Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi työkaveri saa sanella työpaikalla paljon enemmän asioita kuin muut?

Vierailija
20.12.2024 |

Määrää työvuoroja ja saa toiveensa läpi, kouluttautuu jatkuvasti yrityksen piikkiin, epäasiallinen käytös suvaitaan

Kommentit (35)

Vierailija
21/35 |
20.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi alistut? Ala säkin määräillä ja kouluttautua. Sano, et on näemmä käytäntö täällä. 

näin pomona voin sanoa, että jos tulet minulle ulisemaan ja olet kateellinen salarakkaalleni, niin voit etsiä uuden työpaikan.

Vierailija
22/35 |
20.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hän on alfa ja te muut olette vässyköitä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/35 |
20.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olin tuollaisessa työpaikassa, että sain kaikki toiveet läpi. Oikeastaan ilmoitin pomolle, että pidän loman silloin ja silloin tai haluan tehdä lyhyemmän päivän x päivänä ensi viikolla. Meitä oli yrityksessä 2 vakituista (pomo ja minä), pomo teki itse, jos mä en halunnut jotain vuoroa tehdä. Pienessä yrityksessä tuo jotenkin toimi, mutta kyllä tilanne oli myös se, että mikäli pomo toivoi jotain silloin, kun en ollut pyytänyt vapaata, mä tein sitten pidemmän päivän, jos töitä oli.

Vierailija
24/35 |
20.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Epäreilua.

Vierailija
25/35 |
20.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten se yrityksen piikkiin kouluttautuminen on huono asia? Itselleni ainakin työnantaja on tarjonnut kaikki mahdolliset lisäkoulutukset ja kurssit, koska sehän on heille investointi. 

Noissa työvuoroissa ja lomissa on vähän se, että jos muut eivät saa suutaan auki, niin sitten joku pääsee pakostakin päsmäröimään. Mun työpaikalla perheelliset saavat aika pitkälti etuoikeiden varata lomat ja vuorot ensin, koska heillä lapset ja puolisot vaikuttavat näihin. Mä (perheetön ja yksin elävä) saan sitten sen mitä muilta jää. Ei se ole oikein koskaan edes haitannut, koska syyt ovat ymmärrettävät.

Epäasiallisesta käytöksestä kannattaa valittaa työsuojeluvaltuutetulle. Ehkä sitä käytöstä suvaitaan, koska kukaan ei siitä sano eteenpäin niin ei tajuta puuttua.

Vierailija
26/35 |
20.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus myös firman käytäntöjen osaaminen auttaa. esim. meillä lomatoiveet ja vapaatoiveet esitetään sähköiseen järjestelmään tietyllä aikasyklillä. Minä käytän järjestelmää aktiivisesti, muutama työkaveri ei käytä. Esimiehen on helppo jakaa minulle toiveiden mukaiset vapaapäivät, kun hän tietää toiveeni (tietenkään kaikki toiveet ei toteudu).Koska hän ei ole ajatusten lukija, niin työkavereiden toiveet toteutuu harvemmin.  

Vierailija
27/35 |
20.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten se yrityksen piikkiin kouluttautuminen on huono asia? Itselleni ainakin työnantaja on tarjonnut kaikki mahdolliset lisäkoulutukset ja kurssit, koska sehän on heille investointi. 

Noissa työvuoroissa ja lomissa on vähän se, että jos muut eivät saa suutaan auki, niin sitten joku pääsee pakostakin päsmäröimään. Mun työpaikalla perheelliset saavat aika pitkälti etuoikeiden varata lomat ja vuorot ensin, koska heillä lapset ja puolisot vaikuttavat näihin. Mä (perheetön ja yksin elävä) saan sitten sen mitä muilta jää. Ei se ole oikein koskaan edes haitannut, koska syyt ovat ymmärrettävät.

Epäasiallisesta käytöksestä kannattaa valittaa työsuojeluvaltuutetulle. Ehkä sitä käytöstä suvaitaan, koska kukaan ei siitä sano eteenpäin niin ei tajuta puuttua.

Ei sen pitäisi noin mennä että perheelliset saa kaapia kermat kakun päältä työvuoroissa

Vierailija
28/35 |
20.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kateus on kamalaa katsottavaa. Kaiken pitäisi mennä aina tasan, muuten tulee paha mieli. 

Vierailija
29/35 |
20.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei sen pitäisi noin mennä että perheelliset saa kaapia kermat kakun päältä työvuoroissa

Ei ehkä pitäisi, mutta näin se usein menee. Jos perheelliset työkaverit ilmoittavat, että eivät voi olla vuorossa X, koska lapsi on kipeä tai lapsi pitää hakea/viedä päiväkotiin tiettyyn aikaan, niin ei siitä jaksa alkaa vänkäämään vain periaatteen vuoksi. Tai jos heidän pitää olla lomilla silloin kun lapsilla on koulusta/päiväkodista lomat. Mulla kuitenkin on todella joustavat aikataulut, koska mulla ei ole elämässäni muuta aikataulutettavaa kuin työt. 

Vierailija
30/35 |
20.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi kyselet täällä asiasta?

Vierailija
31/35 |
20.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei sen pitäisi noin mennä että perheellis

Vuorotöissä tuo on etu perheettömille. Pystyy haalimaan enemmän sunnuntaivuoroja = isompi palkka vähemmällä työmäärällä.

Vierailija
32/35 |
20.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä oon jo ilmoittanut milloin pidän ensi vuonna lomat. Nuin. Se on ilmoitusasia. 

Vierailija
33/35 |
20.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä oon jo ilmoittanut milloin pidän ensi vuonna lomat. Nuin. Se on ilmoitusasia. 

Ilmoitan pitäväni samaan aikaan.

Vierailija
34/35 |
20.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti: Vuorotöissä tuo on etu perheettömille. Pystyy haalimaan enemmän sunnuntaivuoroja = isompi palkka vähemmällä työmäärällä.

Vähemmällä työmäärällä? Meillä on ainakin sunnuntaisin ihan samat hommat kuin muinakin päivinä, mutta vähemmän väkeä töissä. Eli työmäärä on isompi.

Samoin joku yövuoroja tekemätön vinkuu, kun laiskat haluavat tehdä yövuoroja. Niin, yöllä kääntelet ja vaihdat ihan yksin vaipat niille, jotka päivällä hoidetaan parityönä. 

Vierailija
35/35 |
20.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti: Vuorotöissä tuo on etu perheettömille. Pystyy haalimaan enemmän sunnuntaivuoroja = isompi palkka vähemmällä työmäärällä.

Vähemmällä työmäärällä? Meillä on ainakin sunnuntaisin ihan samat hommat kuin muinakin päivinä, mutta vähemmän väkeä töissä. Eli työmäärä on isompi.

Samoin joku yövuoroja tekemätön vinkuu, kun laiskat haluavat tehdä yövuoroja. Niin, yöllä kääntelet ja vaihdat ihan yksin vaipat niille, jotka päivällä hoidetaan parityönä. 

Silloin teidän tuntisuunnittelu kusee, jos sunnuntaisin teetetään tuplatöitä. Itse olen ollut vuorotöissä, joissa oli kiertävät vuorot eli sunnuntaisinkin oli sama määrä väkeä kuin arkisinkin, koska työmäärät olivat samoja. Tosin työ oli sellaista, että siellä oli sekä naisia että miehiä. Jos tarvitsi omille viikonloppumenoille vapaata työvuoron sattuessa, sunnuntaituuraajan sai satavarmasti, lauantaivuoron tekijöitä ei ollut jonoksi asti.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kahdeksan kolme