Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mulla on paha mieli

Vierailija
25.02.2007 |

Mun miehellä on ollut aikoinaan paha huumeongelma. Siitä on jo vuosia kun viimeksi on käyttänyt kovempaa tavaraa, viimeisimpänä on ollut lääkkeiden väärinkäyttö. Siitäkin on melkein 3 vuotta kun on viimeksi ollut ihan sekaisin niistä.

Saatiin lapsi (tai jo silloin kun san tietää olevani raskaana) ja siihen loppui kaikki sekoilut. Muutettiin, mies ei ole kenenkään vanhojen kavereiden kanssa tekemisissä.

Nyt ongelmana on se että kerran, kun lapsi oli muutaman kuukauden, mies tuli lääkkeissä kotiin. Ei pahasti, kipulääkkeiden " yliannostus" . Lähdin lapsen kanssa heti hotelliin yöksi.

Juteltiin ja koitin ymmärtää että näin voi käydä, takana kuitenkin pitkä sekakäyttö ongelma, joskus voi repsahtaa...

Sovittiin ettei koskaan enää. Sitten viime lokakuussa mies tuli taas töistä kotiin kummallisena. Kielsi kaiken, väitti jos jotakin, mutta näin että taas on mennyt jotain rauhoittavia. Olin silloin niin väsynyt kaikesta että annoin asian olla.

Nyt viime torstaina mies oli taas ottanut kipulääkkeitä väärin. Halusi kuulema koittaa tulisiko niistä niin hyvä olo kuin muisti. EI kuulema tullut. Sanoin että oli viimeinen kerta, en enää luota, olen pettynyt, tuntuu että avioliittomme lähtölaskenta on alkanut.

Mies tietää että seuraavasta kerrasta on poikki. Vai onko? Mies on skarpannut todella paljon elämässään. Haluaa tosissaan muuttua ja on muuttunutkin. Kaikki meillä on hyvin. Se että hä vaan kertoo ettei aina pysty kieltäytymään jostain (useasti kuitenkin pystyy, siis lähes aina). Työkaverilla on lääkkeitä ja hän tyrkyttää niitä. Ja vaikkei tyrkytäkkään niin jos mies niitä haluaa, hän niitä helposti saa.

Mitä teen? Kaikki on meillä muuten hyvin. Mies ei osaa sanoa miksi näin tekee. Teki vaan niin kovin mieli kun ne oli siinä tarjottimella. Onko elämäni aina tällaista? VAi onko se pieni hinta siitä että mies " sekoilee" kerran vuodessa kun kaikki muu on kohdallaan. Se pikku narkkari miehessä nostaa aina joskus päätään. Ei usein, mutta kuitenkin joskus.

Mulla on paha mieli.

Kommentit (35)

Vierailija
21/35 |
26.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

kovasti tässä mietin mitä sinulle sanoisin. Taivahan tosihan se on että päihdeongelma koskettaa koko perhettä, sinun vastuu on siinä, haluaako sitä kestää, miehen vastuu on omasta toipumisestaan. Aina ei tarvitse käydä ammattiauttajalla, oma miehenikään ei niistä tykkää mutta on olemassa vertaistukiryhmiä ja narkeille ne ovat NA-ryhmät, hirveen monet kykenee siellä käynnin johdosta pysymään putsina.

Valitettavasti tuo miehesi tilanne tällä hetkellä näyttää siltä että kovaa vauhtia ollaan menossa pohjalle, narkkina hän tietää sen että ei ole kuin kaksi vaihtoehtoa, joko vetää tai olla kokonaan vetämättä, ei voi vetää vain vähän.

Toivoa vielä sinun ei kannata menettää mutta puhu miehesi kanssa ja kerro kuinka sinua ahdistaa tilanne ja kerro myös tukiryhmistä, googleta teidän paikkakuntanne NA- ryhmä ja jos se on avoin ryhmä, niin voit mennä mukaan ekalla kertaa miehesi tueksi (suljetut ovat tarkoitettu ainoastaan addikteille)

Jos miehesi vaan menee ryhmiin, niin takaan ja vannon että löytää sieltä juttunsa, jos vaan haluaa pysyy putsina, siellä on kaikki aivan samassa tilanteessa kuin miehesi.

Sinullekkin on olemassa oma ryhmä siitäkin voit hakea netistä tietoa, aina apua saa koko perhe kun perheessä on päihdeongelmaa.

