Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jouluvaloja ei kuulu olla vielä

Vierailija
18.12.2024 |

Miksi ihmisillä on jouluvaloja vaikka nyt on 18 päivä vasta?

Jouluvaloja pidetään vasta 24 päivä aattona ja ne otetaan pois tapaninpäivänä? Ei nyt ole joulu vielä?

Kommentit (34)

Vierailija
21/34 |
18.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse en koskaan laita jouluvaloja. Laitan loka-marraskuussa kaamosvalot, joilla piristän vuoden pimeintä aikaa. Otan pois joskus helmikuussa ehkä.

Kaamosvalot keksitty joitakin vuosia          sitten, uusi nimitys jouluvaloille. 

Talven pimeintä päivää ja kaamoksen taittumista on juhlittu jo ennen joulua. Se lienee siis sopivampi nimi muutenkin.

Vierailija
22/34 |
18.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä laitoin jo marraskuussa, piristää tässä loppuvuoden pimeydessä 😊

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/34 |
18.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Noin sanotut jouluvalot ovat valoketjuja, mitä voi käyttä pimeän ajanjakson lievittämiseksi. Koska syksy ja talven alku on kylmä, märkä, tuulista, pimeä, moni laitaa sen synkyyden lievittämiseksi mieltä piristämän ne" jouluvalot". Ja ihana on pimeässä niitä ihailla. Kiitos kaikolle, ketkä niitä valoja laittaessa piristävät myös toiste mieltä.

Mä muutin tähän meidän rivarikämppään muutama vuosi sitten. Olin eka meidän ensimmäisenä jouluna, joka laitteli kausivaloja ja kynttelikköjä. Laitan havukransseja ja -amppeleita ja mitä nyt keksin, kun tykkään väkertää ja laittaa puutarhaa jne.

Naapurit on nyt rohkaistuneet vuosi vuodelta yhä "hurjemmiksi", kun alkuun olivat niin kaavoihinsa kangistuneita. Ja homma alkaa yhä aikaisemmin aina vaan. On jos mitä poroa ja joulupukkia, kun hoksasivat, että kyllä mekin halutaan. Kovia ovat matkimaan ja käyvät kyselemässä mitä milloinkin. Hauskaa, kun kaikilla on kivaa ja lyhdyt lämmittävät pakkasella.

Täällä on iäkkäitä pariskuntia, ja me ollaan keski-ikäisiä. Tuntuu, kuin olisivat heränneet eloon. Mä tosin olen mieleltäni joskus kuin teini, ainakin mitä näihin pimeän ajan valoihin tulee. Mauton ja överi ei silti tarvitse olla. Äsken väänsin joulukattausta kokoon mielessäni, kun lapset tulevat aattona syömään. Ymmärrän Sara Sieppiä oikein hyvin :D

Vierailija
24/34 |
18.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jouluvalot tuovat ihmisille iloa ja valoa pimeään talveen. Meillä jouluvalot asennetaan jo marraskuussa ja samalla koristellaan kuusi ja koti. 

Vierailija
25/34 |
18.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on ollut marraskuusta lähtien jo valofiguriinitkin pihalla, porot ja tontut. 

Mitäs siihen sanot?

Vierailija
26/34 |
18.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kausivalot ja jouluvalot erikseen.

Lukeeko niissä mikä on kausivalo ja mikä jouluvalo ?

Ettei vaan tulisi tehteyä virhettä.

Vierailija
27/34 |
18.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi kiviäkään ei kiinnosta.

Vierailija
28/34 |
18.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Piipaa piipaa. Soita vaikka poliisille.

Vierailija
29/34 |
18.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eiköhän ne voi olla päällä 1. adventista loppiaiseen saakka. Meillä ainakin kaikki koristeet poistetaan kun loppiainen on ohi. Jotkut odottavat Nuutin-päivää saakka. 

Minä poistan sitten vasta kun huvittaa, joskus on ollut jouluvalot vielä maaliskuussa.

Vierailija
30/34 |
18.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi ap raukka, kun sinulla on  lyhyt joulu. Meidän joulu kestää 3 vk, ts. 2 vk joulun odotusta ,mikä on parasta ja1 vk aaton jälkeen.

koti on silloin joulutunnelmissa ja samoin väki.

Vierailija
31/34 |
18.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta syyspimeällä onkin hyvä on sytyttää valoja. Bussissa ollessani ihailen pihojen ja ikkunoiden valaistuksia, viimeksi tänään.

Vierailija
32/34 |
18.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on aina hämäräledit käytössä sisällä sekä partsilla, Kausivalot vaihdoin syksyllä parvekkeelle, marraskuun puoli välissä kyntteliköt ja kuusen ja joulukoristeet, ne saa olla helmikuun puoleen väliin.  Joulukortit askartelen syksyllä mökillä ja lahjoja ostelen pitkin vuotta kun näen jotain sopivaa jollekin. 

Tv Jouluttaja

Vierailija
33/34 |
19.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uppup

Vierailija
34/34 |
19.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meilläkään en anna laittaa jouluvaloja ennen kuin joulu-uudenvuoden välille.Koska ovat turhaa sähkön haaskaamista varsinkin kun katuvalot ovat päällä.Sen ymmärrän jos asutaan maalla jossa ei välttämättä ole katuvaloja että laittavat valot .

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yhdeksän kuusi