Säästäminen käteisenä, kannattaako?
Jos joskus haluankin laittaa ne säästöt tililleni, niin utelevat pankissa että mistä sain ne rahat. Hyväksyvätkö jos sanon että ne ovat käteissäästöjäni?
Kommentit (7)
Mikset sijoittaisi vaikka rahastoihin?
Pankki ilmoittaa verottajalle, joka pyrkii ahnaasti osingoille. Niin vaimolleni kävi, kun siirsi omia rahojaan kotimaastaan Suomeen.
Voit hyvin sanoa pankissa totuuden, eli että sait rahat myymällä itseäsi. Se ei ole laitonta.
Jättää pankkikortin kotiin ja käyttää käteistä. Silloin tilin käyttämättömyyden perään eivät kysele.
Ainoa mitä itse vien talletukseen on kolikot. Muu käteinen tulee käytettyä. Niinä kuukausina, kuin on enemmän menoja.
Vierailija kirjoitti:
Jättää pankkikortin kotiin ja käyttää käteistä. Silloin tilin käyttämättömyyden perään eivät kysele.
Ainoa mitä itse vien talletukseen on kolikot. Muu käteinen tulee käytettyä. Niinä kuukausina, kuin on enemmän menoja.
Voiko talletusautomaatin kautta tallettaa myös seteleitä? Onko siinä joku maksimirahamäärä minkä verran saa tallettaa?
Voi autonaatilla tallettaa seteleitä, mutta en tiedä talletusrajaa. S-kaupan kassalla voi tallettaa käteistä jos on henkkari mukana ja S-pankin tili ja tuski kassaneiti rupeaa kyselemään mitään, mutta tuskin ilahtuu jos yrittää isompaa summaa tallettaa kerralla, mutta olen jokun 250 pistänyt kassalla tilille ja mitään ei kyselty.
Säästä käteisenä ja käytä käteisenä, ei ongelmaa.