Kuka kehottaa työttömiä hakemaan siivoustöitä?
Meinaatteko että työnantaja ei ihmettele jos sinne hakee henkilö, joka on tehnyt jotain ihan muuta ja edes hitusen arvostettavampaa työtä kuin siivoustyö (ei siis mitään paljoa kummempaa)? Sanotaanko työnantajalle vastauksena vaan että "no minä haen tänne koska tarvitsen jotain työtä, en ole oman alan töitä nyt saanut hausta huolimatta".
Noinko helposti luulette sen käyvän?
Kommentit (60)
Vierailija kirjoitti:
Taas totaalisen paska aloitus.
Sitäpaitsi joku täysub wtf nainen, ei todellakasn kykene kotisiivoukseen, nykyiseen moderniin omakotitaloon.
Omakotitaloon, joissa in erikoispintoja, marmomria, erikoiskaakeleita, sekä muita erikoispintoja, jotka tulee puhdistaa ja pölyttää eri tavoin.
Moni pösilö oppimaton siivooja ei edes tiedä, ettei parkettilattioita pestä märällä, kuten tömppö siivooja itse pesee, oman vuokra-asuntonsa muovilattiat.
Outoa, että vieläkin tyhmyys on yhä lisääntyvä luonnonvara.
Olin opiskeluaikana siivousfirmassa töissä, ja esimieskin jolla on alan koulutus, kehotti pyyhkimään sen parkettilattian märällä. Vai liekö ollut laminaattia. Olettaisin että parkettilattia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä on mielestäsi "hitusen arvostettavampi" työ? Miten perustelet?
No esim. kaupan kassatyö on hitusen arvostettavampi työ. Siis vain hitusen, sillä eihän sitäkään arvosteta.
Ap
Et perustellut vieläkään. Koita nyt pusertaa perustelu.
Oletko kuullut kovinkin monen arvostavan siivoojan työtä?
Ap
Mä ainakin arvostan siivoojan työtä. Meillä olisi tosi paskasta joka paikassa, jos siivoojia ei olisi. Yksi työ, joka taatusti näkyy, jos sen jättää tekemättä.
Ei tuolla asenteella mitään siivoustyötä tulekaan. Mä sain heti töitä,kun kysyi milloin voin aloittaa ja sanoin vaikka heti,mulla on eväät mukana. Ja sain lähteä heti tutustumaan seuraavan päivän kohteeseen ja nimi meni papereihin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Taas totaalisen paska aloitus.
Sitäpaitsi joku täysub wtf nainen, ei todellakasn kykene kotisiivoukseen, nykyiseen moderniin omakotitaloon.
Omakotitaloon, joissa in erikoispintoja, marmomria, erikoiskaakeleita, sekä muita erikoispintoja, jotka tulee puhdistaa ja pölyttää eri tavoin.
Moni pösilö oppimaton siivooja ei edes tiedä, ettei parkettilattioita pestä märällä, kuten tömppö siivooja itse pesee, oman vuokra-asuntonsa muovilattiat.
Outoa, että vieläkin tyhmyys on yhä lisääntyvä luonnonvara.
Olin opiskeluaikana siivousfirmassa töissä, ja esimieskin jolla on alan koulutus, kehotti pyyhkimään sen parkettilattian märällä. Vai liekö ollut laminaattia. Olettaisin että parkettilattia.
Tiedätkö mikä on esimiehen palkka? Pienempi kuin siivoojalla.
Minä kehotan työttömiä hakemaan siivoustyötä. Aukko CV:ssä on työnhaussa todella huono juttu. Siivoustyö on arvostettua rekrytoijan silmissä. Se kertoo, että kyseessä on ahkera työntekijä, eikä laiska loinen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No esim. kaupan kassatyö on hitusen arvostettavampi työ. Siis vain hitusen, sillä eihän sitäkään arvosteta.
Ap
Et perustellut vieläkään. Koita nyt pusertaa perustelu.
Oletko kuullut kovinkin monen arvostavan siivoojan työtä?
Ap
Mä ainakin arvostan siivoojan työtä. Meillä olisi tosi paskasta joka paikassa, jos siivoojia ei olisi. Yksi työ, joka taatusti näkyy, jos sen jättää tekemättä.
Mitä sillä arvostuksella tekee, ei mitään. Raha se on mitä tarvitaan, ei arvostusta.
