Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Hoidon Tarpeessa ' 05 ~viikot 9-10~

25.02.2007 |

[color=8B0000][size=3][b]Tässäpä syksyllä 2005 lapsettomuuspalstalle saapuneet ja hoitoihin lähteneet. Yhdessä tätä vaikeaa polkua kuljemme toisiamme tukien, yhdessä iloiten ja murheet jakaen.[/size][/color][/b]

[color=FF4500][b][size=2]Vaihdoimme pinoutumamme nimen Vasta-alkajista HoidonTarpeeseen, sillä tuskin kukaan meistä enää ihan vasta-alkaja hoidoissakaan on.[/color]

[color=CD0000] Mukaan saavat liittyä edelleen kaikki halukkaat, jotka kokevat seuramme itselleen sopivaksi. Jos omassa esittelyssäsi on jotain lisättävää/muutettavaa, niin pistäpä ilmoittaen, korjaan asian. :)[/color][/size][/b]

[color=EE7600][size=4][b]HoidonTarpeessa ' 05:[/b][/size][/color]

[color=8B4513]************************** **********************[/color]

[color=CD6600]amalia78

Minä 27 ja mies 28 v

Pohjois-Suomessa asustellaan

ensimmäisestä vauvasta haaveillaan.

Yritys aloitettu 04/05

Tutkimuksia ei vielä tehty, clomit olen aloittanu 01/06. [/color]

[color=FF7F00]Bilha

ollaan vm' 77

Helsingistä

ilman ehkäisyä kesästä 2004.[/color]

[color=CD6600]Gerbukka

Olen 28v ja mies 31v

Varsinais-Suomesta

Varsinaiset hoidot aloitettu keväällä 2006

Lapsettomuuden taustalla todennäköisesti miehen siittiövasta-aineet

Inssejä takana 5kpl, kaikki negoja

Seuraavana vuorossa IVF/ICSI.[/color]

[color=FF7F00]Huiskuttaja

Ikää molemmilla 28v

Asumme pk-seudulla

Vauvaprojekti aloitettu 11/04

Takana kolme tuloksetonta inssiä

Eka IVF/ICSI tuoresiirto 1/07 negaa.[/color]

[color=CD6600]Ilpo78

Pirkanmaa

Yritystä takana kohta vuosi.

Kolme inssiä lahjasiittiöillä negaa.

Ensimmäinen IVF 12/06.[/color]

[color=CD6600]LeiMu

Olen 27-vuotias ja mieheni on 30.

Asumme Itä-Suomessa.

Meillä on 2-vuotias tyttö, ja hänet saimme ihan luomusti.

Tytön syntymän jälkeen meillä ei ole ollut ehkäisyä[/color]

[color=FF7F00]Manco

yritystä 12/03

ensimmäinen ICSI 10/2006.[/color]

[color=FF7F00]Mette80

Minä 27v. ja mies 30v.

Lapsukaista ollaan yritetty 3/05 lähtien.

Asustellaan Itä-Suomessa.

Hoidoissa julkisella. Minä tutkimusten mukaan kunnossa, miehellä todettu teratozoospermia, jonka ei kuitenkaan pitäisi olla este raskaudelle.

Lapraskopia 1/07 jossa poistettiin kokonaan löydetty lievä endo .

Takana kolme inssiä negaa

1. IVF maaliskuussa 07. [/color]

[color=CD6600]miliko

Minä 30v ja mieheni 32v.

Yritys alkoi 10/2004.

inssit 11/05, 4/06, 5/06, 7/06 ja 8/06 joista ensimmäinen päättyi keskenmenoon 1/06.

1. ICSI 10/06, kemiallinen raskaus.

2. ICSI 12/06 negaa. 1.PAS 2/07.[/color]

[color=CD6600]möröm

Oon 27v ja mies 37v.

Asutaan Helsingissä ja hoitoihin pääsystä kuultiin juhannuksen aikoihin.

Takana nyt ICSI josta ei tullut raskautta ja kaksi alkiota pakkasessa

toinen ICSI helmikuussa.[/color]

[color=FF7F00]Nonna-80

minä -80, mies -78

yhdessä ollaan oltu vuodesta 2000 lähtien, naimisissa 8/2005 alkaen.

Asumme Helsingissä.

Pillerit jäi pois 10/03

eka raskaus 10/04, joka kuitenkin meni kesken 12/04 viikolla 14+.

Lapsettomuustutkimukset aloitettiin 1/2006

todettiin PCO ja apuna ainakin kesän 2006 Clomit.[/color]

[color=CD6600]pikkuinenpeikko

Olen 29 vuotta, kuten myös mies. Vauvahaaveet laitettu alulle syksyllä 2004.

