Miten ihmisillä ei ole mitään tilantajua kaupassa, kun jäävät tielle seisomaan
Siis niissä väleissä jäävät tielle seisomaan, ilman että miltään puolelta pääsee ohi. Miten voi olla niin vaikeaa olla tilanteen tasalla ja katsoa ettei jää tien tukkeeksi? Itse ihan alitajuisesti jo monitoroin tilannetta koko ajan, katselen sivusilmällä onko muita tulossa ja toimin sen mukaan.
Kommentit (93)
Vierailija kirjoitti:
Papat seisoa töllöttää kädet selän takana keskellä käytävää. Mamma laittaa kärryt poikittain käytävälle ja tutkii 10 minuuttia ostaako Xtra vai coop pumpulipuikkoja.
Kassajonossa kaikki on punnitsematta ja sekoillaan kenolappunivaskan kanssa...
Jep, eilen aamulla, vaikka väkeä oli vähän, niin näitä tönöttäjiä oli n 90% asiakkaista. Olen itse kohta 80v, mutta en ikinä seiso kärryt poikittain käytävillä enkä myöskään juoruamaan jää sinne käytäville. Ei kyllä pelkästään olleet vanhuksia.👿
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä sulla on aikaa odottaa, mä olin ensin
Ahneen sukupolven asenne.
Niiden jotka opettavat myös lapsilleen asenteen, mene ensin, ota ensin, sinulla on oikeus, etuile jonossa, syöksy ottamaan. En tarkoita kahvipöydässä ensin ottajaa joka aloittaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Papat seisoa töllöttää kädet selän takana keskellä käytävää. Mamma laittaa kärryt poikittain käytävälle ja tutkii 10 minuuttia ostaako Xtra vai coop pumpulipuikkoja.
Kassajonossa kaikki on punnitsematta ja sekoillaan kenolappunivaskan kanssa...
Jep, eilen aamulla, vaikka väkeä oli vähän, niin näitä tönöttäjiä oli n 90% asiakkaista. Olen itse kohta 80v, mutta en ikinä seiso kärryt poikittain käytävillä enkä myöskään juoruamaan jää sinne käytäville. Ei kyllä pelkästään olleet vanhuksia.👿
Hihih ja jotkut jää muihinkin tärkeisiin kulkukohtiin seisomaan porukalla ja juttelemaan.
Vierailija kirjoitti:
Miten jotkut ihmiset eivät osaa avata suutaan, "voitko hiukan väistyä"?
No kun pitää se muutenkin ymmärtää olla seisoskelematta muiden tiellä. Mikä pointti siinä suu auki seisoskelussa oikein on?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No kun pitää se muutenkin ymmärtää olla seisoskelematta muiden tiellä. Mikä pointti siinä suu auki seisoskelussa oikein on?
Tarvitsee apua, muttei kehtaa pyytää.
Vierailija kirjoitti:
Tämän aiheen kun saisi menemään ihmisten kaaliin, niin olisi mukava tehdä töitäkin siellä kaupassa. Kun se ajatuselimen puutteella varustettu ihminen bongaa myyjän, hänen eteensä syöksytään kysymään tuotteita, jotka ovat ihan siinä vieressä, jos olisi edes vähän viitsinyt vaivata päätään ja katsella ympärilleen. Yleensä, mitä painavampaa lavaa tai rullakkoa raahaa, sitä hanakampia ollaan syöksymään eteen viuhtomaan, tai tungetaan sen liikkeellä olevan lavan ja hyllyn väliin. Kerrankin olin tuomassa lavaa, jonka paino oli yli 400 kg, niin eiköhän siihen silloinkin pitänyt tulla eteen hölmöilemään. Silloin kyllä ärähdin, että tässä kulkupelissä ei ole jarruja, joten ei kannata hyppiä äkkiarvaamatta tielle.
Ja todellakin nämä kuulumisten vaihtajaseurueet valitsevat aina sen ahtaimman pullonkaulan lörpöttelytuokioilleen.
Valitettavasti sitä etsimäänsä tuotetta ei vain aina huomaa, vaikka se olisi suoraan nenän edessä. Näin etenkin, jos kyseessä on joku itselle vähemmän tuttu tuote. Samoin pakkauksen ulkonäkö voi olla muuttunut ja sitä ei sitten hahmotakaan, vaikka se olisi entisessä paikassa. Paikkaa vaihtanutta tuttua tuotetta saa myös etsimällä etsiä, vaikka muutos olisi pienikin.
Itselläni ei ole edes todettua hahmotushäiriötä, mutta todella monella on lisänä vielä tämä riesa. Väsymys myös aiheuttaa aivosumua.
Ole ystävällinen ihmisille ja tee työsi mukisematta.
Ihmisten luonteet tai opitut tavat näkyvät käytävillä.
