Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi olet tyhjäkäynnillä?

Vierailija
21.12.2024 |

En tarkoita nyt tekemisen puutetta, ainahan pientä tekemistä on, imuroinnista ruuanlaittoon ja lasten kuskaamiseen. Mutta missä ovat ajatuksesi? Jossain ketjussa mainittiin että 5 vuoden päähän mietitään tulevaisuutta tarkemmin. Missä sinä olet 5 vuoden päästä?

Ihminen on siitä erikoinen eläin, että se kykenee suunnittelemaan tulevaa. Suurin osa ihmisistä näyttää täyttävän päänsä kaikenlaisella hömpällä telkkarista, netistä (istumalla täällä esim) tai lehdistä. Eikö tosiaan päänuppisi toimi sen vertaa että miettisit joutokäynnin sijasta tulevaisuuttasi?

Unelmasi voidaan toteuttaa, sun pitää vain itse miettiä asia itsellesi selväksi ja alkaa hommiin, Pieni askelin, välitavoitteita. Olipa kyseessä työpaikka, asunto, oma yritys tai mikä tahansa, tärkein asia minkä voit tehdä itsellesi, on asettaa tavoitteita ja toimia niiden eteen.

Lopeta se valitus ja syyttely, menneessä ja itsesäälissä kieriskely, sinä voit parantaa tulevaisuuttasi, mutta sun pitää itse miettiä tavoitteesi ja TOIMIA niiden saavuttamiseksi.

Kommentit (42)

Vierailija
41/42 |
21.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei, älkää unohtako pääasiaa, tee sitä mistä olet onnellinen. Tuohon onnelliseen tekemiseen voi, tai joutuu näkemään vaivaa, harvalla se tulee noin vain. Kauhean moni vain ajelehtii tapahtumasta toiseen ja elää sen vaatimien toimien kanssa.

Mitä jos itse pyrit ajelehtimisen sijaan määrittelemään mihin olet menossa? Silloin muut eivät sano mitä teet ja miten saat olla, vaan sinä itse päätät sen. Tutki itseäsi, se on hyvä paikka aloittaa. MIssä sinä olet hyvä, mitä haluat tehdä vaikka sen 5 vuoden päästä. Mitä vaatii, että pääsen siihen tilanteeseen? Sitten jaat vaatimukset vuosille ja kuukausille. Vähän kerrassaan. huomaat, ettei sen ole väliä, saavutatko tavoitteesi 4 vai 6 vuoden päästä. Vai savutatko lainkaan, ehkä löydät vielä jotain henkisesti parempaa ja tavoitteet vaihtuvat. Näinkin voi, ja saa käydä.

Vierailija
42/42 |
21.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika monella on kyse henkisistä voimavaroista. Niitä ei ole tai ne kuluvat aivan vääriin asioihin. Eräs osa toiminta- ja suunnittelukykyä on päämäärätietoisuus. Olen n 10v sitten tavannut erään poliittisen ryhmän tilaisuuksissa useita eteenpäin pyrkiviä naisia.

Nuo naiset käyttäytyvät tilannekohtaisesti mutta muistaen tavoitteet. Joskus tuntui että jokainen käytti huomattavan osan ajastaan analysoiden tilannetta, tapaamiaan ihmisiä. He poikkesivat tavallisista ihmisistä siinä, että kun pitäisi esim varata joku tila, nämä eteenpäin pyrkivät soittivat sinne heti, he eivät jääneet odottamaan kunnes tämä tilaisuus on ohi, vaan heti toimeen ja eteenpäin. Nyt noita näkyy telkkarissa viikottain, valtakunnan isojen kysymysten äärellä.

Eli tietty määrätietoisuus, perusasiat on mietitty ja tavoitteet selvillä, sitten vain työntekoa, kelloa katsomatta. Kunnioitan suuresti, vaikka tiedän että he ovat ylemmäs kurkoitellessaan kävelleet muiden päiden yli.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan seitsemän kuusi