Tutkimuksia tehty ja hoidoksi suoraan ICSI. Syksyllä pitäisi hoitoon päästä. [/color]

[color=FF7F00]Pingu-78

Mina 29, mies 30

Pääkaupunkiseutu

Ehkäisystä luovuttu 05/04

Esikoinen haaveissa.[/color]

[color=CD6600]tirppa71

Minä vm71, mies vm73

viiteen vuoteen mahtuu ainakin

4xclomit

2x inssit 05 negaa

1. IVF tuoresiirto 05 negaa

2x PAS 06 negaa

2xIVF tuoresiirto 06 negaa

Helmikuussa 1.PAS

Ja sitä esikoista toivotaan... [/color]

[color=FF7F00]Tuittu78

Olen vm-78 ja mieheni -76.

Asustelemme pääkaupunkiseudulla.

Todellinen yritys siis aloitettu 12/04.

Inssit 5/06 ja 1/07 negaa.[/color]

[color=FF7F00]VM1974

31-vuotias, mies on 37 ja miehellä 10-vuotias lapsi edellisestä suhteesta.

Pääkaupunkiseudulla, avioliitossa.

Yhteistä vauvaa on nyt yritetty vuosi (09 / 2004 alkaen) ja yksi haamuplussa saatiin aikaiseksi 06/2005.

Keskenmeno tuli rv 6+3 ja sen jälkeen on epätoivo syventynyt eksponentiaalisesti...[/color]

[color=8B4513]************************************************[/color]

[color=FFD700][size=2]Päivitykset: [/size][/color]

[color=CD919E][size=3][b]Plussanneet Hoidokit:[/b][/size][/color]

[color=CD8C95]EmmaEmilia-79

Olen 26-vuotias kuten myös mieheni.

Asumme Pohjois-Suomessa.

Esikoista ollaan yritetty vuoden 05 alusta tuloksetta.

Ensikäynti VL:ssä joulukuussa 05.

Miehellä todettu azoospermia ja insseillä (lahjasiittiöillä)

yritetään nyt saada sitä omaa nyyttiä.[/color]

[color=FFAEB9]Lupus

Minä 24 v, mies 30 v.

Keski-Suomessa asustellaan

Hoidossa yksityisellä, vika löytyi miehestä

Eka ICSI 03/06 --> nega

Toinen ICSI 06/06 nega

Kolmas ICSI plussa.[/color]

[color=CD8C95]tuupalainen

Tuupa -79 ja mies -77

asuinpaikka Turku

vauva tilattu -03

ei pitäisi olla suurta ¿vikaa¿ kummassakaan

hoidot aloitettu marraskuussa -05.[/color]

[color=FFAEB9]Joalin

Eli mä olen vuosimallia -80 ja mies -76.

Pääkaupunkiseudulla asutaan.

Kuumeilu ollaan aloitettu 8/2004.[/color]

[color=CD8C95]mooli

Minä -75 ja mies yli 10v. vanhempi

Naimisissa ollaan ja kuparikierukan poistatin 05/05

Pk-seudulla asutaan

Hoidossa yksityisellä (Felicitas), molemmat tutkittu ja mitään vikaa ei ole löytynyt.

1. Inssi 05/06 nega (luget)

2. Inssi kesäkuussa 06 (clomit+luget) [/color]

[color=FFAEB9]varjokas

Minä 27v. eli ' 78 ja mies 28v., siis ' 77.

Kanta-Hämeessä asumme pienellä maatilalla.

Esikoistamme olemme yrittäneet huhtikuusta 2004, eli yli kaksi vuotta.

Diagnoosiksi varmistunut PCO, hoidettu clomeilla ja nyt clomit+puregon&pregnyl -pistoshoidoilla.

Näillä aikaan saatu kemiallinen raskaus 03/06. [/color]

[color=CD8C95]viivi99

Minä olen 25v. ja mieheni 31v.

Asustellaan Espoon suunnalla.

Pillerit jätetty 8/04

ensikäynti VL:ssä helmikuussa 06

Miehellä todettu azoospermia, tutkitaan mistä johtuu ja katsotaan sitten jatko sen mukaan. [/color]

[color=FFAEB9]Burde

Minä olen kohta 24v ja aviomies 27v

Asutaan Tampereella

Ekaa muksua yritetty elokuusta 2004.[/color]

[color=CD8C95]keinuhepo

Oon 28v ja mies 24v.

Asustelemme Pirkanmaalla.

Vauvatoivetta on ollut ilmassa heinäkuusta -05.

Mutkia matkaan on tuonut endometrioosi, joka todettiin jo v.2002

ja laparotomiassa leikattiinkin heti. Miehen simppatesteissä tuloksena oli

teratozoospermia (4%normeja, liikkuvuus ja määrä ok).

