San Francisco on muuttunut absoluuttiseksi paskalääväksi
Huutista mitä menoa. Aivan järkyttävä kodittomien ja narkkien ongelma ja kaupungin johto hourailee jostain drag queeneista. Ei helvetti.
Kommentit (146)
Täällä taas Iigor mustamaalaa USA:a :D. Onneksi rys sälä romahtaa pian.
Vierailija kirjoitti:
No on se kyllä aika paskaläävä, vaikkei sitä voi verrata millään Ryssssään.
En jaksanut lukea kaikkia kommentteja, mutta mietin täällä, että kuinkakohan moni kommentoijista on oikeasti käynyt lähivuosina San Franciscossa? Itse olen ja kyllä siellä aika hurjaa menoa kaduilla on. Ei voi verrata Helsinkiin. Ja ai niin, asun itse Helsingin kantakaupungissa.
Näytettäispä suomestakin kodittomat nistit Kontulasta, Jakomäestä, Myyrmannista sekä esim Tampereen vastaavat paikat. Ihan samaa menoa täälläkin, tietysti ihmisiä vähemmän.
Vierailija kirjoitti:
En tajua ihmisiä, jotka haluavat laillistaa huumeet. Tuloksena on täydellinen kaaos ja anarkia.
Ihmeisesti huumeiden laillistamista vaativat ovat itse narkkeja, jotka haluavat aineensa vain helpommin ja nopeammin.
Ei kukaan normaali ihminen voi tuollaista kannattaa.
Usa:ssa on erittäin tiukka huumelainsäädäntö - puhutaan huumesodasta, jota on käyty varmaan jo 40-50 vuotta. Tämä on tuon sodan lopputulos. Mitä järkeä on sotia sotaa, joka on hävitty?
Vierailija kirjoitti:
Kertoisitko vielä tarkemmin, että milloin se "rys sälä" oikein romahtaa? Kun varmaan jo yli sata kertaa "asiantuntijat" ovat väittäneet tuota samaa... "kohta tai pian" se romahtaa! Mutta vieläkään se ei ole romahtanut, eikä varmaan tulekaan.
Philadelfiasta olen nähnyt vastaavan "zombie"-videon. Todennäköisesti lavastettuja nämä videot, menee jotkut niin överiksi jo. Joe Rogan on kontrolloitua oppositiota.
Vierailija kirjoitti:
Tehdään huumeista halpoja ja tuodaan ne vapaasti kaikkien saataville ruokakauppoihin. Myydään myös lapsille.
Sen jälkeen huumeiden käyttö RADIKAALISTI VÄHENEE!
Uskokaa pois. Katsokaa vaikka Portugalia!
...
Uskooko joku oikeasti tuollaiseen logiikan riemuvoittoon? .🤭
Uskooko joku 40-vuotta käytyyn huumesotaan, jonka aikana huumeiden käyttö vain lisääntyy jatkuvasti?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kertoisitko vielä tarkemmin, että milloin se "rys sälä" oikein romahtaa? Kun varmaan jo yli sata kertaa "asiantuntijat" ovat väittäneet tuota samaa... "kohta tai pian" se romahtaa! Mutta vieläkään se ei ole romahtanut, eikä varmaan tulekaan.
Romahtihan se 1917 ja 1991. Kohta taas uudestaan.
Ai vaikka on USAn kalleimpia paikkoja asua?
Suurin ongelma tuolla on asunnottomuus, työttömyys sekä syrjäytyminen - sekä nykyinen käsittämätön järjestyksen puute.
Huumeiden suhteen tuolla ongelma on siinä, että vain huumeiden käyttö on laillistettu eikä yleisellä paikalla huolehdita järjestyksestä lainkaan. Eihän tällainen yhtälö voi mitenkään toimia.
Olen käynyt San Franciscossa kaksi kertaa, molemmat kerrat työasioissa, todella pitkäaikaisina matkoina, kestivät yhteensä lähes kaksi vuotta, vuosina 1987-88 ja 2023. Suuri muutos, mutta mielestäni kaupungin olemus on parantunut. Ensimmäisellä kerralla pahin ongelmapaikka oli Tenderloin, aivan kaupungin keskustassa ja seuraavana SOHO, South Of Market. SOHO on siistiytynyt, Tenderloin on entisensä, ongelmapaikka. Myös Fisherman's Wharf on menettänyt viehätystään turistien silmissä, mutta minulle edelleen ok. Olen ATK-alalla ja edelleen rakastan SF:ää.
Sika on viisas eläin, mikäli se oikein vain ymmärretään.
Insinööri tienaa kivasti Yhdysvalloissa. 300000 euroa.
Mä tykkäsin San Franciscosta turistin silmin. Oltiin siellä jouluna 2018. Tosin Tenderloinissa en käynyt, joka edelleen on kaiketi se pahin narkkialue. Hotelli meillä oli Fisherman's Wharfissa. Oli ihan kivaa aluetta. Kodittomia sielläkin alueella oli aikaisin aamulla keräilemässä "nukkumapahvilaatikoitaan" kasaan. Joutui väistelemään, kun käveltiin bussipysäkille (jatkettiin kohti rautatieasemaa, josta junalla San Luis Obisboon ja sieltä Losiin).
Jokaisessa isossa kaupungissa on huonoja alueita. Ei koko San Francisco mitään ghettoa ole, kuten aloitus antaa ymmärtää. Käytiin kävelykierroksessa Ashbury Heightsissä "vanhan hipin" opastamana. Entinen hippialue on nykyään arvostettua ja kallista aluetta.
119 jatkaa... Käytiin kyllä Market Streetin Levis Storessa, joka on ihan "kivenheiton päässä" Tenderloinin pahimmista kaduista ja käveltiin siitä Chinatownin kautta takaisin kohti hotellia.
Demokraatit niitä huumeita ovat sallineet omissa osavaltioissa, eikä republikaanit.