Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olen kyllästynyt matkustamiseen

Vierailija
20.12.2024 |

Ennen siinä oli jotain mieltä, kun kaikki eivät matkustaneet. Nykyään kaikki lennot, joilla olen ollut, ovat olleet lähes loppuunmyytyjä, jopa Helsinki-Istanbul, mitä ihmettelin. Ei vaan kiinnosta olla osa massiivista turistibisnestä. 

Voisin kyllä matkustaa, jos sen voisi tehdä jotenkin aidommin, mutta en oikein usko siihen. Varmaan pian joku Pieksämäkikin on täynnä turisteja. 

Kommentit (42)

Vierailija
21/42 |
20.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kävin avioliittoleirillä Pieksämäellä. Ei siellä ollut varmaan juuri muita turisteja kuin me leiriläiset.

Siellä ei ollut nähtävyyksiäkään, paitsi hyvä Rautatiemuseo. Siellä kävin. 

Luulin suureksikin paikaksi, kun on junan pysäkkikin Siellä. 

Ei ollut suuri. Keskustassakin jotain parikerroksisia taloja ja citymarket oli k-supermarketin kokoinen. 

Täsmennän viestiäni: Kyllä se mukava paikkakunta oli. Yllättävän minikokoinen vain. 

Vierailija
22/42 |
20.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kävin avioliittoleirillä Pieksämäellä. Ei siellä ollut varmaan juuri muita turisteja kuin me leiriläiset.

No kuinka avioliiton kävi, olen utelias

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/42 |
20.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No kuinka avioliiton kävi, olen utelias

Ihanaa, kun kysyit. Leiri oli todella antoisa. Erityisesti pienryhmät. 

Mieheni on aina sitä mieltä, että hänessä ei koskaan ole mitään vikaa vaan minussa. Ryhmäläiset kyllä laittoivat tällaiset asiat kuriin. Mieheni tajusi myös, että kaikissa avioliitoissa on omat ongelmansa. Eli suhde parani pysyvästi. 

Leirin täysi vaikutus ei kestä kuin puoli vuotta tosin. Mies on palannut jo kauan sitten samaan ajatukseen, että hänessä ei ole koskaan mitään vikaa. 

Mutta olemme sopuisampia. 

Ei sitä koskaan tiedä, kuinka käy. Kyllä leiri kuitenkin oli hyväksi. 

Mutta juurikin se matkustaminen: kamalan kaukana Tampereesta tuo Pieksämäki. 

Vierailija
24/42 |
20.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maailman taidemuseoista on tullut puhelin kädessä kävelevien 🍚vinosilmien tanner!!! 

Vierailija
25/42 |
20.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Maailman taidemuseoista on tullut puhelin kädessä kävelevien 🍚vinosilmien tanner!!! 

Tämä. Itse en välitä paskaakaan onko joku siinä puhelimen kanssa, menen katsomaan maalausta juuri niin läheltä kuin on sallittua. 

Vierailija
26/42 |
21.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei voisi olla mitään muuta raskaampaa kuin matkustaminen. Se on kyllä hyväkuntoisen ja terveen ihmisen hommaa.

Minä kokeilin sitä mutta en viihtynyt hotelleissa ja viihdyn enemmän kotona omssa sängyssä ja kun on koti rutiinit.

Stressaannun suorittamisesta ja oleilusta ihmismassassa mitä vanhemmaksi tulen.

Miksi majoitut hotelleissa jos et pidä niistä??? Outoa

Itse työn puolesta aina hotelleissa mutta lomilla ei koskaan!

t Ei terve eikä hyväkuntoinen, ensiviikolla lähtö

Vierailija
27/42 |
21.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Istanbulista pääsee jatkolennolle vähän joka paikkaan, siksi koneet täynnä.

Jos oikeasti on kyllästynyt matkustamiseen niin ehkä ei ole paljoa mielikuvitusta käytetty niihin matkoihin. Pyydä vaikka tekoälyltä vinkkejä matkan suunnitteluun.

Vierailija
28/42 |
21.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

On ihan helppoa pysyä kotona. Problem.solved.

Vierailija
29/42 |
21.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi sitten teet kyllästyttäviä matkoja ja vielä maksat niistä?

Vierailija
30/42 |
21.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä kyllästyin matkustamiseen asuessani toisessa maassa. Asuminen itsessään ei ollut ongelma, vaan se, kun sukulaisia ja vanhoja ystäviä tavatakseni piti matkustaa kokonainen päivä suuntaansa, ja sitten taas takaisin.

Nyt en ole lentänyt yli kymmeneen vuoteen. Ei vain enää kiinnosta kaikki se härdelli ja vaiva.