Vierailija kirjoitti:
Minä kehotan työttömiä hakemaan siivoustyötä. Aukko CV:ssä on työnhaussa todella huono juttu. Siivoustyö on arvostettua rekrytoijan silmissä. Se kertoo, että kyseessä on ahkera työntekijä, eikä laiska loinen.
Ajattele, oletko koskaan kuullut suuryrityksen toimitusjohtajasta, jolla olisi pienempi palkka kuin tsupparilla? Hyvä, en minäkään.
Vierailija kirjoitti:
Oon hakenu. Kysyivät miksi raksa-akkana haen siivoojaksi, sanoin että ei oo oman alan hommia nyt. Eivät palkanneet, kuulemma en pysyis kauan töissä ni eivät viitti perehdyttää.
Vierailija kirjoitti:
Selvä, toimareillekin voidaan maksaa 9 e/pvä työkokeilusta, kun eihän heillä ole aikaisempaa kokemusta toimarin työstä=)
Oikeastaan tätä voisi laajentaa kansanedustajiin, ministereihin ja presidentteihin. Jos ei ole aiempaa kokemusta niin oikeastaan itse saisivat maksaa lahjusrahaa siitä ilosta, että saavat edes tehdä töitä. Muutoin palkka on 9 e/pvä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oon hakenu. Kysyivät miksi raksa-akkana haen siivoojaksi, sanoin että ei oo oman alan hommia nyt. Eivät palkanneet, kuulemma en pysyis kauan töissä ni eivät viitti perehdyttää.
Aloin sitten treidaamaan. Voikohan sen laittaa CV:hen aukkoa poistamaan?
Vierailija kirjoitti:
Ei tuolla asenteella mitään siivoustyötä tulekaan. Mä sain heti töitä,kun kysyi milloin voin aloittaa ja sanoin vaikka heti,mulla on eväät mukana. Ja sain lähteä heti tutustumaan seuraavan päivän kohteeseen ja nimi meni papereihin.
Asenteella ei ole merkitystä. Pärstäkerroin, suhteet, aikaisempi työkokemus, kyvykkyys ja ihan vaan hyvä tuuri, niillä se ratkeaa.
Vierailija kirjoitti:
Niin. Yrityksen omistaja ei usko, että jäät töihin jos koulutus kuitenkin on paremmin palkatulle alalle. Tosin voihan sitä uskottavuuden vuoksi tulla väkisin töihin meiningillä: tulen nyt teille töihin maksatte sitten palkkaa tai ei. ( tämä on liki tositarina)
Kaikki työpaikat eivät ole vakinaisia. Samahan se on kuka sen määräaikaisen siellä heiluu.
Työhaluisuus puree aina työnantajiin. Toki he ymmärtävät että lähdet jos saat parempia hommia, mutta se ei haittaa. Myös ne parempien hommien työnantajat arvostavat sitä että olit siivoamassa etkä työttömänä.
Hae ap oppisopimusta siivoukseen.
=käyt koulutuksen
=saat palkkaa
=olet sopimuksen ajan sitoutunut työhön
=pääset samaan tai eri paikkaan
... tosin et tuolla asenteella :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Asenteella ei ole merkitystä. Pärstäkerroin, suhteet, aikaisempi työkokemus, kyvykkyys ja ihan vaan hyvä tuuri, niillä se ratkeaa.
Asenteella ON merkitystä. Jos ei halua eikä suostu kyseiseen paikkaan töihin niin ei fyysisesti väkisinkään voi tulla kotoa hakemaan töihin heille.
Vierailija kirjoitti:
No siksi että koulutus. Siistijällä ei sitä ilmeisesti tarvita.
Itse voin rehellisesti sanoa että fysiikani ei kestä päivääkään siivoustyötä,joten miksi siis edes hakisin?
Vierailija kirjoitti:
Hae ap oppisopimusta siivoukseen.
=käyt koulutuksen
=saat palkkaa
=olet sopimuksen ajan sitoutunut työhön
=pääset samaan tai eri paikkaan
... tosin et tuolla asenteella :D
Miksi ihmeessä käy koulutuksen kun ilman koulustakin saa töitä ja yleensä vielä paremmin palkattuna?
Arvostuksella ei myöskään saada taloutta nousemaan. Raha tätä maailmaa pyörittää, ei arvostus.