Aika ensikäynnille TAYS:n hormoni-ja lapsettomuuspolille

on onneksi jo maaliskuun alussa. [/color]

[color=FFAEB9]klovni75

Minä 30v ja mies 38v

Koti on Helsingissä.

Reilu vuosi ollaan oltu naimisissa ja lasta on toivottu saman verran tuloksetta. [/color]

[color=CD8C95]Lilli78

Meilläkin hoitoja aloitellaan 13 kk yrityksen jälkeen.

Minulla ollut ongelmana pitkä kierto ja miehellä hitaat simpat.

Meille on tehty kiertohäiriöideni vuoksi jo siis kaikki tutkimukset.[/color]

[color=FFAEB9]Marenda

Minä olen 22v ja mies 21v esikoistyttäremme on 11k.

Asumme Keski-Suomessa pienessä maalaiskylässä ja naimisissa olemme olleet reilun vuoden.

11kk toivottu toista lasta.[/color]

[color=CD8C95]MollyJii

Minä olen 26 v. ja mies 29 v.

Esikoista on toivottu kesäkuusta 2004 asti.

Keskenmeno ekasta inssistä rv9+0.[/color]

[color=FFAEB9]Mörötin-81

Olemme mieheni kanssa vm.-81

esikoista ollaan toivottu 8/2004 lähtien.[/color]

[color=CD8C95]omena78

Minä -78 ja mies -77.

Asutaan pääkaupunkiseudulla.

Lasta toivottu syksystä 2003

hoitoon hakeuduttiin julkiselle puolelle joulukuussa 2004.[/color]

[color=FFAEB9]pikmin

Olen 28v ja mieheni 29v.

Haaveilemme esikoisesta.

Yritys alkoi 1/05.

Tutkimukset aloitettu: 12/05,

DG:endometrioosi, Hoito: IVF?[/color]

[color=CD8C95]Putkula76

Minä olen 29v, mies 30v.

vauva on ollut toiveissa 6/2004 lähtien.

Asustellaan Pohjois-Savossa. [/color]

[color=FFAEB9]quiero3

minä 24, mies 25

Pk-seutu

Yritystä 01/05 lähtien, molemmissa todettu jotain vikaa.[/color]

[color=CD8C95]Rizzu

Olemme siis Helsingissä asusteleva pariskunta,

minä täytän pian 28, mies on 30.

Ja omaa nyyttiä on toivottu elokuusta 2004 asti.[/color]

[color=FFAEB9]tokkopa

Olen 30 v pk-seutulainen, mies saman ikäinen.

Esikoisen yritystä helmikuusta -05, ensikäynti lapsettomuusklinikalla 01/2006.[/color]

[color=CD8C95]vaimonalku

Olen -80 ja mies samaten

joulusta -04 asti on yritystä

ja mitään ei ole edes lupaillut

nyt julkisella puolella lähete menossa

ja sitä aikaa odotellessa eteenpäin

mennään.[/color]

Kommentit (78)

Vierailija
1/78 |
25.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Otin taas varaslähdön seuraaviin viikkoihin. Jotenkin on helpompi päivittää lista sunnuntai-iltaisin kuin vasta maanantaina, jolloin en edes välttämättä ehdi koneelle.

Meten ja Milikon tietoja päivitin. Ainakaan muiden päivityksiä en viikkopinosta löytänyt. En tiedä olisiko Manco halunnut jo virallisia plussaonnitteluja, mutta päätin sitten puolestasi vielä odottaa kuten itsenikin kohdalla. Toivottavasti ei haittaa!

Kiitos vielä kerran onnitteluista. Eipä siihen testiin tosiaan viivaa tule jos ei raskaana ole, mutta nyt vaan täytyy toivoa että olisi pysyvä raskaus! Voi kun saisin tämän Voiton alun tuolla vatsassa pitää marraskuuhun asti.. *toivoo hartaasti* Aika näyttää.

-Tuittu, edelleen pp11 ja kp27-

Vierailija
2/78 |
25.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä pinossa ei todennäköisyyslaskentaa harrasteta!! :) bdbdbdbd

-Tuittu-

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/78 |
25.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään alotin hiihtokauden, ja olo on taaskin jokseenkin veltto... Kertonee jotain tän hetkisestä kunnostani!

Joo Tuittu ei vielä tännepäin ainakaan onnitteluja, ei saa nuolasta ennenku tipahtaa. En oikein ole osannut päättää miltä mahassa nyt tuntuu, sille että menkat alkaa huomenna vai että on " muuten vaan" paha olo... Ahdistavaa!

Pitäis varmaan mennä nukkumaan niin tulis aamu ja uusi testi nopeammin. Huoh.

Ootkos sä menossa veritestiin, ja jos oot niin milloin? Mulla ois keskiviikkona. Saa nähdä tarviiko mennä.

Voih, jospa tää tästä vielä iloksi muuttuis!