Miksi matkustit? Minä sanoin, että kyllä minunkin luona voi käydä kylässä. En todellakaan ottanut tavaksi yksin hoitaa tuollaisia vierailuja. 

Vierailija
31/42 |
21.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mene junalla, on aidompaa

Vierailija
32/42 |
21.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä kyllästyin matkustamiseen asuessani toisessa maassa. Asuminen itsessään ei ollut ongelma, vaan se, kun sukulaisia ja vanhoja ystäviä tavatakseni piti matkustaa kokonainen päivä suuntaansa, ja sitten taas takaisin.

Nyt en ole lentänyt yli kymmeneen vuoteen. Ei vain enää kiinnosta kaikki se härdelli ja vaiva.

Miksi matkustit? Minä sanoin, että kyllä minunkin luona voi käydä kylässä. En todellakaan ottanut tavaksi yksin hoitaa tuollaisia vierailuja. 

Adum lähes puolet vuodesta ulkomailla ja jonain päivänä jään kokonaan.

Kaikki perheenjäsenet ja ystävät tulevat oikein mielellään sinne, ei mun tarvitse matkustaa. Jatkossa aion käydä Suomessa vain lastenlasten synttäreillä ja joskus kesällä

Vierailija
33/42 |
21.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Into ulkomaille matkustamiseen ja varsinkin lentäen on minulta loppunut lähes täysin. Rasittavaa hommaa. Junalla olisi kivempi mennä, mutta kun ei täältä pussin perältä pääse minnekään ilman että menee tolkuttomasti aikaa. Pohjoismaat on alkanut houkuttaa ihan uudella tavalla. Ensi kesänä voisi vaikka autoilla Ruotsissa ja Tanskassa.

Vierailija
34/42 |
21.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Into ulkomaille matkustamiseen ja varsinkin lentäen on minulta loppunut lähes täysin. Rasittavaa hommaa. Junalla olisi kivempi mennä, mutta kun ei täältä pussin perältä pääse minnekään ilman että menee tolkuttomasti aikaa. Pohjoismaat on alkanut houkuttaa ihan uudella tavalla. Ensi kesänä voisi vaikka autoilla Ruotsissa ja Tanskassa.

Lentäen sentään pääsee helposti paikasta toiseen. En jaksais istua junassa saatikka autossa monta päivää. 

Vierailija
35/42 |
21.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Matkustelu on perseestä ja itsekästä saastuttamista minäminäminä menee.

Vierailija
36/42 |
21.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama täällä. Olen vissiin matkustanut liikaa. Elämyksiä on vaikea saada, kun tuntuu, että kaikki on jo nähty aiemmin.

Vierailija
37/42 |
21.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Turkish Airlinesilla oli aiemmin kolme lentoa päivässä Helsingistä Istanbuliin, nyt vain kaksi lentoa ja koneet vielä pienempiä niin ei ihme että koneet on aina täynnä.

Vierailija
38/42 |
21.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suurimmassa osassa maailmaa ei ole mitään valtaisaa turistibisnestä. Ei ole pakko matkustaa juuri sinne minne muutkin menevät. Itse olen käynyt paljon paikoissa joissa ei ole juuri lainkaan muita matkailijoita, varsinkaan ulkomaalaisia. Ei ole jonoja mihinkään, ei ihmistungoksia, paikalliset asukkaat hyvin ystävällisiä ja iloisina ottavat matkailijan vastaan ja kiinnostuneina kyselevät miksi on tullut sinne ja mistä kotoisin jne.

Vierailija
39/42 |
21.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

90-luvulla ihmiset hajaantuivat esimerkiksi eri saarille Kreikassa. Ei menty välttämättä pääkaupunkiin suoraan, korkeintaan käynti tai vähän aikaa, siirtyminen eri paikkaan. Nykynuoret menevät vain isoihin paikkoihin?

Vierailija
40/42 |
21.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Matkustamisessa nyt ylipäätään ei ole mitään aitoa, joten turha sitä on liikaa pohtia. Vaikka matkustaisit jonnekin syrjäkylään jossa ei ole käynyt turistin turistia, niin ei siitä saa aitoa paikallisen kokemusta vain piipahtamalla muutaman päivän ajan. Ja matkustamalla syrjäisiin paikkoihin edesautamme sitä, että niistäkin muodostuu joskus potentiaalisia turistirysiä.

Matkustaminen kannattaa ainostaan siinä tapauksessa että siitä saa itse jotain irti, uusia kokemuksia jne. Mutta on hyvä muistaa, että se, että olit jossain ennen muita ei tee sinusta parempaa ja oikeuta matkustamistasi enemmän verrattuna niihin jotka matkustivat paikkaan vasta sen jälkeen kun paikka tuli suuren yleisön tietoon.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kahdeksan yhdeksän