Olen niin saatanan yksinäinen
Kommentit (71)
Minäkin olen mutta olenhan kiltti mies. Kiltti miehet ovat aina yksin myös jouluna.
T: kiltti mies
Vierailija kirjoitti:
Kaikilla ei ole vanhempia kenen luokse voisi jouluna mennä. Tai toisaalta lapsia tai kumppania tai mitään sukulaisia. Hyvin harvat kai viettää perhejuhla joulua ystävien kanssa, vaikka ystäviä oliskin. Monet ihmiset ovat yksinäisiä jouluna ja - aina. Joulu tuntuu erityisen pahalta, koska sitä hekumoidaan aina vaan ja kaikkialla rakkaiden ja perheiden ihanana juhlana ja on lahjat ja ruuat.
Mä inhoan joulua.
Jos inhoat joulua, niin eihän sinua pitäisi haitata sitten, että et pääse sitä viettämään. Enkä yritä ilkeillä nyt yhtään, tuntuu vain siltä, että et oikeasti nhoa joulua, vaan haluaisit päästä viettämään sitä itsellesi tärkeiden ihmisten kanssa. Ilmeisesti sinulla ei nyt ole sellaisia, joten mitä jos laittaisit nyt seuraavan vuoden teemaksesi sellaisen, että tutustut uusin ihmisiin, yksinäisiin ihmisiin. Mitä useampaan tutustut, sitä varmemmin löydät jonkun, jonka kanssa voisikin sitten olla kiva viettää seuraava joulu - tai edes osa siitä. Vaikka käydä konserteissa, kaupunkikävelyllä, mitä nyt yhdessä keksittekin.
Joulun aikaan ja talvella se ehkä korostuu. Paremmalla säällä moni pääsee ihmisten sekaan tai ulos. Ajatelkaas miten kevät joskus tässä tulevi. Jotain pieniä muutoksia. Aina voi tunnelmoida silti hyviä ajatuksia, asioita. Soittaa vaikka sukulaiselle tai joku voi jutella itsekseen.
Et ole ainoa ap. Missä asut ja minkä ikäinen olet? Nainen vai mies?
Täällä pitäisi olla sellainen toiminto, jossa voisi laittaa yksityissti viestejä vaikka ollaankin anonyymejä.
Ehkä sille on syynsä? Olet vastenmielinen vasemmistolainen?
Kova totuus: useimmat ovat yksinäisiä puhtaasti siksi, kun eivät tee mitään asialle. Minä kuulun näihin, vaikkei yksinäisyys suurimpana osana vuotta varsinaisesti vaivaa. Pahimmat ovat oikeastaan joulunpyhät ja kesäloma. Tiedostan, että minun pitäisi puhua ihmisille, tavata ihmisiä, asentaa tinder ja massadeittailla vailla odotuksia jotta mikään muuttuisi, mutta en vaan tee sitä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap, tule Instagramiin. Se on kepeä väylä lähteä etsimään samanhenkisiä ihmisiä: ei tarvitse laittaa edes omaa naamakuvaa, vaan postaat kuvia jostain sinua kiinnostavasta asiasta, tai ihan vaan kertoilet omasta arjestasi. Ajan myötä joku seuraajistasi saattaa osoittautua sellaiseksi, jonka kanssa voisi olla kiva tavata ja käydä vaikka kahvilla.
Esim. ota vaikka kuva aamiaisestasi tms. ruokahetkestäsi (nätisti sommiteltuna) ja kerro vaikka mitä tykkäät usein syödä, tai jos valmistat itse jotain ruokia, niin voi kertoa siitä ja myös millainen sää on, millaiset fiilikset jne.
Tarviiko sen käyttäjänimen olla oma nimi tai sen tapainen? Vai voiko keksiä itse?
Vierailija kirjoitti:
Jos olet vassari niin hyvä.
Mitäs Susannan serkulle sinne putkaan 10v. tytön hyväksikäytön jälkeen?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap, tule Instagramiin. Se on kepeä väylä lähteä etsimään samanhenkisiä ihmisiä: ei tarvitse laittaa edes omaa naamakuvaa, vaan postaat kuvia jostain sinua kiinnostavasta asiasta, tai ihan vaan kertoilet omasta arjestasi. Ajan myötä joku seuraajistasi saattaa osoittautua sellaiseksi, jonka kanssa voisi olla kiva tavata ja käydä vaikka kahvilla.
Esim. ota vaikka kuva aamiaisestasi tms. ruokahetkestäsi (nätisti sommiteltuna) ja kerro vaikka mitä tykkäät usein syödä, tai jos valmistat itse jotain ruokia, niin voi kertoa siitä ja myös millainen sää on, millaiset fiilikset jne.
Totuus, jos ei ole sosiaalisia ympyröitä ja oikean elämän kavereita jotka alkavat seuraamaan tai ylipäätään välittävät pätkääkään, niin suurella todennäköisyydellä saa seurakseen pääasiassa botteja ja päivitykset pyörivät jossain 0-2 tykkäyksen välimaastossa, sama miten sommittelee tai mihin tahtiin laittaa päivityksiä.
Vierailija kirjoitti:
Ehkä sille on syynsä? Olet vastenmielinen vasemmistolainen?
Oikeisto suojelee namusetiä
Oikean elämän hylkiö on hylkiö somessakin suurella todennäköisyydellä.
Paikallinen mielenterveysseura, siellä on varmaan yksinäisten ryhmä.
Ja seurakunnalla.
Kannattaa hakeutua esim. noihin. Ei ole hyvä.olla vain eristäytyneenä.
Vierailija kirjoitti:
Oikean elämän hylkiö on hylkiö somessakin suurella todennäköisyydellä.
Mites jos on somessa suosittu, niin onko tosielämässä myös?
Vierailija kirjoitti:
Yksinäiset liioittelevat hirveästi ystävien ihanuutta.
Ystävätkin ovat usein rasittavaa seuraa. Haluavat tavata silloin kun sinulle ei sovi, olet väsynyt tai kiireinen. Ja sitten kun sinä haluaisit tavata, he ovat väsyneitä tai kiireisiä.
Suurin osa jutuistaan ovat oikeastaan aika tylsiä, ja joudut välillä pinnistelemään että jaksat kuunnella ja vastailla niin että vaikutat siltä niinkuin olisit kuunnellut ja olisit oikeasti kiinnostunut.
Ja odotat välillä, että pääsisit jo kotiin nauttimaan omasta rauhastasi.
Kyllä parisuhde, lapset ja muut sukulaisetkin olisi kivoja.
Vierailija kirjoitti:
Kova totuus: useimmat ovat yksinäisiä puhtaasti siksi, kun eivät tee mitään asialle. Minä kuulun näihin, vaikkei yksinäisyys suurimpana osana vuotta varsinaisesti vaivaa. Pahimmat ovat oikeastaan joulunpyhät ja kesäloma. Tiedostan, että minun pitäisi puhua ihmisille, tavata ihmisiä, asentaa tinder ja massadeittailla vailla odotuksia jotta mikään muuttuisi, mutta en vaan tee sitä.
Kovempi totuus on se, että jotkut jää yksin vaikka tekisi kaiken tuon, esim minä.