Vierailija kirjoitti:
Onhan se, kun juututaan puolen metrin päähän kaupan ovesta juttelemaan tutun kanssa, juuri porttien sisäpuolelle päästyä, ennnen korin poimimista, aletaan kaivaa kauppalappua esiin tai kiskaistaan kärry poikittain hyllyjen välissä ja varmimmaksi vakuudeksi roikutaan kärryn kahvassa samalla kun kurotellaan hyllystä tavaraa ja joka tuoteesta pitää tutkia se tuoteseloste.
Kaikkein parasta on kuitenkin kassalla kun rinnakkaisilla kassoilla jäädään pakkaamaan sen kaukalon viereen, eikä suinkaan siirrytä kaukalon päätyyn.
Kyllä minä mätän ne ostokset kärryyn takaisin ja menen kauas kassoista rauhassa pakkaamaan. Siinä kassalla kun atvaillaan, että mihin kassiin minä nyt laitan potut ja mihin lihat. En ymmärrä.
No olen kuten sinä, eli yritän huomioida, etten ole toisten tiellä. Jos joku tukkii käytävän minulta, ärsyyntymisen sijaan osaan sanoa: "anteeksi, menisin tästä". Jos toinen ei heti reagoi, siirrän kärryä rauhallisesti pois edestä. Eipä se sen vaikeampaa.
Lähikaupassa oli yksittäisten juoppojen kokoontumisajot. Yksi kiroili yksikseen, heilui keskellä kätävää ja yritti pysyä pystyssä. Haisi niin väkevältä viinalta, että silmiä kirveli, vaikka yritin pysytellä mahdollisimman kaukana.Toinen töpötteli aivot juoneena ja silmä mustana.
Hyi hemmetti mikä kauppareissu. :(
Vierailija kirjoitti:
Ahne sukupolvi ahnehtii kaiken, tilankin.
Täysin samaa mieltä, olet ottamassa jotain hyllystä, niin kyllä siihen jonkun mummon käsi tunkee väliin, vaikka samaa tuotetta on kuinka paljon. Pahin on jos on punalaputettu, kauhea kiire kerätä katsomatta mitä edes on, pääasia että saa itselleen
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä minä tuon vanhusten kohdalla ymmärrän, jos unohtuu mietteisiinsä kun ei välttämättä ole enää niin skarppi. Silloin voi kyllä itse avata suunsa ja pyytää tietä. Ei se puhuminen nyt niin raskasta vissiin ole.
Vierailija kirjoitti:
Lähikaupassa oli yksittäisten juoppojen kokoontumisajot. Yksi kiroili yksikseen, heilui keskellä kätävää ja yritti pysyä pystyssä. Haisi niin väkevältä viinalta, että silmiä kirveli, vaikka yritin pysytellä mahdollisimman kaukana.Toinen töpötteli aivot juoneena ja silmä mustana.
Hyi hemmetti mikä kauppareissu. :(
käytävää*
Meidän kerrostalossa mummot harrastaa hissin oven välissä juoruilua. Siis törmäävät naapuriin matkalla kotiin ja jäädään seisomaan hissin ovi auki ja käydään läpi viimeisimmät juorut, samalla kun alhaalla joku odottaa kärsivällisesti josko pääsisi hissiin.
Vierailija kirjoitti:
Mulla huvittaa jos olen kärryjen kanssa jo toisessa laidassa kävelemässä,niin vastaan pitää tulla just sitä samaa laitaa vaikka sinne käytävälle tullessa jo näki että laita on varattu,niin sieltä ohi ja mun pitää väistää. Joku kerta en väistä. Kolahtakoot kärryt yhteen.
Ooohhhh, haistan kapinahenkeä!
Tuota tapahtuu oikeastaan kaikkialla suomessa, kaupassa, kadulla, helsingissä, maalla. Ehkei meillä vaan monilla ole käytöstapoja
Eikö niihin kauppoihin voi palkata vartijaa huutamaan:
"Ei pysähdytä! No stopping!"
Näin, ongelma ratkaistu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ahne sukupolvi ahnehtii kaiken, tilankin.
Täysin samaa mieltä, olet ottamassa jotain hyllystä, niin kyllä siihen jonkun mummon käsi tunkee väliin, vaikka samaa tuotetta on kuinka paljon. Pahin on jos on punalaputettu, kauhea kiire kerätä katsomatta mitä edes on, pääasia että saa itselleen
Minä olen kaukana vanhuksesta, mutta teen kyllä noin. Mitä muutakaan voi kuin kurkottaa toisen takaa ottamaan haluamansa tuotteen, jos toinen on pysäköinyt ruhonsa siihen tuotehyllyn eteen ilman aikomustakaan väistää?
Oppinut kassajonoista katsomaan ettei vaan mene vanhuksien jonoon vaikka se olis lyhyempi. Jos jonossa nuoria miehiä niin jono etenee nopeasti.