Vierailija
22/35 |
26.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

työkaveri miehesi taustan? Onko hän itsekin väärinkäyttäjä? Millainen ihminen ylipäätänstä tarjoaa lääkkeitä toiselle väärinkäyttöä varten?

Tämä on liian suuri houkutin miehellesi!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/35 |
26.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

oli sekä alkoholisti että lääkkeiden väärinkäyttäjä. Hän oli useita vuosia kuivilla alkoholista, mutta käytti silloin erilaisia lääkkeitä jatkuvasti. Minä huomasin heti, kun hän oli lääkkeiden vaikutuksen alainen, vaikka käytös näennäisesti olikin ihan korrektia. Lapsen akoin sen todella ikäväksi. Isäni käytti lääkeitä kuitenkin lähes päivittäin.

Olen myöhemmin ollut paljon tekemisissä päihteiden väärinkäyttäjien kautta työni puolesta. Mikäli miehesi lääkkeiden käyttö on kiuvaamasi laista, mielestäni hänen tilanteensa on hyvä. Pitkän päihdehistorian jälkeen useimmilla tapahtuu retkahduksia. Miehelläsi niitä on loppujen lopuksi ollut vähän ja ne ovat jääneet vain yhteen päivään. Usein ennen lopullista raitistumista tapahtuu retkahduksia.

Kukaan ei voi vastata puolestasi pitäisikö sinun erota vai ei. Uskoisin, että suurin kuormittava tekijä tilanteessa ei niinkään ole miehesi satunnaiset retkahdukset, vaan epävarmuus tulevaisuudesta ja jatkuva varuillaan olo. Olisi tärkeää, että et itse menen liian syvälle tilanteeseen ja sairastu itse. Hanki itsellesi vertaistukea ja ammattiapua. Se auttaa tarkastelemaan tilannetta eri näkökulmista.

Vierailija
24/35 |
25.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

mitäpä jos ohjaisit miehesi hakemaan ihan ammatti apua?

Vierailija
25/35 |
25.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuin sanoa, että olen pahoillani puolestasi, mutta luultavasti miehesi tulee " repsahtamaan" kohta useammin ja useammin. Toivottavasti olen väärässä, mutta jos on kerran taas aloittanut kokeileen niin se varmaan vain siitä pahenee. Aika näyttää...

Vierailija
26/35 |
25.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja se on sitäpaitsi ihan mielettömän vaikeaa saada minkäänlaista apua huumeongelmaan, saatikka sitten ongelmaan joka on kerran vuodessa.

Lapsen turvallisuus on ilman muuta minullekkin tärkeintä, mutta en usko että koskaan tulee sellaista uhkaavaa tilannetta jolloin mies olisi sekaisin lapsen kanssa.

Olen koittanut miettiä asiaa joka kannalta. Monilla miehillä on alkoholiongelmaa ja kaikenlasta muutakin ongelmaa... minun miehellä se on tämä. Mies ei siis juo koskaan kännejä, on hyvä isä, ihana aviomies, ei väkivaltaa. Tuntuu jotenkin hurjalta heitää kaikki pois sen vuoksi että joskus (tosiaan kerran vuodessa) repsahtaa yhdeksi päiväksi.

Vierailija
27/35 |
25.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

tapahtuu hetken huumassa. Jutut ovat siinä ja ne on vielä ilmaisetkin. Se tilanne on vaan jotenkin niin helppo ja vie mukanaan. Siinä ei ajatella mitään... Se että pelkäänkö että mies kotona alkaisi minun poissaollessani syömään lääkkeitä... en pelkää yhtään.

Ne repsahdustilanteet on ihan erilaiset.

Vierailija
28/35 |
25.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en luottaisi.

Vierailija
29/35 |
25.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

sen vuoksi sanon että kerran vuodessa, kun kerran edellisvuonna, kerran viime vuonna ja nyt tämä...

Mlla onkin juuri sen vuoksi paha mieli kun ollaan selvitty helvetistä miehen kanssa ennen lasta. Meillä on kaikki muu hyvin paitsi tämä ongelma. Pelkään että mitä jos kaikki alkaakin alusta... en pysty enkä jaksa enkä enenkaikkea tee sitä lapselleni.

Surettaa vaan kun pelkään menettäväni kaiken hyvän mitä meillä on.

