovin onnistuneita olleet mun tikuttelut. Viimeisessä eli tärppikierrossa en edes yrittänyt tikutella. Ovislimat (yök) usein olen onnistunut huomaamaan, mutta muuten mulla ei oviksesta tule mitään nipistelyjä tai kipuja.

Kahvin juonnistakin taisi olla galluppia eli kahvia juon satunnaisesti. Kahvin mausta en erityisemmin tykkää, mutta joskus kyläillessä tulee juotua. Tupakkaa en polta.

Yrityksestä ei meidän pitänyt kenellekään kertoa, mut risteilyllä vahingossa lipsahti parille työkaverille ja se on harmittanut jälkikäteen. Toinen työkaveri kyllä ymmärtää kuumeilun tuskan, koska omaa esikoistaan yritti vuoden. Tosin ei juurikaan risteilyn jälkeen asiasta ole puhuttu.

Cerise: Mihin o-puolella olet ajatellut siirtyä? Oon vähän käynyt kurkkimassa ja enskoissa kaikki tuntuu olevan ihan loppuvaiheessa ja sitten taas lokakuiset on niin eri elämäntilanteessa, kun monella lapsia ennestään. Ootko huomannut, minne viime aikoina plussanneet enskat ovat menneet?

On: Nipistelyjä alavatsalla on ollut plussaamisen jälkeen ja rinnat on tosi kipeet koko ajan. Kokoa ei tosin rintavarustus ole vielä saanut lisää. Toivossa on hyvä elää.. Pientä pahoinvointia on ollut muutamana päivänä. Eka neuvola on vasta kolmen viikon päästä ja ekaan ultraan aikaa vaikka kuinka paljon. Vähän on harkittu, jos mentäis yksityiselle käymään ultrassa, että varmistuisi, että uusi ihminen on oikeasti kasvamassa.

-Elviira (rv 6+1 tai jotain sinnepäin)

Vierailija
50/50 |
28.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

...Rouvavauva täällä hengittelee työkiireiden jälkeen.

).(-raportti pikaisesti... Tänään on kp 30/27-29 (poikkeuksellisesti 30 viime kierrossa). Hassua, mutta nyt ei ole ollenkaan samalla tavalla toiveikas olo kuin viime kierrossa. Työt pitävät kohtuullisen kiireisenä, joten katsotaan ja odotellaan.

Kiitos kaikille tsempittäjille!