Tirpalle ja EE:lle hyvää ultramatkaa ja Milikollakin kohta h-hetki! Sittenhän (ellei jo nyt??) on jo ainakin Pingun piinapäivät ja mitäs sitten?

Heh, nyt muuten tajusin Tuittu tuon jälkimmäisen viestisi. Hetki siihen menikin!

Öitä!

Vierailija
4/78 |
26.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuittu, testasitko uusiksi??

Mä testasin, ylläri ylläri... Oli kyllä ihan kamala yö, heräilin tosi monesti, kerran sellaseen tunteeseen et nyt kyllä valahti jotain pikkareihin (piti ihan nousta kattomaan), tosin en tiedä miten makuuasennossa voi valahtaa. Noh, aamulla viimesin uni, sellanen olenko hereillä vai en? päätty siihen et menin nyt aamulla testaamaan ja tiputtelu alkoi. Tosi ilosin mielin pysty menemään sit OIKEASTI testaamaan. Tuntui aluks ettei tikkkuun tuu mitään, luovutin ja rupesin torkkumaan vielä puoleks tunniks, työstämään uutta kiertoa ja elämää ilman ystis-plussaa. Mutta sit kun nousin niin kyl siinä on hailu viiva, nyt ihan selvästi näkyvissä vaikka onkin tositosi hailu. Nyt ei auta muu kuin toivoa että se ois totta, useinhan passeissa on niin että alkio on kiinnittynyt " hitaasti" ja plussakin tulee vähän viiveellä... Tästä mua varoitti viimeks viime viikolla yks tuttu jolla pas-vauva. Kaiken kukkuraks mun aconit on nyt loppu, tajusin sen vasta tänä aamuna. Ja mahaankin vähän koskee, ei oo kait sitä pahaa kohtukipua, mutta pelottaa silti.

Oiskos muilla kivempia kuulumisia näin maanantaiaamuun?? Ainakin Tirpan ja EE:n kuulumisia odotellaan!

Ja nyt töihin.

Vierailija
5/78 |
26.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varovaisia onnitteluja Mancolle ja Tuitulle! Nyt vaan kunnollista testitehtailua, kuten joku muukin jo sanoi. Näette miten viiva vahvenee päivä päivältä. Silloin reilu vuosi sitten taisin parin päivän aikana tehdä 5 raskaustestiä ihan vaan nähdäkseni ihanan viivan uudelleen ja uudelleen ja uudelleen ja uudelleen... Lääkäriäkin nauratti moinen hommailu, kun siitä ultrassa kerroin. :)

Itsellä on tosi jännittävät paikat edessä, sillä huomenna meidän reppanat alkiot otetaan sulamaan. Keskiviikkona on mahdollinen siirtopäivä ja paniikki on kyllä valtava. Mitenkähän siitäkin ponnistaa eteenpäin, jos alkiot ei selviäkään? Tiedossa on kevään aikana Tays:n ICSI, joten sen voimin taidan sitten raahautua etenepäin. Sumuttelutkin alkavat todennäköisesti ensi kierrossa. Nyt en muista ollenkaan, että soittavatko ne Avalta väliaikatietoja sulatuspäivänä vai vasta seuraavana. Miten teilä muilla? Jos siirtoa ei tule, niin haluan kyllä ehdottomasti mennä lääkärin luo ultraan siirtoajallani, jotta selviää miten kroppani on reagoinut näihin zumeonin lisäksi liimailtuihin laastareihin. Se arvoitus ei saa jäädä salaisuudeksi, luulisi sen olevan tärkeä tieto lääkärillekin.

Miliko

Vierailija
6/78 |
26.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sori Tirppa kun en ehtinyt eilen vastata sulle, mutta meillä siis oli se ultra-aika tänään 9.30 VL:ssa. Sä käyt muistaakseni Oysin puolella hoidoissa vai onko nekin tuolla VL:n tiloissa? No anyways, tänään siis siellä sydän pamppaillen käytiin ekassa ultrassa ja suureksi onneksi kaikki vaikutti olevan oikein hyvin. Murunen vastasi kooltaan viikkoja 7+0 eli juuri niin kuin pitikin ja pieni sydän siellä vinhasti pamppaili. Kyyneleet silmissä vain tuijotin sitä ja vaikka sen näki itsekin siellä ruudussa, niin koko ajan vaan odotin että lääkäri sanoisi jotain ja se hiljaisuus tuntui kestävän ikuisuuden. Sitten kuitenkin totesi aikansa sopivaa ¿kuvakulmaa¿ etsittyään, että kuten kuvasta näkyy niin kaikki on niin kuin pitääkin ja siellä se sydän läpättelee. Ihan uskomaton helpotus ja onnen kyyneleitä oli mahdoton pidätellä. Ja on vieläkin, vaikka tyynenä yritän olla täällä töissä niin kuin ei mitään :) Kai se on nyt sitten uskottava ja alettava totuttelemaan tähän tilanteeseen, vaikka olin jo yhdessä vaiheessa ihan varma ettei se koskaan tule omalle kohdalle. Pitää vain toivoa, että kaikki menisi hyvin loppuun asti, mutta tästä on kuitenkin hyvä jatkaa eteenpäin.

