Ensimmäinen eläkeläinen jolta kansaneläke lopetettu on nälkälakossa!
Ei ole rahaa muuttaa Suomeen niin tämä on se vaihtoehto. Lokkisuomi on todella tullut nyt loppuunsa. Hyvä!
Kommentit (1069)
Vierailija kirjoitti:
Mahtaa ottaa päähän kun bileet loppu 🥳
Ei välttis lopu mulle jos kuntoudun kuntoutuksilla vielä työkuntoseks siltä osin että maksan kansaneläkeosani ja nostan työkyvyttömyyseläkkeeni työeläkkeellä. Otan sen työeläkkeen ja painelen espanjaan. Mun elämä ois silti aika vapaata.
Menisin mieluusti töihin ja opiskelisin esim sairastumisen vuoksi jääneen tutkintoni loppuun. Ei vaan oikein tullut siitä mitään enää. Onneks meille saa ilkkua. Heh heh, hauskaa. Manifestoin itselleni elämää auringossa, se piristää mua ajatuksena 🤩
Vassareille oikein yksinäistä ja nälkäistä joulua!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Valintoja, valintoja.
Terveys ei monelle ole valinta täydellisesti. No sa sen opit tulevaisuudessa, ehkä.
I detta fall kunde man nästan önska att ordet "ehkä" ströks ur meningen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lääkärien määrä ei kasva koska lääkäriliitto valvoo heidän etujaan kuin haukka jopa väestön terveyden ja maan maksukyvyn kustannuksella. Ettei vain kouluteta lisää
Pitäsköhän tuota jonkun tutkia. Lääkäripulan takia on kiistatta kuollut useita ihmisiä.
Häkkiin vaan lääkäriliiton johto ja rikoksella hankittu omaisuus tuomittavaksi menetettäväksi valtiolle eli lääkäreiltä omaisuus pois.
Nuo saa vielä pumpata yhteiskuntaa ihan röyhkeästi muka yhteiskunnan vararikon partaalla ja kaikkien pitäis osallistua talkoisiin . Koska on sentään veronmaksajia. Niitäkin on muutaman luokan julkisia veronmaksajia, tietyiltä ammattikunnilta voi surutta olla maksamatta mitään mitä pitäs. Voi tulla päähän.
Vierailija kirjoitti:
Älä huoli, ei oo yksinäistä🤩🤩🤩👍
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mahtaa ottaa päähän kun bileet loppu 🥳
Ei välttis lopu mulle jos kuntoudun kuntoutuksilla vielä työkuntoseks siltä osin että maksan kansaneläkeosani ja nostan työkyvyttömyyseläkkeeni työeläkkeellä. Otan sen työeläkkeen ja painelen espanjaan. Mun elämä ois silti aika vapaata.
Menisin mieluusti töihin ja opiskelisin esim sairastumisen vuoksi jääneen tutkintoni loppuun. Ei vaan oikein tullut siitä mitään enää. Onneks meille saa ilkkua. Heh heh, hauskaa. Manifestoin itselleni elämää auringossa, se piristää mua ajatuksena 🤩
Osatyökuntoisuus on ajatus joka kiehtoo minua, se että voisi olla töissä vähän kuntonsa mukaisesti. Ehkä joskus... Tykkäsin työelämästä ennen työkyvyttömyyseläkettä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vanha kansa maksanut palkoistaan eläkemaksuja ja nyt valtio ryöstää ne. HYVÄ SUOMI.
Työnteko ei kannata
M45
Kansaneläkettä ei ole työllä kartutettu.
Ei oo täysin teidän työeläkkeitäkään ponzihuijauksessanne
Eiköhän ne työeläkkeet ole seuraavana vuorossa.
Sen jälkeen kun keksittiin termi pohjainflaatio on työeläkkeiden ostovoiman eliniänodote pudonnut alle 10v.
Voi kunpa tänne voisi laittaa kuvia. Postaisin heti pari graafia joista näkyy mm. työeläkemaksuprosentin kehitys, nykyisten työeläkemaksujen rahavirrat, ja sukupolvien väliset tulonsiirrot.
Boomerit ovat ryövänneet nuorilta tulevaisuuden ja koko työeläkejärjestelmä pitäisi purkaa.
Vierailija kirjoitti:
Melko katkeraa. Toivottavasti vietät joulun läheistesi kanssa hyviä ruokia syöden.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Huivi ei vapauta kansalaisvelvollisuuksilta. Voihan hän luopua suomen kansalaisuudesta jos noin kauheaa on olla suomalainen.
Man har nog lekt med den tanken. Kanske man även förverkligar den, då det finska medborgarskapet endast medför plikter och förtret.
Painu Vidduun mogertamaan rannikkojäänne. Tai käännä kieles. Kan du Inte?
Vierailija kirjoitti:
Sori, mutta Espanja kuuluu espanjalaisille, eikä suomalaisille, eikä veronmaksajien kuulu maksaa luksuselämää, joka on tehnyt espanjalaisten elämän sietämättömäksi, kun vuokrat ja asunnon hinnat nousseet, ruoka jne.