Vierailija
30/35 |
25.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis kaikenkaikkiaan hienosti saanut elämästään kiinni ja päässyt miltei täysin eroon kaikesta menneestä niin tukisin kyllä täysillä jos muuten liitto ok ja kaikki kunnossa. Kannustaisin olemaan ilman ja juuri siihen kannustusta että miten upean työn hän on tehnyt ja voi todella elää ilman aineita. En ainakaan itse antaisi kovin helpolla periksi jolla siis tarkoitan kenkää perseelle meininkiä, tukisin ja tekisin kyllä todella tilanteen selväksi että jos yhtäänkertaa vielä, se on todella viimeinen. Miksi pitäisi heti antaa periksi ja luovuttaa jos rakastaa ja muuten menee hyvin? Siinäkö on erotilastojen salaisuus että ei olla valmiita taistelemaan ja tekemään oikeast töitä parisuhteen eteen vaiko mikä mättää? Sinuna kuuntelisin sydäntä ja jos rakastaa niin kaikki kannustus ja reilu peLin henki päälle! Tsemppiä!!!!

Vierailija
31/35 |
25.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

kyllä sitä saa kun hakee.. vaikka yksityiseltä sektorilta... ens kerralla se ei välttämättä selviä edes hengissä kun vetää lääkkeiden yliannostuksen... kysy mieheltäsi että hakeeko apua vai muuttaako pois.. tai siis näin mä sinuna tekisin!

Vierailija
32/35 |
25.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivottavasti löytyy noilla hakusanoilla, kun en ole ihan varma kirjan täydellisestä nimestä..

Mutta sen kirjan kun lukee, saa monta näkökulmaa tähän ongelmaan. Miehesi on varmaan, kuten suurin osa narkkareista, todella hyvä valehtelemaan. Selityksiä, loistavia sellaisia... mutta kaikki tyynni valhetta.

Kuinka monta kertaa haluat pettyä? Oletko varautunut siihen, että tuo ei todennäköisesti lopu koskaan?

Toivon sinulle kaikkea hyvää, vaikea päätös varmasti - tuo lähteminen tai jääminen.

Vierailija
33/35 |
25.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

annostusta jolloin esim. kipulääkkeiden varsinainen tarkoitus muuttuu huumaavaksi, ei kuolemaan johtavaksi meidän tapauksessa. Ei 10 kipulääkkeeseen kuole.

Ja 11, kiitos, näin minäkin ajattelen. Kun ollaan yhdessä helvetti käyty läpi tuntuu hölmöltä luovuttaa nyt. Joskus vaan pelottaa että mitä mitä jos...

Vierailija
34/35 |
25.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ollaan kuitenkin oltu suhteessa myös jo silloin kun oli tosi pahoja aikoja. Kysymys ei nyt ole siitä mitä narkkarit on ja mitä eivät ole. Tiedän kaiken tämän.

Tunnista ekasta sanasta puhelimessa jos mies ei ole kunnossa. Heti kun näen hänet osaan jo sanoa mitä on mennyt ja suunnilleen määränkin. Ei pysty siis valehtelemaan minulle

Vierailija
35/35 |
27.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hienoa että 39 olet pystynyt olemaan kuivilla!

Ja 40, näinhän se on, helppoa on sanoa että jätä mies... meillä kun ei ole muita ongelmia kuin tämä. En väitä sen olevan pikkujuttu, mutta ei mielestäni nyt eronkaan arvoinen. Jokaisessa liitossa on ongelmansa ja meillä se on tämä.

Mieheni on muuten kaikkea sitä mitä olen aviomieheltä toivonut, rakastava, hellä, huumorintajuinen, hyvä isä, käy töissä, ei juo, ei ole väkivaltaa, viihtyy kotona. Kaikki viikonloput ollaan yhdessä, tehdään perheenä kaikkea kivaa. Mies rakastaa lasta ja minua hyvin paljon.

Minulla on paljon ystäviä ja kavereita ja mielestäni meillä on kaikkein parhain parisuhde. Meillä asioista keskustellaan ja kuunnellaan.

Olen onnellinen. Ainoastaan silloin kun tällaista ikävää tapahtuu olen eksyksissä hetken.

Olen aina kannattanut sitä että miehen pitäisi käydä jossain juttelemassa, mutta hän ei mene niin ei mene.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kaksi kuusi