Koira hyökkii kimppuun lenkillä
Nyt alan olla pulassa, kun melkein 40kg koira hyökkii päälle lenkillä. On muuten kiltti, mutta aloittaa ulkona ensin päälle hyppimisen. Sitten kun yrittää rajoittaa tilannetta (estämällä fyysisesti) muuttuu aggressiiviseksi ja oikeasti vihaisena alkaa purra ja yrittää kiertää taakseni puremaan. Jos yritän ottaa pannasta/valjaista, yrittää aivan hullulla ilmeellä purra ja kyseessä ei ole mikään leikki. Olen yrittänyt leluilla, namien heittämisellä, käskyillä harhauttaa, mutta yhtäkkiä koira tuntuu vain sekoavan jolloin mikään ei tehoa. Kyseessä jo yli 1-vuotias koira, eli ei mitään pientä penturiehaa kyseessä, vaan jos ei olisi takkeja niin repisi nahat kunnolla verille.
Otin ongelmakoirakouluttajaan yhteyttä jota tapasin, ja hän sanoi johtuvan turhautumisesta. Teen joka päivä tottelevaisuuskoulutusta, namien etsintää yms. koiralle fyysisten lenkkejen lisäksi.
Koiria on ollut aina, ikinä ei tämmöistä. Välillä saattaa mennä muutamia viikkoja hyvin, ja sitten yhtäkkiä koiralla alkaa napsua. Koiralta ei löytynyt mitään kipuun viittaavaa, ja välillä olevat pitkät tauotkin tätä tukevat
Kommentit (186)
Vierailija kirjoitti:
Aivoperäistä vikaa epäilen. Kaverilla oli pystykorva joka hyökkäili. Saattoi olla rauhallinen ja kiltti kunnes vaan napsahti. Oli pelottavaa. Kuvauksista löytyi aivokasvain.
Joo tämä on juuri tämmönen Oikein kaikkien kaveri ja hyvin koulutettu jo pennusta lähtien. Sitten vaan sekoaa. Ei vain näkynyt kuvissa mitään poikkeavaa
Kuulostaa taistelukoirarodulta, ne on usein mielenvikaisia. Kuulostaa ikävälle muttei sitä mitenkään kouluta jos mielenvikainen. Kannattaa harkita piikille vientiä ennenkuin sattuu jotain vakavaa.
Vierailija kirjoitti:
Kuulostaa taistelukoirarodulta, ne on usein mielenvikaisia. Kuulostaa ikävälle muttei sitä mitenkään kouluta jos mielenvikainen. Kannattaa harkita piikille vientiä ennenkuin sattuu jotain vakavaa.
Olet ihan oikeassa, ei tosin ole varsinaisesti taistelukoirarotua, vaikka vahvaluontoinen onkin. Eilen meinasi jo käydä pahasti, kun kaatoi minut tuolla sekoilulla ja sitten ollessani nousemassa alkoi hyökkiä ihan kunnolla päälleni. Ja minulla ollut aiemmin jopa kaksi isoa koiraa samanaikaisesti eikä koskaan hallintaongelmia koiralla, joten tilanne on järkyttävä.
Tuolla toisella kylällä oli vuoren kokoinen "kiltti" koira. Kerran menin sen ohi, yks kaks se oli hampaineen ahterissa. Tuli sairaalakeikka. Aiemmin ei mitään ongelmaa!
Mulla oli tämä viimeisin koira pentuna ja muistaakseni vielä 1-vuotiaanakin tuollainen. Kieltämistä ei uskonut ollenkaan. Olin ihan purjeessa sen kanssa. Meni kyllä iän myötä ohi. Pystytkö jossain juoksuttamaan vapaana tai että koira saisi purkaa energiaansa leikkimällä toisen koiran kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Mulla oli tämä viimeisin koira pentuna ja muistaakseni vielä 1-vuotiaanakin tuollainen. Kieltämistä ei uskonut ollenkaan. Olin ihan purjeessa sen kanssa. Meni kyllä iän myötä ohi. Pystytkö jossain juoksuttamaan vapaana tai että koira saisi purkaa energiaansa leikkimällä toisen koiran kanssa.
Kyllä, juoksutan metsässä/tyhjässä koirapuistossa/pellolla koiraa, mutta fyysinen väsytyskään ei ole vaivaan auttanut.
