Arvostetuin kellomerkki
Kommentit (90)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hinta sen kertoo, Omega, Rolex jne
Nuo on ne sveitsiläiset kellomerkit, jotka kaikki tuntee. Eli kun ei ymmärrä kelloista mitään, mutta pitää ranteessa näyttää, että rahaa on, niin valitaan Rolex.
Jos pitäisi yksi kellomerkki valita, mikä olisi arvostetuin, niin sanoisin Patek Philippe, jos kelloharrastajalta kysytään.
Taviksella ei ole varaa Patekkiin, joten sanon Zenith
Voutilainen on samassa sarjassa kuin Patek, Rolex jne.
Kotimaiset raskaansarjan kelloharrastajat, tietävät Voutilaisen. Toki maailmalle menee enin osa.
Voutilainen ei turhaan arvostusta ole saanut. Suomalaisista arvostetuin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nuo on ne sveitsiläiset kellomerkit, jotka kaikki tuntee. Eli kun ei ymmärrä kelloista mitään, mutta pitää ranteessa näyttää, että rahaa on, niin valitaan Rolex.
Jos pitäisi yksi kellomerkki valita, mikä olisi arvostetuin, niin sanoisin Patek Philippe, jos kelloharrastajalta kysytään.
Mulla on muutama mekaaninen kello, mm. Rolex ja Patek, mutta on niitä monia arvostettuja ja vähemmän tunnettuja, kuten Audemars Piguet tai Vacheron Constantin. Monet arvostavat näitä enemmän kuin Patekia, joska ovat suurelle yleisölle vähemmän tunnettuja. Itse haluaisin joku päivä vielä omistaa Voutilaisen kellon. Siinä ehkä minulle arvostetuin kellomerkki.
Olen säästänyt laatikossa vanhan mekaanisen Revue-rannekellon, sille tulee käyttöä jos (kun) yhteiskunta hajoaa eikä saa enää pattereita. Lisäksi on vanhanaikainen herätyskello, joka pitää vetää noin kerran kahdessa vuorokaudessa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulla on muutama mekaaninen kello, mm. Rolex ja Patek, mutta on niitä monia arvostettuja ja vähemmän tunnettuja, kuten Audemars Piguet tai Vacheron Constantin. Monet arvostavat näitä enemmän kuin Patekia, joska ovat suurelle yleisölle vähemmän tunnettuja. Itse haluaisin joku päivä vielä omistaa Voutilaisen kellon. Siinä ehkä minulle arvostetuin kellomerkki.
Joo, AP:n Royal Oakin sen klassisen muotokieli viehättää itseänikin, mutta sitten paljon sillä uusia malleja, jotka omaan makuun aivan liian övereitä. Ja Voutilainen kyllä upea kellontekijä, silläkin muutama hieno klassinen malli.
Mikä niissä AP:ssa viehättää? Laadukkaita varmasti, mutta kaikki mallit näyttää melkein samoilta.
Netissä ilmoiteltiin Tissot chronoja tonnin pintaan. Jokin siinä mättää, ja ei kauan tarvinnut googlailla niin selitys löytyi.
Kiinassa tehty. V.ttu kiinassa? Milloin Sveitsiläinen kello on alettu tehdä kiinassa? Mihin tämä maailma on menossa? Tuote kuin tuote, vähän kun pinnasta raaputtaa, niin jo tulee ripulipaskaa näkyviin?
Joo. Tiedän. Kohta tähän vastaa se kiinan kommunistipuolueelta palkkaansa saava kaveri, että Kyllä kiinassa tuotetaan todella laadukastakin tavaraa....
Suositaan harvinaisempia kelloja. Niitä on kiva tutkia.
Sanoisin kyllä että Audemars Piguet vie voiton, mutta pidän myös Cartierin kelloista.
Täältä löytyy kaikkea mielenkiintoista infoa ja vanhoja kelloja
Vanha sivusto:
https://web.archive.org/web/20210917025935/http://www.ranfft.de/cgi-bin…
Tuolta löytyy vaikka ja mitä
Vierailija kirjoitti:
Täältä löytyy kaikkea mielenkiintoista infoa ja vanhoja kelloja
Vanha sivusto:
https://web.archive.org/web/20210917025935/http://www.ranfft.de/cgi-bin…
Tuolta löytyy vaikka ja mitä
Tuolta on aikoinaan kelloja ostettukin.. Hihihuhu.... vielä kun oli sivuston omistaja elossa
Hölmöläisille tiedoksi. Aina kannattaa tehdä ostoksia Saksan Ebaysta:
Halvempaa ja paremmat valikoimat. Myös kelloja!
Vierailija kirjoitti:
Tai oikeastaan Saksan Tori.fi
Vierailija kirjoitti:
Täältäkin on kelloja ostettu.
No jos nyt puhutaan maailman arvostetuimmasta kellomerkistä niin varmaan kalleimpia ovat Voutilaisen kaltaiset tunnetut pikkupajat jotka tekee joka rattaan pieneksi taidonnäytteeksi. Mutta eihän ne merkkejä olekaan, vaan yksittäiskappaleita. HInnat on aina kymppitonneja, jossain joku väitti että Voutilaisen saa omakseen noin 80 tuhannella ja tilausjono on silti pitkä.
Arvostetuimpia merkkejä ovat mainittu Patek Philippe ja vanhin yhtäjaksoisesti toiminut kellomerkki Vacheron Constantin, joilla halvinkin peruskello on parikymmentä tuhatta ja erilaiset ominaisuudet (komplikaatiot) lisäävät hintaa. Toki muillakin sveitsiläisillä on täysin itse tehtyjä koneita, tourbillon-mekanismeilla ja erikoisominaisuuksilla varustettuja malleja joiden hinta on sellaista mitä yksittäiskappaleelle voi olla. .
