Miten ihmisillä ei ole mitään tilantajua kaupassa, kun jäävät tielle seisomaan
Siis niissä väleissä jäävät tielle seisomaan, ilman että miltään puolelta pääsee ohi. Miten voi olla niin vaikeaa olla tilanteen tasalla ja katsoa ettei jää tien tukkeeksi? Itse ihan alitajuisesti jo monitoroin tilannetta koko ajan, katselen sivusilmällä onko muita tulossa ja toimin sen mukaan.
Kommentit (93)
Onhan se, kun juututaan puolen metrin päähän kaupan ovesta juttelemaan tutun kanssa, juuri porttien sisäpuolelle päästyä, ennnen korin poimimista, aletaan kaivaa kauppalappua esiin tai kiskaistaan kärry poikittain hyllyjen välissä ja varmimmaksi vakuudeksi roikutaan kärryn kahvassa samalla kun kurotellaan hyllystä tavaraa ja joka tuoteesta pitää tutkia se tuoteseloste.
Kaikkein parasta on kuitenkin kassalla kun rinnakkaisilla kassoilla jäädään pakkaamaan sen kaukalon viereen, eikä suinkaan siirrytä kaukalon päätyyn.
Vierailija kirjoitti:
Jään ensi kerralla ihan viereen seisomaan ja kun kysyy että mitä kyttään niin sanon että odottelen tilaa päästä ohi.
Epäkohtelias olet.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä sulla on aikaa odottaa, mä olin ensin
Ahneen sukupolven asenne.
Mummojen asenne.
Onneksi on helppo sana "anteeksi".
Voit vielä lisätä "pääsisinkö ohi, kiitos".
Tämä on erityisesti pikkupaikkakuntien erikoisuus. Näissä on niin vähän muita ihmisiä, ettei koskaan tarvinnut opetella ottamaan muita huomioon. Pk-seudulla jopa rullaportaissa asetutaan oikealle seisomaan, jotta vasemmalta pääsee ohi.
Ja kärryt ovat rollaattori johon nojataan koko ajan, ilman eivät naiset näköjään pysty kävelemään.
Sama juttu liikenteessä, ajetaan risteykseen seisomaan vaikka näkee hyvin että edessä on jonoa.
Ei ne osaa ajatella kuin omaa napaansa.
No kah, kerkiäähän tuota valamiissa mualimassa seisoksimmaan. Minnekä tästä nyt tulj persien alla juoksemmaan...
Kaksi mummoa jää kärryineen käytävälle vaihtamaan kuulumisia. Siitä ei mene hiiriäkään läpi.
Mä yleensä vaan työnnän tylysti omalla kärrylläni ne tukeena olevat pois edestä. Siinäpähän hölmönä toljottavat.
Vierailija kirjoitti:
Onneksi on helppo sana "anteeksi".
Voit vielä lisätä "pääsisinkö ohi, kiitos".
Vielä helpompaa olisi olla aiheuttamatta tällaisia tilanteita. Minulle ei ainakaan ole kukaan sanonut tuollaisia sanoja, kun olen älynnyt, että kaupassa on muitakin ihmisiä eikä ole asiallista tukkia heidän kulkuaan.
Rullaportaiden yläpää on suosittu kuulumisten vaihto kohde, kapeampi käytävän kohta, sekä hyllyjen välit. Jopa wc:n oven edusta.
Mä oon huomannu, että jos menee kaupassa kärryjen kanssa ripeästi puolijuoksua vittuuntunut ilme naamalla, niin saa tietä. Niiltä jotka huomaa. Ei tietysti auta, jos joku on sormi perseessä keskellä tietä eikä katsele ympärilleen.
Sama pätee liikenteessä. Kolmion takaa tullaan eteen jos yhtään antaa löysiä. Pitää ajaa siihen malliin, että ei jää epäselväksi, että tulet päälle, jos sieltä tullaan eteen.
Mä asennoidun siihen ettei mun elämä kaadu jos hetken odotan. Moni on ajatuksissaan siinä hyllyn edessä. Monesti pahoitellaan että anteeksi olinko edessä ja vastaan että ei tässä kiire ole.
Jos on kiire niin sanon että tulisin tästä ohi tai että anteeksi voisitko siirtyä että pääsen ohi tai tulen nyt tästä sun takaa tai että siirrän vähän sun kärryjä että mahdun. Tossa siis muutama esimerkki miten voi toisen ohi mennä. Ja vielä se että hymyllä saa lähes aina vastahymyn kireämmältäkin tyypiltä.
Itekin oon varmaan joskus ollut jonkun edessä kaupassa kuten varmaan myös ap ja moni muu vaikka koittaakin huomioida muut.
Vierailija kirjoitti:
Rullaportaiden yläpää on suosittu kuulumisten vaihto kohde, kapeampi käytävän kohta, sekä hyllyjen välit. Jopa wc:n oven edusta.
Erityisesti, jos on kyse alhaalta ylös tuovista rullaportaista. Parikin kertaa on käynyt niin, että jotkut jääneet siihen perseilemään. Pakko on ollut vaan ajaa päälle, kun ne rullaportaat kuljettaa sitä kärryä.
Itse taas ihmettelen miten kiinnostuneita muut ihmiset ovat toisistaan. Katsellaan muiden ostoksia ja vahdataan päästä varpaisiin. Itse en edes kiinnitä muihin ihmisiin huomiota, teen vain ostoksiani ja yritän miettiä mitä ostan. Mutta kun nostan katseeni jauhelihapaketista niin huomaan että moni ottaa pitkiä katsekontakteja.. Tulitteko tänne ostamaan sitä ruokaa vai etsimään kavereita?
Mulla huvittaa jos olen kärryjen kanssa jo toisessa laidassa kävelemässä,niin vastaan pitää tulla just sitä samaa laitaa vaikka sinne käytävälle tullessa jo näki että laita on varattu,niin sieltä ohi ja mun pitää väistää. Joku kerta en väistä. Kolahtakoot kärryt yhteen.
Tällä hetkellä kaupat on täynnä juuri näitä tukkijoita, jotka eivät havainnoi yhtään ympäristöään. Jotkut hortoilevat käytävillä ihmeellisessä sivuluisussa kärryineen ja niin että kukaan ei varmasti mahdu ohi ja kaiken lisäksi seilaavat välillä vähän oikealle ja sitten taas vasemmalle. Pahimmassa tapauksessa seurueessa on mukana vielä useampi ihminen, jotka taapertavat täysin ennalta-arvaamattomin askelkuvioin.