Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten ihmisillä ei ole mitään tilantajua kaupassa, kun jäävät tielle seisomaan

Vierailija
21.12.2024 |

Siis niissä väleissä jäävät tielle seisomaan, ilman että miltään puolelta pääsee ohi. Miten voi olla niin vaikeaa olla tilanteen tasalla ja katsoa ettei jää tien tukkeeksi? Itse ihan alitajuisesti jo monitoroin tilannetta koko ajan, katselen sivusilmällä onko muita tulossa ja toimin sen mukaan.

Kommentit (93)

Vierailija
41/93 |
21.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse taas ihmettelen miten kiinnostuneita muut ihmiset ovat toisistaan. Katsellaan muiden ostoksia ja vahdataan päästä varpaisiin. Itse en edes kiinnitä muihin ihmisiin huomiota, teen vain ostoksiani ja yritän miettiä mitä ostan. Mutta kun nostan katseeni jauhelihapaketista niin huomaan että moni ottaa pitkiä katsekontakteja.. Tulitteko tänne ostamaan sitä ruokaa vai etsimään kavereita?

En ole kyllä koskaan kiinnittänyt huomiota siihen, että joku kyylää ostoksiani. Tosin mulla on kaupassa muutakin tekemistä, kuin väijyä, mitä toiset katselevat. Riittää kunhan pysyvät poissa mun tieltä.

Vierailija
42/93 |
21.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sama juttu liikenteessä, ajetaan risteykseen seisomaan vaikka näkee hyvin että edessä on jonoa.

Tai kääntyvien lyhyellä kaistalla liikennevaloissa pidetään paikallaan ollessa metrien turvaväliä, jotta jono kasvaa naapurikaistalta niin paljon ettei ohi kun eteenpäin meneville paistaa vihreä.

Mainitsemasi ilmiö liittyy usein just tähän, ettei ymmärretä pysähtyä riittävän tiiviisti ruuhkassa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/93 |
21.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onneksi on helppo sana "anteeksi". 

Voit vielä lisätä "pääsisinkö ohi, kiitos".

Vielä helpompaa olisi olla aiheuttamatta tällaisia tilanteita. Minulle ei ainakaan ole kukaan sanonut tuollaisia sanoja, kun olen älynnyt, että kaupassa on muitakin ihmisiä eikä ole asiallista tukkia heidän kulkuaan. 

Niinpä, on se ihmeellistä, että normaalisti toimivan ihmisen pitäisi pyytää anteeksi. Siis pyytää anteeksi MITÄ? Sitä että haluaa mennä eteenpäin? Niiden tientukkeiden pitäisi pyytää anteeksi, mutta eihän ne mitään tajua! Jos tajuaisivat, eivät jäisi tukkeeksi.

Vierailija
44/93 |
21.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ennenvanhaan Kuopion Anttilan liukuportaiden tai liukukäytävä mikäsenyt on virallisesti, yläpäässä huvitti kun jotkut suunnilleen nukahtivat matkalla ylös ja sitten heräilivät siellä ylhäällä että mihinkähän suuntaan tästä nyt lähtisi, samalla kun liukukäytävä syöttää koko ajan lisää ihmisiä siellä takana :D

Vierailija
45/93 |
21.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja kärryt ovat rollaattori johon nojataan koko ajan, ilman eivät naiset näköjään pysty kävelemään. 

Voi voi, kyllä naiset osaavat kävellä kärryn kanssa. Ne nojailijat ovat niitä perässä vedettäviä aviomiehiä, jotka makaavat kärryn päällä tylsistyneinä.

Vierailija
46/93 |
21.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä mene ruuhka aikaan kauppaan jos ei ole aikaa odottaa kun kun ihmiset valkaa tuotteita. Mun pitää joskus jäädä lukemaan tuoteseloste ennen valintaa jos valkkaan outoa tuotetta ja uutuksia. Ennestään tutut tutteen saan valkattua nopeesti. Kyllä vähän koitan katsoa jos takana oleva haluaa ottaa edessäni olevaa tuotetta ja hieman siirryn siitä antaen tilaa ja voi sanookkin jos en huomaa. Mutta minulla ei ole koskaan niin kiire etten voisi hetkeä odotella.

