+++ ENSIKOT viikoilla 9-10 +++
[color=00868B]Haaveilemme ensimmäisestä ikiomasta vauvasta, mutta jostakin syystä Täti Punaisen sijaan Herra Haikara on eksynyt matkalla ja tarvitsee nyt vähän apua! Tutkimuksiin ja hoitoihin on siis tiemme käynyt.
[color=00C5CD]Mukaan mukavaan joukkoomme saavat liittyä kaikki halukkaat esikoistaan toivovat, oli sitten hoitopolkusi vasta alussa tai olet ehtinyt jo sitä pidemmälle kulkemaan!
[color=00868B]Esittelethän itsesi vastaamalla tähän viestiin. Jos
esittelyssäsi on myöhemmin lisättävää tai muutettavaa, vastaa taas, niin päivitämme tietosi.
[color=00E5EE][b][size=2]Ensikot:[/b][/size][/color]
[color=FF69B4]Adette
[color=CD1076] Ikä: Molemmat 27 vuotiaita
Yritystä takana: Syyskuusta 2005
Hoidot: clomit+terolutit. munatorvien aukiolo tutkimus joka ok. verikokeita liuta otettu musta josta löytyi vika keskenmenoille (2 keskenmenoa 8/2006 ja 10/2006 ) verenhyytymistekijöissä häiriö. Viimeistään kesäkuussa 2007 jatkuu tutkimukset/hoidot.
[color=00E5EE]~+~+~+~+~+~+~+~+~+~+~+~+~+~+~+~+~+~+~+~ +~+~+~
[color=FF69B4]Afternoon
[color=CD1076]Ikä: molemmat vuosimallia -73
Kotipaikka: Etelä-Pohjanmaa
Virallinen yritys aloitettu 07/05, pillerit jätetty pois 04/05
Tutkimukset: verikokeet, simppatesti, aukiolotutkimus, useita ultria, 4
kiertoa clomifenia, 2 inssiä tehty tuloksettomina. Siirrytään yksityiselle
hoitoihin 17.1. lähtien. Vikana ilmeisesti ovuloimattomuus, muuta syytä ei tiedossa.
[color=FF69B4]amalia78
[color=CD1076]Eli mulla ikää 27v, mies samaa vuosimallia
Kotipaikka: pohjosen tyttöjä olen
Yritys aloitettu 04/05
Tutkimukset: miehen simpat tutkittu, hitaita ovat, mutta muuten ok. Laparoskopia tehty ja siellä kaikki hyvin. Ensimmäinen inssi 02/07.
[color=FF69B4]_apila_
[color=CD1076]Ikä: minä 84 ja mies 83
Asuinpaikka: pohjanmaalla asustellaan
Yritystä takana: tammikuusta 06
Hoidot: gyne käynnillä ei näkynyt mitään normaalista poikkeavaa. Tarkempia tutkimuksia tehdään loppuvuodesta.
[color=FF69B4]Bianco
[color=CD1076]Ikä: minä 30, mies 32
Kotipaikka: pk-seutu
Yritys aloitettu 03/05
Perustutkimukset tehty loka-marraskuussa ja kaikki periaatteessa ok.
Ensimmäinen inssi 12/06, negaa.
[color=FF69B4]Buumi73
[color=CD1076] Ikä: kumpikin 33v.
Kotipaikka: Pääkaupunkiseutu
Pillerit jätetty pois 01/06
Tutkimukset: verikokeita, ultria, simppatesti. Oma kierto olematon, sitä käynnistämään Terolut-kuuri ja eilen ensimmäinen Puregon-piikki, maanantaina ultraan...
[color=FF69B4]Brooke73
[color=CD1076]Ikä: minä 33, mies yli 40-v.
Mistä kotoisin: Kaakkois-Suomesta
Koska yritys aloitettu: kesäkuussa -05
Mitä tutkimuksia tehty: Tutkimukset aloitettu yksityisellä tammikuussa -07 (jollon yritystä takana reilut 1,5 vuotta) ja vika löytyi miehen simpoista. Elävien ja liikkuvien simppojen määrä vähäinen ja lisäksi vasta-aineita. IVF suunnitteilla helmi-maaliskuulle.
[color=FF69B4]desejo, yleensä vaan dese
[color=CD1076]Ikä: sekä minä että mieheni 28v.
Yritys aloitettu 09/05
Tutkimukset: Perusverikokeet otettu 04/06, kaikki ok. 06/06 ultrattu
pco-tyyppiset munasarjat, gyneltä lugesteronia kiertoja tasoittamaan. 09/09 gyne totesi, ettei ovista taida tapahtua luomusti kuin silloin tällöin
sattumalta ja sain sitten clomit. Resepti odottelee vielä kaapissa, mutta
eiköhän apteekkireissu ole edessä jo ensi viikolla. Miehellä on lähete
simppatutkimuksiin, mutta hidasteena on aikataulusta johtuvia
järjestelyongelmia. Ehkäpä sekin saadaan vielä hoidettua.
[color=FF69B4]-Diina-
[color=CD1076] Ikä: minä 26, mies 27
Asuinpaikka: Etelä-Suomi
Yritys aloitettu: 10/05
Tutkimukset: Tutkimuksissa selvisi, että en ovuloi ainakaan joka kuukausi, joten tilannetta korjaamaan määrättiin Clomit 02/07. Eka Clomikierto ei auttanut, nyt annos tuplattu. Kiertoa säännöllistämään sain Terot. Aukiolotutkimus ok. Mieheltä otettu 2 x näyte, tulos normaalin rajoissa, hieman hitautta. Ensimmäistä inssiä odotellaan.
[color=FF69B4]ElisaDay tai pelkkä ED
[color=CD1076] Ikä: 29 v., mies 31
Mistä kotoisin: pk-seudulta
Koska yritys aloitettu: 02/05
Mitä tutkimuksia tehty: miehellä siittiöitä vähän & hitaita, minulla ei
ainakaan kierronkartoituksessa ovulaatiota. Jonotellaan ICSI:in julkisella
puolella.
[color=FF69B4]Jessica
[color=CD1076]Ikä: Minä 31, mies 34
Kotipaikka: Turun seutu
Yritys aloitettu: 05/05
Tutkimukset aloitettu 09/06, perusverijutut ok, aukiolotutkimusta odotellaan (aika 7.11.06), ollaan tyksin hoivissa. Simpoissa pientä häikkää (vaikka lääkärin mukaan määrä korvaakin laadun). Tulokseton inssi tehty 12/06.
[color=FF69B4]Kathy@
[color=CD1076]Ikä: minä vm.-79, mies vm.-78
Kotipaikka: Jyväskylän maalaiskunta
Yritys aloitettu 09/05
Tutkimukset ovat vasta aluillaan, mulla todettu PCO 05/06, miehen
simppatestissä todettiin, että epänormaaleja siittiöitä normaalia enemmän. Lääkityksenä on ollut nyt terolut. Eka lapsettomuuspolilla käynti on helmikuun alussa ja sillon tietää jatkosta enemmän.
[color=FF69B4]Keiju
[color=CD1076]Ikä: 29v. (mies 28v.)