Mitä siellä Tirpan ultrassa näkyi? Toivottavasti olisi hyviä uutisia kerrottavana, peukut on pystyssä! Mitään todennäköisyyksiä ei näissä kuvioissa tosiaan kannata laskea vaikka melkoista arpapeliä muuten tuntuukin tämä elämä olevan. Sitä paitsi Hoidokkikiintiö on rajaton varsinkin tuolla plussanneissa :)

Mancollakin oli selvää kehitystä tapahtunut viivan vahvistumisen suhteen jo yhden vuorokauden aikana, joten kyllä uskaltaisin jo hyvinkin onnitella ja niinpä sen teenkin :) Eli onnea hirmuisesti ja mukavaa mahan kasvattelua sinnekin suuntaan!

Ja sitä samaa tietysti Tuitulle! Kuulostaa kyllä tosi tutulta sekä tuo sun miehen varovaisuus että sun omakin epäuskoisuus. Meilläkin mies vasta tänään uskalsi ekan kerran sanoa, että kaipa se raskaus totta on, vaikka ainakin viisi raskaustestiä ja niissä vahvenevan viivan oon sille näyttänyt. Toisaalta enpä minäkään kovin luottavainen ole uskaltanut olla, joten kai se pelko on jollain tavalla sisäänrakennettu meillä pitkään yrittäneillä. Itse olin kyllä jo siitä ekasta plussasta aivan umpionnellinen (siis että sen saaminen todella on mahdollista) ja koittakaahan tekin nauttia tilanteesta täysin siemauksin!

Milikolle on myös peukut kovasti pystyssä, että sulatus menisi hyvin ja pääsisitte siirtoon onnistunein lopputuloksin!

Kaikille muillekin huiskutuksia ja oikein mukavaa viikonjatkoa,

toivottelee EE

Vierailija
7/78 |
26.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä se viiva siitä vahvistuu, mullakin viiva oli vain sellainen " puolipaksu" vaikka testasin pp 15 ja pp 16. Loistava juttu!!! :)

Aikamoinen plussa-aalto täällä, toivottavasti sama meno jatkuu!

Ja vielä myös EE:lle tännekin puolelle onnittelut hienoista ultranäkymistä, ja koko poppoolle isot halit!!

-Lupus

Vierailija
8/78 |
26.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Johan oli ilosia uutisia täällä. Varovasti onnittelen Tuittua ja Mancoa ja kovati piän peukkuja bd bd bd Nyt kun vaan lähetätte tänne meijänkin suuntaan pikkasen tarraliimaa ni ois paremmat mahikset :)

).( pp11 ja alkaa vähä jänskättämään... Lauantaina oli vähä menkkamainen olo, mut se meni ohi, tosin sillon näin kyllä untakin että alko vuossadan menkat, joten enneunet ei ny lupaa hyvää. Päätin tuossa että testailen torstaiaamuna...jos en jo keskiviikkona sorru...

Aurinkoisia kevätpäiviä kaikille!!

Pingu

Vierailija
9/78 |
26.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnea vielä EE:lle, nyt kun saitte vahvistuksen pikkuisen olemassaolosta!

Ja Milikolle pidellään huomenissa peukkuja pikkuisten puolesta! Mä en kyllä tiedä yhtään soittelukäytännöistä. Soita Avalle ja kysy, sillähän se ainakin ratkeaa.

Pingulle on kanssa peukut pystyssä! Kertoilehan vaan oireistas jos sellasia on!

Mulle älkää vielä onnitteluja ladelko... Täytynee nyt vaan odotella sitä keskiviikon veritestiä. Jos tääkin nyt heti alkuunsa päättyy, niin sit ainakin suosittelen kaikille minun kanssa piinailua, sillä näköjään saa varman plussan! *virn* Lupushan plussas syksyllä, nyt Tuittu... Mut jospas tää nyt tällä kertaa minunkin kohdalla. Huoh. Odottavan aika on niin pitkä! Mulla tää maha on niin outo, en ota selvää millasta kipua/tuntemusta se lähettää aivoihin. Se nyt aika paljon surettaa. Mutta tissit on kyllä kipeytyneet nyt muutaman päivän aikana, ja ovat yhä kipeät.

Nyt annan taas vuoron muille...

