Kuka kehottaa työttömiä hakemaan siivoustöitä?
Meinaatteko että työnantaja ei ihmettele jos sinne hakee henkilö, joka on tehnyt jotain ihan muuta ja edes hitusen arvostettavampaa työtä kuin siivoustyö (ei siis mitään paljoa kummempaa)? Sanotaanko työnantajalle vastauksena vaan että "no minä haen tänne koska tarvitsen jotain työtä, en ole oman alan töitä nyt saanut hausta huolimatta".
Noinko helposti luulette sen käyvän?
Kommentit (60)
Vierailija kirjoitti:
Itse voin rehellisesti sanoa että fysiikani ei kestä päivääkään siivoustyötä,joten miksi siis edes hakisin?
Eihän se monella kestäkään. Tai saattaa hetken kestää, mutta sitten tulee vaivoja. Ihottumiakin voi tulla. Puuvillakäsineet siivoushanskojen alle pitäisi ehkäistä niitä.
Vierailija kirjoitti:
Itse voin rehellisesti sanoa että fysiikani ei kestä päivääkään siivoustyötä,joten miksi siis edes hakisin?
Itse sotkisin tahalleni, tulisi aika nopeasti valituksia asiakkailta-> aika äkkiä saisin kenkää. Toinen vaihtoehto tietenkin on, että rikon kalliita asiakkaiden tavaroita, vaikkapa pääoven tai kalliim vitriinin, ehkä pudotan Tynelin merkkilampun, voisi tulla aika äkkiä kenkää=) Kolmas vaihtoehto on, että en pysy vaaditussa aikataulussa mukana, aika äkkiä tulee varmaan kenkää kun siivoan liian hitaasti=) Muita vaihtoehtoja voisi olla vaikkapa nousuhumalassa töihin tuleminen tai asiakkaiden seksuaalinen lääppiminen, aika äkkiä saisi varmaan kenkää, jo samana päivänä=)
Jaa, mutta mites toi aulatyö, ehkä voisin heittää puhelinvaihteen lattialle=)
Itseäni hävettäisi, jos tapaisi jonkun potentiaalisen miehen ja hänen kysyessä mitä teen työkseni, joutuisin vastaamaan että siivoan.
Vierailija kirjoitti:
Kaupan kassan ei tarvitse osata yhtään mitään.
Kone tekee kaiken työn.
Kassa sanoo vaan hei ja hyvää päivän jatkoa.
Se työ on oikeasti paljon kuormittavampaa kuin miltä se näyttää.
Vierailija kirjoitti:
Arvostuksella ei myöskään saada taloutta nousemaan. Raha tätä maailmaa pyörittää, ei arvostus.
Aika moni menisi siivoojan työhön, jos se olisi arvostetumpi. Sillä säästettäisiin tuissa ja se auttaisi taloutta nousemaan. Arvostuksella ON suuri merkitys.
Vierailija kirjoitti:
Mikä on mielestäsi "hitusen arvostettavampi" työ? Miten perustelet?
Älkää pliis menkö näihin rölleihin
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hae ap oppisopimusta siivoukseen.
=käyt koulutuksen
=saat palkkaa
=olet sopimuksen ajan sitoutunut työhön
=pääset samaan tai eri paikkaan
... tosin et tuolla asenteella :D
Ei minua siivoustyö kiinnostaisikaan. Mitä sanoisin, jos joku kysyisi mitä teen? "Siivoan kun ei nyt muutakaan ole." Ei, ei, ei.
Muistan kun olin opiskelija ja vastasin eräälle ihmiselle tekeväni siivoustyötä rahan eteen. Siihen hän tokaisi "no se ei ole ainakaan sinun alasi, et sä ole mikään siivooja vaan parempi!". Että semmoisia asenteita ihmisillä on.
Ap
Onko näistä sun opiskeluvuosistasi kauankin aikaa, nimittäin meillä sairaalassa on erittäin tavallista, että sairaalahuoltajina on opiskelijoita. Yleensä yliopisto-opiskelijoita, joiden aikataulut mahdollistavat vuorotyön. Jollakin ne laskut on maksettava. Mä maksoin myös asuntolainan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No esim. kaupan kassatyö on hitusen arvostettavampi työ. Siis vain hitusen, sillä eihän sitäkään arvosteta.
Ap
Et perustellut vieläkään. Koita nyt pusertaa perustelu.
Oletko kuullut kovinkin monen arvostavan siivoojan työtä?
Ap
Mä ainakin arvostan siivoojan työtä. Meillä olisi tosi paskasta joka paikassa, jos siivoojia ei olisi. Yksi työ, joka taatusti näkyy, jos sen jättää tekemättä.
Mitä sillä arvostuksella tekee, ei mitään. Raha se on mitä tarvitaan, ei arv
Siivoojalle maksetaan kunnalla jopa enemmän, kuin perussihteerille. Toki kunnassa on myös asiantuntijoita sihteeri -nimikkeellä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No esim. kaupan kassatyö on hitusen arvostettavampi työ. Siis vain hitusen, sillä eihän sitäkään arvosteta.
Ap
Et perustellut vieläkään. Koita nyt pusertaa perustelu.
Oletko kuullut kovinkin monen arvostavan siivoojan työtä?
