Erotessa lahjojen palautus
Eksäni oli hankkinut minulle kaksi kissaa joululahjaksi (olin halunnut kissoja jo useamman vuoden) ja eron aikana hän vaatii, että maksan kissojen hinnat hänelle takaisin (500€).
Hän uhkasi lakimiehellä vaatia rahoja takaisin, mutta onko se laillista sillä se oli lahja ja hän oli tämän sanonut kun haettiin kissoja niin myyjän edessä, että kissat ovat minulle joululahja.
Kommentit (33)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No mun eksä tuli oven taakse vaatimaan annettuja lahjoja takaisin mölisi ja häiritsi rappukäytävässä ja sanoi, ettei lähde ennen kuin on saanut tavarat, koska ne ovat kuulemma hänen, koska hän on maksanut ne. Hän huusi, että naapurit häiriintyy, jos en suostu ja sanoi vielä soittavansa poliisit.
Pakko oli antaa tavarat ja hassuinta tässä on se, että kallis lahja oli kyseessä ja olin maksanut hänelle joka kuukausi, koska en ollut suostunut ilmaiseksi niin kallista lahjaa ottamaan vastaan ja sanoin, että voin maksaa puolet . Rahat ja tavarat meni.
Olisit hyvänen aika itse soittanut poliisit...
Mä olen mies ja eksä on nainen. Kerran nainen pahoinpiteli minut ja soitin poliisit minulla oli verta vuotavia vammoja naisella yksi vamma pienen pieni joka aiheutui siitä kun yritti kuristaa minua takaapäin ja onnistuin pääsemään irti.
Poliisit eivät edes vilkaissut minun verta vuotavia vammoja ja vaan kysyivät naiselta, että pärjääkö hän nyt. Olin ihmeissäni, koska minä soitin poliisit minä luulin kuolevani siihen paikkaan.
Se nainen osaa manipuloida kaikki puolelleen, joten en jaksanut enään tehdä asialle mitään. Helpommalla pääsee kun vaan suostuu kaikkeen niin ei hänellä jää mitään syytä kiristää tai häiritä.
Anna kissat takaisin. Luulen, että nillitys loppuu siihen, koska tuskin hän haluaa niitä vaivoikseen, vaan kostaa.
Joo, käske hankkia lakimies. Siinähän maksaa palkkiota turhasta enemmän kuin saisi kissoista.
Sinä voit siinä tapauksessa vaatia sinun antamia lahjoja takaisin.
Vierailija kirjoitti:
Mihinkähän lakiin ajatteli vedota? 😅
Juristin palkkiot on sitä luokkaa, että kyllä se pykälät löytää.
Vierailija kirjoitti:
Anna kissat takaisin. Luulen, että nillitys loppuu siihen, koska tuskin hän haluaa niitä vaivoikseen, vaan kostaa.
Ja mies vie kissat piikille, ongelma ratkaistu.
Lahjoja ei voi vaatia takaisin. Tämä kannattaa jokaisen pitää mielessä lahjoja ostaessa/antaessa.
Vierailija kirjoitti:
Lahjoja ei voi vaatia takaisin. Tämä kannattaa jokaisen pitää mielessä lahjoja ostaessa/antaessa.
Sana vastaan sana, oliko kyse lahjasta.
En tiedä, onko tämä tarina totta, mutta en ihmettelisi vaikka olisikin, sillä lähipiirissäkin on miehiä, joiden hyvin voisin kuvitella toimivan juuri noin. Miksi niin monet miehet eron hetkellä sekoavat täysin näistä omaisuus- ja raha-asioista? Ihan kuin tunteita ei jotenkin osattaisi tai pystyttäisi käsittelemään, ja sen sijaan mennään ihan yli raha-asioiden kanssa. Vähän sama ilmiö kuin se perinnöstä riiteleminen. Että aikuiset sisarukset suurin piirtein toisensa tukassa kiinni jonkun vaasin takia, kun ei vaan osata ja pystytä puhumaan siitä, mikä oikeasti hiertää (esimerkiksi tunne, että vanhempi on suosinut jompaa kumpaa).
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No mun eksä tuli oven taakse vaatimaan annettuja lahjoja takaisin mölisi ja häiritsi rappukäytävässä ja sanoi, ettei lähde ennen kuin on saanut tavarat, koska ne ovat kuulemma hänen, koska hän on maksanut ne. Hän huusi, että naapurit häiriintyy, jos en suostu ja sanoi vielä soittavansa poliisit.
Pakko oli antaa tavarat ja hassuinta tässä on se, että kallis lahja oli kyseessä ja olin maksanut hänelle joka kuukausi, koska en ollut suostunut ilmaiseksi niin kallista lahjaa ottamaan vastaan ja sanoin, että voin maksaa puolet . Rahat ja tavarat meni.
Olisit hyvänen aika itse soittanut poliisit...
Mä olen mies ja eksä on nainen. Kerran nainen pahoinpiteli minut ja soitin poliisit minulla oli verta vuotavia vammoja naisella yksi vamma pienen pieni joka aiheutui siitä kun yritti kuristaa m
Tuonkin mesoamisen olisit voinut nauhoittaa todisteeksi. Ei välttämättä käy oikeudessa todisteeksi, mutta luultavasti niille poliiseille kyllä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sana vastaan sana, oliko kyse lahjasta.
"Kissoista ei ole kauppakirjaa, sillä se tehtiin käteisellä ja kissat on rekisteröity minun nimiin"
Tuolle joka kertoi rappukäytävässä mesoavasta exästä olisin tilanteen ollessa päällä todennut, että ovi kiinni, korvatulpat korviin ja nukkumaan.
Kun kyseessä ei ole sinun asunnossa, sinun luvalla oleva henkilö, et ole millään lailla vastuussa hänen aiheuttamasta häiriöstä.
Kyllä se kieltämättä harmittaa, jos on rakastuneena tuhlannut rahojaan yhteistä tulevaisuutta ajatellen ja sitten siitä ei tulekaan mitään. Itsekin olisin toivonut jonkinlaista lahjojen molemminpuolista palautusta, mutta eksä ei aikoinaan halunnut vaan omi kaikki astiat ja pyyhkeetkin, joita olin hänen asuntoonsa vienyt. Itse olen sitä mieltä, että mielipaha vain vaikeuttaa eroa, joten kannattaisi pyrkiä jonkinlaiseen kompromissiin.
Minäkin maksoin itseni ulos viimeisestä alistamisesta ja nöyryytyksestä. Raha oli tuolloin pienin murheeni. Tyhjät seinät ympärilläni oli silloin parasta mitä elämässäni oli koskaan siihen mennessä tapahtunut.
Siitä sitten vaan tavallaan jatkamaan suhdetta, riitelemällä.