Miksi olet tyhjäkäynnillä?
En tarkoita nyt tekemisen puutetta, ainahan pientä tekemistä on, imuroinnista ruuanlaittoon ja lasten kuskaamiseen. Mutta missä ovat ajatuksesi? Jossain ketjussa mainittiin että 5 vuoden päähän mietitään tulevaisuutta tarkemmin. Missä sinä olet 5 vuoden päästä?
Ihminen on siitä erikoinen eläin, että se kykenee suunnittelemaan tulevaa. Suurin osa ihmisistä näyttää täyttävän päänsä kaikenlaisella hömpällä telkkarista, netistä (istumalla täällä esim) tai lehdistä. Eikö tosiaan päänuppisi toimi sen vertaa että miettisit joutokäynnin sijasta tulevaisuuttasi?
Unelmasi voidaan toteuttaa, sun pitää vain itse miettiä asia itsellesi selväksi ja alkaa hommiin, Pieni askelin, välitavoitteita. Olipa kyseessä työpaikka, asunto, oma yritys tai mikä tahansa, tärkein asia minkä voit tehdä itsellesi, on asettaa tavoitteita ja toimia niiden eteen.
Lopeta se valitus ja syyttely, menneessä ja itsesäälissä kieriskely, sinä voit parantaa tulevaisuuttasi, mutta sun pitää itse miettiä tavoitteesi ja TOIMIA niiden saavuttamiseksi.
Kommentit (42)
Kiitos, juuri tämmöistä tarvitaan nyt kun puoli suomea kieriskelee työttömänä kotona. Eteenpäin, taakse jäänyttä ei takaisin saa.
Ei kannata kovin pitkälle suunnitella, Venäjä on kuulemma niin suuri uhka, että kannattaa ainoastaan varautua ja selvittää lähin väestönsuoja.
Vierailija kirjoitti:
Kiitos, juuri tämmöistä tarvitaan nyt kun puoli suomea kieriskelee työttömänä kotona. Eteenpäin, taakse jäänyttä ei takaisin saa.
Juuri tämmöistä ei tarvita ilman konkretiaa ja työpaikkoja.
Aloittaja. Miksi sinä et käyttänyt kertaakaan sanaa minä? Hei sitten viiden vuoden jälkeen. Kiitos Juha Vainio.
Vierailija kirjoitti:
Mitäpä jos tekisit sen työpaikan itse? Sinäkin osaat jotain, jotain josta joku saattaisi maksaakin. MIltä tuntuisi olla yrittäjä, päättää itse omista aikatauluista ja millä välinieillä työtä tekee?
Munuaissyöpä, odotan leikkaukseen menoa. Tuskin elän kauan.
Mä olen 5 vuoden päästä just tässä samassa kohdassa. Mikään ei ole muuttunut. Ja sama oli 5 vuotta takaperin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitäpä jos tekisit sen työpaikan itse? Sinäkin osaat jotain, jotain josta joku saattaisi maksaakin. MIltä tuntuisi olla yrittäjä, päättää itse omista aikatauluista ja millä välinieillä työtä tekee?
Josta joku SAATTAISI maksaakin. 🤣
Aloittaja taitaa olla yksi niistä jokaa elää vain oman päänsä sisällä?
Vierailija kirjoitti:
Kyllä oman pään sisälläkin saa olla toimintaa ;).Ulkoisesti meno on päällä koko ajan. Juuri jätin 2 yhdistyksen hommat pois, jotta ehdin toteuttaa projektejani. On tube-kanavaa, 2 yritystä, palkkatyössäkin ehdin käydä ja hoitaa vielä perheen tarpeetkin. Kyse on asenteesta, yhdistykset jätin pois jotta ehdin keskittyä toisen yritykseni toimintaan, se tuottaa tällä hetkellä vain kymppitonnin vuodessa ja tarkoitus on nostaa se "jaloilleen" niin, että siinä olisi yksi työntekijäkin. Lisäksi otin espanjan kielen opiskelun kevään päämääräksi. Alkeet on hallussa, mutta jos edes puoli tuntia illassa ehtisi kerrata ja ottaa uuden palasen mutusteltavaksi, menisi sekin haave eteenpäin.
En vain voi ymmärtää ihmisiä,jotka "tyhjäkaynnillä" vetelehtivät kotona tai baarissa. Eteenpäin mars!
