Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tuntuu pahalta valehdella 3-vuotiaalle, että joulupukki on olemassa

Vierailija
18.12.2024 |

Kun hän luottaa täysillä siihen, että vanhemmat eivät valehtele. Samalla on toki mukavaa, kun on sitä joulun taikaa. Mutta ei kivaa valehdella 

Kommentit (62)

Vierailija
21/62 |
18.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minun 3v totesi eilen, että joulupukki on ostanut meille lahjoja ja ne laitetaan kuusen alle. Enpä alkanut vääntämään sen enempää, ajatelkoon noin :D

Oikeastaan kivointa olisi saada sellainen perinne istutettua, että jouluna leikitään joulupukkileikkiä. En minä halua lapseni ajattelevan että on joku Jeesukseen verrattava kaikkivoipa hahmo joka voi tuoda säkkikaupalla tavaraa. Puhumattakaan siitä jos alkaa vertailemaan että miksi kaveri sai enemmän lahjoja kuin minä.

Meillä Jeesus ja joulupukki on suunnilleen samalla viivalla uskottavuuden suhteen. Paitsi että joulupukki on vähän todellisempi, Jeesus esiintyy lähinnä joululauluissa. 

Vierailija
22/62 |
18.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi sitten valehtelet, jos se ei tunnu hyvältä? En minä koskaan valehdellut lapsilleni joulupukista. En nyt varsinaisesti toitottanut, että joulupukkia ei ole olemassa, mutta en myöskään valehdellut. Jos lapsi olisi suoraan kysynyt, olisin sanonut, että se on satu.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/62 |
18.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mä hoksasin itse n 6 vuotiaana kun joulupukkeja oli paljon liikkeellä kun tultiin hautausmaalta.  Mutta kun olen usein käynyt rovaniemellä joulupukin luona niin empä ole syliin uskaltanut,vaikka olenkin aina kiltisti, huh sentäs. 

N50

Vierailija
24/62 |
18.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minun 3v totesi eilen, että joulupukki on ostanut meille lahjoja ja ne laitetaan kuusen alle. Enpä alkanut vääntämään sen enempää, ajatelkoon noin :D

Oikeastaan kivointa olisi saada sellainen perinne istutettua, että jouluna leikitään joulupukkileikkiä. En minä halua lapseni ajattelevan että on joku Jeesukseen verrattava kaikkivoipa hahmo joka voi tuoda säkkikaupalla tavaraa. Puhumattakaan siitä jos alkaa vertailemaan että miksi kaveri sai enemmän lahjoja kuin minä.

Ateistit voi vapaasti opettaa lapsensa siihen, mutta kandee mainita, että ikuiselta kadotukselta ei tällöin voi mitenkään välttyä

Vierailija
25/62 |
18.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin minustakin. Lohduttaudun sillä, että väittävät sen olevan hyväksi ja tarpeellista lapsen kehitykselle.

Vierailija
26/62 |
18.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun lapsi jossain vaiheessa tuli siihen tulokseen, että joulupukkeja täytyy olla tosi monta että ne ehtii kaikkien lasten luo ja sen lisäksi patsastella jokaisessa kauppakeskuksessa jakamassa karkkia joulun alla kun pukilla pitäisi muka olla se kiireisin aika. Ja lisäksi kaikki joulupukit on vähän eri näköisiä. Aika pian sen jälkeen taisi uskottavuus karista muutenkin, mutta ei se häntä tunnu haittaavan. 

Vierailija
27/62 |
18.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Odotahan, kun kuulee sanan jiesus tahi jum@l@, mitäs sitten selität???? 

Että nyt saa tonnin verran korvauksia jostain? 

Mutta oikeasti; jos aiotte opettaa lapsillenne että Jumala (tai jumalia, ihan kuinka haluatte) on olemassa, niin älkää valehdelko joulupukkia todelliseksi. Sen jälkeen se piltti kyseenalaistaa kaikki Jeesukset, lentävät spaghettihirviöt, Buddhat ja kaikki. Ja arvelee että valehtelette myös kansantaloustieteestä ja kaikesta muusta. 

Vierailija
28/62 |
18.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä kaikki lapset ovat ihan pienestä asti tienneet, että joulupukki on hauska satu jota leikitään jouluna. Ei ole mielestäni vähentänyt yhtään ilo joulusta. 

Vierailija
29/62 |
18.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meillä Jeesus ja joulupukki on suunnilleen samalla viivalla uskottavuuden suhteen. Paitsi että joulupukki on vähän todellisempi, Jeesus esiintyy lähinnä joululauluissa. 

