Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olen kyllästynyt matkustamiseen

Vierailija
20.12.2024 |

Ennen siinä oli jotain mieltä, kun kaikki eivät matkustaneet. Nykyään kaikki lennot, joilla olen ollut, ovat olleet lähes loppuunmyytyjä, jopa Helsinki-Istanbul, mitä ihmettelin. Ei vaan kiinnosta olla osa massiivista turistibisnestä. 

Voisin kyllä matkustaa, jos sen voisi tehdä jotenkin aidommin, mutta en oikein usko siihen. Varmaan pian joku Pieksämäkikin on täynnä turisteja. 

Kommentit (42)

Vierailija
1/42 |
20.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No voi iik kun on nyt kamalan iso ongelma sinulla. Koita pärjätä. 

Vierailija
2/42 |
20.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin minäkin, mutta matkustelin ammattini takia syli 20 vuotta jatkuvasti. Helposri yli 200 matkapäivää vuodessa. Nykyään tykkään olla mökillä ja metsässä. Toki käyn joskus reissussa, mutta en edes joka vuosikaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/42 |
20.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävin tänään kaupassa.

Vierailija
4/42 |
20.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ha.

Minä en ole vielä kyllästynyt, koditkin 2 maassa. Kohta taas menossa

Vierailija
5/42 |
20.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saastuttajan copet.

Vierailija
6/42 |
20.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En minäkään jaksa enää. Jo pelkästään pakkaaminen, lentokentälle raahautuminen täältä matkan päästä ja kaikki odottelu kentällä ja koneessa. Ja perillä sitten vielä jatkoyhteys kentältä kohteeseen. Ei vaan jaksa.

Odotan kiihkeästi Star Trekin siirtosädettä, Harry Potterissa ollutta ilmiintymistä tai Tähtiportin portaaleja.  Mikä tahansa näistä kelpaisi, tuo ilmiintyminen olisi ehkä kätevin. 

Vierailija
7/42 |
20.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinä saat matkustaa, muut ei? Hieman itsekästä.

Vierailija
8/42 |
20.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ha.

Minä en ole vielä kyllästynyt, koditkin 2 maassa. Kohta taas menossa

Minullakin kodit kahdessa maassa ja olen totaalisesti kyllästynyt matkustamiseen. Yritän vakuutella itselleni, että seuraava matka toiseen kotiin olisi viimeinen, eikä sen jälkeen tarvitsisi enää koskaan matkustaa. Asia ei kuitenkaan ole helppo järjestää. 

Vierailija
9/42 |
20.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei voisi olla mitään muuta raskaampaa kuin matkustaminen. Se on kyllä hyväkuntoisen ja terveen ihmisen hommaa.

Minä kokeilin sitä mutta en viihtynyt hotelleissa ja viihdyn enemmän kotona omssa sängyssä ja kun on koti rutiinit.

Stressaannun suorittamisesta ja oleilusta ihmismassassa mitä vanhemmaksi tulen.

Vierailija
10/42 |
20.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä sitten matkusta

Vierailija
11/42 |
20.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oliskohan rahtilaivamatkustaminen ap:n juttu? Itse olen aina välillä haaveillut. Ei ole ainakaan turisteista riesaa ja olisi mukavaa olla merellä pidempään. 

Me ei olla koronan jälkeen matkusteltu. Sitä ennen tehtiin aina yksi reissu vuodessa. Nyt väsyttää jo ajatuskin siitä, että pitäisi pakata ja jonotella jossain lentokentän turvatarkastuksessa. 

Vierailija
12/42 |
20.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika tuntuu kuluvan nopeammin mitä kumarammaksi selkä käy ja mitä harmaammaksi hapset muuttuvat. Lapsena yksi kesälomapäivä sen sijaan tuntui kestävän ikuisuuden samoin kuin hammaslääkärin tuolissa istuminenkin. Mutta miksi päivät ja vuodet vilisevät ohi silmiemme edessä kuin filmi, jota kelataan eteenpäin  aina vain nopeammin?

Yhtä ja ainoaa oikeaa vastausta tähän globaaliin ilmiöön on vaikea antaa, vaikka tutkijat ovat tuhlanneet lukemattomia tunteja ajan tutkimiseen.

Monet tutkijat uskovat, että avain ajan salaisuuteen piilee siinä, että vanhetessamme toistamme jatkuvasti samoja rutiineja ja koemme samoja asioita aina vain uudestaan.

Vierailija
13/42 |
20.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä kyllästyin matkustamiseen asuessani toisessa maassa. Asuminen itsessään ei ollut ongelma, vaan se, kun sukulaisia ja vanhoja ystäviä tavatakseni piti matkustaa kokonainen päivä suuntaansa, ja sitten taas takaisin.

Nyt en ole lentänyt yli kymmeneen vuoteen. Ei vain enää kiinnosta kaikki se härdelli ja vaiva.

Vierailija
14/42 |
20.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En minäkään jaksa enää. Jo pelkästään pakkaaminen, lentokentälle raahautuminen täältä matkan päästä ja kaikki odottelu kentällä ja koneessa. Ja perillä sitten vielä jatkoyhteys kentältä kohteeseen. Ei vaan jaksa.

Odotan kiihkeästi Star Trekin siirtosädettä, Harry Potterissa ollutta ilmiintymistä tai Tähtiportin portaaleja.  Mikä tahansa näistä kelpaisi, tuo ilmiintyminen olisi ehkä kätevin. 

Lisäksi matkustaminen on todella kallista ja huonolla tuurilla olet matkan aikana kipeä tai saat jonkun pöpön matkakohteesta. Joo ei kiitos.

Vierailija
15/42 |
20.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä vika Pieksämäessä on?

Vierailija
16/42 |
20.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmaan helppoa tuntea hirveää tuskaa matkustamisesta, jos siihen on varaa. Itse itkisin kirjaimellisesti onnesta, jos pääsisin halvimpaan turistirysään jonnekkin lämpimään.

Vierailija
17/42 |
20.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Just käytiin Hampurissa ja oli kyllä kivaa. Keskuspuistossa ei yöllä ollut muita kuin me, ihme ja kumma.

Vierailija
18/42 |
20.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä vika Pieksämäessä on?

No ei niin mikään. Nyt äkkiä AirBnB - kämppiä ostamaan ja turistimassoja oottelemaan. Hei me tienataan! (Tämähän kuulostaa joltain kotimaiselta elokuvalta?) 

Vierailija
19/42 |
20.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lisäksi matkustaminen on todella kallista ja huonolla tuurilla olet matkan aikana kipeä tai saat jonkun pöpön matkakohteesta. Joo ei kiitos.

Ja jos olet nainen, niin taatusti tulee kuukautiset matkan aikana, vaikka etukäteen kierto olikin erilainen.

Vierailija
20/42 |
20.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävin avioliittoleirillä Pieksämäellä. Ei siellä ollut varmaan juuri muita turisteja kuin me leiriläiset.

Siellä ei ollut nähtävyyksiäkään, paitsi hyvä Rautatiemuseo. Siellä kävin. 

Luulin suureksikin paikaksi, kun on junan pysäkkikin Siellä. 

Ei ollut suuri. Keskustassakin jotain parikerroksisia taloja ja citymarket oli k-supermarketin kokoinen. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi seitsemän kolme