Vierailija
10/78 |
26.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä nyt on pakko onnitella, vaikka Manco miten kiellät:)! Vaikka eipä silti, tuttu tunne, ei sitä uskalla uskoa todeksi. Toivon, että pian uskallatte. Ja että kaikki menee hyvin. Ja yleensähän menee, muuta on turha miettiäkään. Siispä suurensuuri onnitteluhali teille molemmille!

P.S. Kyllä mä sitä niistä mahaoireista aattelinkin;)

Vierailija
11/78 |
26.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä on sitten plussailtu, onnittelut Mancolle ja Tuitulle! Oikein hyvää 9kk aikaa kumpaisellekin! Me muut tullaan sitten joskus perässä..

Passiaan odotteleva Huiskis..

Vierailija
12/78 |
26.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihania uutisia täällä heti kun selkänsä kääntää!

Halirutistus Tuitulle! Ja Mancolle, vaikka miten kieltäisit! Varovaisia onnitteluja ja jaksamista ja vauvaliimaa ja tarrasukkia ja kovasti onnea tuleviin testeihin ja.. ja.. :):):)

Upeeta. :) (itkettää ihan)

-v-

Vierailija
13/78 |
26.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällähän on ollut värikäs viikonloppu!! Valtavat halirutistus onnittelut TUITUlle ja MANCOlle. Kyllä ne hailakatkin viivat plussia on joten paljon tarrasukkia ja vauvaliimaa matkalle mukaan!! =)

Tuitulta piti vielä kysymäni, että kuinka paljon inssi jäi maksamaan yksityisellä kela-korvauksen jälkeen ilman lääkkeitä? Pitää alkaa miettiä tässä ensi kesän varasuunnitelmaa, jos siis alkioissa ei ilmene jotain merkittävää ongelmaa.

PINGUnkin piinailut on jo hyvässä vauhdissa ja TIRPAllakin piinapäivät vähenee. Nyt hyppäätte vaan samaan junaan koko poppoo!

EE:lle isot onnittelut ultrakuulumisten johdosta! Kyllä sie nyt ihan oikeesti olet raskaana! Joko on ilmaantunut jonkinlaisia oireita vai oletko yksi niistä onnellisista, jotka eivät kärsi esim. aamupahoinvoinnista?

MILIKOlle onnea siirtoon! Täällä pidetään peukkuja pystyssäm jotta alkiot selviää sulatuksesta ja että limakalvo oli kasvanut otolliseksi vauvan aluille!

Milloinkas HUISKUTTAJA pääsee PAS:iin? Tehdäänkö sulle omaan kiertoon vai lääkkeellinen PAS? Saitteko te paljon alkioita pakkaseen?

Mitäs NONNAlle kuuluu? Mihin te olette nyt päätyneet hoitojen suhteen, yksityiselle vai julkiselle?

).( Ei mitään uutta. Perjantaina eka ultra ja reseptien saanti käynti ja ens viikolla alkaa sumuttelut. Nyt teillä on kyllä sellanen plussa-aalto, että mie varmaan jään sitten yksin tänne kirjottelemaan. Oikeesti välillä alkaa iskee epätoivo, kun näitä plussia pukkaa joka tuutista ja meille sen tuleminen kestää ja kestää.. Eli siis tosi ihana kun tänne välillä putkahtelee noita uusia nimiä kirjoittelemaan!

Viime keskiviikkona oli siis IVF:n suunnittelukäynti ja täällä tuntuu olevan sangen mielenkiintoisia käytäntöjä.

1. IVF:ssä pyritään saamaan 6-10 munasolua. Siis eikö tuo ole ihan kamalan vähän teihin muihin verrattuna???

2. Pakkaseen laitetaan ainoastaan ykkösluokan alkioita eli sitä huonommat päätyvät roskikseen?? Mutta eikös niitä vauvoja ole tullut huonommistakin alkioista kuin ykkösistä???

3. Punktiosta saa vain yhden päivn saikkua eli siis sen punktiopäivän. Siis onko teillä muilla ollu seuraavana päivänä sellanen olo, että olette kyenneet töihin??

Tuhannet kiitokset teille, jos jaksatte vastata! Jäi nimittäin pikkasen arveluttamaan koko homma, mutta näillä säännöillä siis edetään täällä!

-Mette-

Vierailija
14/78 |
26.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

EE, sulle myös onnittelut sykkivästä sydämestä. On varmaan aika ihmeellistä nähdä kauan odotettu tulos ruudulta! Voi kun joskus sais kokea sen! Tarrasukkia matkallenne!

Mette, missä olette hoidossa? Meillä ei ainakaan ollut muuta tavoitetta IVF:ssä, kun että saadaan soluja ja ei saada hyperiä. Punktion jälkeisenä päivänä menin kyllä töihin. Omatuntoni ei sallinut jäädä kotiin, kun en enää ollut mainittavan kipeäkään. Mutta etköhän kuitenkin saa saikkua tarvitsemasi määrän.