Samoin kassalla odottelen edellisen pääsevän hihnan päästä pois enkä ala väkisin tunkemaan toisen kylkeen kiinni sinne. Korona aikanahan tämän luulisi jo tulleen opeteltua. Osa änkeää väkisin sinne päähän ja noloa kun aletaan toisten kärryjä siirtelemään. Vanhoilla äijillä on tämmöinen ikävä piirre ja mummot ovat usein kiitelleet kun jaksan odottaa että he keräävät tavaransa. 

Vierailija
47/93 |
21.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämän aiheen kun saisi menemään ihmisten kaaliin, niin olisi mukava tehdä töitäkin siellä kaupassa. Kun se ajatuselimen puutteella varustettu ihminen bongaa myyjän, hänen eteensä syöksytään kysymään tuotteita, jotka ovat ihan siinä vieressä, jos olisi edes vähän viitsinyt vaivata päätään ja katsella ympärilleen. Yleensä, mitä painavampaa lavaa tai rullakkoa raahaa, sitä hanakampia ollaan syöksymään eteen viuhtomaan, tai tungetaan sen liikkeellä olevan lavan ja hyllyn väliin. Kerrankin olin tuomassa lavaa, jonka paino oli yli 400 kg, niin eiköhän siihen silloinkin pitänyt tulla eteen hölmöilemään. Silloin kyllä ärähdin, että tässä kulkupelissä ei ole jarruja, joten ei kannata hyppiä äkkiarvaamatta tielle.

Ja todellakin nämä kuulumisten vaihtajaseurueet valitsevat aina sen ahtaimman pullonkaulan lörpöttelytuokioilleen.

Vierailija
48/93 |
21.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse taas ihmettelen miten kiinnostuneita muut ihmiset ovat toisistaan. Katsellaan muiden ostoksia ja vahdataan päästä varpaisiin. Itse en edes kiinnitä muihin ihmisiin huomiota, teen vain ostoksiani ja yritän miettiä mitä ostan. Mutta kun nostan katseeni jauhelihapaketista niin huomaan että moni ottaa pitkiä katsekontakteja.. Tulitteko tänne ostamaan sitä ruokaa vai etsimään kavereita?

Kassoilla viereinen kassa saa olla tyhjänä minuuttitolkulla, kun perässä oleva kiinnostunut ei saa silmiään irti sun hihnalla olevista perus jogurtti leipä ostoksista. Joskus olen ihan sanonut, että tossa vieressä olisi tyhjä kassa. 

Vierailija
49/93 |
21.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kassoilla viereinen kassa saa olla tyhjänä minuuttitolkulla, kun perässä oleva kiinnostunut ei saa silmiään irti sun hihnalla olevista perus jogurtti leipä ostoksista. Joskus olen ihan sanonut, että tossa vieressä olisi tyhjä kassa. 

Joillain niin hyvä mielikuvitus että kytätään jonkun ostoksia jos sinne päin katsookin ja ajattelee ihan muita asioita. 😅 Ei minulla riitä mielenkiintoa kytätä muiden ostoksia ja tuskin monilla muillakaan jos sattuu sinnepäin katselemaan.

Miesten olen huomannyt kyttäävän muita asiakkaita jos he tulevat kauppaan vain nojailemaan kärryn kahvaan naisen keräten sinne tuotteita. Minä en tämmöisen laiskan kyttääjä miehen kanssa lähtisi kauppaan ollenkaan ja kyllä me puolison kanssa kerätään tuotteita kummatkin.

Vierailija
50/93 |
21.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jep

Vierailija
51/93 |
21.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämän aiheen kun saisi menemään ihmisten kaaliin, niin olisi mukava tehdä töitäkin siellä kaupassa. Kun se ajatuselimen puutteella varustettu ihminen bongaa myyjän, hänen eteensä syöksytään kysymään tuotteita, jotka ovat ihan siinä vieressä, jos olisi edes vähän viitsinyt vaivata päätään ja katsella ympärilleen. Yleensä, mitä painavampaa lavaa tai rullakkoa raahaa, sitä hanakampia ollaan syöksymään eteen viuhtomaan, tai tungetaan sen liikkeellä olevan lavan ja hyllyn väliin. Kerrankin olin tuomassa lavaa, jonka paino oli yli 400 kg, niin eiköhän siihen silloinkin pitänyt tulla eteen hölmöilemään. Silloin kyllä ärähdin, että tässä kulkupelissä ei ole jarruja, joten ei kannata hyppiä äkkiarvaamatta tielle.