Kotipaikka: Itä-Suomi
Yritys aloitettu: pillerit jätettiin pois 8/2005. " Tositoimiin" ryhdyttiin
2/2006. Terolut aloitettu 5/2006. Teroista huolimatta kierto muuttunut taas epäsäännölliseksi. Clomit aloitettu 01/07. Mies saanut simppatutkimuksiin lähetteen, mutta ei ole vielä käynyt.
[color=FF69B4]Killa
[color=CD1076]Ikä: molemmat 31v
Kotipaikka: Helsinki
Yritys aloitettu: 8/05
Perustutkimukset tehty Väestöliitossa. Vikaa ei löytynyt. Munasarjoissa
monirakkulaisuutta, muttei pco-diagoosiksi asti. Inssiä suositeltiin
hoidoksi, hoitoihin lähdetään 3/07, jos ei luomuihme yllätä sitä ennen.
[color=FF69B4]kille75
[color=CD1076]Ika: kumpikin vuonna -75 syntyneita
yritysta takana reilu vuosi (enaa ei itsekaan muista tarkalleen)
tutkimukset: Mitaan syyta lapsettomuuteen ei ole loytynyt. Nyt 11/06 kolme inssia takana ja neljas ensi viikolla. Tammikuussa olisi tarkoitus menna ivf:aan.
[color=FF69B4]-marge-
[color=CD1076]Ikä: olen 25v. ja mieheni 26
Kotipaikka: hämeessä asustellaan.
Yritys aloitettu 05/06
Tutkimukset: co-tyyppiset munasarjat todettu 11/06 (yksityisellä). Miehen simpat syynissä mahdollisimman pian. Marraskuun kierrossa munarakkula kasvoi omasta takaa hienoksi, mutta irroteltiin pregnylillä ja tueksi sain luget, mutta tulosta ei tullut. Joulukuussa taukoiltiin ja nyt 01/07 sain clomit.
[color=FF69B4]Naksu
[color=CD1076]Ikä: Molemmat ollaan 26-v.
Kotipaikka: Tampereella asustellaan
Yritys aloitettu: Yritys on aloitettu 9/2005
Tutkimukset: tutkimukset on tehty, mitään vikaa ei löytynyt, inssi 12/06
nega, ivf suunnitteilla syksyksi...
[color=FF69B4]-ninnuli1-
[color=CD1076]Ikä: Molemmat ollaan 27v.
Mistä päin: Kaakkois-suomi
Yritys aloitettu: 04/05
Tutkimukset: Aloitettu elokuussa 06. Miehen simpat, verikokeita, ultra.
Muuten kaikki ok, paitsi pco-epäily. Aukiolotutkimus ok, Metforem-lääkitys ovulaation tukena tällä hetkellä ja maalis-huhtikuussa alkaa " oikeat" hoidot.
[color=FF69B4]-piggeliina
[color=CD1076]Ikä: minä 32v ja mies 31v.
Kotoisin Etelä-Suomesta
Yritys alkanut: pillerit jätetty pois 09/01
Tutkimukset: clomit+terot 3kk 07/02 tuloksetta
02/06 hoitoihin yksityiselle, verikokeet, ultrat, munatorvien
aukiolotutkimus tehty ja kaikki ok, mieheltä otettu 2x simppakoe joista
ensimmäinen oli normaali ja toinen oli normaalin rajoissa, uus clomikuuri 06/06 tuloksetta edessä inssi ens keväänä ja sitten mahdollisesti IVF.
[color=FF69B4]Rouwa
[color=CD1076] Ikä: minä 24v. ja ukko 25v.
Kotipaikka: Pirkanmaa
Yritys aloitettu: 06/06
Taustaa: 2003 endo epäily, 08/06 PCO, minulla ei ole spontaaneja menkkoja enkä myöskään luomusti ovuloi
Tutkimukset: Miehen simpat tutkittu, jotka ovat hyvät, ultria tehty,
clomeja+teroja kokeiltu (eivät sopineet ja käyttö kiellettiin :( ). Vuoden
lopusta saadaan lähete TAYS lapsettomuuspolille. Sitä ennen ei tehdä enää mitään.
[color=FF69B4]s-a-a-r-a, saara vaan;)
[color=CD1076]Ikä:minä22v, mies 23
Mistä kotoisin: tampereen lähikunta...
Koska yritys aloitettu:09/04 on pillerit jätetty pois
Mitä tutkimuksia tehty:mieheltä on tutkittu simpat, niissä vähän häikkää, eli määrä hiukan pienempi kun olis suotavaa ja myös epämuodostuneita on niistä osa. testosteronitaso myös hiukan matala. tosin näiden kummankaan asian ei kuulemma pitäisi ratkaisevasti lapsettomuuteen vaikuttaa...? sitten vielä joku kromosomitutkimus on otettu, mutta tulokset ei ole vielä tulleet. itelle tehty jotain verikokeita...en muista tarkalleen mitä, jotain hormoneja niistäkin mitattiin,niissä kaikki ok. ja myös sokerirasitustesti, kuu-lemma varmuuden vuoksi että jos olis jotain sokerihäikkää joka estäis
ovuloimasta.kaikki kuitenkin ok. munanjohtimien aukiolotutkimus myös
takana,sekin ok. kaks tuloksetonta inssiä takana, nyt on mies
clomifen-kuurilla, ja tää kierto on taukoa, ja sit joulukuussa taas uusi
yritys.
[color=FF69B4]sannuli-80
[color=CD1076]Ikä: Minä 26 ja mies vuoden vanhempi
Kotipaikka: Olemme lounais-suomesta
Yritys aloitettu: pillerit lopetettu alkuvuodesta 2004, tehokkaasti aloitettu yritys elokuussa 2004
Tutkimukset: Siemenneste todella hyvä, ovuloin normaalisti.
Aukiolotutkimuksessa munajohtimet todettiin tukkeessa oleviksi ja niitä yritettiin laparoskopiassa avata siinä kuitenkaan ilmeisesti onnistumattta ja eka ivf hoito nyt ohitse ja mäkeen meni se yritys ja nyt viikolla 7-8 toivottavasti päästään PAS hoitoon. Mulla myös pco toisessa munasarjassa,toinen munasarja onkin vähän niinkuin nuukahtanut..edes stimuloimalla siihen ei saatu potkua. Hoidossa olemme käyneet ensin tyksissä ja nyttemmin turun ava-klinikalla.
[color=FF69B4]Tuiskutiusku
[color=CD1076]Ikä: 24 v. ja miehellä 28 v.
Mistä päin: Itä-Suomi
Yritys aloitettu: 08/05
Tutkimukset: verikokeet (tauteja ei ja hormoonit molemmilla kunnossa), simppatestejä 2 (ekassa normaaleja 0%, tokassa1%), aukiolotutkimus (vasen kunnossa, oikea vähän ahtautunut), ultrassa kaikki ok, miehen ultrassa kaikki ok. Odotellaan pääsyä keskussairaalaan jatkotutkimuksiin ja hoidonsuunnitteluun.
