Tunnetko ketään joka näyttää 90-lukulaiselta, positiivisessa mielessä
Hiustyyli tai kasvot. Vaatetyyli. Ellei kasari. Tuttuuden tunne?
Kommentit (24)
Mä olen saanut yöelämässä ja muissa tapahtumissa kehuja kasarirokkarityylistä.
En tunne henk.koht., mutta ainakin mielikuvissani Riitta Väisänen on aina Riitta Väisänen.
Ai grunge tyyli, rikkinäiset farkut?
Vierailija kirjoitti:
Ai grunge tyyli, rikkinäiset farkut?
Siellä oli aikuistyyli, nuorisotyyli ja virkatyyli. Hiuksissakin. Ellei jollain ollut miestyyli, tädillä.
Pitääkin huomenna pukea päälle ruulullinen flaneli-paita, 501 Levikset ja (Seppälän) laskettelutakki. Kirpparilöytöjä kaikki.
M 50
Ysärityyli on nykyään muodikas ja nuorisolla joka paikassa, mutta eroa on etenkin hiusten luonnollisuudessa ja meikin määrässä, joka on nykyään ihan kohtuuton ja luonnoton kun vaikka katsoo ysärileffoja vertailun vuoksi. ihanaa luonnollista raikkautta verrattuna nykyiseen muovisuuteen. Vuosituhannen loppua kohti alettiin mennä futuristisempiin ja graafisiin (rumiin) hiustyyleihin.
Vierailija kirjoitti:
Ysärityyli on nykyään muodikas ja nuorisolla joka paikassa, mutta eroa on etenkin hiusten luonnollisuudessa ja meikin määrässä, joka on nykyään ihan kohtuuton ja luonnoton kun vaikka katsoo ysärileffoja vertailun vuoksi. ihanaa luonnollista raikkautta verrattuna nykyiseen muovisuuteen. Vuosituhannen loppua kohti alettiin mennä futuristisempiin ja graafisiin (rumiin) hiustyyleihin.
Siis vuosituhannen vaihdetta, vuosikymmenen loppua kohti.
En tunnista ysärityyliä vaikka olin itse teini ysärillä. Ehkä mulla itellä on sitten se.
Yhdellä työkaverilla oli ihan ysäri tukka vielä 5 vuotta sitten. Sellainen polkka + permis ja suora otsatukka.
Minulla on edelleen ruskeat vakosamettihousut, oranssi bleiseri ja leveäkauluksinen kukkapaita ja punainen slipoveri. onko OK?
Tänään ajaessani Helsingistä Poriin näin yhden henkilön, joka oli suoraan ysäriltä repäisty. Hän pysähtyi autolla edessäni linja-autopysäkille. Näin tämän pitkältä, koska kyseessä oli monen kilometrin peltoaukea ja pysäkki oli keskellä sitä. Nauroin mielessäni, että onpas ysäri. Lippis, collageverkkarit ja -huppari, jonka alta pilkisti vyölaukku. Sitten tämä kaveri meni seisomaan auton viereen, veti lerssin esiin ja näytti kuinka hienon kusikaaren saa aikaiseksi. Voiko juntimpaa enää olla, huoltoasemia tuolla välillä on noin 10 - 20 kilometrin välein.
Vierailija kirjoitti:
Minulla on edelleen ruskeat vakosamettihousut, oranssi bleiseri ja leveäkauluksinen kukkapaita ja punainen slipoveri. onko OK?
Kyllä 70-luku on OK.
Ainakaan UCLA-hupparia ei pitäisi käyttää, ellei ole käynyt Kalifornian Yliopistoa Los Angelesissa.
Vierailija kirjoitti:
Noi menee 70-luvun muodin puolelle, mutta älä anna menoa haitata. Olet siis muodin edelläkävijä.
Jos nykyään ei ole hyvin, niin kyllä myös ysärikulttuuri oli aika pitkälle mautonta. Muoti ihan kamalaa flanellipaitoineen, polkkatukkineen ja musiikki jotain grungea, teknoa ja muuta paskaa. Mallitkin olivat narkkarin näköisiä.
Suunnilleen ainoa hyvä asia 90-luvun populaarikulttuurissa olivat tv-sarjat Frasier ja X-Files. Leffat olivat pääosin huonoja. (No, Tarantinon pari ensimmäistä leffaa olivat hyviä + True Romance ja Boogie Nights myös erinomaisia.)
Vierailija kirjoitti:
J***lauta! Oletko nähnyt kuvani Spes Patriae kirjassa 1976?
Housut ei näy kuvassa, mutta oletan.
Vierailija kirjoitti:
En tunne henk.koht., mutta ainakin mielikuvissani Riitta Väisänen on aina Riitta Väisänen.
Riitta Väisänen on aina Riitta Väisänen muuallakin kuin sinun mielikuvissasi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Riitta Väisänen on aina Riitta Väisänen muuallakin kuin sinun mielikuvissasi.
Spede pilasi Riitan kuin Danny Armin.
Entinen kälyni. On jämähtänyt ysäriin niin vaatteiden, meikin kuin kampauksenkin osalta. Mutta nythän hän on taas muodikas :)