Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Erotessa lahjojen palautus

Vierailija
20.12.2024 |

Eksäni oli hankkinut minulle kaksi kissaa joululahjaksi (olin halunnut kissoja jo useamman vuoden) ja eron aikana hän vaatii, että maksan kissojen hinnat hänelle takaisin (500€). 

Hän uhkasi lakimiehellä vaatia rahoja takaisin, mutta onko se laillista sillä se oli lahja ja hän oli tämän sanonut kun haettiin kissoja niin myyjän edessä, että kissat ovat minulle joululahja. 

Kommentit (33)

Vierailija
1/33 |
20.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mihinkähän lakiin ajatteli vedota? 😅

Vierailija
2/33 |
20.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun lahja annetaan ja otetaan vastaan niin silloin omistusoikeus vaihtuu. Joten tuollaiset höpötykset voi unohtaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/33 |
20.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lahja on lahja. Kissat ovat sinun. 

Vierailija
4/33 |
20.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässähän tätä itsekin mietin 😅

Vierailija
5/33 |
20.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anna vaan tuhlata rahojaan lakimieheen, ei lahjoja palauteta. Siinä odotellessa voit tehdä hänelle listan antamistasi lahjoista ja niiden hinnoista.

Vierailija
6/33 |
20.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mikään ihme, että se on ex. Kuulostaa kusipäältä.

Vierailija
7/33 |
20.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ennen laissa oli sellainen säädös, että jos purkaa kihlauksen ilman pätevää syytä, pitää palauttaa kihlatulta saadut lahjat. Mutta tätä pykälää ei ole ollut laissa pitkään aikaan.

Vierailija
8/33 |
20.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olitteko avioliitossa? jos kyllä niin ainakin silloin kissat katsotaan elatukseksi jota ei huomioida osituksessa.

Muutenkin kuulostaa erittäin absurdilta että voisi jälkikäteen vaatia jotain.

Onko miehesi etunimi kenties Sami? se ainakin mun exän kanssa keksi jos jonkinlaista palautettavaa minulta... siis rahassa ja mitään en todellakaan maksanut, vaikka oikeuteen asti meinasi mennä.

Vierailija
9/33 |
20.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kenen nimi on kauppakirjassa?

Vierailija
10/33 |
20.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lahja on lahja, eikä mies vaatia kissoista korvauksia. Jos on niin tarkka rahoista muistuta, että jos hän pitää kissat niiden ylläpito tulee kalliimmaksi kuin 500 euroa. Sillä rahalla ei pitkälle kissojen kanssa elämää jatketa.

Vierailija
11/33 |
20.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olitteko avioliitossa? jos kyllä niin ainakin silloin kissat katsotaan elatukseksi jota ei huomioida osituksessa.

Muutenkin kuulostaa erittäin absurdilta että voisi jälkikäteen vaatia jotain.

Onko miehesi etunimi kenties Sami? se ainakin mun exän kanssa keksi jos jonkinlaista palautettavaa minulta... siis rahassa ja mitään en todellakaan maksanut, vaikka oikeuteen asti meinasi mennä.

Ei olla oltu avioliitossa vasta parisuhteessa 3 vuotta ja miehen nimi on Henri

Vierailija
12/33 |
20.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jouluaatto on vasta neljän päivän päästä

Vierailija
13/33 |
20.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

ok

Vierailija
14/33 |
20.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kissoista ei ole kauppakirjaa, sillä se tehtiin käteisellä ja kissat on rekisteröity minun nimiin

Vierailija
15/33 |
20.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähdin edellisestä liitostani ottamalla mukaan puhelimeni, passini ja päällä olleet vaatteeni. En viitsinyt silkasta periaatteesta tappelemaan sen ihmisraadon kanssa rahasta. 

500e on pieni raha maksaa siitä, että pääsee elämässä eteen päin. 

Vierailija
16/33 |
20.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku on katsonut Pohjolan laki- sarjaa.

Vierailija
17/33 |
20.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mun eksä tuli oven taakse vaatimaan annettuja lahjoja takaisin mölisi ja häiritsi rappukäytävässä ja sanoi, ettei lähde ennen kuin on saanut tavarat, koska ne ovat kuulemma hänen, koska hän on maksanut ne. Hän huusi, että naapurit häiriintyy, jos en suostu ja sanoi vielä soittavansa poliisit.

Pakko oli antaa tavarat ja hassuinta tässä on se, että kallis lahja oli kyseessä ja olin maksanut hänelle joka kuukausi, koska en ollut suostunut ilmaiseksi niin kallista lahjaa ottamaan vastaan ja sanoin, että voin maksaa puolet . Rahat ja tavarat meni.

Vierailija
18/33 |
20.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No mun eksä tuli oven taakse vaatimaan annettuja lahjoja takaisin mölisi ja häiritsi rappukäytävässä ja sanoi, ettei lähde ennen kuin on saanut tavarat, koska ne ovat kuulemma hänen, koska hän on maksanut ne. Hän huusi, että naapurit häiriintyy, jos en suostu ja sanoi vielä soittavansa poliisit.

Pakko oli antaa tavarat ja hassuinta tässä on se, että kallis lahja oli kyseessä ja olin maksanut hänelle joka kuukausi, koska en ollut suostunut ilmaiseksi niin kallista lahjaa ottamaan vastaan ja sanoin, että voin maksaa puolet . Rahat ja tavarat meni.

Olisit hyvänen aika itse soittanut poliisit...

Vierailija
19/33 |
20.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kissoista ei ole kauppakirjaa, sillä se tehtiin käteisellä ja kissat on rekisteröity minun nimiin

No mikä tässä on nyt ongelma, jos ne on sinun nimissä. Unohda hänen puheensa. 

Vierailija
20/33 |
20.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei sillä ole mitään väliä! Jos ostat jotain vaikka osamaksulla lahjaksi sinä omistat vain sen velan siitä. Se kenen asunnossa ja kuka sitä asiaa käyttää omistaa sen asian eikä sillä ole väliä kuka sen on maksanut.

Eläinten kanssa se menee niin, että esimerkiksi koira menee sille kuka on sen virallinen omistaja papereissa, mutta kun kissoilla ei ole sellaisia papereita tai rekisteriä paitsi ellei ole rotu kissa ja sekin on vähän vapaa muotoisempaa. 

Kissoja ei yleensä siruteta ja rekisteröidä niin kuin koiria

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän seitsemän seitsemän