[color=FF69B4]Tuittu78
[color=CD1076]Ikä: 28 ja mies 30
Kotipaikka: Espoo
Yritystä: 12/04 alkaen
Hoidot: Ollaan oltu asiakkaina Väestöliitossa 2/06 alkaen ja yksi inssi
tehty 5/06. Nyt hoitotauolla minun kilpirauhasongelmien takia, kunnes se asia on kunnossa. Muuta syytä lapsettomuuteemme ei ole löytynyt.
[color=FF69B4]trixie2
[color=CD1076]Ikä: Minä 27 ja mies 24v
Kotipaikka: Olemme pohjanmaalta.
Yritys aloitettu: Pillerit jätetty 05/05.
Tutkimukset: Simppatesti ok. Labrat ok. Aukiolotutkimus ok. Kaikki ok.
Menemme ava-klinikalle joulukuussa uudelleen käymään. Hoidot aloitetaan ivf-hoidoilla tammikuussa.
[color=FF69B4]Vannis
[color=CD1076]Ikä: 25, mies 26
yritys aloitettu: 3/05
tutkimukset: verikokeet kaikki normaalit, SSG normaali, 10/06 todettu
lääkärin sanoin " klassiset pco-munasarjat" , simpat melko ok
(epämuodostuneita paljon, mutta huikea kokonaismäärä kai korvaa laadun). Tutkimukset tehty yksityisellä, hoitoja mietitään.
[color=FF69B4]VihervaaranAnna
[color=CD1076] Ikä 28, mies 25.
Paikka: Lounais-Suomi
Taustat: ekat PCO-epäilyt 3/2006, nyt diagnoosi varmentunut.
Lääkitys: E-pillerit jätin 11/2005, mutta ehkäisy pois kokonaan vasta
5/2006, Terolutit sain jo 3/2006 ja Clomifenit aloitin yhdellä tbl/pvä
10/2006. Mies simppatesteissä 11/06, jatkotutkimukset ja mahdollisesti ICSI edessä. Hoitojonossa olemme julkiselle puolelle. (Jonoon 12/06.) Clomit lopetettu.
[color=FFC0CB]*********************************************************
[color=00E5EE][b][size=2]Plussanneet Ensikot:[/color][/b][/size]
[color=FFC0CB]*********************************************************
[color=CD1076]milka1
[color=FF69B4]Ikä: 32
Mistä kotoisin: pk-seutu
Koska yritys aloitettu: klinikalla eka käynti tammikuussa 06
Mitä tutkimuksia tehty: aukiolot, progesteronit ym hormonit, kilpirauhaset, toistaiseksi ei syytä löytynyt miksi ei toimi, takana 5 inseminaatiota luonnonkierrolla, 1 hormoneilla joka johti raskauteen, josta km rv8. Uusi raskaus seuraavasta inssistä.
[color=CD1076]EmmaEmilia eli lyhyesti EE
[color=FF69B4] Ikä: minä ja mies molemmat vuosimallia -79
Kotoisin: Pohjois-Suomesta
Yritys aloitettu: tammikuussa 2005
Tutkimukset: miehen simppatesteistä paljastui karu totuus eli omia siittiöitä ei ole lainkaan. Tilannetta yritettiin korjata kahdella hormonikuurilla, mutta se ei valitettavasti auttanut. Itselleni ei ole juuri tutkimuksia tehty paria verikoetta lukuun ottamatta.
Hoitohistoria: syksyllä 2006 tehtiin yhteensä 4 inssiä lahjasiittiöillä (1. luomukiertoon, 2. clomit+pregnyl, 3. clomit+pregnyl, 4. clomit+menopur+pregnyl) ja kaikista puhdasta negaa. Ensimmäinen IVF tammikuussa 2007, tuloksena 8 top-alkiota, joista 7 pakkaseen ja yksi siirrettiin. Tuosta tuoresiirrosta siis elämäni ensimmäinen plussa :)
LA (jos toivottavasti sinne asti päästään) olisi lokakuun puolivälissä¿
Kommentit (64)
Olen vihdoin onnistunut selättämään flunssan, mutta nyt se sitten on tarttunut mieheen... Joten simppatestiin menoa odotellaan edelleen. Taitaa vielä tämä kierto mennä kyllä ohi hoitoja ajatellen, nyt on kp 19/33. Mutta jotain hyvääkin: vaikka ensin luulin, että ovis olisi ollut jo viime viikolla, niin kyllä se sittenkin taisi olla vasta eilen. Mutu-tuntumaahan tämä on, kun ovistestejä en käytä, mutta ainakin lähes joka kuukausi koskee ihan turkasesti mahaa kp 18, ja niin koski eilenkin. Sunnuntaina oltiin pupuiltu, eli JOS nyt sitten simpat olisivat paremmassa kunnossa lääkityksen ansiosta, niin voisi olla mahdollisuuksia jopa luomuplussaan! Epätodennäköistähän se tietenkin on, mutta ainahan saa haaveilla. Jotenkin tämä kevään tulokin tekee ainakin mulle toiveikkaammaan mielen.
Killan puolesta on kyllä tosi paha mieli. Olet kyllä tosi kiltti miestäsi kohtaan, mun mielestä vähän liiankin kiltti! Kyllä sulla olisi mielestäni täysi oikeus pistää mies vähän tiukemmalle tuon asian kanssa. Eri asia jos hän ei olisi koskaan luvannutkaan mitään, mutta kun hän kerran oli luvannut ja sitten petti lupauksensa, minusta se on väärin! Mutta vaikea tietysti ketään mennä neuvomaan, kun ei tunne livenä. Toivotaan nyt vaan, että miehesi huomaisi itse käyttäytyneensä epäoikeudenmukaisesti ja muuttaisi oma-aloitteisesti mieltään.
Eilen kuulin sitten taas että yksi tuttu odottaa vauvaa, huoh... Olihan se odotettavissa, mutta pahalta tuntui taas silti. Ei kai siihen koskaan totu.
Mutta enimmäkseen kuitenkin mieli ihan toiveikas täällä, tsemppiä ja toiveikkuutta toivottelen kaikille muillekin!
Brooke
Jessiksellä hienoja muniksia joten tsempit loppuviikon inssiin! Pidän hurjasti peukkuja!
Naksu oli niin reippaana ultran jälkeen. Hienoa! Toivottavasti nyt ajoitus osuu kohdalleen. Jännä että lääkärikin rupesi epäilemään follikkeliko vaiko kysta. Mutta hyvä että päätti pregnylin puolesta =) Tsemit sinnekin.
dese ¿ oliko hurjaa biletystä viikonloppuna? Ja onnea ovisplussasta. Se on sitten piinailua tästä eespäin...
Brookellekin toiveet luomuplussaan !! Ja miehelle paranemista flunssasta. Se on kamala tauti taas tänä vuonna. Joku kertoi, että yhdessä kaupungissa pyörii tällä hetkellä n. 200 eri virusta kaatamassa väkeä petiin.....eli kun kaikki ne saa niin johan ehtii sairastaa....huh.
amaliako piinailee? Nyt oon pudonnu kärryiltä, inssikö vai ivf? ja nyt jo pp10?
Tehdäänkö teillä Buumi joku hoito vai luomunako muuten yritetään, vain tuo pregnyl apuna?No mut nyt on sitten hyvä lähtee jännittään seuraavat 2 viikkoo.