Ihan hyvin voi olla syömälakossa, sillä myös Espanjassa jaksetaan puolustaa massaturismia vastaan ja suomalaiset eläkeläiset eivät siellä suinkaan ole tervetulleita.
https://www.iltalehti.fi/ulkomaat/a/ac441393-5bf0-4f4c-83ac-fb9440e7bf0…;
Mut työeläkeläiset on kun ne on maksaneet Suomeen eläkkeensä😂😂😂😂 Ja tietty perhe eläkettä nostavat myös on tervetulleita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Huivi ei vapauta kansalaisvelvollisuuksilta. Voihan hän luopua suomen kansalaisuudesta jos noin kauheaa on olla suomalainen.
Man har nog lekt med den tanken. Kanske man även förverkligar den, då det finska medborgarskapet endast medför plikter och förtret.
Painu Vidduun mogertamaan rannikkojäänne. Tai käännä kieles. Kan du Inte?
Kiva reenata ruotsin ymmärtämistä. Kirjota vaan ruotsiksi 👍
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vanha kansa maksanut palkoistaan eläkemaksuja ja nyt valtio ryöstää ne. HYVÄ SUOMI.
Työnteko ei kannata
M45
Sen jälkeen kun keksittiin termi pohjainflaatio on työeläkkeiden ostovoiman eliniänodote pudonnut alle 10v.
Niin on monta tapaa leikata eläkkeitä.
RopottiRastas kirjoitti:
Voi kunpa tänne voisi laittaa kuvia. Postaisin heti pari graafia joista näkyy mm. työeläkemaksuprosentin kehitys, nykyisten työeläkemaksujen rahavirrat, ja sukupolvien väliset tulonsiirrot.
Boomerit ovat ryövänneet nuorilta tulevaisuuden ja koko työeläkejärjestelmä pitäisi purkaa.
Ne boomerit ovat sinunkin neuvolaa ja koulunkäyntiä maksaneet.Jos itse on saamaton eikä pärjää niin se on oma vika.Suurin osa nuorista pärjää hyvin .
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Työnteko ei kannata
M45
Niin on monta tapaa leikata eläkkeitä.
Harmi että se nykyinen 25% menee h:n persiiseen. Eläkejärjestelmä pitää purkaa.
Vierailija kirjoitti:
Lähtölaskenta alkaa.. Laukut kasaan ja takaisin kotimaahan. Täällä odottaa pieni murju jossain itiksessä, siellä löytyy muita kaltaisiasi.
Aurinkoon voit lennellä jatkossa omin rahoin 😂
Mä asun ihan kivassa vuokrakaksiossa rauhallisella alueella kumppanin kanssa enkä saa asumistukia. Murjuksi oman asunnon tekee vain mielentila.
Aurinkoon en ole jaksanut lentää noin melkein vuosikymmeneen kun jäin sairaseläkkeelle. Ennen kun tienasin ja olin paremmassa kunnossa kävin joskus mm Espanjassa ja Italiassa. Italia erityisesti oli kiva, kiitos kysymästä. Ei ole tosiaan varaa enää lähteä eikä ole jaksanutkaan. Ehkä se sun sydäntä lämmittää ja voi olla vaikka joululahja sulle 🤩
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Espanjassa asuu vain 564 kansaneläkettä saavaa ja heidän saama kansaneläkkeen määrä on keskimäärin 240€.
Ja tämä porukka olisi kansan mielestä ehdottomasti saatava pois loisimasta aurinkorannoilta😂
Ruotsissa on 18 000 eläkeläistä jotka saavat kansaneläkettä Suomesta. Päätös ei ole tarveharkintainen, joko poistetaan kaikilta tai ei keneltäkään.
Paitsi jos asut esim. Yhdysvalloissa, Kanadassa tai Australiassa, niin sulta ei poisteta kansaneläkettä vain maksu jatkuu. EU- maissa asuvilta poistetaan.
Just tää on niin väärin. Riippuen missä maassa nyt asuu, niin kohtelu on erilainen. Ei voi poistaa vaikka Chilessä asuvalta kansaneläkettä, kun on kahdenvälinen sopimu
Finland säger upp dessa avtal, så snart är det lika för alla. De som är bosatta i Portugal, Spanien och Frankrike har redan fått smaka på uppsägningen som Alexander Stubb undertecknade. Som nästa sägs avtalet med Schweiz upp, varför finska och norska miljardärer har räddat sig dit, förrän det sker.
Tänk så mycket kollektiv avund får gjort. 3 finska pensionerade miljonärer flyttade till Portugal och HS satte igång en klappjakt på dem. Nu är de bilaterala skatteavtalen uppsagda och inte ersatta med något. Nästa steg blev att slopa folkpensionerna. Hur kan någon tro att det stoppar där?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ikävää. Toisaalta jos itse joutuisin näin työikäisenä tk-eläkkeelle, oletuslähtökohtani ei olisi se, että valtion pitää kustantaa elämiseni ihan missäpäin maailmaa vain vain siksi että olen suomalaiseksi syntynyt. Jos asuu kokoaikaisesti muualla, miksi Suomen pitäisi maksaa?
Miksi kenenkään pitää maksaa eläkeveroa (puhutaan asioista niiden oikeilla nimillä jookos), josta muut sitten päättää mitä niistä kellekkin maksetaan?
Sinä saat ne verosi vähentää verotuksessa joten turhaan kitiset.