Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Vastaa rehellisesti ilman kaunistelua: Ärsyttääkö sinua, jos ihmisellä on "ärsyttävä" sukunimi (Matonen, Terska, Lihavainen jne.)

Vierailija
21.12.2024 |

Jos luet esim. kyseisen ihmisen kolumnin, mielipidekirjoituksen, tai näet asiantuntijana TV:ssä, tuleeko sinulle heti tunne ettet jaksa kuunnella sekuntiakaan mitä kyseinen ihminen paasaa koska tämä on niin rahvas?

Itsellä on ns. rasittava sukunimi (en kirjoita tähän) ja tuntuu että ilmiö on todellinen. Monesti joku ei töissäkään kuuntele itse pointtia, vaan vääntää vitsin sukunimestäni.

Kommentit (27)

Vierailija
21/27 |
21.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

MITÄ SE SULLE KUULUU SE SUKUNIMI!

Arvaappa, karma kostaa tämänkin, meet naimisiin niin saat just sellasen nimen joka "ärsyttää"

On sullakin murheet höh!

Ei se mikään karma ole jos itse päättää naimisiin mennessään nimensä vaihtaa. Mikään pakko ei ole ottaa miehen nimeä.

Vierailija
22/27 |
21.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/27 |
21.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Arvaappa, karma kostaa tämänkin, meet naimisiin niin saat just sellasen nimen joka "ärsyttää"

On sullakin murheet höh!

Ei se mikään karma ole jos itse päättää naimisiin mennessään nimensä vaihtaa. Mikään pakko ei ole ottaa miehen nimeä.

Itse asiassa vielä muutama vuosikymmen sitten oli pakko ottaa, se oli laissa. 

Vierailija
24/27 |
21.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ole koskaan tullut mieleen, että ärsyttäisi. Kummallinen reaktio suorastaan. En muutenkaan kiinnitä huomiota ihmisten nimiin. 

Jos muiden nimet ärsyttää ap:ta ja hän pitää niitä tuollalailla melkeinpä henkilökohtaisina loukkauksia, niin kannattaa pysähtyä vakavasti miettimään, että mistä se johtuu. Se syy on siis ap:ssa itsessään.

No ap on varmaan kohdannut sen, että useimpia nimi vähän naurattaa. Kyllä se varmasti alkaa tuntua jo loukkaukselta, jos ikinä ei tule otetuksi vakavasti esimerkiksi omassa asiantuntijaroolissa vaan aina huomataan vain se nimi ja huvitutaan siitä.

Todennäköisesti hänestä tuntuu jo siltä että vitsien takana on ärtymystä. Vaikka varmemmin johtuu siitä, etteivät ihmiset hahmota kuinka heille se huvittava kohtaaminen hassun nimen kanssa on pieni osa päivästä, kun taas ap kokee samaa koko ajan, mistä tulee tosi kuormittavaa.

Vierailija
25/27 |
21.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On sullakin murheet höh!

Itse asiassa vielä muutama vuosikymmen sitten oli pakko ottaa, se oli laissa. 

Nyt ei ole enää muutama vuosikymmen sitten.

Vierailija
26/27 |
21.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä. Mietin miksi ei ole vaihtanut nimeä, vaikka se voi olla vaikeaa. Joskus kaipaa selitystä että miksi on juuri se sukunimi tai miksi on se outo kampaus. Miksi on kamala puhevika, vaikka on joku tärkeä lähetys eikä saa selvää. Ei ole mitään vastaan ihmisiä joilla on puhe epäselvä, se ei vain toimi kriittisessä paikassa.

Oletko analysoinut, että mikä jonkun toisen ihmisen nimessä ärsyttää sinua? Tuntuuko sinusta esim siltä, että olet maailman keskipiste ja muut ihmiset ovat olemassa sinua varten ja heillä on velvollisuus miellyttää sinua ominaisuuksillaan? Jos niin ei tapahdu, niin ärsyynnyt 

Miksi hyökkäät muiden päälle. Onko keskustelutavassasi vikaa, etsit uhria. Ihmisiä luonnostaan ihmetyttää sukunimet.

Ihmet

Jos auton peittyminen lumikasan alle aiheuttaa ärsytystä, niin oletko lunta kohtaan aggressiivinen? Et, vaan se on sinulle pikkujuttu, joka kuitenkin ärsyttää.

Vierailija
27/27 |
21.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ärsytä. Miksi pitäisi ärsyttää?