Kumman työn valitsisitte?
Apua! Pitäisi päättää kahden työpaikan välillä ja valinta on vaikea... Molemmat työpaikat ovat ns. vakituisia; toinen on virka ja toinen on toimi. Molempiin kuuluu myös satunnaisia ilta- ja viikonlopputöitä.
Ensimmäinen työpaikka on haastellinen ja siihen kuuluu esimiehenä toimiminen. Työtehtävät olisivat mielenkiintoisia mutta tuo esimiehenä toimiminen teettää lisätyötä ja vastuuta. Tämä työ edellyttäisi siirtymistä uuteen työpisteeseen.
Toinen työpaikka on työtehtäviltään vaatimattomampi ja palkkakin on hieman pienempi (ero palkoissa vain n. 200e!!). Mutta toisaalta saisi palkan " helpommalla" ja jatkaisin samassa työyhteisössä kuin missä nyt työskentelen.
Molemmissa on puolensa, mutta ensimmäisen työtehtävät kiinnostavat enemmän. Suunnitelmissa on lisää lapsia jossain vaiheessa, mutta vakinaisempi työpaikka olisi kyllä hyvä löytää ennen sitä.
Kommentit (11)
Jos lapsiluvun lisääntyessä työn ja perheen yhdistäminen käy liian hankalaksi niin voithan sitten perheen hyvinvointiin vedoten katsella muita hommia. Jos tyydyt nyt vähempään kuin rahkeet riittäisivät se luultavasti harmittaa myöhemmin.
Itse mietin, että entäs jos se helpompi paikka alkaakin kypsyttää tosi äkkiä, kun ei tarjoa riittävästi haasteita? Mulle ainakin käy äkkiä niin kun hommat osaa niin alkaa tylsistyttää se, että kaikki soljuu tietyn rutiinin mukaan. Esimiehenä olo on haasteellista aina, siitä pitävät ne rakkaat alaiset huolen.
ottaisin sen helpomman. Olen ollut ikäni työpainotteinen ja tehnyt paljon haasteellisia töitä. Nyt haluaisin olla lasten kanssa enemmän ja silloin kuin olen, niin olla virkeä ja kybällä mukana.
Olen ajatellut jäädä joko kokonaan kotiin tai etsiä ihan jonkin hanttihomman muutamaksi vuodeksi.
En jaksa molempia ja lapset ovat tärkeämpiä mulle kuin työ.
työhön kuin toisinpäin. luota itseesi, ei sinua olisi valittu, jos et olisi valitsijoita vakuuttanut. ALku voi olla raskasta, mutta kyllä se siitä lähtee sujumaan.
Kyllä minä ehkä kallistuisin kuitenkin tuon viran puolelle. Jos et tykkää tai työtä/vastuuta on liikaa, ainahan voit hakea uutta paikkaa. Ja tuosta saisit parempaa työkokemusta...kai?
Voi sitten lomilla ja viikonloppuina ihan hyvällä omallatunnolla olla lasten kanssa. =)
Minä en niinkään kaipaa uraa ja hyvää työkokemusta, mulle riittää mukava työyhteisö ja ok palkka työhön nähden. Mutta jos haluat edetä urallas niin tuo esimiestehtävä olis siihen parempi.
Selviät siitä varmasti hienosti!!!
Kyllä jos on mahdollisuus mennä eteenpäin omalla uralla ja kehittyä, niin miksi sitä ei käyttäisi?
että tähän haastavampaan työhön oli melkoinen hakuprosessi (haastattelut, soveltuvuustestit, psykologien arviointi) eli valinta ei ole mitenkään ollut itsestään selvä. Tähän toiseen työhön pääsisin puolestaan " talon sisältä" eli se ei edellyttänyt mitenkään suurta taitojen todistelua... Toivoin, että tulisin valituksi vain jompaan kumpaan työpaikkaan, koska pelkäsin tätä tilannetta.
t. ap
ota se. Muuten voi käydä niin että ens kerralla sua ei oteta vakavasti jos yrität edetä urallasi!