Meillä huomenna PAS:n sunnittelu. Silloin selviää tehdäänkö lääkkeillä vai ilman ( = pelkillä Lugeilla ). PAS:siin päästään ensi kierrosta, olettaen että ovulaatio tulee ja alkiot kestävät sulatuksen. Eli pitkä matka vielä sinne. Olettaisin, että siirto olisi omien laskelmieni mukaan vko 12 tai jo vko 11.

Huiskis

Vierailija
15/78 |
26.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mette, vastaan vielä unohtamiini kysymyksiin. Me saatiin yht 14 alkiota, joista 12 pakkaseen. Meillä 3 noista oli muuta kuin ykkösluokkaa ( 2x2lk ja 1x3lk) ja nekin pakastettiin. Eli mitään muuta kun jakaantumattomia ei heitetty pois. Jakaantumattomaksi meillä jäi 2 kpl kypsistä soluista.

Huiskis

Vierailija
16/78 |
26.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

METTE, vastaan sulle nyt pikaisesti noihin IVF-kysymyksiisi. Oma lääkärini on monesti todennut, että laatu on määrää parempi asia näissä stimulaatioasioissa. Noin kymmenestä munasolusta hän on aina puhunut tavoitteena. Hänen mukaansa labran biologit antavat herkästi lääkärille palautetta huonolaatuisista soluista, jos munasoluja on kasvatettu huimia määriä isoilla lääkeannoksilla. Omalla kohdalla ei ole kahdessa ICSI:ssä ollut isoja määriä follikkeleja tai munasoluja. Alkioidenkaan määrä ei ole huimannut ja olenkin aina kateudesta vihreänä lueskellut muiden tuloksia lähemmäs kahdestakymmenestä solusta.

Luin juuri Väestöliiton lääkärin kirjoittaman artikkelin Simpukka-lehdestä ja tässä siitä lainauksia:

¿Hedelmällisessä iässä olevien naisten munasoluista 70 prosenttia on perimältään normaaleja ja 30 prosenttia poikkeavia. On siis normaalia, että kenellä tahansa naisella lähes kolmannes munasoluista on poikkeavia. Iän myötä poikkeavien solujen määrä kuitenkin lisääntyy ja 40-vuotiailla jopa yli 50 prosenttia soluista voi olla poikkeavia. --- Lapsettomuushoidoissa soluja saadaan kerralla paljon ja kiinnostavaa on ollut se, että ovatko solut samanlaisia kuin luonnollisessa kierrossa. On todettu, että koeputkihoidossa saadut solut ovat useammin poikkeavia kuin luonnollisen kierron solut. Nuorillakin naisilla poikkeavia soluja voi olla jopa 50 prosenttia. Toisin sanoen suuri solumäärä saattaa harhauttaa luulemaan, että solujen suhteen on paljon valinnanvaraa, kun todellisuudessa vain osa niistä on normaaleja. --- Äskettäin kolme tutkimusryhmää totesi, että jos annetaan kevyempi stimulaatio, solujen laatu on parempi eli normaalien ja poikkeavien solujen suhde on sama kuin luonnollisella kierrolla. Siten pienemmästä solumäärästä voidaan saada yhtä paljon käyttökelpoisia alkioita kuin isosta solumäärästä.¿

Vaikuttaa siltä, että näissä lapsettomuushoidoissa taidetaan pyrkiä siihen, että hormoneja käytetään pienempiä määriä kuin aikaisemmin, jotta solujen laatu ei kärsisi. Hoidot siis koitetaan muuttaa kevyemmiksi ja lempeämmiksi ja kyllähän se kuulostaa hyvältä, jos tulokset säilyvät ennallaan tai kenties vaikka paranevatkin.

Tuosta pakastettavien alkioiden laadusta en osaa sanoa, mutta toisaalta tuntuu järkevältä pakastaa vain parempilaatuisia alkioita, jotta niillä olisi paremmat mahdollisuudet selviytyä sulatuksesta ja jatkaa jakautumista. Omat pakastetut alkiomme eivät ymmärtääkseni olleet mitään priimaluokkaa jakaantumisen hitauden vuoksi. Kovin lohdullisesti lääkäri viimeksi totesi, että ei priima-alkiot aina takaa raskauden alkamista, kuten ei sekään ole varmaa, että huonolla alkiolla ei koskaan tulisi raskaaksi. Tämä taitaa olla suurelta osin arpapeliä ja sattumankauppaa mikä alkio jaksaa jatkaa elämistä.