Vannikselle myös onnittelut ovisplussasta. Oliko sulla piikitys tai clomit tähän kiertoon?
margelle jaksuja odottelun odotteluun =) ja Killelle kans !
Joko Killan olo alkaa olla parempi? Entäs mies, onko tullut yhtään vastaan? Mä voisin tarjota mun miestä juttuseuraksi vaikka sähköpostilla, mutta tokkopa nuo jäyhät härmälääset sais toisilleen mitään sanottua.....??
Diina ¿ mä niin toivoisin että näkisin unen raskautumisesta, koska mun on tapana nähdä enneunia. Koskaan en ole vain sitä omaa raskauttani nähnyt, joten taitaa siis antaa odottaa se raskaus itseään vieä kauan.
ON: ultrassa käyty ja siellähän se kystan kummajainen edelleen köllötteli. Oli vaan intoutunut kasvamaan. Lääkäri sanoi, että näyttäisi kyllä siltä, että se on sieltä ¿puhkeamassa¿, mutta että odotella varmaan vielä täytyy kierto tai pari. Huomenna soitan AVA:lle ja kysyn mikä heidän kanta asiaan on. Taitaa tällä menolla siirtyä meidän hoidot hamaan tulevaisuuteen. Tänään ei oo tarvinnu kyynelehtiä. Vähän odotinkin, ettei se sieltä minnekään ole häipynyt. Ehkä paha mieli tulee taas sitten yhtäkkiä yllättäen joku päivä...
t. Afternoon
...ennen jumppaan lähtöä. Tuntuu että tämäkin viikko on taas hurahtanut ihan huomaamatta kun huomenna on jo torstai...ja sit kohta taas viikonloppu!
Brooke: hienoa että se pirun flunssa on hellittänyt - vaikkakin pistit sen kiertoon toiselle puoliskolle ;-) Ja pidetään peukkuja luomuplussalle!!!
Afternoon: tsemppiä hoitoihin, tylsää jos menee odotteluksi :( Soititko AVA:lle, mikä oli heidän mielipiteensä?
Kille & Afternoon: inssiä tms ei ole kuvioissa, ihan vaan pregnyl ja ajoitettua pupuilua. Irrotuspiikin pistin la iltana ja alavatsa rupesi kipuilemaan sunnuntai-ip ja varsinkin maanantaina, joten oletan että ovis oli siinä paikkeilla. Pupuilua harrastettiin la ja su, mutta ma mies joutu lähtemään työmatkalle (tyypillistä) joten silloin ei ollut vällyjen alla toimintaa vaikka oltiinkin alustavasti suunniteltu oikein aktiivista yritystä. Mutta toivotaan, että viikonlopun satsista oli hengissä mahdollisimman paljon simppoja ;-) Eikös se ole niin, että simpat elää muutaman päivän joten luulisi, että toivoa on...?
Nyt pitää rientää! Vilkutuksia *vilkuttaa* kaikille!
-Buumi
Saankohan mä mitään kirjoitettua, kun tää yhteys tökkii taas pahemman kerran... No koitetaanpa olla nopsia... :)
Aloitetaas taas itsekkäästi omasta navasta eli puheyhtyes mieheen tämän asian suhteen on edelleen poikki. En vaan ole jaksanut asiasta riidellä, kun tiedän kokemuksesta ettei siitä ole mitään hyötyä. Kotona on siis rauha maassa.
Jessikselle piti jo toivottaa onnea inssiin, jos en ennen perjantaita tänne ehdi (tai pääse läpi)! Toivotaan, että IVF-suunniteluaika jää käyttämättä! :)
Kille: ei tässä oikein auta muu kuin olla rauhallinen. Tässä kohta 7 vuoden yhteiselon aikana oon oppinut tuota ukkoa sen verran tuntemaan, että kaikenlainen raivoaminen ja painostaminen on niin turhaa... Tähän mennessä asiat on aina suttaantuneet jossain vaiheessa, jos vaan on jaksanut olla kärsivällinen! Ja vaikka mä tulistun kyllä helposti, niin olen luonteeltani sellainen enemmänkin sovitteleva, enkä kovasti tykkäisi riidellä.
Brooke: Toivotaan, että sun miehen simpat oiskin kokeneet ¿parantumisen¿ ja luomuplussa yllättäisi teidät! :) Niin, eikä noihin muiden uutisiin taida koskaan tottua... :/
Sä oot muuten ihan kuin mun systeri, se sanoo ihan samaa ettei mun aina pitäisi tyytyä tuon miehen oikutteluihin! :) Tosiaan tuo lupauksen pettäminen on sellainen asia, jolla koitan saada itseäni lietsottua olemaan edes vähän vihainen, mutta kun mä en osaa pitkävihainen olla, niin ei onnistu. Oon aina ollut nopea unohtamaan kokemani kurjuudet, enkä nytkään enää tuota meinaa muistaa, kun mies on ollut oma rakastettava itsensä taas viimepäivinä!
Aftis: kiitos kysymästä, ihan hyvät fiilikset täällä on, kun ei liikaa tuota asiaa jää suremaan! Ja kiitos tarjouksesta, mutta mies kyllä ikinä suostuisi edes sähköisesti keskustelemaan kenenkään vieraan kanssa tästä. Mun mielestä sille ei kyllä tekisi pahaa keskustella tästä jonkun kanssa, joka asian on kokenut. Tuntuu ettei se nyt oikein ole asiaa ymmärtänyt. Tuli mieleen sellainen, että jos se kokee hoidot jotenkin uhkaksi miehisyydelleen, vaikka siitä ei vikaa löytynytkään?!
Siis tää on ihan kauheeta, mä oon kommentoivinani muille, mutta jauhan vaan omasat tilanteestani! Sori! Paras poistua paikalta... Mä lupaan ryhdistäytyä jatkossa! *häipyy nolona takavasemmalle*
Killa
Nyt on kyllä pakko purkaa omaa napaa... Vaikka tää ongelma ei nyt periaatteessa tänne kuulu!
Eli ei oo pakko lukea, mut mun on pakko purkaa johonkin!!!
Meillä menee periaatteessa ihan hyvin ja hoidot pitäisi aloittaa ens viikolla. Eli viralliset sellaset, en vaan vielä tiedä mitä ne on. Oma mies on lähdössä hoitoihin kun " onhan se kai pakko" ...
Mutta... Oma mieli on ihan kauhea... Kun yksi toinen mies (10v vanhempi) pommittaa koko ajan ja jotain on ilmassa omaltakin puolelta...
Tää on varmaan jotain ohimenevää ja enkä halua pilata kaikkea mitä meillä on...
Yritän vain selvittää ajatuksia...
Killalle tsemppiä miehuksen kanssa ja Tuittuko se oli plussannut joku aika sitten!
Muuta en muista mitä piti kommentoida. Anteeksi oma napaisuus...
-ninnuli-
AVAn lääkäri laittoi 2 kuukauden lisäodottelupaussille. Sitten ultrataan taas katsotaan mitä sille kystalle silloin kuuluu. Eipä siis etene meillä tämä prosessi taas minnekään. Sinnehän ehtii jo tulla uusikin kysta tässä odotellessa....Pah! Taidan heittää hanskat tiskiin.