Ja todellakin nämä kuulumisten vaihtajaseurueet valitsevat aina sen ahtaimman pullonkaulan lörpöttelytuokioilleen.

Olen pahoillani, mutta usein en löydä tuotteita vaikka kuinka etsin. Katson etukäteen netistä jopa hyllypaikan ja sen perusteella haen, mutta sitten ne ovatkin jossain ihan muussa hyllyssä. En voi käydä koko myymälää läpi. Vaihda työpaikkaa, jos asiakkaat ottaa niin paljon päähän.

Vierailija
52/93 |
21.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ulkona osa seisoo hiekalla keskellä jalkakäytävää, eikä ehkä tajua ettei toinen voi kävellä siitä liukkaasta kohdasta keskeltä. Koska keski-iässä voi pelätä jo että lentää pahasti.

Vierailija
53/93 |
21.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suurinosa ihmisistä ei ajattele aivoillaan, mennään sokeana muiden perässä. Kassoilla monesti näkee että parin välin päässä olisi täysin tyhjä kassa valmiina mutta ihmiset menee massan mukana siihen mihin muutkin ihmiset ja jonottelevat siinä. 

Nyt talvisin myöskin näkee tätä autojen parkkeerausta välillä. Saattaa olla montakymmentä autoa monta metriä sivussa linjasta. Ajetaan vain sen viereisen mukaan.

Vierailija
54/93 |
21.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juntteja maalaisia. 

Vierailija
55/93 |
21.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

U

Vierailija
56/93 |
21.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ärsyyntyneenä menen kahden tilanvaltaajan välistä. Ja varsinkin ne tuttujen tapaajat, joiden on ihan pakko tukkia hyllyjen väli. Vain kerran olen sanonut rumasti.

Vierailija
57/93 |
21.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voisi opetella 4 sanaa: "Anteeksi, voisinko päästä ohi". On tehokkaampaa kuin kärryilää tökkiminen persiiseen. Meillä on kyllä aamuisin usein marketissa yksi rollaattorimummo, en tiedä onko aika huononäköinenkin. Häntä pitää aina väistellä, kun tuntuu aina olevan samalle hyllylle pyrkimässä. Kaipa hänellä on samat ostokset kuin mullakin.

Ja sitten ne mummot jotka jäävät rupattelemaan rullaportaiden eteen. Ihan väkisin romahtaa kärryineen mummojen päälle, kun laskeutuu  liukuluiskaa alas. Mummo minäkin, kohta 80, mutta huomioin muutkin ihmiset kaupassa.

Vierailija
58/93 |
21.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Väsymys yleensä syynä, ei jaksa huomioida jokaikistä ihmistä. Itsekin vaihdan hyllyväliä jos huomaan jonkun tukkivan käytävän, samaa odotan muilta kun itse olen käytäväntukkona. Aika monilla vaan on se asenne että "menen tästä ja muiden tehtävä on väistää, minä olen tärkein", vaikka ei todellakaan ole.

Vierailija
59/93 |
21.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niiden kärryjen kanssa voisi kyllä vähän katsoa miten niitä ajelee. Usein niitä on monta poikittain kylmäkaapeilla eikä ovia mahdu avaamaan. 

Vierailija
60/93 |
21.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eilen ihmisiä seisoi bussipysäkillä Treella ahtaan jalkakäytävän puolella edessä (pysäkkiä on siis taaempana), ei väistöä, seisoi vaan paikoillaan ja virnisteli partatyyppi. Vaarallinen ohitus tien puolelta, koska lumivalli ja bussi sekä autoja oli varmaan tulossa takaa. Sillä aiheuttaa muille vaaratilanteen. Yksi taas oli autolla pihassa keskellä parkkista, oli liukasta autojen sivulla, auto seisoi hiekalla. Piti kääntyä ja mennä eri kautta. Väistäkää ihmiset Tampereella muita ja käyttäkää miehet aivoja. Osa kävelee ryhmässä tai kaksin myös todella leveästi.

Naiset on monin verroin pahempia.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi viisi yksi