Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Työkaverin kommentit

Vierailija
20.12.2024 |

Eräs työkaveri heittää välillä mulle kommentteja joista jää hieman outo olo. Onko tämä ihan asiallista vai onko näissä alentava sävy?

* ollaan aamulla ekat töissä. Työkaveri sanoo: "ai se oletkin sinä näin aikaisin aamulla, minä odotin että se oli Riitta" . Ei edes huomenta tai muuta tervehdystä. Ja olen yleensä aina ensimmäisten joukossa töissä.

* aloitin harrastamaan crossfitia. Olen harrastanut monenlaista liikuntaa koko elämäni joten peruskuntoni on hyvä. Työkaveri kysyy "pysytkö sä edes niitten muitten tahdissa?"

*jos joskus mainitsen käyneeni lenkillä (tai harrastaneeni muuta liikuntaa mikä on mulle arkipäivää) työkaveri sanoo usein kovaan ääneen "Oho!!" 

* mulla on yksi lapsi. Työkaverilla kolme. Kerran kahvikeskustelussa hän sanoi: "Meillä muilla on sentään useampi lapsi jotka pitävät meistä vanhana huolta, sulla vaan yksi".

Muitakin kommentteja on tullut paljon mutta tässä muutama esimerkki. 

Kommentit (37)

Vierailija
21/37 |
20.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmaan huono itsetunto niin suhtautuu muihin noin. Sei ole kivaa kuulla, että tyyliin Mä odotin, että se on Riitta, ei se ollutkaan, näytti vaan takaapäin niin samalta, samanlaiset vaatteet ja kaikki! Voi harmi!

Tai tämä, että sinäkös se olet Riitan sijainen, harmi, että Riitta ei ole täällä, on niin kova ikävä Riittaa, tulis vaan se Riitta jo takaisin sieltä mammalomalta! (Ai juu kiva, en ole kovin tervetullut tänne töihin)

Vierailija
22/37 |
20.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuo loppuu, kun sanot pari kertaa kunnolla takaisin: "Kuule Tarja, kyllä mäkin olisin paljon mieluummin Tiinan nähnyt kuin sut". Tuo lapsiasia on jo sen verran suurta vittuilua, että siihen sanoisin suoraan: "Pidä Tarja se pää kiinni. Nyt loppui se vittuilu!"

Tai sitten sen Riitan piti tulla ajoissa ja toinen vain totesi, että se ei ollutkaan Riitta vaan ap.

Tai voit vaan nauraa takaisin että ai, ainahan olen täällä aikaisin, Riittaa en ole koskaan nähnyt tähän aikaan.  Eli nätisti ilmaiset että Tarja on vähän yksinkertainen tai huonomuistinen. 

Joo jos saisi näissä tilanteissa itselle semmoisen alentuneen huvittuneen ilmeen ja selittäisi asian tolan hitaasti kuin vähäjärkiselle. "Voi kuule, Riittahan tulee aina puoli tuntia minun jälkeeni. Etkös muista?" 

"Heh, minä olen 40-vuotias nainen, totta kai minä pysyn vielä muiden perässä urheilussa. Sinulla tietysti jo vähän eri juttu (säälivä ilme) 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/37 |
20.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

*jos joskus mainitsen käyneeni lenkillä (tai harrastaneeni muuta liikuntaa mikä on mulle arkipäivää) työkaveri sanoo usein kovaan ääneen "Oho!!" 

Onko tossa muka jotain loukkaavaa? Ei liikkuminen ole kaikille muille arkipäivää.

Vierailija
24/37 |
20.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä tiedän ton ihmistyypin! En vaan tiedä onko tuo yritys olla hauska, aitoa pahuutta, peritty puhetapa vanhemmilta tai jopa alueelta mistä on kotoisin, vai silkkaa sosiaalista kömpelyyttä.

Vierailija
25/37 |
20.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Varmaan huono itsetunto niin suhtautuu muihin noin. Sei ole kivaa kuulla, että tyyliin Mä odotin, että se on Riitta, ei se ollutkaan, näytti vaan takaapäin niin samalta, samanlaiset vaatteet ja kaikki! Voi harmi!

Tai tämä, että sinäkös se olet Riitan sijainen, harmi, että Riitta ei ole täällä, on niin kova ikävä Riittaa, tulis vaan se Riitta jo takaisin sieltä mammalomalta! (Ai juu kiva, en ole kovin tervetullut tänne töihin)

Tästä tulikin mieleen eräs tilanne. Meitä on töissä Riitta, minä ja tämä alentavia kommentteja heittävä Marja. Marja oli lomalla, Riitta toivotteli hänet lämpimästi tervetulleeksi töihin työpakkamme viestiketjussa töihin tuloa edeltävänä päivänä. Sitten lomalle jäi Riitta. Kun hän tuli töihin Marja kovaa ääneen kertoi miten ihanaa oli kun Riitta tuli takaisin ja että oli ollut häntä ikävä. Tätä edeltävästi olimme juuri ennen Riitan tuloa jutelleet keskenämme Marjan kanssa että kiva nähdä Riittaa. Mutta Marja kertoi miten vain HÄN iloitsi asiasta. No sitten minä jäin lomalle. Voitte varmaan arvata.. eipä paljon tullut iloisia kommentteja töihin tulostani. Riitta taisi jossain vaiheessa sanoa et kiva nähä pitkästä aikaa johon vastasin että niin on. Ap

Vierailija
26/37 |
20.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmaan savosta. Hyvää huumoria. Naurahdin. 