Tällä mielellä siis taas tänään.
t. Afternoon
[color=red]IHANAA NAISTENPÄIVÄÄ!
Mites leidit teillä, muistaako miehesi sinua jotenkin naistenpäivänä? Meillä mies lähti aamuvarhaisella töihin enkä ole häntä vielä nähnyt. Vähän " tekemällä tehtyjä" nämä päivät monesti on, mutta silti on kivaa jos jollain pienellä jutulla muistaisi...
Muistetaan me ainakin tänään taputtaa itseämme olalle. Vaikka välillä on surua ja raskasta, niin olemme kuitenkin ihania naisia kaikki!
-Diiina-
ja hyvää naistenpäivää kaikille minunkin puolestani!
Me ei olla miehen kanssa kumpikaan mitään kauhean romanttisia tyyppejä, eli ei ole ainakaan ennen huomioitu naistenpäivää mitenkään. Ja kyllähän se, kuten ystävänpäiväkin, on jotenkin aika teennäisen oloisia päiviä. Mun mies osoittaa välittämisensä ennemmin ihan konkreettisilla teoilla, saattaa vaikka käydä hakemassa mun hevosille kuormallisen heinäpaaleja tai siivota koko talon pyytämättä tai pestä mun auton tai jotain vastaavaa. Taitaa sopia tuollaisen perusjäyhän suomalaisen maajussin tyyliin paremmin kuin kukkapuskat tai muut romanttiset jutut!
KILLA älä suotta pyytele anteeksi, kyllä se on ihan ymmärrettävää että sun ajatukset on nyt paljolti omassa tilanteessa ja niinhän ne meillä kaikilla tuppaa olemaan!
AFTIS: voi miten tylsää kun joudut vieläkin odottelemaan. :( Mistä ihmeestä tuollaiset kystat oikein ilmestyy..? Nyt alkoi huolestuttaa että totta kai minäkin onnistun kehittelemään jonkun sellaisen juuri sitten kun hoidot muuten pääsisivät vihdoin alkamaan!
Heippa kaikille!
Ihan ensiksi, kirjotin pitkän pätkän äsken ja sitten onnistuin sen kadottamaan kun olin siirtämässä.... Äh!!!! täytyy yrittää uusiks.
Enää huominen puolikas päivä töitä ja ensi viikko lomaa!!!!! Suunnataan suksemme laskettelurinteisiin keski-Euroopassa. Tosin joudutaan palaamaan kotiin jo keskiviikoksi, kun mulla on se lääkäri ja ultra. Joten olen viikon nettipimennossa, no ehkä tule kertomaan lääkärikuulumiset kuitenkin.
Omat tuntemukset tulevaa pas:a kohtaan ovat jotenkin ristiriitaiset tai en oikein tiedä mitä ajatella. Toisaalta toiveet ovat taas korkealta, mutta toisaalta ei haluaisi toivoa liikoja.....Kysymys muille pas:iin menijöille: mitä tapahtuu munasolulle, joka irtoaa ennen siirtoa? Ja voiko se helmöittyä myös? Tää taitaa olla ihan utopiaa, kun ei tähänkään mennessä ole mitään tapahtunut, mutta tuli mieleen tällanen.....
Harrastukseni kautta tutuksi tullut tyttö kertoi tässä pari päivää sitten olevansa raskaana ja otin uutisen vastaan ihmeellisen hyvin. Ei tullut yhtään surullinen olo. Hän ei tiedä meidän toiveista taikka ongelmista. Heidän raskautensa oli ilmeisesti alkanut melko helposti. Huomasin samalla, että miten sitä on unohtanut, että ihmisethän voivat tulla raskaaksi ihan luonnollisestikin ilman ovistestejä, piikittelyjä, verikokeita, ultrissa ravailuja, pillerien popsimisia ym. ihanuuksia. Jotenkin vaan oma tie on ollut ja on niin kivinen, että sitä ihan unohtaa, että raskautumista voi tapahtua helpostikin..... on se vaan niin väärin! Pitäisiköhän haikaralle lähettää kompassi?
Killa: älä murehdi, että olisit liikaa kirjoittanut omasta navastasi. Tää on just se paikka, jossa voi kertoa kaiken. Joten anna palaa vaan! Ei tartte kaikkea murehtia vain oma pään sisällä.
Aftis: voi harmin paikka sun kystaa! Miksei se älyä tulla pois???? Jostain muistan lukeneeni, että kystat voivat olla merkkinä myös endosta..... onko lääkärisi puhunut mitään semmoisesta? Tää ei kyllä oo mikään varma tieto, vaan muistelin lukeneeni jostain endo-sivuilta tms.
Hyvää viikonloppua kaikille jo tässä vaiheessa!! Ja plussailkaa mun loman aikana! :-)
Kille
Laitetaas vähän väriä kehiin pitkästä aikaa...
[color=deeppink]HYVÄÄ NAISTENPÄIVÄÄ ENSKATTARILLE![/color]
Meillä ei luultavasti juhlita naistenpäivää sen kummemmin, kun eipä mies ole tuota noteerannut aikaisempina vuosinakaan ja tuntuu tyhmältä juhlia itse itseään... No toisaalta, kuka se kissan hännän nostaa jos ei kissa itse (vai miten se menee).
Aftis: voi hitsi noita kystia! Tosi harmillista, että niiden takia joudutte odottelemaan! Älä sentään heitä hanskoja tiskiin vielä, mä pidän peukut ja varpaatkin pystyssä että 2 kk kuluttua ei kystia enää ole! bdbd
Ninnuli: kyllähän tänne saa muutkin huolet kaataa! Onpa vaikea tilanne sulla! Vähän paha neuvoa, kun ei tarkemmin teitä tunne, mutta kannattaa tosiaan varmasti kuulostella itseään tarkkaan. Voisin kuvitella, että kun on pitkään oltu yhdessä ja kun iso askel -hoitojen aloittaminen- on edessä, niin tuohonkin tilanteeseen voi joutua. Varsinkin, jos se kolmas osapuoli on kovin aktiivinen. Itse ainakin ajattelen, että voisi olla aika otettu jonkun osoittamasta huomiosta kun kyllähän tää väkisin käy itsetunnolle, kun ei ookaan niin hyvä nainen kuin ne jotka osaavat tulla omin avuin äideiksi. Siihen saumaan sitten voisi olla hyvä jonkun osua. Ja tietty kun tää lapsettomuus useimpia parisuhteita varmasti koettelee, enemmän tai vähemmän. Ei tuossa taida muuta voida, kuin miettiä mitä oikeesti itse haluaa ja kenen kanssa.
Kille: ihanaa lomaa, kuulostaapa mahtavalta! Samperi, kun itse tänä(kin) vuonna jätin laskettelureissun suunnittelemisen väliin, kun ajattelin toiveikkaasti, että jos oonkin raskaana... Nautit nyt oikein kunnolla niin että oot tosi reuntoutunut palatessasi ja pas tuottaakin sitten toivotun tuloksen! :)
Killa
Nyt taitaa tulla romaania... ja ISO OMANAPAVAROITUS!!!