Itse fanitan Jaeger LeCoultrea. Sitä mainitaan monasti "kellosepän kelloksi" koska se on teknisesti kaunis. Heillä on monta mallia jotka ovat myös ulkoisesti kauniita.
Tykkään myös Cartier Santosista, vaikka Cartieria ei teknisesti huippukellona pidetäkään. Pidän myös joistain Blancpainin kelloista.
Rolex herättää minussakin vähän nousukasvibat. Duunari ei tiedä muita merkkejä: kun se ryhtyy yrittäjäksi ja saa osinkoa, niin seostaa Rolexin. Sääli, sillä Rolle on kiistatta laatupeli.
Merkkejä on, moni kelpaisi minulle mutta en henno pitää mitään kovin kallista kelloa. Jos lähden yöhön tai matkoille, ranteessa on muutaman kympin kvartsi. Toimistokellokin on muutaman sadan kvartsi, koska kuljen pyörällä sateessa enkä halua stressata kellosta. Juhlissa pidän lahjaksi saamaani Omegaa.Sillä on tunnearvoa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos tunnet Patekin historiaa niin tiedät että Patek Philippe oli ennen Patek Czapek kunnes Czapek lähti tekemään omaa bisnestään ja Philippe tuli tilalle. No, Czapek tekee edelleen kelloja ja ne ei ole halpoja. Tämä on vaatimattoman rikkaan kello: tavan rahvas luulee että se on joku itäkello, mutta vain Patek Philippen historian lukenut osaa arvostaa.
Vierailija kirjoitti:
No jos nyt puhutaan maailman arvostetuimmasta kellomerkistä niin varmaan kalleimpia ovat Voutilaisen kaltaiset tunnetut pikkupajat jotka tekee joka rattaan pieneksi taidonnäytteeksi. Mutta eihän ne merkkejä olekaan, vaan yksittäiskappaleita. HInnat on aina kymppitonneja, jossain joku väitti että Voutilaisen saa omakseen noin 80 tuhannella ja tilausjono on silti pitkä.
Arvostetuimpia merkkejä ovat mainittu Patek Philippe ja vanhin yhtäjaksoisesti toiminut kellomerkki Vacheron Constantin, joilla halvinkin peruskello on parikymmentä tuhatta ja erilaiset ominaisuudet (komplikaatiot) lisäävät hintaa. Toki muillakin sveitsiläisillä on täysin itse tehtyjä koneita, tourbillon-mekanismeilla ja erikoisominaisuuksilla varustettuja malleja joiden hinta on sellaista mitä yksittäiskappaleelle voi olla. .
Itse fanitan Jaeger LeCoultrea. Sitä mainitaan monasti "kellosepän kelloksi" koska se on teknisesti kaunis. Heillä on monta mall
Kelpoa tekstiä, kelloasiantuntija ?
Vierailija kirjoitti:
Netissä ilmoiteltiin Tissot chronoja tonnin pintaan. Jokin siinä mättää, ja ei kauan tarvinnut googlailla niin selitys löytyi.
Kiinassa tehty. V.ttu kiinassa? Milloin Sveitsiläinen kello on alettu tehdä kiinassa? Mihin tämä maailma on menossa? Tuote kuin tuote, vähän kun pinnasta raaputtaa, niin jo tulee ripulipaskaa näkyviin?
Joo. Tiedän. Kohta tähän vastaa se kiinan kommunistipuolueelta palkkaansa saava kaveri, että Kyllä kiinassa tuotetaan todella laadukastakin tavaraa....
Tissot on hinta-laatusuhteeltaan erinomainen sveitsiläinen kello, ja kyllä - monet sveitsiläiset massatuotantokellot kootaan osista jotka tulevat eri alihankkijoilta - osa kiinasta. Sveitsiläisyyteen samoin kuin avainlipputuotteeseen riittää että tietty määrä lisäarvoa on tuotettu kotimaassa. Käytännössä voit myydä täysin kiinassa kyhätyn kellon sveitsiläisenä jos vain kirjataan kellon arvo kahteensataan ja sitten markkinointiin, johtamiseen, pakkaamiseen käytetään niihin 210 euroa.
Vierailija kirjoitti:
Itse fanitan Jaeger LeCoultrea. Sitä mainitaan monasti "kellosepän kelloksi" koska se on teknisesti kaunis. Heillä on monta mall
Eihän mitään kallista kelloa raaski töissä käyttää, ainakaan jos sulla on semmoinen työ, että naarmuuntuu. Kaikki ei kuitenkaan tee mitään tietokonehommia. Toiset tekee asennustöitä. Kello voi kolhiintua minuuteissa.
Minulla on irronnut neljästä edellisestä kellosta kellonajanmerkkejä kellotaulusta. Viisarit pysähtyy ja kello ei hoida tehtäväänsä. Tissot oli 1. josta irtosi. Muita merkkejä en nyt muista.
On ne tallessa, mutta en malta nyt etsiä. Seuraavaksi kelloksi toivon kotimaista puukelloa, jossa on myös sekuntiviisari. Jos en saa kelloa joulu- tai syntymäpäivälahjaksi tammikuussa, ostan sen itse.
Lumityöt odottaa ja iltapäivällä on aika lääkärille. Hoitaja sanoi, että varaudu pitkään odotukseen.