Vierailija
27/37 |
20.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tästä ketjusta tulee kyllä sellainen olo, että kannattaa kiertää hyyyyyyvin kaukaa kaikki sellaiset työpaikat, joissa on (lähestulkoon) pelkkiä naisia.

Eihän tuo nyt ole tervepäisten touhua ollenkaan!

Vierailija
28/37 |
20.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tai sitten on vain sosiaalisesti kömpelö. Mitä sitten vaikka olisikin vittuilua? Jos et ole varma siitä että on, niin sitten voit suhtautua siihen vain kömpelyytenä ja jättää omaan arvoonsa.

Vaikuttaa siltä että haluat tehdä ongelmaa vaikkei sellaista tarvitsisi edes olla.

Vierailija
29/37 |
20.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuo loppuu, kun sanot pari kertaa kunnolla takaisin: "Kuule Tarja, kyllä mäkin olisin paljon mieluummin Tiinan nähnyt kuin sut". Tuo lapsiasia on jo sen verran suurta vittuilua, että siihen sanoisin suoraan: "Pidä Tarja se pää kiinni. Nyt loppui se vittuilu!"

Mä sanoisin, voi voi sulla menee varmasti hirveästi rahaa, kun on noin monta lasta elätettävänä. Taattu keino ns. kostaa on täysi välinpitämättömyys. Kohtelet, kuin ilmaa. Mä olen käyttänyt tätä työpaikan kusipäihin. Lähes itkien avautuivat pikkujouluissa ja tulivat pyytämään anteeksi.

Vierailija
30/37 |
20.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, olen joutunut kerran tuollaisen ihmistyypin hampaisiin. Myönnän häpeäkseni että ennen omaa kokemustani ajattelin että eihän tällaisia voi oikeasti olla olemassa. Tilanne meni niin pahaksi että useampi työkaveri valitti tämän käytöksestä tietämättäni pomolle ennen kuin kerkesin itse edes ottaa asian puheeksi.

Loppui täysin siihen kun tulin kerran normaalia myöhemmin aamusta töihin, olin heittämässä eväitä taukohuoneen jääkaappiin, ja tämä työkaveri huomasi minut. Hän tuli puhisten puolihuutamaan että olenko TAAS jättänyt sen yhden laitteen tänään auki, niin ei saisi tehdä, miten et ymmärrä tätä. Olin siis kirjaimellisesti tullut rakennukseen 5min ennen tätä, eli en ollut kerennyt tekemään mitään. Pomo oli onneksi juuri silloin käytävällä ja kuuli kaiken, ja pyysi tuon työkaverin huoneeseensa.

Lähti kuukauden päästä eikä puhuttu kuin moit ja heit tuona vikana kuukautena. :D

Vierailija
31/37 |
20.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämmöinen ihminen yrittää pönkittää itseään kauttasi. Säälittävää kerrassaan, sun täytyy alkaa pitää puoliasi. Se on hankalaa, muttet ansaitse tuommoista varsinkaan, jos se tehdään seurassa. Sillä ei ole väliä, että työkaveri itse voi huonosti kun hän haluaa sua koittaa loukata. Voihan hän tosin olla pelkästään ilkeä enhän minä sitä tiedä.

Vierailija
32/37 |
20.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

mitä ihmeellistä noissa oli?

en ole ylianalysoija, joten en keksinyt noissa mitään outoa

Vierailija
33/37 |
20.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pelottava katsaus naisten mielenliikkeisiin. Eräs työkaveri paljasti erityistaitonsa olevan hymyily ihmiselle samanaikaisesti, kun oikeasti ajattelee: haista vit'tu. Mihinkään naisen suusta tulevaan ei kannata luottaa.

Vierailija
34/37 |
20.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En minäkään. On se niin vaikeaa. Kun on hiljaa, tulkitaan töykeäksi ja ylimieliseksi. Ja kun yrittää jotain puhua, niin sama homma ellei onnistu ihan täysin oikeita sanoja hakemaan.

Vierailija
35/37 |
20.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En minäkään. On se niin vaikeaa. Kun on hiljaa, tulkitaan töykeäksi ja ylimieliseksi. Ja kun yrittää jotain puhua, niin sama homma ellei onnistu ihan täysin oikeita sanoja hakemaan.

Pitää osata käyttää juuri oikeita sanoja ja muotoiluja, kuten: "tuomitsen yksiselitteisesti", tai joutuu myllytykseen.

Vierailija
36/37 |
20.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En jaksa lukea. Tsemppiä elämään.

Vierailija
37/37 |
20.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aamukommentti ei tarkoita mitään, mutta liikunta- ja lapsikommentit ei ole niin kivoja. Riippuu kyllä myös ihmisestä ja tilanteesta, joten täysin satavarmaksi en pysty sanomaan kun en ollut paikalla. Voi esim. peilata itseään sinun sanomisiin, että ei itse pysyisi muiden tahdissa, pitää lenkkeilyä tms. vaikeana jos ei itse sitä tee, tai on tehnyt kolme lasta sen takia että joku pitäisi hänestä huolen vanhana (vaikkei lapsiluku tietenkään ole sen tae).