Aloitetaan siitä omasta navasta tietenkin :) Meillä sitten taas lähti huimaa vauhtia asiat rullaamaan. Toissapäivänä käytiin siellä keskussairaalassa juttelemassa hoidoista. Lääkäri ehdotti, että tehtäisiin suoraan ICSI. Kaikki tapahtuu hurjan nopeasti. Eli aloitetaan 24.3. hormoonitoiminnan lamauttava lääkitys ja siitä sitten kaikki lähtee rullaamaan ja jos kaikki käy hyvin, niin punkteeraus on vko 16 tai 17.
Tänään käytiin seksuaaliterapeutin/kätilön juttusilla ja hän kertoi koko hoitoprosessin ja siellä pääsin jo harjoittelemaan konkreettisesti pistämistä. Ei se niin kauheaa ollutkaan kuin kuvittelin.
Mutta täällä sitten mennään hurjaa vauhtia eteenpäin... Pitää itse yrittää pysyä perässä... Mutta on aivan ihanaa kun tapahtuu...
Afternoon: Toivottavasti puhkeaa nopeasti. Kuulostaa vaan tosi hurjalta tuo puhkeaminen... ystävältä leikkasivat kystan, joka oli 9 cm pitkä. Ei ole 2 vuoteen uusinut. Kyllä sitä muuten melkoisesti tavaraa mahtuu tuonne. Anteeksi, ei ollut tarkoitus säikäyttää.
Brooke: Toivottavasti miehen flunssa helpottaa ja pääsette testeihin.
Killa: Voi peeveli, mitä miehesi meni tekemään. Onkohan se miehesi täysin ymmärtänyt mitä ne tutkimukset/hoidot tarkoittavat. Meillä ainakin miestä helpotti, kun ymmärsi, ettei hänen tarvitse tehdä hoitojen suhteen muuta kuin toimittaa ne pienet siimahännät. Tsemppiä teille!!!
Ninnuli: Olen samaa mieltä, kuin Killa. Seuraile rauhassa tuntemuksia. Tässä tilanteessa nimittäin miehiltä saadut katseet ja huomio nousee huimaan arvoon ja se saattaa vaikuttaa arvostelukykyyn.
Kille: Aivan ihanalta kuulostaa teidän lomasuunnitelmat. Kateellisena kuuntelen :)
Gallup: Ostelin alkuaikoina muutaman bodyn ym. vaatteen alennusmyynnistä, mutta nyt ei ole tullut hankittua mitään. Ehkä sen verran olen taikauskoinen, etten hanki ylimääräisiä. Paitsi ne, mitä on sukulaisten lahjoituksina tulleet, kuten pinnasänky ja syöttötuoli. Syöttötuolille onkin ollut sukulaisvieraiden kanssa jo käyttöäkin :)
Kiitoksia kaikille teille, kun olette olemassa.
Tuisku, joka pyörii nyt oman navan ympärillä ja on ihmeissään :)
Aamupäiviä enskalaiset!
Tulin pikaisesti toivottamaan kaikille ihanaa ja rentouttavaa viikonloppua, lähden nimittäin kohtapuoleen kentälle - suuntana Kööpenhamina. Tämä päivä menee ihan työpalavereitten parissa, mutta jään sitten viikonlopun yli sinne shoppailemaan. Ystäväni asuu siellä, joten yöpyminen ja seuralainen järjestyvät kätevästi
Killelle oikein ihanaa lomamatkaa Keski-Euroopan rinteisiin & Tuskulle tsemppiä hoitoihin - ihanaa kun hommat menee eteenpäin! Ja vilkutukset *vilkuttaa* ja halaukset myös kaikille muille!
ON nopeasti: kuten ma kerroin, mulla on ollut pienimuotoista vuotoa joka klinikan mukaan kuulostaa normaalilta ovisvuodolta (mähän pistin irroituspiikin vkonloppuna). Olen miettinyt asiaa pääni puhki, koska mulla nimittäin edelleenkin on vuoto jatkunut vaikka oviksesta on jo jokunen päivä¿kyse ei siis ole mistään runsaasta vuodosta - yhdellä pikkuhousunsuojalla pärjää koko päivän mennen tullen - mutta kuitenkin on ihan vauhko olo Klinikalla totesivat, että koska tämä voi hyvinkin olla mun ensimmäinen ovis (ottaen huomioon mun taustat) vuoto voi olla ihan normaalia ja patistivat vain ottamaan rauhallisesti¿helpommin sanottu kuin tehty! Mitä kokemuksia teillä muilla on ovisvuodosta - sen pituudesta, alavatsan tuntemuksista yms¿.?
Huh, pikkasen ON painotteinen on näköjään munkin raapustus, mutta kun asia niin mietityttää¿
Oikein ihanaa viikonloppua kaikille!!
-Buumi
Tuisku, ihanan nopeesti pääsette icsiin! Tai siis ihanaa ja ihanaa... No ymmärrät kyllä. Eikö teillä päin tarvii jonottaa?? olet kyllä onnekas, että julkinen puoli toimii noin sujuvasti.
Diina, mäkin näen usein unta, että oon raskaana ja nykyään eniten niin, että on vauva. Kerran se oli niin todentuntuista, etten millään tajunnut, ettei se olekaan totta. Tuli kyllä hyvä mieli siitä, kun se oma vauva oli siinä unessa niin ihana!
Jessica, oliko siis tänään inssi?
Kille ja Trixie, ihanaa, että pääsette taas jo kohta piinailemaan. Mä oon jo tippunut teidän vauhdista ;)
Kille, oikein hyvää lomaa! Kuulostaa niin kivalta! Toivottavasti on hienot ilmat. Se on kyllä totta, että raskautuminen ilman hoitoja tuntuu välillä ihan utopistiselta ajatukselta, ehkä siksi, kun omalla kohdalla se on just sitä. Toisaalta sitä helposti ehkä ajattelee, että kaikki muut saa tosta vaan lapsia, eikä huomaakaan sellaisia, jotka ei hoidoista paljon huutele.
Buumi, toivotaan että teillä nyt tärppää! En oo minäkään kuullut ovisvuodosta tai kokenut mitään sellaista. Ota kuitenkin rauhallisesti vaan, kyllä ne siellä klinikalla tietää. Tsemppiä piinapäiviin ja mukavaa matkaa!
Sannuli, miten menee? Joko on testaaminen ajankohtaista?
Brooke, haaveilu on tosiaan ihan sallittua! Ja kevään tulo piristää kanssa kummasti.
Aftis, voi itku minkä teki se kysta! En oikein tiedä, mitä sanoisin, varmasti niin ikävää joutua vielä jäähylle. Kysyit meidän hoidosta tähän kiertoon, niin ei oo ollut mitään lääkitystä, kun tämä on välikierto kahden ivf:n välissä. Kävin kyllä vyöhyketerapiassa alkukierrosta, jos se jonkunlaiseksi lääkkeeksi lasketaan. Oli mukavaa ja rentouttavaa! Meen varmasti uudestaankin, jos rahatilanne sallii.
Killa, harmi, että tilanne ei etene miehen kanssa. Olet kyllä ihailtavan reipas! Ja itse tiedät parhaiten, miten saat hänen päänsä käännettyä. Toivottavasti se kävisi nopsaan!