Itse olen saanut aina kolme päivää sairaslomaa. Eli kaksi lomapäivää punktion jälkeen. Omat punktiot ovat onneksi olleet helppoja ja punktion jälkeisenä päivänä olen ollut ihan kunnossa, mutta töihin en kyllä olisi mennyt. Jonkin verran vatsaa on aristanut ja olenkin halunnut ottaa rennosti lepäillen seuraavan päivän.

Miliko

Vierailija
17/78 |
26.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis kun ei ollut testiä..;) Tänään kävin hakemassa kaksi lisää, joten ehkä huomenna uudestaan. Ostin kaksi samanmerkkistä kuin se ensimmäinenkin (ajeltiin sen takia Espoosta kaupunkiin YA:han) ettei tarvitse miettiä testien vahvuuksia ja viivojen paksuuksia. Nyt on ihan pelonsekaiset mietteet. Olen voinut tänään aika huonosti, koko päivän on ällöttänyt. Tekisi mieli sanoa, että valeraskaana olen..:) Myös alavatsatuntemuksia on ollut, tosin myös ajoittaisia menkkakipuja..KÄÄK!

Mette: Meillä nuo inssit ovat maksaneet 200-300e kaikkine kuluineen (ei sis. lääkkeitä). Nämä hinnat siis Väestöliitolla.

On tosi vaikea keskittyä mihinkään muuhun kuin omaan napaan. Toivottavasti ymmärrätte!! EE:lle onnittelut hyvistä ultrauutisista ja Milikolle tsemppiä keskiviikon siirtoon! Mancolle edelleen peukkuja, kuten myös Pingullekin!!

Voi kun tämä olisi totta!!!!!!!

-Tuittu pp12 ja kp28-

Vierailija
18/78 |
26.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

MANCO kyllähän se taitaa kuitenkin jo aikas varmaa olla toi raskaus! Sullahan ei kuitenkaan pp ollu vielä kovinkaan paljoa vai muistanko väärin... Joo eihän ne alkiot kellon tarkkuudella kiinnity joten hormonimäärissä samoinakin piinapäivinä eri henkilöiden välillä voi olla melkoiset!!! Nyt lujasti tarraliimaa

TUITTU jaa-a saas nähä sen todennäköisyysteorian kans. Perjantaina taas ultraan kun ens viikon hiihtoloma sotkee hieman aikatauluja...

MILIKO toivottavasti huurunenät selviää sulatuksesta ja jatkavat kauniisti jakautumista niin että pääsette siirtoon asti. bdbdbd

EMMAEMILIA joo meillä oli OYSin puolella ne ultrat ja muutenkin kun ollaan julkisella puolella. Voin uskoa onnenkyyneleet kun näkee eka kertaa pikkusen sydämenläpätyksen. Onnea onnea onnea!!!!

ON Olo on niinkuin ois Idolsissa, Oulun karsinnoissa pääsin jatkoon. Seuraava etappi on teatteriviikonloppu eli perjantaina on seuraava ultra kun ens viikolla on täällä hiihtoloma. Jotain pientä aktiivisuutta näkyi muttei kuitenkaan täydellisesti joten hieman epävarma olo on nyt. Jokatapauksessa paremmalta näyttää kuin tuoresiirron jälkeen vastaavassa ultrassa. Ja EN saa testata vielä tällä viikolla, vasta ens viikolla....kysyin sitäkin. Kauheinta kuitenkin on se että toiveet nousi hujahtamalla ylös vaikka ihan selviä menkkatuntemuksia on: selkää jomottaa niin pirusti ja mahaa nippailee. Saan nähdä vaihtuuko just kp1 siinä ultrapöydällä perjantaina. Ja sen tietää, että jos menkat alkaa, taas tullaan alas ja kipeesti.

Ei auta kuin odottaa perjantaita. Huoh.

Huiskutukset kaikille ja iloista mieltä.

tirppa ja nökkönen pp7 (kp26/27-35)

Vierailija
19/78 |
26.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt alkoi jotenkin pelottaa se huominen testaus.. Mitä jos se onkin puhdas nega? Tai viiva ei ole yhtään vahvempi? Sitten olen kyllä ihan hermoraunio..:/

Veritestiin en ajatellut mennä. Lääkäri sanoi inssin jälkeen, että parin viikon päästä voi tulla, mutta voi tehdä myös kotitestin. Nyt kun on epävarma olo, niin tekisi mieli mennä!!! Ehdin Väestöliittoon kuitenkin vasta torstaina.

Hyviä kuulumisiahan Tirpalla oli ultrasta.. bdbdbd vaan ja tsemppiä perjantaille!! :)

-levoton Tuittu (ja Voitto?!?)-

Vierailija
20/78 |
26.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihania uutisia täällä! Vaikka vielä taidatte itse olla hieman epäuskoisia, niin etteköhän te molemmat kuulkaa ole ihan aikuistenoikeasti raskaana! Onnea kovasti!

-Q-