Reilu 1-vuotias koira on vielä täysi pentu, vastaa ilkikurista teinipoikaa. Menee ohi ajan kanssa kunhan jaksat noudattaa kouluttajan neuvoja. Isot koirat ovat aikuisia vasta noin 3-vuotiaana.
Se on hyökkää tai hyökkäilee. Hyökkii ei ole suomea.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olet ihan oikeassa, ei tosin ole varsinaisesti taistelukoirarotua, vaikka vahvaluontoinen onkin. Eilen meinasi jo käydä pahasti, kun kaatoi minut tuolla sekoilulla ja sitten ollessani nousemassa alkoi hyökkiä ihan kunnolla päälleni. Ja minulla ollut aiemmin jopa kaksi isoa koiraa samanaikaisesti eikä koskaan hallintaongelmia koiralla, joten tilanne on järkyttävä.
Kyllä joku asiantuntija osaa kertoa onko mitään tehtävissä, se että jatkaa hyökkäystä maassa voi käydä pahasti. Tunnen tapauksen jossa iso taistelukoira teki perheen lapselle todella järkyttävää jälkeä ja sitten se lopetettiin.
Vie piikille. Hulluja ja vaarallisia koiria ei voi parantaa.
alista se, pillistä kiinni kunnolla ja päälle istumaan. Pomottaa sua, ton kokoisen kanssa voi olla pikku jumppa mutta muuten oot kohta enemmän kusessa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä, juoksutan metsässä/tyhjässä koirapuistossa/pellolla koiraa, mutta fyysinen väsytyskään ei ole vaivaan auttanut.
Fyysinen väsytys ja riehaannuttamin voi pahentaa tilannetta, panosta mieluummin perustottelevaisuuden koulutukseen ja väsytykseen teetät esim. nosea, jäljestystä tai muuta nenätyöskentelyä. 1-vuotias ei ole vielä täysikasvuinen fyysisesti eikä varsinkaan henkisesti. Koira kannattaa opettaa rauhoittumaan.
Vierailija kirjoitti:
Ai vielä pitäisi tuollainen vaarallinen koira laskea vapaaksi puremaan vieraita ihmisiä ja koiria?!
Sitten kun lopults hyökkii naapurin lasten kimppuun js puree sairaalakuntoon, niin kauhea selitys, että tää on niin kiltti koira, ei se mitään tee, oikein kaikkien kaveri ja lutunen sohvakoira.
Vierailija kirjoitti:
alista se, pillistä kiinni kunnolla ja päälle istumaan. Pomottaa sua, ton kokoisen kanssa voi olla pikku jumppa mutta muuten oot kohta enemmän kusessa.
Normaalisti aina yritän jotain muuta keinoa, mutta maahan painaminen jäänyt pari kertaa ainoaksi vaihtoehdoksi, kun muuten minulle kävisi pahasti. Samalla olen kieltänyt napakasti ja odottanut, että koira rauhoittuu ja alistuu. Ei ole lopettanut eikä pahentanut tilannetta, loppulenkki sujunut ok mutta sitten joku toinen kertaa tekee saman silti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eli koirasi riehuu vapaana ja saattaa käydä sivullisen ulkoilijan tai toisen koiran kimppuun? Jos koirasi ei ole hallinnassasi edes hihnassa, miten voit hallita sitä vapaana? Oikein kerjäät hankaluuksia toiminnallasi, pidä koirasi kiinni ennen kuin se puree ketään.
Vierailija kirjoitti:
Ei vi ttu, ootko tosissaan, että tollanen hullu koira pitäis päästää vapaana juoksemaan?
Ei teillä koiraihmisillä kyllä järki pakota päätä.
Vierailija kirjoitti:
Sitten kun lopults hyökkii naapurin lasten kimppuun js puree sairaalakuntoon, niin kauhea selitys, että tää on niin kiltti koira, ei se mitään tee, oikein kaikkien kaveri ja lutunen sohvakoira.
No ei todellakaan, varmaan itse pistäisin sen lihoiksi. Tekee jo nyt mieli monesti, kun tilanne on ihan käsittämätön.
Aivoperäistä vikaa epäilen. Kaverilla oli pystykorva joka hyökkäili. Saattoi olla rauhallinen ja kiltti kunnes vaan napsahti. Oli pelottavaa. Kuvauksista löytyi aivokasvain.