Mun tietoja saisi päivittää näin:
tutkimukset: verikokeet kaikki ok, SSG normaali, 10/06 todettu PCO, simpat melko ok (epämuodostuneita paljon, mutta kokonaismäärä hyvä)
hoidot: clomeja 3 kk/2006, 1. IVF 1/07, 2. IVF tulossa 4/07
Milka, käy kertomassa jotain kuulumisia, jos vielä joskus täällä piipahdat!
Ei huomioitu naistenpäivää meilläkään, tosin en itsekään olisi sitä muistanut.
ON: ovisplussa vahvistui vielä viime la, silloin testiviiva oli jopa tummempi. tätiä odottelen sen perusteella ensi viikon lopulla.
Mukavaa viikonloppua kaikille!
Vannis
Pikapikaa taas vaan käymässä...
Lähdetään huomenna aamulla vihdoin miehen kanssa sinne Lappiin hiihtelemään, niin tässä on hieman vielä hommat vaiheessa töissä ja silleen.
Inssi ohi taas tältä erää. Hyvin meni, eikä tuntunut miltään... Sitten piinistellään pari viikkoa : )
Killalle tsemppihalitus, ja isosti voimia vaikeassa tilanteessasi.
Muitakin oli reissuihin lähdössä, kivoja matkoja teille!
Kaikki jotka ensi viikolla mahdollisesti piinailevat, niin onnea kovasti *täällä peukut tanassa koko viikon* . Palaillaan ensi viikon jälkeen!
Jessica
Viikko on jälleen kerran ollut kiireinen enkä ole ehtinyt riviäkään raapustamaan. No, nyt sitten yritän korjata tilannetta.
Killa: Nostitkos eilen kissan häntää? :D Toivon niiiiin kovasti, että saisitte puheyhteyden toimimaan miehen kanssa myös tämän hoitoasian suhteen. En tietysti tiedä sinusta, mutta itsestäni pahinta olisi varmasti juuri se, että asiasta ei puhuta. Tietenkään siitä ei voi jankuttaa, mutta järkevään keskusteluun kunnon perusteluineen pitäisi kyllä kaiken järjen mukaan pystyä. Toivottavasti asiat järjestyvät.
Afternoon: Eipä sitä biletystä viime viikonloppuna ollut. Pidettiin kavereiden kanssa ihan sellainen koti-ilta. Teki muuten oikein hyvää olla hetki muissa maisemissa ja antaa raskautumishaaveidenkin unohtua hetkeksi. Kurja kuulla, että odotteluaika piteni taas. Toivon oikein kovasti, että silloin kahden kuukauden kuluttua kaikki kystat tms. olisivat häipyneet ja toivottavasti älyävät jatkossakin pysyä poissa.
Ninnuli: Onpas tilanne! Kuten muutkin kirjoittivat, niin parasta on kaiketi miettiä nyt mitä haluaa eikä jäädä sitten myöhemmin jossittelemaan. Helppoa tuo miettiminen ei varmasti ole, se on ihan selvää. Ja kuten muutkin jo sanoivat, on tällainen elämäntilanne jotenkin alttiimpi kaikenlaisille tunne-elämän myllerryksille. Killan sanomisen allekirjoitan täysin, että on ihanaa saada huomiota tilanteessa, jossa oma naiseus ei tunnu millään tavalla hyvältä (ja tämä nimenomaan omasta mielestä). Ja useinhan tällaiset ylimääräiset huomionosoitukset ja puoliviattomat flirttailut tapahtuvat tilanteessa, jossa ikään kuin olet joku muu kuin lapsettomuudesta kärsivä nainen. Tarkoitan siis sitä, että on tilanteita jossa haluaa unohtaa kaiken kurjan ja olla hetken vain ihan tavallinen nuori nainen, joka haluaa pitää hauskaa. Itse olen saanut tällaisen hauskan seuralaisen maineen esimerkiksi työpaikallani, koska heillä ei ole mitään käsitystä tästä meidän kotitilanteesta. Minua on aina helppo kysyä mukaan jos jonkinlaisiin kissanristiäisiin, koska minulla ei ole lapsia kotona odottamassa. Mielelläänhän sitä välillä lähteekin kun voi taas hetken esittää jotain muuta kuin itkuista ja murheista lapsetonta naista. Toivottavasti saat kasattua ajatuksia ennen ensi viikkoa. Jaksamista!
Diina: Eipä meillä tuota naistenpäivää liiemmin juhlittu, illalla käytiin ulkona syömässä. Sekin saattoi johtua enemmän laiskuudesta kuin varsinaisesta juhlimisesta. Töissä sain heti aamulla onnittelut, siellä ne meidän pari miespuolista opea kyllä muistavat pitää meistä eukoista huolta. :)
Hyvää lomaa Kille! Nauti ja rentoudu meidän muidenkin puolesta.
Tuisku: Teilläpä on sitten laitettu asioihin kunnolla vauhtia. Hyvä niin!
Buumi: Harmillista tuo vuoto. Mulla ei ole kyllä minkäänlaista kokemusta ovisvuodoista, en osaa siis valitettavasti sanoa juuta en jaata tuohon asiaan. Pidä hauska viikonloppu Köpiksessä! Ja tee paljon hyviä ostoksia, nythän on hyvä aika ostaa vaikka ensimmäiset kevätkengät. (sanoo kenkäfriikki, joka ei ole ostanut kenkiä ties kuinka moneen viikkoon...)
Vilkutuksia kaikille muillekin, ainakin Vannis, Brooke ja Jessica olivat poikenneet viime päivinä. Kiva kuulla kuulumisianne. Jessicalle toivotaan oikein paljon onnea inssin suhteen. Jospa tämä olisi sitten SE kerta. Missäs Naksu luuraa? Ja kaikki muutkin enskattaret?
Mukavaa viikonloppua! Yritän palailla langoille vielä viikonlopun aikana.
~dese
Pitkästä aikaa ehdin kirjoittelemaan, kamala kiire mukamas koko ajan!
Killalle kaikki maailman voimahalit ¿ lähtee NYT!!!!!!
Buumi: En kyllä osaa sanoa tuosta vuodosta, itelläni ei muistaakseni oo ikinä ollu sen suurempia ovisvuotoja... Mutta oon kyllä kuullu että toisilla niitä on. Toivotaan nyt että loppuis pian, kurjaa tollanen!
Aftis: Eikö sulla oo sitten kokeiltu ¿lääkkeellistä puhkaisua¿ (heh, ihan itse keksimäni termi) ton kystan suhteen? Mulle määrättiin meinaan ne terot just siihen ja taisivat tehota ¿ tai ainakin kysta oli kadonnut. Sori, en tosiaan muista joko teillä on tuota koitettu... Tsemppiä nyt sen kamaluuden kanssa, toivottavasti pian tajuaa häipyä!!