AP
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä oman pään sisälläkin saa olla toimintaa ;).Ulkoisesti meno on päällä koko ajan. Juuri jätin 2 yhdistyksen hommat pois, jotta ehdin toteuttaa projektejani. On tube-kanavaa, 2 yritystä, palkkatyössäkin ehdin käydä ja hoitaa vielä perheen tarpeetkin. Kyse on asenteesta, yhdistykset jätin pois jotta ehdin keskittyä toisen yritykseni toimintaan, se tuottaa tällä hetkellä vain kymppitonnin vuodessa ja tarkoitus on nostaa se "jaloilleen" niin, että siinä olisi yksi työntekijäkin. Lisäksi otin espanjan kielen opiskelun kevään päämääräksi. Alkeet on hallussa, mutta jos edes puoli tuntia illassa ehtisi kerrata ja ottaa uuden palasen mutusteltavaksi, menisi sekin haave eteenpäin.
En vain voi ymmärtää ihmisiä,jotka "tyhjäkaynnillä" vetelehtivät kotona tai baarissa. Eteenpäin mars!
Luulen että maailmassa on tilaa kaikenlaisille ihmisille. Ei se suorittaminenkaan onnea tuo jollei se lähde sydämestä. Lisäksi ihmiset joskus täyttävät tyhjyyden tunnetta kaiken maailman touhuamisella. Jos lupaat että viiden vuoden päästä olen saanut haluamani miehen, niin totta kai voin lähteä yrittämään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Multitaskaus. 🤔
. " Jos lupaat että viiden vuoden päästä olen saanut haluamani miehen, niin totta kai voin lähteä yrittämään."
Miksi minun pitää mitään luvata, kyse on sinusta, sinun tulevaisuudesta, sinun päätöksistä, sinun unelmista, sinun toiminnasta. Jos kompastut, jäätkö odottamaan että joku nostaa sinut ylös?
Kyllä sinun on itse tehtävä työ, noustava ylös. Voi olla että miehetkin kiinnostuu naisesta joka oikeasti pyrkii eteenpäin eikä lässytä apua pyytäen joka asiaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tota menoa hyvät burnarit tulilla.
Kun en unelmoi mistään, tavoittele mitään tai suostu kilpailemaan mistään, niin ei tule pettymyksiäkään. Olen tyytyväinen elämääni.
En ole tosikko. Kaikki me olemme joutavan jäljillä. Siitä huolimatta on kiva olla vielä hengissä.
Viiden vuoden päästä olen samanikäinen, kuin Heikki Silvennoinen oli kuollessaan. Luultavasti en elä tuohon päivään asti, vaikka vielä terve olenkin.
Toisille se on tyhjäkäyntiä, toisille se on sisäinen rauha asiantilojen ja todellisuuden suhteen. Olisin onnellinen jos omaisin sellaisen ominaisuuden, että voisin olla tyytyväinen siihen mitä on ja tähän hetkeen. Aina kun tapaan sellaisen ihmisen ihailen häntä salaa. Maailma on nyt menossa päin dystooppista helvettiä missä muutama miljardööri on onnistunut ostamaan valtion itselleen. Enää miljardöörit ei olekaan enää niin hauskoja isoilla jahdellaan loikoilevia kultapossukerholaisia vaan todellinen uhka meille kaikille. Tämä on se efekti mikä saadaan kun loppumattomasti työskentelemme rikastuttaaksemme maailman rikkaimpia. Meilläkin annetaan tilaa jollekin Nalle Wahlroosille mediassa ja kysytään siltä mitä tehdä. Hänen ääni painaa koska hänellä on 1.3 miljardin omaisuus. Hän ei edes asu Suomessa. Elämme epänormaaleja aikoja, mitään parempaa ei ole tulossa ennen kuin me kielletään yli miljardin omistaminen ihmisiltä. Meidän pitää alkaa säädellä muitakin kuin köyhiä. He ei ole uhka, toisin kuin ihmiset ylisuurilla omaisuuksillaan. Joten kannattaako nyt suunnitella edes 5 vuoden päähän, tuskin, mutta voihan sitä haaveilla jos kaikki ei menisikään päin helvettiä.
Minulla ei ole muuta pitkäntähtäimen suunnitelmaa, kuin käydä 2-3 kertaa kaupassa. Ihan sopiva tavoite yksineläjälle.
Jos ei ole pääomaa henkistä sitten vain pitää kiinni jostain penkistä. Lauloi jo mennyt mestari Juha Vainio.