Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tuntuu pahalta valehdella 3-vuotiaalle, että joulupukki on olemassa

Vierailija
18.12.2024 |

Kun hän luottaa täysillä siihen, että vanhemmat eivät valehtele. Samalla on toki mukavaa, kun on sitä joulun taikaa. Mutta ei kivaa valehdella 

Kommentit (62)

Vierailija
41/62 |
19.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minun 3v totesi eilen, että joulupukki on ostanut meille lahjoja ja ne laitetaan kuusen alle. Enpä alkanut vääntämään sen enempää, ajatelkoon noin :D

Oikeastaan kivointa olisi saada sellainen perinne istutettua, että jouluna leikitään joulupukkileikkiä. En minä halua lapseni ajattelevan että on joku Jeesukseen verrattava kaikkivoipa hahmo joka voi tuoda säkkikaupalla tavaraa. Puhumattakaan siitä jos alkaa vertailemaan että miksi kaveri sai enemmän lahjoja kuin minä.

Meillä Jeesus ja joulupukki on suunnilleen samalla viivalla uskottavuuden suhteen. Paitsi että joulupukki on vähän todellisempi, Jeesus esiintyy lähinnä joululauluissa. 

Ai, itse olen kertonut lapsille että Jeesus on melko varmasti ollut oikeasti henkilönä olemassa ja jotkut sitten uskoo hänen olleen jumalan poika, jotkut taas että tavallinen ihminen.

Vierailija
42/62 |
19.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en ole halunnut valehdella lapselle asiasta. En saa siitä mitään iloa, että katsoisin lapsen jännitystä joulupukista tai kuvailisin, miten tontut kurkkii ikkunoista onko lapsi kiltisti ja saako lahjoja.

En ole puhunut joulupukista kertaakaan. 3 v on päiväkodista oppinut joulupukista. Jos lapsi tulee selittämään, että joulupukki tuo lahjat, niin totean vain "vai niin" ja vaihdan aihetta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/62 |
19.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikä sitten mitään lahjojakaan saa antaa. Sekin perustuu sitten satuolentoon Raamatusta.

Vierailija
44/62 |
19.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kukaan ei kuole tuohon.

Vierailija
45/62 |
19.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi kolme vuotiaan kanssa tarttis vääntää mistään asiasta? Muistatko itse mitään siitä kun olit 3v.???? Eikö lapset tosiaankaan saa olla enää lapsia leikkeineen ja mielikuvituksineen? Joku kirous varmaan!

Vierailija
46/62 |
19.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole pakko valehdella. Itse kerroin lapselle jo vauvana, että joulupukki on hahmo. Aikuinen pukeutuu joulupukiksi ja leikitään joulupukkileikkiä. Lapsella on ollut näin ihan tarpeeksi hauskaa ilman, että on tarvinut tietoisesti huijata lasta uskomaan satuolennon olemassaoloon. 

Vierailija
47/62 |
19.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pikkulasten aliarviointi on yleistä. Jos et syötä strategisesti palturia aikuisille tai syyllisty petoksiin, miksi ihmeessä tekisit niin oman lapsesi kohdalla? 

Vierailija
48/62 |
19.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ole pakko valehdella. Itse kerroin lapselle jo vauvana, että joulupukki on hahmo. Aikuinen pukeutuu joulupukiksi ja leikitään joulupukkileikkiä. Lapsella on ollut näin ihan tarpeeksi hauskaa ilman, että on tarvinut tietoisesti huijata lasta uskomaan satuolennon olemassaoloon. 

Mun mielestä joulupukki on olemassa , niinkuin tuntematon sotilaskin

Vierailija
49/62 |
25.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joulu on todella p.rseestä.

Vierailija
50/62 |
25.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen 57 vuotias ja minulle valehdellaan työvoimapulasta, vihreästä siirtymästä yms yms,... ja minun pitää koittaa hyväksyä kaikki nuo valheet ja minun pitää jopa maksaa noista kaikista valheista. Semmosta se elämä on, niin että joku joulupukki on pienin valhe mitä minä tiedän. Pikkupoikana toki joulupukin todellinen kohtalo harmitti ehkä 1-2 minuutin, mutta sen jälkeen siitä pääsi yli.

Vierailija
51/62 |
25.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äläpä ulise tuosta. Noin 10 vuoden kuluttua lapsesi  valehtelee sulle päivittäin  menoistaan,  kavereistaan sekä koulussa häiriköinnistään.

Isot itkut on sulla edessä 10 vuoden kuluttua. 

Vierailija
52/62 |
25.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä sen joulun syvin olemus on?

Vierailija
53/62 |
25.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

No älä valehtele, sillähän siitä pääsee. Mulla kolme poikaa ja yhdelläkään ei ole luottamus minuun horjunu joulupukin vuoksi. Yksi asuu omillaan, kaksi vielä kotona, isoja hekin.

Vierailija
54/62 |
25.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Valehdella, että Jeesus on syntynyt jouluna.

Vierailija
55/62 |
25.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulle kerrottiin pienenä, että jouluisin äiti ja iskä tekee yhteistyötä joulupukin kanssa. Se toimi. Minulle ei jäänyt traumoja kun vartuin ja käsitin asian, silti sain elää oikeaa satua myös. Suosittelen tätä tapaa.

Siinä vaiheessa kun meidän poika ymmärsi tämän verran, että jotenkin mystisesti aikuiset liittyvät kuvioon, hän teki lisäselvityspyynnön, Hän oli hyvin pöyristynyt tajutessaan, että vanhemmat maksavat ne lahjat. Että mikäs lahja se semmoinen on mistä maksaa pitää.

Vierailija
56/62 |
25.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Valehdella, että Jeesus on syntynyt jouluna.

Ei syntymäpäivä ole ratkaisevaa syntymän juhlimisessa tässätapauksessa.

Vierailija
57/62 |
25.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta,on pahinta se, että lapsille kerrotaan joulupukin tuovan paljon lahjoja kilteille lapsille mutta tuhmat saavat vain vähän tai voivat jäädä kokonaan ilman. Mitä ajattelee vähävaraisen perheen lapsi saadessaan vähän lahjoja tai ei ollenkaan. 

Vierailija
58/62 |
25.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tekeekö pahaa kertoa Jumalasta, uskon asia on sekin? 

Vierailija
59/62 |
25.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mun mielestä joulupukki on olemassa , niinkuin tuntematon sotilaskin

Joulupukki ei ole tuntematon.

Vierailija
60/62 |
25.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me kerrottiin 4 vuotiaalle miten asiat oikeasti on, joulupukki on hauska leikki ja satu, vanhemmat ja sukulaiset ostaa lahjat.

Tämä ei ole mitenkään vähentänyt joulun taikaa, lapsille leikkikin on aika totista.

Minä en ymmärrä mitä lisäarvoa valehtelu tuo lapsen elämään.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kolme yksi