Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tuntuu pahalta valehdella 3-vuotiaalle, että joulupukki on olemassa

Vierailija
18.12.2024 |

Kun hän luottaa täysillä siihen, että vanhemmat eivät valehtele. Samalla on toki mukavaa, kun on sitä joulun taikaa. Mutta ei kivaa valehdella 

Kommentit (62)

Vierailija
1/62 |
18.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hoppas att du inte hann dra den om gud då också. Sedan först mår du skit.

Vierailija
2/62 |
18.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikäs sinut pakottaa valehtelemaan?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/62 |
18.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi kai sitä joulua viettää ilman yhtä satuolentoakin?

Vierailija
4/62 |
18.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse muistan kun itkin sitä valetta kun tajusin ettei joulupukkia ole

Vierailija
5/62 |
18.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teetkö useinkin sellaista, mikä tuntuu pahalta?

Vierailija
6/62 |
18.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmiset ottaa elämän aivan liian vakavasti...

Vierailija
7/62 |
18.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joulupukki on tarina, jota aikuisetkin leikkivät. 

Vierailija
8/62 |
18.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tota käppäile wc pöntön luo. Nosta jalat sisään ja vedä.

Vierailija
9/62 |
18.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan sairasta valehdella. Lapselta menee luottamus sunhun kun petos paljastuu.

Vierailija
10/62 |
18.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en koskaan valehdellut joulupukista. Sanoin aina, että se on minun mielestäni satuhahmo, mutta moni siihen uskoo. Mies puolestaan sanoi aina uskovansa joulupukkiin. Nykyään teinit edelleen esittävät uskovansa joulupukkiin isin kanssa. :)

Vierailija
11/62 |
18.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole jäänyt traumoja minulle. Olen edelleen puheväleissä vanhempieni kanssa. 

Vierailija
12/62 |
18.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmasti kerrot vaikka millaisia "valkoisia valheita" aikuisillekin ja paljon huonommin perustein.

Vierailija
13/62 |
18.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarhassa kertovat myös joulupukista. Joten et ole ainut.

Vierailija
14/62 |
18.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos nyt olisin pikkulapsen vanhempi, tuskin kertoisin satua joulupukista totena. 

Vierailija
15/62 |
18.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun 3v totesi eilen, että joulupukki on ostanut meille lahjoja ja ne laitetaan kuusen alle. Enpä alkanut vääntämään sen enempää, ajatelkoon noin :D

Oikeastaan kivointa olisi saada sellainen perinne istutettua, että jouluna leikitään joulupukkileikkiä. En minä halua lapseni ajattelevan että on joku Jeesukseen verrattava kaikkivoipa hahmo joka voi tuoda säkkikaupalla tavaraa. Puhumattakaan siitä jos alkaa vertailemaan että miksi kaveri sai enemmän lahjoja kuin minä.

Vierailija
16/62 |
18.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Odotahan, kun kuulee sanan jiesus tahi jum@l@, mitäs sitten selität???? 

Vierailija
17/62 |
18.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle kerrottiin pienenä, että jouluisin äiti ja iskä tekee yhteistyötä joulupukin kanssa. Se toimi. Minulle ei jäänyt traumoja kun vartuin ja käsitin asian, silti sain elää oikeaa satua myös. Suosittelen tätä tapaa.

Vierailija
18/62 |
18.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joulupukki on hauska satu, halusin uskoa siihen pitkään sen jälkeenkin kun tajusin ettei se ole totta. Omat lapset on myös jo siinä iässä etteivät enää usko siihen kunnolla, mutta tykkäävät joulupukki-sadusta silti. Eihän se sen kummempaa ole kuin muutkaan sadut lopulta. Jossain vaiheessa lapset tajuaa että sadut on satuja. Joskus lapseni kysyi että onko niin, että krokotiilit on olemassa mutta lohikäärmeitä ei. Samaan tapaan ovat kysyneet joulupukista ja Jeesuksesta, olen vastannut että jotkut uskoo että on olemassa, saat itse muodostaa oman käsityksesi. 

Vierailija
19/62 |
18.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanhemmat luulevat lapsen haluavan uskovan joulupukkiin. Semmoinen jatkumo siinä vaan.

Vierailija
20/62 |
18.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä sana Christmas -Joulu on olemassa Jeesus lapsen syntymänä juhlittu,  ( Jeesus sana kielletty) perinteisesti juhlitaan kuten itämaan tietäjät joista yksi musta ( murjaanien kuningas musta, kielletty kouluissa) toivat lahjoja syntyneelle Jeesus lapselle.

Meillä edelleen muistetaan tapahtumaa antamalla lahjoja lapsille, siinä mielessä lahjojen antaja/jakaja on olemassa

Christmas on Tullut sanasta Christ ( Kristus, vapahtaja, Jeesus, sittemmin sana kielletty tai haluta käyttää useissa yhteyksissä) 

Santa Claus - Joulupukki..Joulupukki on olemassa lapsille oikeasti, annetaan heidän siihen uskoa lapsena, aikuisten maailma on sitten lopunelämää.

Kaikkea kirkkoon liittyvää ei oikein saisi nykyään mainita, mutta itse näen Joulun iloisena juhlana jossa kaikilla ja kaikkien välillä rauha.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kahdeksan kolme