Ninnuli: Nyt on pakko kommentoida, kuulostaa nimittäin tosi tutulta tuo tilanne!!!! Mä kävin aivan vastaavan jutun läpi just ennen hoitojen aloitusta! Ja nyt jälkeenpäin huvittaa koko juttu, aivan selvä paniikkireaktio tilanteeseen ¿ vaikka se ei sillon tuntunut siltä! Se meni kuitenkin nopeesti ohi, itse asiassa tais mennä heti pian hoitojen aloittamisen jälkeen... Voimia sinne, kyllä se siitä!!
Diina: Mies ei ees muistanu, että oli naistenpäivä! =) Että ei sitä sen kummemmin meillä ¿juhlita¿, tänään kylläkin haki tulppaaneita ¿ mun pyynnöstä tosin! ;)
Kille: Mukavaa reissua, kateeks käy! :D Ja tsemppiä hoitoihin, niin se homma vaan etenee!
Tuiskutiusku: Hieno juttu että noin vauhdilla heti aloitettiin! Voi kunpa itekin pääsis jo siihen ivf:ään, ketuttaa odottaa vielä vähintään puoli vuotta!!
Jessis: Tsemppiä piinaan, toivotaan että se nyt sieltä tulis se plussa!!
Dese: Kiva ku olit kaipaillu... Tässä menee kaikki aika vaan työasioissa ja sen jälkeen jäävä aika meneekin tän kämpän parissa... Vaikka onhan täällä jo ihan kotiuduttu ja tavaratkin on löytäneet paikkansa, mutta kaikenlaista puuhaa on vielä. Huh, että voi verhojen ompeleminenkin olla iso homma! =)
Heti alkuun pitää teiltä nopeasti hoidoissa eteneviltä udella että missä ootte hoidoissa? Julkinen vai yksityinen, mikä kaupunki jne.? Mua on alkanu risomaan meinaan oikeen toden teolla tää odottelu sinne ivf:ään, kun kerta täältä huomaan, että nopeampikin toiminta ois mahdollista! Murrrr, nyt tänne ne kovemmat hoidot ja se plussa, alkaa tämän tädin hermot jo loppumaan! ;)
Nyt taidan mennä valmistelemaan fondueta, ekaa kertaa tehään sitä, saa nähdä kuin onnistuu - ja miltä maistuu! ;) Ehkäpä lasi viiniäkin menee alas, tai pari! =) Mukavaa iltaa kaikille!
Ihan ekaksi huutelen, kun en nyt muista että joko oon saanut luvan...
[b]Bianco ja Tuittu![/b] Joko teidät saa päivittää plussanneiksi?! Sormet syyhyää saada vähän lisää pituutta tuonne listan alaosaan! ;)
Sit hyvä uutisia: miekkosen kanssa asia etenee sen verran, että me keskustellaan ensi viikolla! Sillä on alkuviikosta tärkeä työjuttu, johon haluaa keskittyä rauhassa, mutta kunhan siitä on selvitty, niin johan puhutaan! Sen oli kai pakko luvata, kun sillä itsellään on pari menoa, joista mä en ollut kovin innoissani. Sanoin sitten, että kun se kerran tekee tuollaisia pätöksiä ilman mua, niin mäkin teen päätöksiä ja varaan ajan klinikalle! Se taisi siitä sitten pelästyä ja lupasi puhua asiat selviksi. :) En teidä mitä se ehtii tässä miettiä, mutta tein selväksi, ettei mulle tule kelpaamaan mitkään odottelut enää! Sen on siis paras olla valmiina lähtemään lekuriin! Tosi kiva kyllä, että se nyt sentää suostuu mun kanssa puhumaan. Sanoinkin sille, että tää ei pidemmän päälle vetele, jos kaikki ahdistavat asiat vaan haudataan maton alle ja leikitään, ettei niitä ole olemassa. Kerron teille sitten heti miten asiat etenee! :)
Jessis: ihanaa reissua! Toivotaan että sullekin ois tuosta lomalla rentoutumisesta se ilo, että plussan lykkäisi kahden viikon kuluttua! :)
Tuisku: no johan asiat tosiaan eteneekin sitten vauhdila teillä! Jännät ajat tiedossa, onnea matkaan! :)
Desellekin huiskutukset! Sulla oli oikein viisaita kommentteja kaikille! :)
Ja tietty vilkutukset kaikille muillekin palstalla pistäytyneille, ainakin Vannis ja Buumi ainakin oli käyneet! Ja niillekin, jotka ovat vain taustailleet! Ja aurinkoista viikonloppua kaikille!
Killa
Killa olikin juuri äsken kaipaillut, hei vaan! Tosi hienoja uutisia sulla, että saatte asioita juteltua eteenpäin ensi viikolla. Tsemppiä keskusteluihin!
Kiitos kun kyselit listapäivityksistäkin - saat päivittää minut plussanneeksi. Otetaan sitten pois, jos jotain sattuu. Keskiviikkona kävin klinikalla ultrassa, ja kaikki oli ok, eli sydän siellä sykki oikeassa paikassa, ja pituutta sikiöllä (onkohan se sikiö, vai vielä alkio) oli huimat 1,04 cm... Oli aika ihana tunne ultran jälkeen. Sain kuvatkin mukaan, vaikka eihän niistä mitään selvää ottanutkaan. Päätin, että nyt en enää murehdi, vaan alan nauttia tästä raskaudesta, ja suren sitten jos surra tarvitsee.
Sydämestäni toivon, että saan teidät kaikki pian tuonne toiselle puolelle! Jessis ainakin piinailee, oikein paljon onnea inssiin ja hyvää matkaa! Myöskin Buumi oli lomailemassa ja Kille - voi kun itsekin pääsisi taas reissuun! Ihanaa lomaa teille myös! Ja Aftikselle tsemppiä kystan kanssa!
Hyvää viikonloppua kaikille!
Bianco
siis la on 23.10., ja toisesta, tammikuun 07 lopussa tehdystä inssistä siis tärppäsi, jos näitä tietoja Killa sinne listaan päivittelet :)
-bee
Heissan!
Trixien kanssa taidetaan mennä suunnilleen samoissa pas:ssa. Mulla on 14.3. ultra ja siirto menee sitten viikolle 12. Päästään taas piinalemaan samaan aikaan....toivottavasti paremmalla lopputuloksella ku viimeks!
Jessica: Kiva, että hoidot etenee ja toivotaan ettette tarttee koko ivf-suunnittelua. Mulla heräsi kiinnostus, että miksi lääkäri sulle laparoskopiaa ehdotteli? Onko sulla epäilyksiä endosta? Itseä on mietityttänyt koko endo viime aikoina, vaikka mulla ei mitään endo-oireita olekaan (paitsi lapsettomuus) Tsemppiä inssiin!
Olikos Buumi menossa inssiin myös? (häpeää, kun ei muista)
Killa: kyllä mun täytyy kanssa ihmetellä sun rauhallisuutta. Minä olisin varmaan pöllyttänyt miestä ympäri korvia. Toivon kovasti, että miehesi muuttaisi mielensä. Eihän sitä tarvitse ivf:ään asti mennä, voi sitä selvitä huomattavasti vähemmälläkin..... Halauksia!!!
Mihis Sannuli on hävinnyt? Joko piinapäivät alkaa olla lopuillaan?
Entäs mites Vanniksen ivf-hoidot?
Vilkutuksia kaikille enskoille!
Kille