Vieraannutetun lapsen joululahjat?
Miten pitäisi menetellä vieraannutetun lapsen joululahjojen kanssa?
Olla ostamatta? Toimittaa jonkun välityksellä? Säästää kaapissa?
Vai onko täysin turhaa miettiä koko asiaa?
Kommentit (38)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Välit niin poikki lapsen äitiin ettet voi edes lahjaa toimittaa hänen kauttaan? Hienosti olet isyytesi hoitanut.
No jos se naine on vieraannuttanut lapsen niin ei kai se lahjoja välitä. ei ap.
Ja sinä uskot, että syy on naisessa. Eiköhän se nainen ole aikansa miehen käytöstä sietänyt ja lapsen pahaa mieltä korjannut isän tekosista, ja lopulta joutunut ottamaan etäisyyttä. Näillä "vieraannutetuilla" isillä vaan unohtuu kertoa, mitä he itse on tehneet.
Ihan turha itkeä sitä "vieraannuttamista" ku itse vieraannuttanut itsensä sikailemalla sekä lapsille suoraan että lapsien äidille. Mites ihmeessä vuosikausien väkivalta nyt yhtäkkiä vieraannutti kiltti-isän?
Mitä jos vaikka maksaisit ne vuosikausien rästissä olevat elarit nyt ensin? Jos sua varten on otettu lähestymiskielto ja/tai turvakielto niin tää "lahjan toimittaminen" on taas yksi tietojen kalasteluprojekti. Sitten jos sua pyytää toimittamaan ne lahjat poste restante -osoitteeseen niin sen kirjoittaminen osoitteeksi on sulle liian vaikeaa. Voi nyyh, onneksi sossutädit kuuntelee sua mielellään, soita sinne.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Välit niin poikki lapsen äitiin ettet voi edes lahjaa toimittaa hänen kauttaan? Hienosti olet isyytesi hoitanut.
Ja sinä uskot, että syy on naisessa. Eiköhän se nainen ole aikansa miehen käytöstä sietänyt ja lapsen pahaa mieltä korjannut isän tekosista, ja lopulta joutunut ottamaan etäisyyttä. Näillä "vieraannutetuilla" isillä vaan unohtuu kertoa, mitä he itse on tehneet.
Ei me tiedetä, mistä on kyse. Voi olla kummin vain.
-eri
Jos lapsi on "vieraannutettu" päihderiippuvuutesi takia (yleistä Suomessa), niin paras joululahja on, että hakeudut hoitoon.
Outo ajatusmalli.
Aloituksesta saa käsityksen, kuinka on ok. tehdä lapsesta sijaiskärsijä, kun exä vierannuuttaa lasta ap.sta, ihan kuin se olisi lapsen syy.
Vierailija kirjoitti:
Elatusmaksut kattaa myös joululahjat? Eli ei tarvitse vaivautua?
Onneksi suurimmalla osalla lapsen lähellä on tänäkin jouluna vapaaehtoisia ja hyväntelijöitä, jotka antavat tuhansille vanhempiensa hylkäämille lapsille joululahjan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Äidit käyttää lasta vallanvälineenä. Haluavat kostaa miehelle jotain.
Eli mies on käyttäytynyt niin huonosti, että naisella on herännyt kostomieliala? Mitäköhän mies on tehnyt?
Ei välttämättä mitään mutta naiset nyt osaa sen pelin.
Lapset eivät ole pelivälineitä. Se, että miehet näin väittävät, kertoo jo syyn siihen, miksi moni mies ei ole tekemisissä lastensa kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voi se syy olla joskus naisessakin.
Vierailija kirjoitti:
Minä toimitin kummilapselle joululahjan heidän postilaatikkoon, kun lapsen äiti katkaisi muhun välit.
Toivottavasti lapsi näki sen ennen kuin äiti ehti hävittää sen.
Vierailija kirjoitti:
Ihan turha itkeä sitä "vieraannuttamista" ku itse vieraannuttanut itsensä sikailemalla sekä lapsille suoraan että lapsien äidille. Mites ihmeessä vuosikausien väkivalta nyt yhtäkkiä vieraannutti kiltti-isän?
Mitä jos vaikka maksaisit ne vuosikausien rästissä olevat elarit nyt ensin? Jos sua varten on otettu lähestymiskielto ja/tai turvakielto niin tää "lahjan toimittaminen" on taas yksi tietojen kalasteluprojekti. Sitten jos sua pyytää toimittamaan ne lahjat poste restante -osoitteeseen niin sen kirjoittaminen osoitteeksi on sulle liian vaikeaa. Voi nyyh, onneksi sossutädit kuuntelee sua mielellään, soita sinne.
Tämä. Yksikään ulkopuolinen ei voi vieraannuttaa lasta toisesta vanhemmasta, jos on muodostanut lapseen läheisen ihmissuhteen jo pienenä, sillä se on ikuinen ja vaikka joku niin yrittäisi, lasta voidaan kuulla jo hyvin pienenä ja lapsesta kasvaa pieni ihmistaimi on 10v, joka nauttii lain suomaa oikeutta ja etua.
Vierailija kirjoitti:
Outo ajatusmalli.
Aloituksesta saa käsityksen, kuinka on ok. tehdä lapsesta sijaiskärsijä, kun exä vierannuuttaa lasta ap.sta, ihan kuin se olisi lapsen syy.
Onhan tuo osittain myös lapsen syy, koska lapset ovat näissä tilanteissa todella heikoilla.
Olipa vieraantunut tai vieraannutettu ihminen lapsi tai aikuinen, turha miettiä. Miksi käydä jo hävittyjä taisteluita?
Lasten ryöstäminen ja vieraannuttaminen on yksi isoimpia syitä miksi moni mies ei hanki esim. lapsia. Systeemi on niin sairas, se on niin helppo nähdä, ja ylimieliset keikistelijät voi tehdä sen varjoissa melkein mitä tahansa haluavat. Mies vain on sellainen kertakäyttölelu, josta voidaan imeä resursseja. Ei kiitos.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No jos sinä olet ansainnut vieraannutuksen, miksi viitsit vaivautua yrittämään lapsen lahjomista?
No jos ei ole ansainnut vieraannutusta?
Olen nähnyt tapauksia joissa äiti on vain niin katkera. Ei ole minkäänlaisia välejä. Isä on yrittänyt sopia asioita, itse ja sosiaaliviranomaisten kanssa.
Olen myös nähnyt luovuttamista, lapset ottavat yhteyttä , kun aikuistuvat.
Ellei äiti ole onnistunut mustamaalauksessaan hyvin.
Jos haluat korjata välit, toimita jonkun välityksellä (posti, isovanhemmat). Jos et anna lahjaa, voi lapsi ajatella ettet ole hänestä kiinnostunut.