Ilman Jeesusta ei olisi Joulua eikä joulupukkiakaan, edes ateisteille, saata nan palvojille, vääryyden tekijöille ja kaikelle mädännäisyydelle sekä saastalle mitä ihmiskunta nykyään alkaa olemaan

Varmaan harmittaa monia kun Christmas on sanasta CHRIST- KRISTUS

Vierailija
30/62 |
18.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valehteleminen joulupukista on perinne. Ei siitä tarvitse olla pahoillaan. Kyllä 3-vuotias tietää viimeistään 30-vuotiaana, ettei pukkia ole, jos kehittyy normaalisti.

Vierailija
31/62 |
18.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin minustakin. Lohduttaudun sillä, että väittävät sen olevan hyväksi ja tarpeellista lapsen kehitykselle.

Lapseasi Kehittää myös kouluissa hyvin töihin kun nykyään mieskin voi synnyttää ja pojille opetetaan porkkanan kanssa piiiiiiiip- (sensuroitu)sekä kaikkea muuta sellaista

Vierailija
32/62 |
18.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsella kuuluu edes jouluna olla taianomainen satumaailma jota on kiva muistella sitten aikuisena.

Vierailija
33/62 |
18.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mutta oikeasti; jos aiotte opettaa lapsillenne että Jumala (tai jumalia, ihan kuinka haluatte) on olemassa, niin älkää valehdelko joulupukkia todelliseksi. Sen jälkeen se piltti kyseenalaistaa kaikki Jeesukset, lentävät spaghettihirviöt, Buddhat ja kaikki. Ja arvelee että valehtelette myös kansantaloustieteestä ja kaikesta muusta. 

Minusta on ihan tervettä että lapsi oppii kyseenalaistamaan eikä usko kaikkea mitä hänelle yritetään väittää. 

Vierailija
34/62 |
18.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oli Juutalaisilla hetken Jumala, kultainen vasikka. 40! päivää odottelivat Moosesta, sitten oli pakko luoda oma. Tuhansien vuosien saatossa ihmiskunta on oikeasti luonut Jumalia useita. Yksi niistä on ihan oikea, mutta  nykysuuntaus kieltää siitä puhumisen

Se on salaisuus

Vierailija
35/62 |
18.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ilman Jeesusta ei olisi Joulua eikä joulupukkiakaan, edes ateisteille, saata nan palvojille, vääryyden tekijöille ja kaikelle mädännäisyydel

Suomen kielen sana joulu tulee sanasta yule, joka on muinainen germaanien talvijuhla. Antiikin Roomassa oli ennen tapana juhlia joulukuussa aurinkojumalaa ja maanviljelyn jumalaa. Kristinuskon myötä Rooman keisari halusi, että ihmiset unohtavat muut jumalat ja alkavat juhlia Jeesusta. 

Lähde: tietävät juhlakalenteri, haettavissa internetistä esim Googlella. 

Vierailija
36/62 |
18.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minusta on ihan tervettä että lapsi oppii kyseenalaistamaan eikä usko kaikkea mitä hänelle yritetään väittää. 

Älä valehtele mistään, jos haluat säilyttää uskottavuutesi. Se on niin raaka peli. Kyseenalaistamaan pitää opettaa, mutta vanhempi ei saa valehdella lapselleen. 

Vierailija
37/62 |
18.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koulussa alaluokalla joku oppilas paljasti asian kertomalla totuuden pukista. Aloin etsiä kotona missä ne paketit on ja  löysin eteisen komerosta lahjapaketit joissa oli nimilaput. Kun kyselin äidiltä mistä paketit oli ja mitä ne oli komerossa, äiti sanoi että joulupukki oli ne sinne vienyt, ilmoitin että ei pukkia oikeesti ole. Sen jälkeen ei enää uskoteltu asiaa.

Vierailija
38/62 |
18.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mut kaikestahan valehdellaan kun yritetään peitellä totuutta

Vierailija
39/62 |
18.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joulupukki on uskon asia. Jokainen saa uskoa tai olla uskomatta 

Vierailija
40/62 |
18.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ilman Jeesusta ei olisi Joulua eikä joulupukkiakaan, edes ateisteille, saata nan palvojille, v

Kyllä, Jeesus syntyi jotta saimme mahdollisuuden pelastua. Tämä kaikki löytyy nykyään useissa yhteyksissä kielletystä kirjasta, RAAMATTU. Kandee lukea jos uskaltaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kolme yhdeksän