Ap
Miksi ei arvostaisi? Itse en ainakaan kykenisi kuuraamaan kaikkien käyttämiä paskapönttöjä tai siivoamaan ihmiseritteitä rappukäytävistä. Saatikka mikä vastuu vaikka jossain sairaalan siivouksessa on. Todellakin ihmiset arvostaa! Mun unelma olisi myös, että meillä kävisi kotona siivooja tekemässä viikkosiivouksen, valitettavasti ei ole siihen rahaa. Ja kun on ollut työpaikoissa joissa käy siivooja ja työpaikoissa, joissa täytyy itse siivota töiden ohella, niin todellakin arvostan sitä, että itse voi keskittyä omiin töihinsä, eikä tarvitse heilua kaiken muun päälle vielä rättien ja luuttujen kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Arvostuksella ei myöskään saada taloutta nousemaan. Raha tätä maailmaa pyörittää, ei arvostus.
Aika moni menisi siivoojan työhön, jos se olisi arvostetumpi. Sillä säästettäisiin tuissa ja se auttaisi taloutta nousemaan. Arvostuksella ON suuri merkitys.
Enpä tiedä onko Auri Kananen tehnyt siitä arvostettavampaa, luulisi sen jo näkyvän jos siivoustyöstä olisi tullut trendikästä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
=käyt koulutuksen
=saat palkkaa
Ei minua siivoustyö kiinnostaisikaan. Mitä sanoisin, jos joku kysyisi mitä teen? "Siivoan kun ei nyt muutakaan ole." Ei, ei, ei.
Muistan kun olin opiskelija ja vastasin eräälle ihmiselle tekeväni siivoustyötä rahan eteen. Siihen hän tokaisi "no se ei ole ainakaan sinun alasi, et sä ole mikään siivooja vaan parempi!". Että semmoisia asenteita ihmisillä on.
Ap
Onko näistä sun opiskeluvuosistasi kauankin aikaa, nimittäin meillä sairaalassa on erittäin tavallista, että sairaalahuoltajina on opiskelijoita. Yleensä yliopisto-opiskelijoita, joiden aikataulut mahdo
Siis kyllähän siinäkin siivousfirmassa oli paljon opiskelijoita töissä. Ihmisten suhtautuminen vaan oli tuollaista usein että miksi teet tuollaista kun sinusta olisi parempaankin. Minähän tein sitä vain rahan vuoksi opiskeluaikana.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Itseäni hävettäisi, jos tapaisi jonkun potentiaalisen miehen ja hänen kysyessä mitä teen työkseni, joutuisin vastaamaan että siivoan.
Vaimoista kummiskin löytyy siivoojia.
Helppo sanoa....merkityksetön lause.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
=käyt koulutuksen
=saat palkkaa
Ap
Onko näistä sun opiskeluvuosistasi kauankin aikaa, nimittäin meillä sairaalassa on erittäin tavallista, että sairaalahuoltajina on opiskelijoita. Yleen
Siis kyllähän siinäkin siivousfirmassa oli paljon opiskelijoita töissä. Ihmisten suhtautuminen vaan oli tuollaista usein että miksi teet tuollaista kun sinusta olisi parempaankin. Minähän tein sitä vain rahan vuoksi opiskeluaikana.
No kaikkihan me tehdään sitä rahan vuoksi, eikä rakkaudesta lajiin. Varsin suuri osa ihmisistä käy töissä rahan vuoksi. Ehkä sun ei pitäisi olla niin herkkä "ihmisten suhtautumiselle", etenkään näinä aikoina kun työt ovat kaikilla tiukassa, eikä noin ummehtunutta asenteellisuutta juuri esiinny?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vaimoista kummiskin löytyy siivoojia.
Hyvännäköisiä siivoojia?
Voi kuule, meille tuli yliopiston käynyt nuori nainen siivoomaan sillä asenteella et tää on tyhmien työ ja kaiken osaa ja pystyy mitä vain tekee. On ollut hommissa kohta 2 v. Eikä vieläkään mene jakeluun useimmatkaan asiat. Samoja hommia tekee, unohtaa joka kerta jotain eikä minkäänlaista maalaisjärjen käyttöä. Käytöstapojen perusteella arvioin jo alkuun et täys hömelö. Piti paikkansa.
Voi hakea kehottamattakin.
Valitsevat kenet valitsevat.
Vierailija kirjoitti:
Voi kuule, meille tuli yliopiston käynyt nuori nainen siivoomaan sillä asenteella et tää on tyhmien työ ja kaiken osaa ja pystyy mitä vain tekee. On ollut hommissa kohta 2 v. Eikä vieläkään mene jakeluun useimmatkaan asiat. Samoja hommia tekee, unohtaa joka kerta jotain eikä minkäänlaista maalaisjärjen käyttöä. Käytöstapojen perusteella arvioin jo alkuun et täys hömelö. Piti paikkansa.
No olihan siellä opiskeluaikani siivousfirmassakin kaikennäköistä sakkia. Osa hoiti homman paremmin, osa huonommin. Se ei olekaan aloitukseni ydin vaan se, että miksi joku tälläkin palstalla kyseli että miksi työttömät ette hae siivoushommiin.
Ap
Ap