Kuinka ADHD ihminen voi pudottaa painoa?
Kaikki suunnitelmallisuus ja suunnitelmissa pysyminen tuntuu olevan vaikeaa/ mahdotonta.
Oletko ADHD ja silti onnistunut? Millä konstein?
Kiitos 🙂
Kommentit (18)
Pudotin 3 kg painoa yhdessä illassa :)
Mies osti minulle 1,5 kg käsipainot. Nostin ne molemmat ilmaan ja pudotin.
Hyvin tippuu painot!
Helposti jää syömättä jos on mielenkiintosta tekemistä. Ei etes huomaa nälkää.
Poistaa pirijohdannaisaineet taskuistaan.
Sehän on helppoa jos on adhd lääkitys! Sehän yleensä vie ruokahalun.
Minua kiinnostais myös. Ahmiminen on yksi adhd oireisistani, joten vaikeaa on.
Lopeta tekosyiden keksiminen ja laihduta läski.
Oot niinkun nytkin, mut ilman jatkuvaa mässyttämistä??
Vierailija kirjoitti:
Saapas tämä epämiellyttävä fakta alapeukkuja 🤭 luusereille tiedoksi, että asiat eivät tule muuttumaan niin kauan kuin ulkoistatte ongelmanne. Simple as that 😘
Juokset ympäri olohuoneen lattiaa ja pyörit kuin hyrrä
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Saapas tämä epämiellyttävä fakta alapeukkuja 🤭 luusereille tiedoksi, että asiat eivät tule muuttumaan niin kauan kuin ulkoistatte ongelmanne. Simple as that 😘
Ei, vaan asiathan nimenomaan ei tule muuttumaan niin kauan kun ajattelee vain noin, eikä osaa ottaa huomioon omaan lihomiseen/laihduttamisen vaikeuteen vaikuttavia seikkoja - kuten vaikka se ADHD.
Vierailija kirjoitti:
Joo päivän ajaksi ja illalla vasta nälkä onkin.
Olen adhd ja onnistunut nyt vihdoin ja viimein pudottamaan painoa. Suurimmat muutokset on sokerista luopuminen melkein kokonaan (hankalaa, koska myös sokeri toimii stimulanttina) Suunnittelen ruokia ja teen niitä etukäteen. Näin on pakko toimia, koska muuten syö mitä sattuu ja milloin sattuu. Ja ei, en ole huomannut mitään eroa ADHD:n kannalta, vaikka en sokeria juuri syökään enää.
Mitoitat amfetamiinit niin että vaikutus loppuu ja väsähdät sopivasti nukkumaanmenoaikaan. Nukkuessa pysyt pois jääkaapilta.
Ei laihdutus tarkoita että pitäisi kärsiä. Vaihdat vaan jonkun ruoka-aineista.
Sain doctorilta reseptin suolistohormonilääkkeeseen, nälkää ei enää ole, joten en ajattele koko asiaa ja ruoka on pakollinen paha. Nyt täytyy yrittää muistaa syödä pari kertaa päivässä jotain.
Liikkumalla ja syömällä vähemmän niin kuin muutkin
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joo päivän ajaksi ja illalla vasta nälkä onkin.
Olen adhd ja onnistunut nyt vihdoin ja viimein pudottamaan painoa. Suurimmat muutokset on sokerista luopuminen melkein kokonaan (hankalaa, koska myös sokeri toimii stimulanttina) Suunnittelen ruokia ja teen niitä etukäteen. Näin on pakko toimia, koska muuten syö mitä sattuu ja milloin sattuu. Ja ei, en ole huomannut mitään eroa ADHD:n kannalta, vaikka en sokeria juuri syökään enää.
Itsellä taas tuppaa unohtumaan syöminen ihan liiaksi ja olen tehnyt tämän saman. Aamuenergioilla vielä lenkin jälkeen laitan suht terveellistä ruokaa sen takia, että tulee syötyä kunnon ruokaa eikä tyyliin hampurilaisia tai tonnikalaa suoraan purkista.
Viime kuun olin vehnäättömällä ja sokerittomalla, tai no, sallin itselleni hedelmät, proteiinivanukkaat ja yli 70 prossan suklaan. Siihen kun lisännyt sitä oikeaa syömistä niin ei tässä ole kaivannut esim karkkia tai muuta makeaa, mitä mätti aiemmin iltaisin kun päivän oli unohtanut syömisen.
En kyllä aiemmin ole kuullut että ADHD olis syynä ylipainoon, luulin että hyperfokus ja levottomuus pitää liikkeessä ja se syöminen tuppaa unohtumaan.
Mutta kannustaisin tohon aterioiden valmistamiseen etukäteen ja liikunta rauhoittaa myös sitä mieltä.
Luomuna ei ole syöminen mielessä jos on kiinnostavaa tekemistä. Amfetamiineilla ei senkään vertaa. ADHD:lla on jo valmiiksi laihdutuslääke. Olet päivän syömättä ja syöt halutunlaisen aterian hieman ennen laskuja.
Pirillä?